Erre a Mercire büszkék lehetünk
Negyedik generációját tapossa a Mercedes-Benz A-osztályú modellje, amely az elődhöz hasonlóan szintén Kecskeméten készül. A nyáron bemutatott kocsi fiatalos és dinamikus megjelenésű, a mélyre húzott motorháztető, valamint a krómelemekkel és egyedi nappali menetfénnyel ellátott LED-fényszórók elölnézetből progresszív, határozott kiállást eredményeznek. A markáns csillag a gyémánt hűtőrács lefelé szétnyíló sziluettjével együtt szintén a gépjármű sportos megjelenését fokozza. A megnövelt tengelytávolságnak és az átdolgozott oldalsó karaktervonalnak köszönhetően az autó optikailag hosszabbnak tűnik. Az új A-osztály motorháztetője az elődmodelléhez képest előrefelé jobban lejt, kihangsúlyozva a dinamikus, meredek frontrészt. A hátsó traktus optikailag szintén szélesebb hatást kelt, amiben fontos szerepük van a széles vállaknak, valamint a lökhárítónak. A keskeny, két részre osztott hátsó lámpatestek hátulnézetből is egyedinek hatnak.
Az autó utastere igazán modernre sikerült, ráadásul a térérzet is igencsak bőséges. Az egyedülálló térkihasználás elsősorban a műszerfalon jelentkezik: a tervezők egyszerűen elhagyták a műszercsoport felső ívét. A Widescreen cockpit most már teljesen szabadon álló kialakítást kapott. A digitális műszerfal három konfigurációban választható: két 7 colos (17,78 centiméteres képátlójú) képernyővel, egy 7 colos és egy 10,25 colos (26 centiméter) kijelzővel, vagy akár két 10,25 colos képernyővel.
Az új A-osztály a Mercedes-Benz modellek között elsőként kapta meg a vadonatúj, MBUX koncepciójú multimédiás rendszert, amely új korszakot nyit a Mercedes me connect szolgáltatások terén. A rendszer jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség. Az MBUX a felhasználó igényeinek megfelelően személyre szabható, ezáltal emocionális kapcsolatot létesít a gépjármű, a járművezető, valamint az utasok között.
A váll-, könyök- és fejtér tágasabb lett a harmadik generációhoz hasonlítva, és a hátsó tér is nőtt, s ugyan még mindig alacsonyra kell ülni a kocsiba, a be-és kiszállás is kényelmesebbé vált. A mérnökök 29 literrel 370 literesre növelték a csomagteret, és 20 centivel szélesedett a csomagtér nyílása. Az utastérben kialakított tárolóhelyek szintén az utasok kényelmét szolgálják: a váltókar előtti tároló például a korábbinál jóval nagyobb.
A modell kínálatában jelenleg hat benzin- (109-306 lóerő között) és három dízelmotor (116-190 lóerő között) található, és motorváltozattól függően 6-fokozatú kézi vagy 7-fokozatú duplakuplungos automataváltót konfigurálhatunk. Újdonságot jelent a kínálatban az új európai károsanyag mérési szabványok miatt megalkotott, hengerlekapcsolós 1,33 literes erőforrás, és szintén újdonság az 1,5 literes négyhengeres dízelmotor is, akár 116 lóerős teljesítménnyel és 260 Nm-rel.
Az új A-osztály kínálata nem lenne teljes összkerékhajtás nélkül, így három benzines modellhez is kérhetünk 4Matic hajtást. A motorváltozat, illetve a konfiguráció függvényében az A-osztály különböző futóművekkel érhető el. Szériában 16 colos kerekek járnak a modellhez és a Dynamic Select is az alapfelszereltség része, amellyel a menetdinamika állítható.
A kocsi a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A modellben első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén használható részben autonóm vezetés, és immáron a szériafelszereltség része a kibővített Aktív fékasszisztens. A rendszer hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli és felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is.
A belépő példány a kis benzinmotorral 7 945 120 millió forintért vásárolható meg, s ugyan Nyugat-Európában a fiatalok autója az A-osztály, itthon az ára miatt inkább a 40-es korosztály számára elérhető.