Lehetne ennél tökéletesebb?
Fiatal, mindössze ötéves modell a Mazda CX5, amely az európai piacra túlméretezett, éppen ezért nehezen eladható CX7 helyére érkezett 2012-ben, amit összesen hat évig gyártottak a japánok. Az első generációs, új SUV hozta el a korábbi Mazda tesztekben már többször emlegetett "Kodo" formavilágot, azaz a márka új dizájn irányelvét, amelynek az inspirációját a gepárd kecses ereje és fürgesége nyújtotta. A későbbiekben az összes új modellen megjelentek ezek a formaelvek, s azóta is sokat finomítottak rajta a Mazda mérnökei.
A finomítást ezúttal úgy kell érteni, hogy tovább sportosodott az outfit, az első modellsorozat lágy élei most karakteresebb vonalakat kaptak, a motorháztető például a front lökhárító és a légbeömlők elé nyúlik, ami igencsak vad ábrázatot ad az új CX5-nek. Első ránézésre sok változás nem történt a külsőben ezen kívül, viszont, ha figyelmesebben szemlélődünk, feltűnőek az apró módosítások: lecserélték az első fényszórókat és a hátsó lámpatesteket, valamivel hátrébb került az A-oszlop, illetve alacsonyabb lett a kocsi.
Az utastér laikusok számára észrevehetetlen változásokat rejt, azonban anyaghasználatban, egy-két finom részletében utolérhetőek az újdonságok. A belső kiválóan átgondolt: minden a helyén van, az anyagok jó tapintásúak, egyszerű, ám mégis szép az analóg kilométeróra, a gombmennyiség is eltalált a középkonzolon, szóval tényleg pozitív a kép.
Új a head-up display is, már nem csak külön kiemelkedő lapocskára vetíthetjük ki a vezetéssel kapcsolatos főbb információkat, hanem felár ellenében kérhetünk olyan megoldást is, amely a szélvédőre írja ki a menetadatokat. (Ez egyébként annak köszönhetően vált lehetővé, hogy változott az első szélvédő dőlésszöge, így már nincs szükség a kiemelkedő vetítőfelületre.)
A belső adottságok a helykínálat esetében is pozitívak, elől, hátul kényelmesen utazunk - apropo újak az ülések is -, a csomagtartó az elődhöz képest 3 literrel 506 literesre nőtt, síkba döntve a hátsó üléseket összesen 1620 litert pakolhatunk meg. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban, osztottan dönthető, s egyszerűen állítható a csomagtérben elhelyezkedő egyérintéses távműködtető karral vagy az üléstámlák tetején lévő gombokkal. Újfent megjelent itt is a Mazda csomagtér rolós megoldása, mely a kényelmes csomagtér használat érdekében a felnyitható hátsó ajtóval együtt emelkedik és ereszkedik vissza.
A CX5 jelenleg négy motorvariánssal kapható, van egy 2.0 literes, 160, illetve egy 2.5-ös, 194 lóerős benzines a palettán, a dízel vonalon pedig 150 vagy 170 lóerővel kérhetjük a 2.0 literes erőforrást. Nálunk az erősebbik dízel járt teszten, amit egy hatsebességes automataváltóval és összkerékhajtással szereltek. Ez a példány kizárólag Revolution vagy Revolution Top felszereltséggel kérhető, ami az öt skálás kínálatban a két legjobban felextrázott változat. A 170 lovas erőforrással kifejezetten robbanékony a gép, magáért beszél a 420 Nm-es nyomaték, ami már 2000-es fordulaton rendelkezésre áll, de a dinamika nem megy a fogyasztás rovására: 8,5 liter körül evett a kocsi vegyes üzemben.
A Mazda legújabb SUV-je minden olyan vezetéstechnikai megoldást magában hordoz, amit a márka jelenleg kínál: kérhetünk városi fékasszisztenst jelzőtábla felismerővel, rendelhetünk radaros sebességszabályozót, adaptív LED-fényszórót, és számos egyéb biztonsági innovációt, amivel a családunkat védhetjük utunk során. A CX5 7.350.000 forintról indul, a legolcsóbb dízel 8,8 millióba kerül, a tesztautónk ára viszont megközelítette a 12 milliót.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 2191 cm3
Teljesítmény: 129 kW (175 LE)/4500
Nyomaték: 420 Nm/2000
Széndioxid kibocsátás: 152 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Végsebesség: 204 km/h
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
A modell alapára: 7.350.000 Ft