Íme az újrarajzolt Citroën DS3
Nem számított újdonságnak a Citroën palettáján a DS modellcsalád, amely 2009-ben a DS3-nak köszönhetően jelent meg ismételten a francia márka kínálatában. Ez a márkajelzés ugyanis már 1955-ben ismert volt: ekkor mutatták be a DS19-et. A kocsi avantgárd vonalai egy szempillantás alatt felülírták az autókról korábban alkotott elképzeléseket, az érdeklődőket és az újságírókat is lenyűgözte a különleges formavilág. A DS sorozat őskora 1975-ben, húszéves pályafutást követően ért véget.
A klasszikus DS sorozat különleges autói:
DS PRÉSIDENTIELLE - ELNÖKI AUTÓ, ELNÖKI MÉRETEKKEL
DS PALLAS - A FRANCIÁS LUXUS ÉS EXKLUZIVITÁS
SM - A MÉLTÓ UTÓD
Egészen 34 évet kellett arra várni, hogy DS néven ismét elérhető legyen egy modell a palettán: 2009-ben a DS3-mal került vissza a márka életébe ez az elnevezés. Később a DS4 és a DS5 követte a kisautót a kínálatban, s ez a három kocsi különlegesen sportos megjelenésükkel igencsak kilógott a Citroën modellek sorából. Ennek köszönhetően, illetve a marketing szempontokat is figyelembe véve 2014 nyarán a DS jelzés külön márkává érett, nem titkoltan azzal a céllal, hogy a francia autógyártás ismét letegye névjegyét a legfelső kategóriában. Az egykori DS hatvanadik születésnapján, 2015-ben így már DS logóval ellátott, új kocsik jelentek meg a piacon: megújult a DS3, a DS4 és az DS5 is, ráadásul a DS4 Crossback formában is kapható, amely terepjárósabb arcot kölcsönöz a modellnek. A sor itt azonban nem ér véget, hamarosan újabb modell érkezik a kínálatba, így öt fősre bővülhet a DS család.
Szerkesztőségünknél ezúttal a ráncfelvarrott DS3 járt, amely minimálisan tér el a 2009-ben bemutatott autótól. Így az alapkarakter nem változott, továbbra is háromajtós a sportos kocsi, amelynek a mérete sem módosult jelentősen: pár milliméter az eltérés minden szempontból. Feltűnő azonban, hogy lekerült az autóról a Citroën logó, ami érthető lépés a fent vázolt márka szeparáció miatt.
Az autó orrán tapasztalható a legnagyobb újdonság: újak a LED-es Xenon fényszórók, C-alakú a nappali menetfény, amely futófényes indexként is működik, megnőtt és méhsejt mintázatú lett a légbeömlő, amit sok-sok krómfelület vesz körül. Hátul a 3D hatású lámpatestek számítanak újnak, és ez a változtatás pont elég ahhoz, hogy frissnek tűnjön a kocsi fara. Jópofa lehetőség a DS3 esetében, hogy továbbra is rengeteg színvariáció közül választhatunk, így szabva igazán egyedivé kocsinkat.
A tágra nyíló ajtóknak köszönhetően könnyedén szállunk az utastérbe, de mélyen ülünk a DS3-ban. Az első ülések kellemes oldaltartásúak, és a hátsó ülőlap is kényelmes, a beltér azonban a kocsi méretéhez hűen nem igazán tágas, így hátul ketten férnek el kényelmesen, ahol a lábtér is igencsak szűkös. Ide persze nem egyszerű a beszállás, a nagyit inkább előre ültessük! A csomagtartó 285 literes, alap holmik szállítására tehát tökéletesen alkalmas. Az ergonómia egyébként alapvetően rendben van, annak ellenére, hogy a navi kezelői alacsonyra kerültek, a képernyő pedig esetenként későn reagál. A beltér megjelenése sokat nem változott az első modellhez képest, szinte egyedül a kormányon található logó változott Citroënről DS-re.
A DS3 esetében négy motor közül konfigurálhatunk: a 82 és a 110 lóerős benzines, valamint a 99 és a 120 lóerős dízel. Tesztautónkban a nagy dízelmotor dolgozott, amely igény esetén lendületes: 285 Nm-es maximális nyomatéka 1750-es fordulaton érkezik, s egészen 3000-ig rendelkezésre áll, de ha akarjuk, takarékos, s akár 5 liter körül is autózhatunk vele. A hatfokozatú váltóval viszont figyelmesen kell bánni, mert a nyomaték maximum alatt elég rugalmatlan a kocsi, de megfelelő fokozatban azonban nagyon pörgős, jó élményt nyújt a kocsi, amiben a futómű is kellemes partner: kellően feszes ahhoz, hogy magabiztos legyen az úttartásunk.
A kis sportos autó belépő modellje 4.395.000 forintról indul, tesztautónkon azonban egy közel 9 millió forintos árcetli lobogott.
Videók az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1560 cm3
Teljesítmény: 88 LE)/3500
Nyomaték: 300 Nm/1750
Széndioxid kibocsátás: 94 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Végsebesség: 190 km/h
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
A modell alapára: 3.765.000 Ft
Tesztautó ára: 8.885.000 Ft