Egy családi kombi, ami felveszi a versenyt a szabadidő-autókkal
A négyajtós változatot még januárban tesztelhettük, azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, s történt egy, s más az Opel háza táján. Kiderült, hogy ez a modell, pontosabban általánosságban az Insignia történelmi jelentőséggel bír, ez volt ugyanis az Opel utolsó olyan járműve, amely azelőtt épült, hogy a PSA, azaz a Peugeot-Citroën márka tulajdonosai felvásárolták a német gyártót. Éppen ezért picit kérdőjeles is a folytatás, mármint ami a típust illeti, de most ne a jövőképpel, jóval inkább a jelennel foglalkozzunk.
Adott tehát egy remek formájú limuzin, amiből készült egy, a forgalomban elsőre kissé furcsa puttonyú kombi, amely összességében a felső-középkategóriában manapság elvárt vagány íveket hozza. Ebben a szegmensben azt ismerték fel a gyártók, hogy muszáj figyelemfelkeltő vonalakat rajzolni a kocsiknak, mert ellenkező esetben az SUV-k könnyedén elcsábítják a vásárlókat.
Az Insignia Sports Tourer jóval sportosabb és agilisabb az elődjénél, komoly megjelenést ad neki a megnyújtott tengelytáv, a rövidebb első túlnyúlás és az elől-hátul nagyobb nyomtáv. A második generációs Sports Tourer 200 kilót ledobott az elődhöz képest, ám a súlycsökkenés a méretekre épp ellenkezőleg hatott: 78 milliméterrel hosszabb, 7 milliméterrel szélesebb és 43 milliméterrel alacsonyabb lett a kocsi, a tengelytáv pedig 92 milliméterrel gyarapodott, ami jelentősen növelte a belső helykínálatot. Oldalt a jellegzetes Opel-sarló tereli a tekintetet az ajtók aljáról a far felé. A külső tükörtől krómcsík lendül a tető és az ablak között a LED-es hátsó lámpáig, és mutatja még dinamikusabbnak az 1483 milliméter magas Sports Tourert. Valamennyi kivitelben széria tetősín teszi teljessé a dizájnt.
Különösen a hátsó utasok profitálnak az optimalizált arányokból: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából bőségesebb lett a férőhely: térd-, váll- és csípőhely szempontjából is nőtt a kényelem. A csomagtartó 560-1665 liter között variálható, ami 130 literrel több a korábbinál. Megkönnyíti a pakolást, hogy hozzá sem kell nyúlni a Sports Tourerhez: a „Keyless Open“ kulcsnélküli zár- és indítórendszerrel, a hátsó lökhárító alatti láblengetésre nyílik fel a csomagtartó.
De nem csak adottságaiban, hanem a kialakításban is sokat változott a belső: új a műszerfal, amit rendelhetünk analóg vagy félig digitális órával, ez utóbbi grafikája egyébként szép, csak kicsit fura, hogy miért nem lett az egész felület elektronikus. A kormány alul csapott, kellemes fogású, a kapcsolók elhelyezése egyértelmű, semmi sincs túlbonyolítva. Az anyaghasználat szinte prémium minőségű. A középkonzol az új Opel dizájnfilozófiáját idézi, középen a nagyméretű navi dominál, erről irányíthatjuk a legfőbb szórakoztató funkciókat.
A szórakoztatásról és csatlakoztathatóságról az IntelliLink legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis generációja gondoskodik. Miközben tökéletesen integrálja az okostelefont az autóba, drót nélkül fel is tölti. Az automatikus baleseti vészhívástól az ellopott jármű visszaszerzésének segítéséig sokféle lehetőséget kínál a 24 órában működő Opel OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens. Az új Insigniával egyszerre indul az Opel új szolgáltatása is: az Opel OnStar tanácsadóját lehet megkérni, hogy keressen például szállodát, és foglaljon szobát. Mindeközben a 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze az utazók mobil végkészülékeit az internettel.
Az új Opel Insignia Sports Tourer három benzines (140 le, 165 Le, 200 Le) és négy dízelmotorral (110 Le, 136 Le, 170 Le, 210 Le) kapható. A teszthét során nálunk a 2.0 literes, 170 lóerős dízel járt, amely 400 Nm-es nyomatékát már 1750-es fordulaton leadja, így viszonylag ritkán kell a váltóhoz nyúlni. Az összkerekes, jó rugózású autó minden helyzetben kegyesen viselkedett, az autópályázás és az országúti közlekedés során is jó partnernek bizonyult, ráadásul itt könnyedén 7 liter alatt maradt a fogyasztás. Városban nagyobb az étvágya a 4x4-es autónak, ez a konfiguráció tehát akkor ideális, ha sokat, nagy távolságokra autózunk.
Vezetőtámogató rendszerekben is sokat lépett előre a típus: vetített kijelzés mutatja például a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet, az adaptív sebességszabályozó és -határoló adatait, valamint a navigációs jelzéseket, 360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást és a lassú manőverezést: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet. Rendelhetünk továbbá adaptív sebességszabályozót, ami az automatikus vészfékezést is tudja, de van sávtartó és tolató asszisztens is a kínálatban.
Az Insignia Sporst Tourer öt felszereltségi szinten vásárolható meg, a belépő szint 8,5 millióról indul, az összkerekes dízelt legolcsóbban 12,1 millióért vihetjük haza.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1956 cm3
Teljesítmény: 125 kW (170 LE)/3750
Nyomaték: 400 Nm/1750-2500
Széndioxid kibocsátás: 151 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Végsebesség: 223 km/h
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
A modell alapára: 10.360.000 Ft