Megnövelt hatótávolsággal kapható a teljesen elektromos Nissan Leaf
Az első Leaf 2010-ben jelent meg a piacon, azóta 320.000-en döntöttek a Nissan zéró emissziós járműve mellett, s mint látható, hazánkban is igencsak népszerű a modell, elég, ha a budapesti taxiállományt vizsgáljuk. A mostani, teljesen megújult modell nagyobb hatótávolságot, dinamikusabb megjelenést, a kategóriájának egyik legfejlettebb vezetéstámogató technológiáit és csatlakoztatási lehetőségeit kínálja az ügyfelek számára.
Az új Leaf minimálisan hosszabb és szélesebb lett az első generációs modellnél, magassága azonban csökkent, a tengelytáv viszont változatlan maradt, emellett pedig 0,32-ről 0,28-ra javult a légellenállási együttható. A kocsi formája sokat változott az elődhöz képest, a gömbölyded, kissé nőies vonalakat erőteljesebb élek váltották, ezáltal jóval maszkulinabb lett a megjelenés, amiben természetesen felfedezhetőek a márkára jellemző elemek, mint például a bumeráng alakú fényszórók és az autó elejének V-motion kialakítás. Az autón kék kiegészítők utalnak arra, hogy a jármű 100 százalékban elektromos hajtású, például az első hűtőrács és a hátsó lökhárító díszítése is ezt jelzi.
A négykerekű belső tere teljes átalakuláson esett át, és érezhetően a járművezetőre összpontosít, bent finom anyagok tapinthatóak, és felhasználóbarát a kialakítás. A Nissanra jellemző „ívelt szárny” forma megjelenik az ülések huzatának élénk kék varrásában, a műszerfalon és a kormánykeréken, a nyugodt környezet és kiváló minőség érzetét keltve ezzel. 435 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre, a hátsó ülés 60/40 arányban osztható, a maximális csomagtér-kapacitás lehajtott ülésekkel 1.176 liter, így akár kisebb bútorokat is szállíthatunk a kocsi fedélzetén.
A LEAF középkonzolján igazán látványos a továbbfejlesztett, 7 hüvelykes színes (TFT) kijelző, ami megjeleníti a legfontosabb funkciókat, beleértve az audio- és navigációs rendszer információit. Ezzel szemben viszont kissé konzervatív a műszerfal, mely félig analóg, félig digitális. A Nissan Connect navigációs rendszere Bluetooth-csatlakozási lehetőséget és digitális rádiót is tartalmaz. A szokásos navigációs jellemzők mellett valós idejű adatokkal szolgál a legközelebbi töltőpontokról is. Az összekapcsolhatóságot fokozhatja a választható Apple Carplay és Android Auto is. Az időzíthető klíma az új generációs esetében is elérhető, így az előre beállított hőmérséklettel az ügyfelek takarékoskodhatnak az akkumulátor töltöttségével, hiszen az autó fűtését illetve hűtését hálózati árammal végezhetik el.
Az új Nissan LEAF-ben bemutatkozott a márka új e-hajtáslánca is, amely a továbbfejlesztett, 40 kW-os elektromos hajtásláncán keresztül 110 kW teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít, s 7,9 másodperc alatt gyorsítja százra a járgányt. Ezáltal a LEAF hivatalosan 378 kilométeres hatótávval bír, de városban - ideális körülmények között - akár 415 kilométert is megtehetünk vele. Városhatáron kívül persze lecsökken a hatótáv, kombinált használat során nagyjából 250 kilométerrel tervezhetünk. Ha lemerülnénk, gyorstöltővel 40-60 perc alatt 80 százalékosra tudjuk tölteni a akkumulátort, fali egységről 7,5-8 óra szükséges a 100 százalékos töltöttséghez, amit így egy éjszaka alatt könnyedén abszolválhatunk.
