Apró módosításokkal kapható a Nissan X-Trail
Dübörög az SUV-láz, sorra érkeznek az újabbnál újabb példányok, de ebben a harcban azoknak a típusoknak is meg kell tartaniuk a piacukat, amelyek már évek óta aktívak a területen. A Nissan 2000-ben mutatta be az X-Trailt, mely még a Qashqai megjelenése előtt érkezett a palettára. Az akkor még szögletes modell nem volt igazán meghatározó játékosa a hazai értékesítéseknek, mentségére szóljon, hogy akkor még nem is a szabadidő-autók voltak a népszerűek a vásárlók körében. A kocka formát a harmadik generáció dobta le magáról, 2013-ban ugyanis a Nissan mérnökei úgy döntöttek, hogy a Qashqai gömbölydedebb formáit adják kölcsön az X-Trailnek, s a jelentős sikereket elkönyvelő kistesó mintájára készítik el az új modellt. Az ötlet jónak bizonyult, a vásárlók elkezdtek jobban nyitni a típus felé.
Tavaly érkezett el az ideje, hogy a modell életciklusának nagyjából felénél járó X-Trailen apró ráncfelvarrást végezzen a gyár, 2017-ben minimálisan átrajzolták a kocsit. A legszembetűnőbb változás az orrészen fedezhető fel, illetve minimálisan módosult a kocsi farrésze is, bár laikusok számára nem biztos, hogy észrevehető az eltérés. Az orr karakteresbb vonásokat kapott, hátul a lámpatestek változtak, azonban a méret maradt, szóval nem igazán nyúltak hozzá bátor kézzel a kocsihoz.
Az utasteret sem szabták újra a tervezők, egyedül a kormány változott, mely alul csapott formájú lett, s immáron rendelhető fűthető változatban is. A műszerfal és a középkonzol azonban maradt a régi, előbbi egyébként még ma is megállja a helyét, a középkonzol azonban - például az érintőképernyő esetében - elmarad a többiektől, néhány versenytárs ugyanis jóval előrébb jár funkció és grafika tekintetében. A kocsi utastere egyébként rendkívül tágas, kényelmesen elférünk benne, pozitívum, hogy a hátsó üléssor sínen mozgatható, így a csomagjainkhoz mérten állíthatjuk a pozíciót. A csomagtartó alapesetben 565 literes (15 literrel nagyobb az elődhöz képest), az üléseket ledöntve közel 2000 liter áll rendelkezésünkre. A csomagtér ajtaját akár láblendítéssel is nyithatjuk, ha ezt az extrát is konfiguráljuk. Az X-Trail felárért hét üléssel is kapható, a harmadik üléssort használva természetesen jelentős helyről kell lemondanunk hátul.
Motorizáltság szempontjából nőtt a kínálat, az 1.6-os benzin- és dízelmotor mellé egy 2.0 literes is érkezett a palettára. Összkerekes tesztautónkban a 117 lóerős új motor dolgozott, mely 380 Nm-es nyomatékának köszönhetően jól mozgatta a kocsit, bár 2000-es fordulat alatt azért érzékelhető a turbólyuk, így figyelnünk kell a fokozatok váltogatására, mert alacsony fordulaton eléggé lomha a kocsi. Ráadásul a tengelykapcsoló nem minden helyzetben jó partner, nehezen kapcsolható és meglepően hosszú úton jár. A nyomatékcsúcson viszont nagyon jól autózható, pörgős a 2.0 literes dízel. Konfigurálhatunk fokozatmentes automata váltót is a motorhoz, kézi kapcsolóval 9,4 másodperc alatt gyorsul az X-Trail. Ezt a motort kérhetjük elsőkerék-hajtással is, abban az esetben kizárólag automata váltót rendelhetünk.
A Nissan X-Trail négy felszereltségi szinten választható, s már a belépő modellnek számító Visia is gazdagon ellátott: manuális légkondicionáló, tempomat, Mp3-as USB-s audiorendszer, elektromos ablakok, visszagurulás-gátló és LED-es nappali fény jár alapesetben. A családi autó 5 üléses variánsa 6.316.000 forintról indul, hét üléssel viszont csak a két legjobban felszerelt példányt kérhetjük, a plusz két ülésnek 300.000 vagy 500.000 forint a felára felszereltségtől függően. Tesztautónk viszont 10 millió forintról indul, ezt toldhatjuk meg igény szerinti extrákkal vagy vezetést és biztonságot segítő rendszerekkel.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1995 cm3
Teljesítmény: 130 kW (177 LE)/3750
Nyomaték: 380 Nm/2000
Széndioxid kibocsátás: 149 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Végsebesség: 204 km/h
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
A modell alapára: 6.316.000 Ft