Ford Mondeo ST-Line - cégautónak jöhet
Nem mai modell a Ford Mondeo, 2014-ben mutatta be ugyanis a gyár a negyedik generációt, azonban akkor olyan jól sikerült a forma, hogy három év után is divatos a kocsi, különösképp ST-Line köntösben, ami a sportos vonalat képviseli a márkánál. A Mondeo egyébként alapból is vagány vonalvezetésű, ami valahol elvárt, ha ebben a kategóriában szeretne érvényesülni egy márka, hiszen a közvetlen konkurensek, így a Passat, az Insignia, a 6-os Mazda és a Superb is ebbe az irányba indultak el. Közülük páran azonban már egy modellsorozattal a Mondeo előtt járnak, így az újdonság varázsa nem a Ford zászlóshajójának malmára hajtja a vizet, de a céges beszerzések során még mindig elől jár a gép.
Az ST-Line kombi nagyon impozáns megjelenésű, ez a felszereltségi szint számos külső és belső kiegészítővel teszi még izgalmasabbá az outfitet. Elől fekete méhsejtrácsos hűtőnyílás, hátul szintén fekete műanyag diffúzor dobja fel a kocsit, bár ezek az elemek csak akkor látványosak, ha a kocsi nem fekete, mert abban a színkombinációban nem olyan észrevehetőek a kiegészítők, nem úgy, mint az ezüst, dupla kipufogóvég vagy a méretes felnik. Emellett feltűnő, hogy a kocsi alacsonyabban ül az alapmodellhez képest, mivel speciális, sportos futómű dolgozik az ST-Line alatt.
Az utastérben már ajtónyitáskor kiderül, hogy nem alapmodellben ülünk: a küszöböt ST-Line felirat díszíti, sportosak az első ülések, és vörös cérnával varrottak a bőrfelületek, alumínium pedálokkal szerelt a gép, s kulcs nélküli indítás is rendelkezésünkre áll. A belsővel kapcsolatos benyomásunk azonban nem változott, ugyan az elődhöz képest javult az ergonómia, az anyaghasználat elmarad a versenytársakhoz képest, az összkép azonban igényes, de a többieknek valamivel modernebb megoldásaik vannak, a Mondeo például kizárólag analóg órával kérhető, míg a konkurensek nagy részénél már digitális kilométeróra is rendelhető.
A méretadottságok azonban megsüvegelendőek: a 4,9 méter hosszú, s 2,2 méter széles autóban öt utas is kényelmesen elfér, az 525 literes csomagtartó pedig jól pakolható. Érdekesség egyébként, hogy ez kisebb, mint a limuziné, de a kombiban mégis jobban tudjuk rendszerezni a holmikat.
Nézzük a motorkínálatot: a nálunk járt tesztautóban a legnagyobb, 210 lóerős dízel dolgozott, de a kínálatban találunk még 110, 150, 180 lóerős változatot is, míg a benzines palettát a 160, a 203 és egy 240 lóerős példány képviseli. Az automata váltós tesztautónk igencsak nyomatékosan viselkedett, ami érthető, hiszen 450 Nm áll rendelkezésünkre, ennek köszönhetően egyébként a kocsi 8,1 másodperc alatt éri el a százas sebességet.
A Mondeo biztonságtechnikai szempontból egyáltalán nincs elmaradva a többiektől. Hasznos társ például a belvárosi közlekedésben a koccanás gátló, amely veszély esetén 40 alatti sebességnél önműködően vészfékez. Az ütközés-megelőzés először piros fények felvillantásával jelzi a túl csekély követési távolságot. Felárért holttérfigyelés, fáradásérzékelés, sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó berendezés teszi biztonságosabbá a vezetést. A Mondeo három felszereltségi szinten kapható, az ST-Line a Trend és a Titanium felszereltség között helyezkedik el. Az ötajtós változat alapesetben 8 millió forintba kerül, a legolcsóbb kombiért közel négyszázezerrel kell többet fizetni. Ebből az ST-Line 11,39 millióról indul, de a nálunk járt példány az egyéb extráknak köszönhetően ennél 1 millióval drágábban vehető meg a márkakereskedésben.
Adatok
Motor: 2.0 TDCi
Teljesítmény: 154 kW (210 LE)
Nyomaték: 450 Nm
Széndioxid kibocsátás: 129 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,1 s
Végsebesség: 228 km/h
Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km
A modell alapára: 7.955.000 Ft
Tesztelt modell alapára: 12.300.000 Ft