Gyönyörű, elegáns, SUV - mi az? Igen, a Volvo XC60!
Szinte teljesen átalakult az elmúlt pár évben a Volvo kínálata, az új dizájnvonal szépen, lassan végig söpör az összes modellen. Az XC60-ra most került sor, 2017-ben újult meg a közepes méretű SUV, mely szinte minden elemében megegyezik az XC90-nel, azt leszámítva, hogy az XC60 természetesen egy mérettel kisebb a nagy testvérhez képest.
Valljuk meg, már ráfért a kocsira az update, ugyanis az előző modell 2008 óta volt piacon, persze időközben egy ráncfelvarrást azért kapott. Az új modellsorozat mellett azonban már kicsit elmúlt a varázsa az első generációnak, kellett, hogy megérkezzen az új XC60 is. A második generációs példány a magasságot leszámítva minden szempontból túlnövi az elődöt, összességében pedig jóval sportosabb annál, s valahogy az összkép is könnyedebb, légiesebb, de mellette elegánsabb.
Az XC60 esetében is megjelenik az a morcos orr, ami az XC90-t is karakteressé teszi, jellegzetes elem a szűkre húzott lámpatest, a T alakú LED-es fényszóró, oldalról gyönyörű ívet kapott a kocsi, az egész test igazán arányos és divatos. Stílusos az autó feneke is, amin magasra futnak a hátsó lámpák, a sportos karaktert erősíti a dupla kipufogóvég, s a sok vonallal átszőtt rajzolat.
Az utastér szintén az XC90-t idézi, bár persze itt is minden szűkebb kicsit, ami a külső adottságok miatt érthető is. Azonban, ha a nagy tesót nem ismerjük, fel sem tűnik a helyhiány, ugyanis a beltér elég nagy öt utas számára is, az 500 liternél minimálisan nagyobb csomagtér pedig jól pakolható. A belső rendkívül kifinomult, nagyon kellemes anyagokat használnak a svédek, így jó érintésűek a kapcsolók is, az ergonómia kifogásolhatatlan. A középkonzolt itt is a tabletméretű érintőképernyő uralja, amely az autó vadonatúj belső irányítórendszerének a szíve.
A lényegében gombok nélküli rendszer segítségével a vezető teljesen új módon állíthatja autóját, de az internetalapú termékek és szolgáltatások széles köréhez is itt férhet hozzá. Ennek kezelése elsőre nem egyértelmű, több időt kell szánnunk a tanulmányozására a megszokottnál. Egy hét alatt már rutinszerűen lehet használni a felületet, azonban arra ne számítsunk, hogy már az első napon menni fog, úgy, mint a digitális kilométeróra kezelése sem, mely rajzolatra elegáns, felhasználás szempontjából viszont nem egyszerű.
A Volvo XC60 palettáján két dízel (190, 235 Le) és két benzines (254, 320 Le), valamint egy hibrid motor (407 Le) található. Alapvetően ezek közül szinte csukott szemmel rábökhetnénk bármelyikre, nem hiszem, hogy nagyon tévedhetnénk, mert az összes jó karakterisztikával bír. Nálunk a nagyobbik dízel járt, amely 480 Nm-es nyomatékának köszönhetően igazán agilis, még úgy is, hogy a kocsi majdnem 1,9 tonnát nyom. A nagy dízel alatt már alapesetben összkerékhajtás dolgozik, a sebességi fokozatokat pedig egy nyolcgangos automata kapcsolgatja, amely nem keltett rossz benyomást.
Nem szabad szó nélkül elmenni a légrugók mellett sem, amiknek ugyan közel 800 000 forint a felára, mégis nagyon hasznos extra tud lenni, mert ezáltal menetkörülményekhez, dinamikához alkalmazkodva állíthatjuk a rugók feszességét, magasságát. Apróság, de például a kocsi állóhelyben leereszkedik, így könnyebb a beszállás, ha kinyitjuk a csomagtartót szintén alacsonyabbra enged a két hátsó rugó, ezáltal egyszerűbb a bepakolás. Nehezebb terepen viszont magasabbra állíthatjuk a hasmagasságot, így nem verjük oda a kocsi alját.
Az XC60 már alapfelszereltségben is több vezetéstechnikai asszisztenssel bír, de természetesen ebben a modellben is elérhető a teljes paletta, sok automatikus vezetéssegítő rendszert konfigurálhatunk. A modell a kis dízellel 13,2 millióról indul, s három felszereltségi szinten érhető el, a csúcsot a nálunk járt R-Design jelenti, ami a nagy dízellel, listaáron, plusz extrák nélkül 15,9 millióba kerül.
A Volvo SUV palettája hamarosan bővülni fog, már hazánkban is bemutatkozott az XC40, amiről remélhetőleg hamarosan beszámolhatunk.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1969 cm3
Teljesítmény: 173 kW (235 LE)/4000
Nyomaték: 480 Nm/1750-2250
Széndioxid kibocsátás: 144 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Végsebesség: 220 km/h
Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
A modell alapára: 13.200.000 Ft