Ez minden idők legvagányabb Opel Insigniája
Tíz évvel ezelőtt az Opel Vectra utódaként mutatták be az Insigniát, mely 2009-ben elnyerte az Év Autója díjat, nem véletlenül, igencsak kedvelt volt a vásárlók körében. A 2017-es példány dizájnja Mark Adams csapatának munkáját dicséri, az Insignia külső és belső formatervét pedig a Monza Concept tanulmány ihlette. Az elődmodellhez képest minimálisan, 55 milliméterrel nőtt a kocsi hossza, 92 milliméterrel megnyúlt a tengelytáv, jelentősen rövidültek a túlnyúlások, és 11 milliméternyit nőtt a nyomtáv. Közben 29 milliméterrel alacsonyabb lett a csapott formájú jármű. A méretnövekedés ellenére 175 kilóval csökkent az össztömeg. A széles hűtőmaszktól és résnyi fényszóróktól a különleges formájú farrészig feltűnő a design, atletikus és elegáns az Insignia Grand Sport – sziluettje négyajtós kupét idéz, ennek köszönhetően pedig példásan jó légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, mely így a kategória egyik legáramvonalasabb modelljének számít.
A méretnövekedés egyébként az utastérben is érzékelhető, alapvetően a hátsó utasok profitáltakat ebből: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából csípőmagasságban 32 milliméterrel több a hely, a váll- és térdhely 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. A csomagtartó 490 literes lett, az üléseket ledöntve 1450 liter a maximális befogadóképessége. A vezető a korábbinál mélyebben ül, az ülések sportosak, és stabil oldaltartást biztosítanak - ami annak is köszönhető, hogy szinte minden dimenzióban állíthatóak a csúcsfelszereltségben elérhető ülések.
De nem csak adottságaiban, hanem a kialakításban is sokat változott a belső: új a műszerfal, amit rendelhetünk analóg vagy félig digitális órával, ez utóbbi grafikája egyébként szép, csak kicsit fura, hogy miért nem lett az egész felület elektronikus. A kormány alul csapott, kellemes fogású, a kapcsolók elhelyezése egyértelmű, semmi sincs túlbonyolítva. A középkonzol az új Opel dizájnfilozófiáját idézi, középen a nagyméretű navi dominál, erről irányíthatjuk a legfőbb szórakoztató funkciókat.
A szórakoztatásról és csatlakoztathatóságról az IntelliLink legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis generációja gondoskodik. Miközben tökéletesen integrálja az okostelefont az autóba, drót nélkül fel is tölti. Az automatikus baleseti vészhívástól az ellopott jármű visszaszerzésének segítéséig sokféle lehetőséget kínál a 24 órában működő Opel OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens. Az új Insigniával egyszerre indul az Opel új szolgáltatása is: az Opel OnStar tanácsadóját lehet megkérni, hogy keressen például szállodát, és foglaljon szobát. Mindeközben a 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze az utazók mobil végkészülékeit az internettel.
Az új Opel Insignia Grand Sport motorpalettájának csúcsváltozata járt nálunk: a 2.0 literes, 260 lóerős erőforrás legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter, így igencsak sportosan tudja mozgatni a nagytestű gépet. A nagy motorhoz egyébként nyolcfokozatú automata dukál, s összkerékhajtás is rendelkezésre áll. A kínálatban még két benzines (140 Le, 165 Le), és négy dízelmotor (110 Le, 136 Le, 170 Le, 210 Le) található.
Vezetőtámogató rendszerekben is sokat lépett előre a típus: vetített kijelzés mutatja például a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet, az adaptív sebességszabályozó és -határoló adatait, valamint a navigációs jelzéseket, 360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást és a lassú manőverezést: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet. Rendelhetünk továbbá adaptív sebességszabályozót, ami az automatikus vészfékezést is tudja, de van sávtartó és tolató asszisztens is a kínálatban.
Az Insignia Grand Sport öt felszereltségi szinten vásárolható meg, a belépő szint 7,6 millióról indul, a nagy benzinesért alaphangon 10,8 millióért vihetjük haza.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Teljesítmény: 191 kW (260 LE)/5300
Nyomaték: 400 Nm/2500-4000
Széndioxid kibocsátás: 197 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,3 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
A modell alapára: 7.660.000 Ft