Ismét nagyot alkotott a Honda
Amikor a Honda modellpalettáját vizsgáljuk, alapvetően egy konzervatív márka tárulkozik fel előttünk, mindaddig, amíg a Civichez nem érünk. Ez a típus a rakoncátlan gyermek a japánok kínálatában, legalábbis a nyolcadik generáció óta - ekkor jelent meg az azóta is "ufó-civicként" emlegetett példány. Hosszú időbe telt, míg a piac elfogadta az új formavilágot, de aztán a kilencedik már senkit nem lepett meg extravagáns megjelenésével. A tizedik sorozat azonban ismét hasonló érzelmeket csalogat elő az emberből: van, akinek rendkívül tetszik, valaki elutasító az új formával szemben, ami felrúgva a korábbi gömbölyded alkatot, most inkább ismét a limuzinok rajzolatát idézi. A kocsi kizárólag ötajtós változatban kapható jelenleg.
Az alapoktól tervezte és építette újra tehát a Honda a kocsit, persze van egy-két olyan elem, ami visszaköszön a kilencedik példányból. Persze a külső teljesen eltérő, s talán még rátesz egy lapáttal sportosság terén az előző modellhez képest. Hosszúra nyúló, vad orrész, merész vonalvezetés, méhsejt-rácsos műanyag betétek, a dupla kipufogóvég teszik igazán sportossá a kocsit. Az autó farrésze viszont megosztja a nézelődők véleményét, számomra azonban elfogadható, itt például az elődöt idézi a szárnymegoldás, ami a hátsó lámpatestekhez csatlakozik. Az összkép egyébként olyan, mintha egy tuningmodellben ülnénk, pedig ez az alapkinézet, semmi trükk nincs benne. Egyszerűen sportos az outfit, és olyan egyedi, hogy nem találni párját egy gyártó gépkocsijában sem.
Az utastér a külsőnél letisztultabb, megszűnt például a műszerfal kétszintes tagolása. Az új kijelző kissé ellentmondásos azonban a modellel, míg a kocsi egy űrlényt idéz, a műszeregység grafikája szerintem elmaradott. A kezelőszervek nem okoznak meglepetést, a méretes navi ismerős a modelltársakból.
Ha Bluetooth-kompatibilis vagy USB-kapcsolatra képes okostelefont csatlakoztatunk a fedélzeti rendszerhez, a készüléken tárolt információkat és lejátszási listákat is elérhetjük. Emellett – az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazás révén – a hétcolos érintőképernyőről vezérelhetjük telefonunkat, azaz például hívást indíthatunk, sms-t küldhetünk, fogadhatunk.
Az anyaghasználat egyébként remek, az összeillesztések a japán precizitást mutatják. Az új Civic külső mérete nagyobb az elődhöz képest, így az utastér is tágasabb hatású, a csomagtartó alapból 420 literes, ami szintén nagyobb a kilencedik Civichez képest, az üléseket ledöntve 770 litert pakolhatunk meg.
A Civic két benzinmotorral kapható, az 1.0 literes benzines új a palettán, de választhatjuk az 1.5-ös erőforrást is. Mindkét motorhoz rendelhető hatfokozatú kézi váltó, de kérhetünk hétfokozatú CVT fokozatmentes automatát is. Tesztautónkban a nagyobbik erőforrás dolgozott, a 182 lőerős példány igencsak fiatalosan mozgatta az 1,8 tonnás testet, árulkodó egyébként a 8.2-es százas sprint, és az is nagy előny, hogy a 220 Nm-es maximális nyomatéka már 1700-as fordulaton rendelkezésre áll. A fokozatmentes CVT váltó a Civic esetében ezzel a motorral kombinálva jó alternatíva, itt nem az a megszokott "bőgőmotor" hanghatás érkezik az utastérbe menetközben. A teszt egyébként 8 liter körüli átlagfogyasztást hozott, ami dinamikusabb vezetési stílus mellett nem rossz eredmény. A vezetési élmény összességében pedig remek, dinamikus a kocsi, stabil az útfekvés, a kormányozhatóság pedig precíz, így minden adott a vidám autózásokhoz.
A belépő Civic 5,79 millióba kerül, az 1.5-ös motorral szerelt kocsik azonban 7,29 millióról indulnak. A kisebb erőforrás estében négy, a nagyobbnál három felszereltségi szint közül választhatunk, s itt is érvényes az örök Honda igazság: az alapmodell sem szerénykedik hasznos extrákban. Az asszisztens rendszerek száma jelentősen nőtt, van ütközés erőt mérséklő, sáv- és útelhagyás figyelmeztető, valamint táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, és intelligens, adaptív sebességrögzítő tempomat is.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1498 cm3
Teljesítmény: 134 kW (182 LE)/4000
Nyomaték: 220 Nm/1700-5500
Széndioxid kibocsátás: 139 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Végsebesség: 200 km/h
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
A modell alapára: 5.799.000 Ft