Hibrid SUV? A Toyotának ilyen is van!
Nagyon komolyan gondolja a Toyota a hibrid fejlesztéseit, amit mi sem mutat jobban annál, hogy már szinte minden kategóriában, minden típusban találni vegyes hajtású változatot. Annak köszönhetően, hogy a Rav4-ben is elérhető a hibrid motor, már az SUV kategóriában is kínál alternatívát a márka a hagyományos benzin és dízel erőforrások mellett. Fontos lépésre szánta el magát ezzel a Toyota, ugyanis sok gyártó ebben a szegmensben még nem gondolkodik, amikor hibrideket fejleszt, pedig Európában sokan használják a szabadidő-autókat városi autózásra, ahol pedig igenis szükség van a tiszta üzemre.
Immáron a negyedik generációját tapossa a Rav4, az első példányt 1994-ben ismerhették meg a vásárlók. Nagyjából egyidős tehát a kocsi a története a hibrid korszakkal, 1997 óta kapható sorozatgyártásban ugyanis duplamotoros autó a japánok kínálatában. Ezúttal tehát a negyedik Rav4 sorozatot próbálhattuk ki, annak is a ráncfelvarrott változatát, mely sok újdonságot nem hozott a 2013-ban bemutatott változathoz képest. A facelift során átdolgozták az első LED-es fényszórókat, s immáron hátul is LED lámpát biztosítja a láthatóságot, az utastérben pedig a kilométeróra változott.
Kívülről egyébként ez a minimális átalakítás is jót tett a kocsinak, ami egyáltalán nem azt a konzervatív vonalat képviseli, ami a Toyota modelljeire általában jellemző. Szép a forma, eltaláltak az ívek, férfias, erőteljes az összkép. Az utastér Toyotásan letisztult, de igazából semmilyen érzelmet nem mozgat meg. A bőrbetétek egyébként dekoratívak, de a műszerfal, a középkonzol, a kormány, a váltó gomb eléggé hagyományosra sikeredett. Az utastér egyébként tágas, kényelmesen elfér öt ember, hátul három szélesebb vállú felnőtt is relatíve kényelmesen utazik, akár hosszútávon is. 501 literes a csomagtartónk, az üléseket ledöntve 1633 liter pakolhatunk meg.
A Rav4 kínálatában összesen három motorvariáns található: a 151 lóerős benzines, a 143 lóerős dízel, és a nálunk járt hibrid változat, aminek a rendszer-teljesítménye 197 lóerő. A benzines modell kizárólag összkerék-hajtással rendelhető, és választhatunk hozzá hatsebességes kézi váltót, vagy fokozatmentes automatát. A dízel elsőkerék-hajtással és kézi váltóval kérhető. A hajtásban két opciónk van a hibrid esetében, ezt a változatot azonban csak elektronikusan vezérelt, fokozatmentes CVT-vel vehetjük meg.
A hibrid motor egyrészt egy 155 lóerős, 210 Nm nyomatékkal bíró benzinmotorból, és egy 140 lóerős, 270 Nm-es nyomatékú villanymotorból áll össze, a rendszerteljesítmény pedig 197 lóerő. A Rav4 8,3 másodperc alatt van százon, ami egy SUV-től igazán jó eredmény, azonban érzésre nem pörgős a gép, főleg a CVT váltóval párosítva, viszont az feltűnő, hogy a villanymotornak köszönhetően alacsony fordulatszámon sem kapkod a levegő után, hanem gázadásra dinamikusan elindul. Az autó fogyasztása egyébként 7,8 liter körül mozgott, ami egy ekkora autónál nem rossz teljesítmény.
Az alap Rav4 7,64 millióról indul, s négy felszereltségi szint közül választhatunk. Jó hír, hogy már az alap Live felszereltség is jól felextrázott. A hibrid 9,27 millióért vehet meg, az összkerekes változat már 10 millió fölött kezdődik. A Rav4-ben is elérhető természetesen a Toyota Safety Sense, amely hat proaktív technológiával és holttér figyelő rendszerrel ruházza fel a kocsit, persze a megfelelő csomag kiválasztása esetén.
Videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 2494 cm3
Benzinmotor teljesítménye: 112 kW (152 Le)/5700
Benzinmotor nyomatéka: 210 Nm/4200-4400
Széndioxid kibocsátás: 116 g/km
Elektromotor teljesítménye: 105 kW
Elektromotor nyomatéka: 270 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Végsebesség: 180 km/h
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
A modell alapára: 7.640.000 Ft