És akkor hegyen-völgyön át gurulva jő a legújabb Nissan terepjáró
Már több mint nyolcvan évvel ezelőtt, egészen pontosan 1933-ben készült el a Nissan első pick-upja, azóta 180 országban 14 milliónál többen használták már a márka platós négykerekűjét. A kishaszonjárművek tizenkettedik generációját képviseli a legújabb Navara, amely a munkában és a szabadidős tevékenységek során is kiváló partnerünk lehet. Komoly a harc a szegmensben, mert a Volkswagen Amarok, a Ford Ranger, a Toyota Hilux és a Mitsubishi L200-ból lett Fiat Fullback is erős konkurensnek számít, azonban a Navara formája és a piacon leghosszabb - öt éves vagy 160 000 km-es - garanciája elég erős érv lehet a japán modell mellett. De mit sem érne ez a szolgáltatás, ha a kocsi alaptulajdonságai nem lennének meggyőzőek.
A Navara fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt, amellett, hogy a modell terepjáró képessége, ellenállósága és terhelhetősége megmaradjon. Az új kocsit a korábbi generációhoz képest teljesen átdolgozták, ennek során robusztus futóművet kapott, és még több személyautós tulajdonsággal ruházták fel.
Az új generációs pick-up kifejezetten az európai piac igényei és ízlése szerint lett kialakítva, a kétajtós szimpla és a négyajtós dupla kabinos változat is robosztus és stílusos, melynek a homorú és domború felületek kombinációja kölcsönöz merész és dinamikus jelleget. A V-alakú hűtőrácsnak és a LED-es nappali menetfénynek köszönhetően válik a Nissan pick-upja jellegzetessé. Az autó ezúttal is igencsak méretesre sikerült: 5,3 méter körül mozog mindkét változat, súlya pedig a 2 tonnát is eléri. A szimpla kabinos változat platója 1861 milliméter hosszú és 1560 milliméter széles, míg a dupla kabinosé valamivel rövidebb, ám így is 1511 milliméteres tárgyat pakolhatunk rá. Ez a korábbi generációt egyébként 67 milliméterrel növi túl.
A raktér rögzítő rendszere is változott: az utastér hátsó falán és a plató oldalain kialakított, nagy igénybevételre tervezett csatornák teljes rugalmasságot biztosítanak a sérülékeny szállítmányok rögzítéséhez, a csúszó bilincsekkel még a legszokatlanabb alakú tárgyak is egyszerűen rögzíthetők.
Szerkesztőségünknél a dupla kabinos változat járt, melybe a beszállás az emelt hasmagasságnak köszönhetően szokatlan, ha igazán kényelmesen szeretnék beülni a kocsiba, akkor érdemes rálépni az oldalsó küszöbre, mert egyébként igencsak magasra kell húznunk a lábunkat. A vezetői üléspozíció ennek köszönhetően szintén magasra kerül, biztonsággal átlátjuk a forgalmat az utasfülkéből. A helykínálat bőséges az elöl ülők számára, hátul viszont kissé merev a háttámla és az ülőlap kényelme sem személyautós. A Nissan mérnökei teljesen újragondolták az utasteret, új lett a műszerfal, a középkonzol, s néhány kapcsoló is más helyre került az elődmodellhez képest.
A Navara új, 2,3 literes dCi motorja a korábbi generáció erőforrásánál akár 24 százalékkal hatékonyabb, egyben pedig a szegmens legtisztább és leggazdaságosabb motorja. A két (160 és 190 lőerős) teljesítményváltozatban elérhető erőforrás erősebb változata a kategóriában elsőként alkalmaz ikerturbós technológiát. A Navara összes változatának terhelhetősége és vontatási teljesítménye nőtt: minden változat egy tonna feletti terhelhetőséget és 3500 kg-os vontatási teljesítményt nyújt.
Két- és négykerékhajtású változatban is kérhetjük a modellt, ez utóbbi estében a vezető közúton a kétkerékmeghajtást, terepen pedig 100 km/h sebességig az összkerekes beállítást választhatja. A terepáttétel bekapcsolásával még nagyobb nyomatékot engedhetünk a kerekekre, kiszámíthatatlan terepkörülmények között pedig mechanikus differenciálzárat és lejtmenetvezérlőt is kapcsolhatunk. A középkonzolon található gombbal aktiválható rendszer érzékelők sorával figyeli a kerekek tapadását vagy éppen megcsúszását, és az így nyert adatok alapján a sebességet és a féknyomást automatikusan vezérelve biztosít szabályozott ereszkedést. A két motorhoz hatsebességes manuális vagy hétsebességes automata váltó rendelhető.
A Nissan Navara 7.915.000 forintról indul, ezért egy alapfelszereltségű, szimpla kabinos modellbe ülhetünk bele. A dupla kabinos változat ára 8.147.000-ről indul, tehát alig kétszázezer forinttal kerül többe. A pick-up négy felszereltségi szinten érhető el: Visia, Acenta, N-Connecta és a Tekna csomagok közül választhatunk. Minden változatban az alapfelszereltség részét képezi a hét légzsák, a részlegesen önzáró elektronikus differenciálmű, a lejtmenet-vezérlő, a visszagurulás-gátló és vészfékező rendszer, az elektromos ablakemelők és a távirányítású központi zár.
A Nissan számos innovációja is megtalálható a Navarában, így a 360 fokos parkolókamera, az automata vészfékező rendszer, a sebességtartó automatika, a hegy- és lejtmenetvezérlés és a visszagurulás-gátló, valamint a kulcs nélküli ajtónyitás, a tolatókamera és a parkolássegítő érzékelők. Az egyedi igények kielégítésére összesen 125 féle tartozék áll rendelkezésre.
Videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3750
Nyomaték: 450 Nm/1500-2500
Széndioxid kibocsátás: 183 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Végsebesség: 180 km/h
Tesztfogyasztás: 10,2 l/100 km
A modell alapára: 7.915.000 Ft