A kicsi, dögös, és erős sportautót kedved szerint rakhatod össze
Gyerekkoromban mindig gokartversenyző szerettem volna lenni. Imádtam a fürge, alacsonyan fekvő, pörgős versenygépeket, amik minden kormánymozdulatra, gáz és fékpedál érintésre rögtön reagáltak, s úgy vették a kanyarokat, hogy milliméternyit nem billentek egyik irányba sem.
Gokartversenyző sajnos anyagi okok miatt nem lehettem, már a kilencvenes években is borzasztóan sok pénzbe került volna az indulás. Viszont ez a fajta vezetési élmény belém rögzült, így a mai napig a sportos kisautókban érzem magam leginkább otthon.
Az Opel Adam 2012-ben jelent meg a piacon, mely modell a rüsselsheimi márka legkisebbike, tehát az Opel Corsa alá érkezett a kínálatba. Az Adam többfajta változatban is elérhető, amely természetesen eltérő felszereltséget is jelent: az Unlimited, a Jam, a Glam és Slam mellett a sportváltozat, az "S" is kapható, s ezt a hatos fogatot egészíti még ki a szabadidő autós kinézetű Rocks, továbbá a Rocks S, mely 15 milliméterrel magasabb a sima Adamnél.
Már ez a sok opció megsüvegelendő egy ilyen szűk szegmensben kapható autó esetében, de még szót sem ejtettünk arról, hogy hány kombinációban kapható a gép. Összesen ugyanis 19 karosszériaszín közül választhatunk, a nálunk járt Adam Rocks esetében ez "csak" 12, de emellett a tető színét is meghatározhatjuk.
Ha a Rocks kivitelt választjuk, ahhoz a vászontetőt is színre szabhatjuk: fekete és barna közül választhatunk. De itt nem ér véget a lehetőségek tárháza: 28 féle alufelni van az Adam kínálatában, 15 féle matricával díszíthetjük a kocsit, 10 féle szín van a hűtőmaszk palettán, s a tetőkárpitok esetében is négy variáns áll rendelkezésünkre.
Az utasteret 12 színnel szabhatjuk egyedire, s itt hét matricával díszíthetjük tovább a belteret. Kérhetünk a kocsiba csillagos belsővilágítást, ami a mennyezetet varázsolja olyanná, mintha a szabad ég alatt autóznánk - bár ez az opció a vászontetőnél nem él. Nyolc színben elérhető a kormány, váltó és a kézifékkar bőrhuzatának színe, s tizenkét visszapillantó borítás közül rendelhetünk újabb díszítést. Újabb nyolc variációs lehetőséget adnak a velúr padlószőnyegek, s az üléshuzatok is. Ha ezt valaki követni tudta, s jó matematikából, szívesen veszem annak a megfejtését, hogy összesen hány féle kombinációban állíthatjuk össze a kocsit, pontos számítások nélkül legyen elég annyi, hogy relatíve kicsi az esélye annak, hogy két ugyan-olyan Adam összefusson az utakon.
Mint említettem, nálunk a Rocks S járt, mely az Adam csúcsváltozatát jelenti. Ennél a modellnél az alapcsomag része a trapéz kialakítású, krómozott sportkipufogó, a piros légterelő, a szépen formált lökhárítók és küszöblécek, a 17 colos könnyűfém felnik, s a rendkívül feszes futómű.
Az utastér fiatalos, a műszerfal, a kapcsolók mind-mind sportosságról árulkodnak. A Rocks S adottságai minimálisan térnek el az alapváltozattól, a műszerfalon egy S logó jelöli a kivitelt, s a távirányítón is megtalálható ez a felirat. Az első üléssorban kiváló oldaltartásúak az ülések, hátul pedig a vártnál több a hely, így négyen is útnak indulhatunk bátran. Mondjuk a csomagokat érdemes otthon hagynunk, mert a csomagtér inkább csak díszítőeleme a kocsinak.
Az Adam Rocks S nem lenne igazán különleges, ha nem egy, a méretéhez képest erős motor dolgozna a gépben: ez a változat ugyanis a modellben elérhető legnagyobb, 1.4-es, 150 lovas benzinessel kapható. A 220 Nm-es nyomaték maximuma 2750-es fordulaton érkezik meg, szóval érdemes pörgetni a motort, s ha így teszünk, kifejezetten élvezetes a Rocks S volánja mögött ülnünk. A pörgős autózáshoz passzol a hatgangos váltó és a kemény futómű is, mely minden egyes úthibáról információt ad, ezért cserébe kedveli a durvább kanyarvételt. Továbbá a fékek is nagyon jó hatékonysággal dolgoznak, így minden adott az örömautózáshoz.
Mindez a jól felszerelt változatban 7,2 millió körük érhető el, az alap Adam ezzel szemben 3,7, az alap Rocks 4,5 millióról indul. Gokartversenyző ugyan nem lettem, de ezeket a kocsikat továbbra is imádom, s a forgalom adta lehetőségeket figyelembe véve imádom megélni gyermeki énem régi vágyait.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1364 cm3
Teljesítmény: 110 kW (150 LE)/4900-5500
Nyomaték: 166 Nm/2750-4500
Széndioxid kibocsátás: 126 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Végsebesség: 210 km/h
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
Tesztelt modell alapára: 5 590 000 Ft