A biztonság terén is sokat lépett előre a LEAF, az alapfelszereltség már a belépő felszereltségi szinttől kezdődően tartalmaz hat légzsákot (első, oldalsó és függöny), ISOFIX rögzítőt, blokkolásgátló fékrendszert (ABS), elektromos fékerő-elosztót (EBD), fékrásegítőt (BA) és visszagurulás-gátlót (HSA). A Visia szinttől az alapfelszereltség része továbbá a közúti jelzéseket felismerő rendszer és a holttérfigyelés, valamint az Intelligens Vészfékezési Asszisztens gyalogos- és kerékpárosfelismeréssel. Szintén az alapfelszereltségéhez tartoznak még olyan fejlett biztonsági technológiák is, mint a Sávelhagyás-jelzés, az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés és a Keresztirányú forgalom figyelmeztetés.
Az autó felszereltsége tartalmazza az Intelligens mobilitás innovatív technológiáit, beleértve a biztonságosabb és kényelmesebb vezetést kínáló ProPILOT fejlett vezetéstámogató rendszert és a ProPILOT Parkot, ami egyetlen gombnyomásra teljesen önállóan parkol.
A ProPILOT rendszerről
A ProPILOT rendszer autópályára, egy sávban való közlekedéshez készült, és a nagyobb forgalmi torlódásokban való használatra vagy nagy sebességgel történő haladásra lett optimalizálva. A vezető ugyanolyan könnyen tudja aktiválni a ProPilot-ot, mint a hagyományos sebességtartó automatikát: egyszerűen be kell állítania a kívánt haladási sebességet és távolságot. A radarral és kamerával támogatott ProPilot az autó előtt észlelt forgalomhoz igazítja a sebességet, és a sáv közepén tartja az autót. Még a forgalomtorlódások kezelésére is képes, így pihentetőbbé teszi a mindennapi városi közlekedést, és csökkenti az elfáradást.
Forgalomtorlódások esetén, ugyanazon technológiai logika mentén, a ProPILOT rendszer automatikusan szabályozza az előtte haladó autóhoz képesti távolságot, és szükség esetén fékez, vagy a járművet akár teljesen meg is állítja. A megállást követően a jármű még akkor is egyhelyben marad, ha a vezető nem nyomja le a fékpedált. A forgalom újraindulása esetén az autó automatikusan újra elindul. Ha a forgalom 3 másodpercnél hosszabb időre áll le, a ProPilotot a gyorsítópedál lenyomásával vagy a kormánykeréken található <resume / +> gombbal lehet újraindítani.
Az új Nissan LEAF-ben mutatkozott be az e-Pedal technológia, ami megreformálhatja a vezetést: a gombnyomásra aktiválható funkció a gázpedál működését szabályozza, így egy pedállal gyorsíthatunk, lassíthatunk, de akár meg is állíthatjuk is járművet. A lassulás mértéke akár 0,2 g is lehet, így az e-Pedallal a vezetőnek nem kell állandóan áthelyeznie lábát a gyorsítópedálról a fékpedálra, hogy lelassítson, vagy megállítsa az autót.
„A Nissan csaknem egy évtizede indította útjára az elektromos járművek forradalmát. Azóta több elektromos járművet értékesítettünk, mint bármely más gyártó a világon. De ez még csak a kezdet - mondta el Horváth Gergő, a Nissan Sales CEE PR és marketingért felelős menedzsere - A járműveink, valamint az infrastruktúra fejlesztése és az áramszolgáltatás területén megvalósított beruházásaink meghatározzák küldetésünket, mely túlmutat az autógyártáson, és az egész emberiség életmódváltását tűzi ki céljául. Ez az elektromos ökoszisztéma. A Nissan Intelligens Mobilitás névvel fémjelzett jövőképünk forradalmasítja az egész iparágat, és mindazokat az elképzeléseket, amik ma számunkra a modern életvitelhez kapcsolódnak.”
Az új LEAF 10,9 millió forintról indul, de ebből az árból még lejön az állami támogatás, így akár 9 millió forint körül beleülhetünk egy teljesen elektromos autóba, aminek a fenntartási költségei 75 százalékkal alacsonyabba egy hagyományos autóhoz képest. A LEAF-re 8 év vagy 160.000 kilométerre szóló garancia adott, az akksira bővíthető szavatosság is igényelhető.