Megérkezett a negyedik generációs Ford Focus
Alapjaitól tervezte újra a Ford az új Focust, amely talán az egyik legmeghatározóbb modell a márka életében. Szinte napra pontosan húsz évvel ezelőtt, 1998 júliusában jelent meg az első sorozat, s az azóta eltelt idő alatt már több mint 16 millió példány talált gazdára világszerte (közülük 7 millió Európában) a három generációból. Az új Focus népszerűsége várhatóan a negyedik sorozat esetében sem csökken, hiszen szinte minden területen előnyére változott, legyen szó az ötajtós vagy a kombi variánsról.
A kocsi alapadottságai jelentősen nem módosultak az ötajtós kivitel esetében, a kombi 10,8 centivel nyúlt meg hosszában, a tengelytávolság pedig egységesen 50 milliméterrel nőtt, így a gumiabroncsok átmérője is nagyobb lehetett, ami vizuálisan rövidebbnek és könnyedebbnek mutatja az új Focust. Az autó formavilágához jócskán hozzányúltak a mérnökök, még sportosabb és látványosabb sziluettet kapott, aminek az egyik legfontosabb lépése az volt, hogy az A-oszlop hátrébb került, így pedig megnyúlt a motorháztető, lendületesebb formájú lett az első sárvédő.
Az új Focus hat felszereltségi szinten kapható, alapváltozatnak a Trend, Technology, Business számítanak, felettük a stílusos Titanium, a sportos Focus ST-Line és az elegáns megjelenésű Vignale változatok sorakoznak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik: az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.
Az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét, jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.
A nagyobb tengelytávolságnak és a sík padlókialakításnak köszönhetően elől és hátul is nőtt a helykínálat, a térdtávolság, a válltér és a belmagasság is a most kifutó Focushoz képest. A beltérben is karakteresen elválnak a felszereltségi szintek egymástól: a Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot, az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felület kidolgozások jellemzik.
Teljesen megújult a modell műszerfala, a legfeltűnőbb változás a középkonzolon észlelhető, eltűnt ugyanis az az átláthatatlan gombrengeteg, ami az elődöt jellemezte. Egyedül a klíma és az audió rendszer gombjai maradtak meg, a többi kapcsoló a középkonzol tetején található, érintőképernyős navigációba költözött.
Feltűnően javult a felhasznált anyagok minősége, bár egy-két helyen még mindig kopogós műanyag felületek fedezhetőek fel. Meglepő módon a kilométeróra kizárólag analóg változatban kapható, ráadásul a rajzolata sem változott sokat a harmadik generációhoz képest. A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display, ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, a rendszer azért különleges, mert még polár szemüvegben is láthatjuk a kiírt adatokat.
A vásárlók már az induláskor rengeteg motor közül választhatnak, a belépőnek a háromhengeres, 125 lóerős, 1.0 literes benzines számít, fölötte az 1.5-ös, szintén háromhengeres, 150 és 182 lóerős erőforrások találhatóak. A dízel kínálatban három motor áll rendelkezésre, a 95 és a 120 lóerős, 1,5-ös, és egy 150 lóerős, 2.0 literes dízel konfigurálható.
Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, amely a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.
Az új Ford Focus belépő modellje 5,5 millió forintról indul, a kombi felára ennél a változatnál 450.000 forint. A belépő dízel 6 millióért hozható el legolcsóbban, itt mindössze 130.000 forinttal kerül többe a nagy csomagtartós változat.