Gyönyörű és bivalyerős a BMW 5 Touring csúcsváltozata
Az 5-ös BMW limuzin változatát már néhány hónapja tesztelhettük, most a Touring járt nálunk, méghozzá a legnagyobb benzinmotorral. Az új BMW 5-ös Touring 2017 márciusában, a 87. Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be. Határozott kontúrok és dinamikusan elnyújtott vonalak jellemzik a kocsit, amely az elmúlt 25 évben is mindvégig a modell egyik meghatározó védjegye volt. Szemből nézve összetéveszthetetlenül markáns elemek dominálnak, az alapfelszereltség részeként kínált LED-technológiás első fényszórók pedig már egészen a vese alakú hűtőrácsig érnek. Oldalnézetből a jármű sziluettjének sportos vonalvezetése prémium modellekre jellemző, harmonikus karosszéria-arányokban teljesedik ki, amelynek a hosszúra nyúló motorházteteje a leginkább karakteres eleme. Az 5-ös Touring hátsó kialakítását ezúttal is a vízszintes vonalvezetés határozza meg, az „L”-alakú hátsó lámpák pedig mindkét oldalt mélyen előrenyúlnak, így a karosszéria szélességét hangsúlyozzák.
Az utasterében a kombi esetében is elegáns tér fogad minket, a felületek gondosan megmunkáltak, s apró részleteiben is precíz, prémium minőségű a kivitelezés. A műszerfal az elődökből ismerős, bár finomodtak a megoldások, a sík központi kijelző tökéletesen beleillik a műszerfal formavilágába, a középkonzol tetején pedig egy 10 colos központi kijelzőn kezelhetjük a kocsi beállításait, ami már érintőképernyőként is működtethető. Az új BMW 7-es sorozat után a BMW 5-ös limuzinban és a BMW 5-ös Touring modellben is megjelent a széleskörű hangvezérlési funkció és a BMW Gesztusvezérlés, amelyek minden korábbinál intuitívabb járművezérlést tesz lehetővé. A Head-Up kijelző immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületet kínál.
A felmenőkhöz képest minden ülésen nagyobb lett a fej-, váll-, és lábtér. Az utazás kényelmét ülési anatómia szerint kialakított üléstámlák és hosszabb ülőlapok fokozzák, a menetkomfortot pedig az első szélvédő, a tetőkárpit és a csomagtér intenzívebb hangszigetelésével javították. Az új BMW 5-ös Touring utastere olyannyira megnőtt, hogy a hátsó üléssorban egyszerre már három gyerekülés is tökéletesen elfér egymás mellett.
Az ötödik generáció csomagtér-térfogata 570 literre nőtt, amely a hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 700 literig bővíthető. A hátsó üléssor és a csomagtér sokoldalúsága hasonlóan nagymértékben növekedett, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ugyanis már kéz nélkül, egyetlen gombnyomással, elektromosan is dönthető, a csomagtérajtó és a hátsó ablak külön-külön is nyitható, a csomagtérajtó ráadásul opcionális extrafelszereltségként már teljesen elektromos, kéz nélküli nyitást és zárást is kínál. A csomagtérben elhelyezett poggyászok elrendezését és rögzítését ötletesebb csomagrögzítő hálók és minden korábbinál több rögzítési pont segíti, a kiegészítő felszerelések pedig a csomagtér síkja alatt kialakított külön mélyedésekben kaptak helyet.
A motorkínálatban három benzines és négy dízel variáció található, tesztautónkban a paletta legerősebb erőforrása, a 3 literes benzines dolgozott, mely 340 lóerős, s 450 Nm-es nyomatékával, - ami 1380-5200-as fordulat között rendelkezésre áll -, 5,1 másodperc alatt gyorsítja a az 1,8 tonnás testet 100 kilométerórás sebességre. A soros hathengeres motor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással kapható, melynek a fogyasztása 12 liter körül alakult. Persze ezen egy pillanatig sem fog az autó sofőre elgondolkodni, ugyanis olyat megy a kocsi, amit minden Audi, Mercedes, Volvo tulajdonos megirigyel majd, de a kisebb motoros BMW-sek sem lesznek a legnagyobb barátaink.
Vadonatúj vezetést támogató rendszereivel és átfogó funkcionalitásával az új BMW 5-ös Touring újabb mérföldkövet képvisel az automatizált járművezetés megvalósulása felé vezető úton. A technológia megállíthatatlan fejlődését már olyan intelligens biztonsági funkciók övezik, mint a keresztirányú forgalomra és a kötelező elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, a sávváltást segítő asszisztens, az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens és a kikerülési segédlet. A megannyi intelligens vezetést támogató rendszer együttműködésének köszönhetően az új BMW 5-ös Touring egészen 210 km/órás sebességig képes automatikusan a felfestett forgalmi sávban maradni, a kormányzási manőverek mellett pedig a gázpedált és a féket is kezeli. A technológia minden korábbinál kényelmesebb és stressz-mentesebb utazást tesz lehetővé, az akár álló helyzetre fékező aktív tempomat pedig a gombnyomásra aktiválható, sebességkorlátozásokat figyelő rendszernek köszönhetően még az adott útszakaszra érvényes korlátozásokat is minden helyzetben betartja.
Az 5-ös Touring 15 millió forint alatt indul, a tesztautónk pedig a nagy motornak, és a plusz extráknak köszönhetően 25 millió körül hozható el.
Adatok
Hengerűrtartalom: 2998 cm3
Teljesítmény: 250 kW (340 LE)/5500-6500
Nyomaték: 450 Nm/1380-5200
Széndioxid kibocsátás: 177 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,1 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 11,3 l/100 km
A modell alapára: 14.978.000 Ft