Már négyéves, de így is szerethető a Mazda6
A Mazda mérnökei az autó formatervezésekor a dinamikus mozgást kívánták megjeleníteni a „KODO” (japánul: „a mozgás lelke”) stílusjegy alapján, amelynek inspirációját a gepárd kecses ereje és fürgesége nyújtotta. A végeredmény pedig egy kifejezetten sportos, ám mégis elegáns, szép forma lett. A Mazda az új irányvonal 2013-as megjelenésekor úttörője volt ennek az iránynak, de mint látható, a többi márka is rálépett erre az útra, a konkurensek is a sportosabb vonalvezetés felé vették az irányt. A Passat, a Superb, az Insignia, a Mondeo is ezt képviseli. A ráncfelvarrott modell esetében is kizárólag négyajtós és kombi variációban kapható a Mazda 6, az ötajtós változat továbbra sem elérhető, ami azért sajnálatos, mert pakolhatóság szempontjából a limuzinok közül ez volt az ideális választás.
A 2015-ös facelift kevés újdonságot hozott a típus életében, minimális változásokat eszközöltek az autón. Módosultak az első, hátsó lámpatestek, kicsit változott az első légbeömlők rajzolata is. De ezen kívül jelentős eltérés nem történt. Az utasteret ezzel szemben igencsak átrajzolták, új lett a kilométeróra, a navigáció kijelzője, s annak menürendszere is. A kezelése a BMW szisztémához hasonló, bár a gombok itt valamivel kényelmetlenebbül használhatóak, mint a német gyártó modelljeiben. A képernyő, viszont felszereltségtől függően lehet akár érintőképernyős is, ez jelentős előrelépés az elődhöz képest.
Az utastér anyaghasználata hiba nélküli, minőségi elemekkel dolgozik a Mazda, s emellett az összkép is kifejezetten harmonikus. A helykínálat kategória fölötti, szóval tágas utastér áll rendelkezésre. A csapott farrész ellenére a hátul ülőknek sem kell lemondaniuk a kényelemről, akár három felnőtt ember is könnyedén elfér egymás mellett. A csomagtérbe a négyajtós változat esetében 489 liternyi holmit pakolhatunk, a kombi 522 liternyi helyet biztosít számunkra.
Vezethetőség tekintetében jelentős segítséget nyújt a minőségileg kifogásolhatatlan kényelmi extrák sora, bár a Mazda megoldásai autóipari szempontból igazán nagy újdonságot nem tartogatnak számunkra. A tolatókamerás radar, az intelligens fékrásegítő, az ütközésérzékelő, a sebesség szabályozó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer vagy a távolsági fényszóró automatikus állítása mind-mind olyan extrák, amik hiányában is teljes lenne a modell, azonban e berendezések hasznos társai lehetnek a mindennapoknak.
Minden márka komoly fejlesztéseket folytat a takarékosság terén, s mindegyik gyártó más és más úton halad e területen. A Mazda a Skyactive technológiára szavazott, s az autó összes fontosabb alkotóelemét, így a motortól a futóműig és a karosszériától a sebességváltókig mindent ennek a szellemében dolgozott át. Többek között a világon a legnagyobb sűrítési arány, az új sebességváltók és a könnyű kialakítás is ennek eredménye. Mindezek biztosítják, hogy az új generációs autók a lehető leghatékonyabban működjenek, de azért a vezetési élményből se vegyenek el.
A japán gyártó kínálatában jelenleg három benzin-, s két dízelmotor kapható, s ezek a variánsok mind e technológia elvei alapján készültek. Tesztautónk esetében a 2.5 literes, azaz a legnagyobb, 192 lóerős benzinmotort próbáltuk, a nagyméretű szívómotor, pedig igazán kedvelhetően viselkedett. Az erőforrás a 256 Nm-es nyomatékát 3250-es fordulaton adja le, s éppen ezért érdemes pörgetni a kocsit, ha dinamikusan kívánjuk mozgatni a közel másfél tonnás kasztnit. A legnagyobb benzines erőforrás kizárólag automata váltóval kapható, amely fejlesztése szintén Skyactive technológia. A hatfokozatú szerkezet egyáltalán nem keltett csalódást, a precíz munkának köszönhetőn a váltó szinte érezhetetlenül teszi a dolgát. Ha úgy tartja kedvünk, a kormányfülek segítségével mi is kapcsolhatjuk a fokozatokat, ami növeli a vezetési élményt egy tempósabbra vett országúti autózás során. A nagy köbcentis motor, és a magasabb teljesítmény ellenére a fogyasztás meglepően alacsony: vegyes használatban 8 liter körül evett a kocsi.
Nehéz kifogást találni a Mazda 6-on, s továbbra is azt vallom, hogy a formavilág, az autó teljesítménye és az extra szolgáltatások mind-mind a kategória élmezőnyébe repítik a kocsit. Ár tekintetében versenyképes a Mazda, a négyajtós változat 6.889.900 forintról, míg a kombi 7.529.900 forintról indul.
Adatok
Hengerűrtartalom: 2488 cm3
Teljesítmény: 141 kW (192 LE)/5700
Nyomaték: 256 Nm/3250
Széndioxid kibocsátás: 148 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,8 s
Végsebesség: 223 km/h
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
A modell alapára: 6.889.900 Ft