Erősített az Opel SUV fronton
Családi autós alternatívából nincs hiány a piacon, legyen szó limuzinokról, ötajtós vagy kombi kocsiról. E sorból valamelyest kiemelkednek a divatos néven SUV-nek becézett szabadidő autók, amik nagyjából hasonló adottságokkal rendelkeznek, mint az előbb felsorolt modellek, azonban általában magasabbak társaiknak, így a ki-beszállást nagyban megkönnyítik. Nem véletlen, hogy az utóbbi időkben tombol az SUV-láz, ami az eladásokban is szépen megmutatkozik, illetve abban is látható, hogy a gyártók már ezt a kategóriát is elkezdték szegmentálni. A kicsi SUV-től kezdve két három alternatívát kínálnak a márkák, ami egyértelműen a komoly keresletet mutatják. Anélkül nem érné meg az elaprózódás.
Ezen az elven fogott bele SUV offenzívájába az Opel is, s a Mokka mellé egyből két új kocsit is épített, kibővítve fölfelé és lefelé a palettát. A Crossland X e modell alá érkezett a kínálatba, keskenyebb, alacsonyabb és rövidebb is a középső tesónál. A legnagyobb példánynak a legkésőbb "született" Grandland X számít, hozzá még nem volt szerencsénk, bízunk benne, hogy hamarosan ezt is bemutathatjuk számotokra.
A kocsi külsőre az új Opel dizájnvonal jellegzetességeit hozza: morcosra húzott orr, méretes első légbeömlők teszik formássá a gépet, jópofa lehetőség, hogy akár két színben is kérhetjük a kasztnit, három tető és hét kasztni szín közül válogathatunk ugyanis. A Crossland X esetében műanyag betétek védik a küszöböket, hangsúlyozván azt, hogy az autó készen áll a könnyebb terepek meghódítására. Félre értés ne essék: gazos földutakat értek ez alatt.
Szóval a Crossland X a belépő modell az Opel SUV listáján, a kompromisszumot itt a relatíve szűkösebb helykínálat jelenti, míg elől kényelmesen utazunk, hátul kevesebb a hely, ráadásul a csomagtartó sem óriási. Hozzáteszem, a mindennapi használatban, két kisebb gyermekkel, második autóként tökéletes partner lehet az autó, azonban egy hetes túrára ne ezzel induljunk, hacsaknem egy tetőboxot is felcsapunk a járgányra.
Az utastér kialakítására azonban egy rossz szavunk nem lehet: szépek a formák, kellemes az ergonómia, egyedül a bajuszkapcsolók anyaghasználata gyengébb az összképhez képest. Edition felszereltségtől jár infotainment rendszer, amelynek a középpontjában egy hétcolos érintőképernyő áll. Ehhez kábellel integrálhatjuk okostelefonunkat Apple CarPlay vagy Android Auto útján.
A Crossland X esetében három benzines vagy két dízelmotor közül választhatunk, a belépő változatnak az 1.2-es, 81 lóerős benzinmotor számít. Egymás után két erőforrással is tesztelhettük a járgányt, a legerősebb, 130 lóerős, 1.2-es turbós, benzines változat és a 120 lóerős, 1.6-os dízel járt nálunk. Mondanom sem kell, karakterében jelentős különbség van, míg előbbi egyenletesebb nyomatékot biztosít, a dízel esetében érezhető a turbó lyuk, így alacsony fordulaton elég erőtlen a gép, ellenben a nyomaték csúcsa nagyobb ennek a változatnak. Fogyasztásban a dízel bő egy literrel jobb a benzinesnél, ami azért finomabb járású a gázolajos változatnál. Erőforrástól függően öt- vagy hatfokozatú váltó jár a kocsihoz, a nagy benzineshez kérhetünk hatfokozatú automatát is.
A Crossland X 4,46 millió forintról indul, a nagy benzinesért alaphangon hatszázezerrel, a kis dízelért kilencszázezerrel kell többet fizetni.