Meglepődtünk: Kicsi a Corsa, de erős!
Az ötödik generációs Opel Corsa az Astra mellett kétségtelenül az Opel egyik legsikeresebb modellje, amit az értékesítési számok is alátámasztanak: az öt modellsorozat harminchárom éve alatt közel tizenhárommillió példányt adtak el világszerte a német autóból, ezzel kategóriájában Nyugat-Európa egyik legkeresettebb kocsijának számít. Ami nem véletlen, hiszen mindig is az árban elérhető autók közé tartoztak, ráadásul Európa szerte nőtt a kisautók népszerűsége.
Ezúttal két sportosabb Corsát vezethettünk egymást követően: az ötajtós, 1.4-es benzines és a csúcsmodellnek számító, háromajtós OPC járt nálunk. Az ötödik generációs Corsa szárny-alakú fényszórója, ledes nappali világítása, trapéz-hűtőmaszkja kifejezetten vagány megjelenést kölcsönöz a négykerekűnek. Emellett nyúlánkabb és atletikusabb lett a hátsó rész az elődhöz képest, így összességében a korábbi konzervatív irány egy jóval szerethetőbb alkatban öltött formát. A háromajtós OPC tesztautónk számtalan kiegészítőt kapott, aminek köszönhetően jóval sportosabb volt ez a modell az ötajtós Corsánál, de ezt nem róhatjuk fel ez utóbbi változatnak, hiszen más kategóriában játszanak a kocsik, legalábbis sportosság tekintetében.
Méretében egyébként a korábbihoz hasonló adottságokkal bír a Corsa, semmilyen irányban nincs mérvadó különbség. A 4 méter hosszú autó kellemes méretű a városi forgalomban, mindemellett az utastér sem szűkölködik helykínálatban - főleg az ötajtós változatban. A háromajtós esetében a hátsó üléssorba meg kellett küzdeni a beszállással, s a tapasztalatok azt mutatták, hogy öt felnőttel már nem az igazi az utazás a kisautó fedélzetén. Belül kellemes anyaghasználat fogad minket mindkét autónál, az ergonómia sokat javult az elődökhöz képest. Fiatalosabb lett a belső dizájn is, ráadásul a színvilág szabadon variálható, így magunkra szabhatjuk az utasteret, mint ezt az ötajtós tesztautó esetében láthattuk, ahol a kocsi külsejéhez igazodott az utastér színe. Az OPC modell egyedi kiegészítőket kapott, így például kellemes bőr borítású a kormány, és kifejezetten sportos oldaltartásúak az első ülések.
A kocsi kezelhetősége jó értelembe véve egyszerű, minden egyértelmű helyen van, minden könnyen elérhető. Új a műszerfal az elődhöz képest, és új a 7 colos érintőképernyő is, ami jól mutat a középkonzolon. Ez egyébként a média rendszer lelke, amely iOS és Android készülékeket tud kezelni. Navigáció nincs a kocsiban, viszont, ha a megfelelő appot letöltjük telefonunkra, s kábel segítségével összekötjük a kocsival, máris működő navit kapunk.
Ezzel a módszerrel használhatjuk tehát a navigációs BringGo-t, emellett a rendszerhez illeszthető továbbá a rádió- és podcast-világvevő Stitcher és Tune-In, illetve a Siri Eyes Free hangvezérlés, amellyel sms-eket lehet diktálni, vagy e-maileket felolvastatni.
Az új Corsa benzines erőforrásainak a spektruma 70-207 lóerő között mozog, míg dízel motorral két opciónk akad. Az ötajtós tesztautónkban az alapkivitelek csúcsát jelentő 1.4-es, 150 lóerős példányt járattuk meg, míg az OPC-ben a 207 lóerős, 1.6-os turbó dolgozott. Ez utóbbi óriási élményt nyújt a kicsi kasztniban, és állandó kísérőnk a fülig vigyor, de fürgeségben alig marad alul a valamivel kisebb motor, a 150 lóerős benzinessel is élmény az autózás. Ugyan egyik változat sem mindennapi választás, élmény szempontjából mindkettő bevésődik.
A hatfokozatú váltó mindkét autóban kiválóan dolgozott, pontos a kézi kapcsolású eszköz. Az OPC futóműve természetesen jóval feszesebb az alapváltozatánál, éppen ezért városban kényelmetlenebb is, ezt viszont kompenzálja városon kívül a gyors kanyarvételek során, ugyanis itt érzi magát igazán otthonosan. Az alap futómű sem billegős egyébiránt, stabil a kanyarokban.
Az új Corsa 3.3 millió forintért hozható el legolcsóbban, s ezért az árért is már jól felszerelt modellhez juthatunk: széria tartozék ugyanis például a City-mód kapcsoló, amely gombnyomásra teszi könnyűvé a kormányzást kis sebességnél vagy az emelkedőn elindulási asszisztens, ami nem engedi visszagurulni az autót. Az új modellt immáron számos olyan extrával is felszerelhetjük, ami a magasabb kategóriájú autókra jellemtő, s korábban a Corsa esetében nem volt megszokott. Ilyen például az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a holttér-figyelmeztető, a távfény- és sávtartó asszisztense valamint a követési távolság jelzője és az ütközésveszély-figyelmeztetése. Az 1.4-es turbós belépő ára 4.3 millió, míg az OPC 6.1 milliót kóstál.