Mire elég 900 köbcenti egy autóban?
Az autógyártók évek óta keresik a megoldást a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére. Az egyik legnépszerűbb módszernek évek óta a downsizing elve bizonyul, azaz a gyártók igyekeznek minél jobban csökkenteni a lökettérfogatot, és turbóval kompenzálják a kisebb motorok alacsonyabb teljesítményét. Jobb, ha az elején tisztázzuk: amikor ma arról beszélünk, hogy egy kocsiba 900 köbcentis motort szerelnek, nem egyelő azzal, hogy az adott autó legfeljebb sétakocsikázásra alkalmas. Persze azért kompromisszum van, mint azt a nálunk járt Nissan Micránál is tapasztaltuk.
Merthogy az ötödik generációs modellbe is rendelhető ekkora motor, ami a Renault fejlesztőitől származik. Mellette két erőforrás található a palettán: egy 1.0 literes, szívóbenzines és egy 1.5-ös dízel.



A kis turbós alapesetben 90 lóerős, 140 Nm nyomatékú, de rövid gyorsítások esetén ehhez még minimális túltöltés érkezik, bár ez könnyed, városi autózás során érezhetetlen. Ez az erőforrás passzol a kis kasztnihoz, bár azért kell idő, mire megszokjuk a karakterét, és a háromhengeresek jellegzetes, olykor fülsértő hangját. Ha az ember normál üzemmódban vezet, megszokásból vált, könnyen kerülhet slamasztikába, mert alacsony fordulaton nagyon erőtlen a Micra. 2300-as fordulattól felfelé azonban kezd éledezni a gép, igazán elemében pedig 3000 fölött van. Ekkor ruganyosabbá válik a Micra, élvezhetővé válik a vezetés, bár ilyen esetben pont a kis motor adta előnyről kell lemondanunk, a fogyasztás ugyanis ugrásszerűen nő, 8 liter körül zártuk a hetet. A kicsi erőforrás másik hátránya az, hogy autópályán, 130 fölött elfogy az ereje. Nagy gyorsulással ebben a tartományban ne számoljunk, komótosan kúszik felfelé a mutató.
Az autó igazán fiatalosra sikeredett, karakteres a Micra minden szögből, ráadásul színei több kombinációban variálhatóak kívül-belül. Az elsőre egyértelmű, hogy a modell jelentőset lépett előre az elődhöz képest. A negyedik generáció gömbölyded formáját erőteljes élek váltották, hosszában (+17 cm), széltében nőtt (+8 cm), magasságra csökkent (-5,5 cm) az autó. Ez a lépés arányaiban és karakterében is megváltoztatta a modellt, de sokat dobott a kocsin, hogy az orrész megkapta a Qashqai és az X-Trail vonalait, ami ebben a méretben is megnyerő. Hátul szintén jellegzetes a kisautó, az összkép pedig igazán dinamikus, a kétszínű, fekete-narancs kasztni és a nagy felnik pedig egyediek, ezek az elemek a Bose Premium Editionnel felszereltséggel járnak.




Az utastérben a külső színek köszöntek vissza, így igazán vidám hangulatú autó benyomását keltette a tesztautó. Ránézésre és tapintásra is igényesek a műszerek és a kapcsolók, vagány az alul csapott kormány, szép grafikájú a navigáció, s kulturált az analóg műszerfal. Remekül szól a Bose felszereltséggel járó, feláras hifi, a hangzást a fejtámlába szerelt hangszórók is segítik. Helykínálatban kisautós a Micra, tehát elől kényelmesen utazunk, hátul szűkös a hely, de gyerekeknek kiváló.

A Nissan Micra 3,2 millió forintról indul, tesztautónk 5,3 millióba került.
Adatok
Hengerűrtartalom: 898 cm3
Teljesítmény: 90 Le (66 kw)/6500
Nyomaték: 140 Nm/2500
Széndioxid kibocsátás: 115 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,2 s
Végsebesség: 175 km/h
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
A modell alapára: 3.195.000 Ft