KULT
A Rovatból

X-Faktor: Oláh Gergő nyert!

Véget ért az idei X-Faktor szezon, de már a műsor elején biztosítottak bennünket, hogy jövőre is meglesz a szombat esti programja a magyaroknak. Fej-fej mellett haladtak, de végül Oláh Gergő került ki győztesen.


Véget ért az idei X-Faktor szezon, de már a műsor elején biztosítottak bennünket, hogy jövőre is meglesz a szombat esti programja a magyaroknak. Fej-fej mellett haladtak, de végül Oláh Gergő került ki győztesen.

Fróna Ivett írása, Fotó: rtlklub

Már nem sokkal dél után megindult az X-Faktor nap az RTL-en, ahol több száz kisfilmet láthattunk a versenyzőkről, nyilatkozott kis híján a takarító néni is a műsorral kapcsolatban. A műsorvezetés kritikán alulinak mondható: Istenes Bence, aki saját poénjain röhögött végig, hülye kérdéseket tett fel, amire aztán nem hagyta válaszolni a szerencsétlen interjúalanyokat. Király L. Norbi pedig talán említésre sem méltó, szakmai tudása az imént említett takarítónéni,ével vetekszik.

A verseny állását többször is megmutatták és papíron szinte egyenlő arányban érkeztek szavazatok mindkét versenyzőre. Oda-vissza záporozott 1-2 százalék, és ez a műsor végéig sem változott.

Az este a műsor végéről jól ismert Happy Ending-gel indult(Mika), amit együtt adtak elő a döntősök, de Gangam style-tól sem volt mentes az utolsó, mindent eldöntő élő show. A versenyzőkön kívül Geszti Péter és Ördög Nóra is bemutatott egy gangnam táncot.

Ördög Nóra zihálva könyörgött az sms-ekért minden produkció előtt, után, (csoda, hogy közben nem), és a hangerő sem volt éppen a minimumon. Nem csodálnánk, ha az X-Faktor után hónapokra szabadságolná a hangszálait.

Ismét megvoltak az értelmetlen helyszíni bejelentkezések az őrjöngő helyszíni tudósítókkal és integető üvöltöző gyerekekkel, rajongókkal. Ez azoknak, akik viszontláthatják ismerőseiket, talán érdekes, de nekünk annyira nem volt az.

Háromszor is hallhattuk a döntősöket. Ebből egyet már elénekeltek korábban, nem maradhatott ki a duett az előző X-Faktorok nyerteseivel, és a győztes dala sem.

Itt már egy rossz szavunk sem lehetett az énekeseket illetően. A papírforma beigazolódott, megérdemelten maradtak ők ketten a végső összecsapásra.

Gergő a döntőben előadott kedvenc dala a Man's world, Timié pedig a Somewhere over the rainbow volt. Hozták az elvárt szintet: a srác a férfias erőt, a lány pedig a könnyfakasztó érzelmeket, és újra lenyűgözték a mentorokat és a nézőket egyaránt dalaikkal.

A zsűri az eddigi civakodó, "egymás torkának ugrunk ha rosszat mond valaki a másik versenyzőjéről" stílusból átváltott simogató, tömjénező rajongókká. Ezen az estén ezt a szerepet osztották rájuk.

Gergő, Vastag Csabával közös duettje kissé laposra sikerült, de ugyanez mondható el Timi és Kocsis Tibi produkciójáról is.

A győztes dala a „Törj ki a csendből” címet kapta, és kizárólag a döntősöknek íródott. Oláh Gergő átéléssel adta elő, hiszen ha valaki, akkor ő az, aki tényleg kitört a csöndből, gereblyéjét hátrahagyva mikrofonállványt ragadott. És milyen jól tette!

Timi hangja pedig ismét elért a szívünkig, és sajátjaként adta elő a dalt. Áradt belőle az energia. Mentora könnyekig hatódott, és ezzel kezdi felvenni sírásban a versenyt Keresztes kolléganőjével. Szinte lehetetlen feladat lett volna megítélni, melyik volt a jobb, hiszen mindegyik egyedülálló volt a saját nemében.

Az extra produkciókét dícséret illeti a csatornát, hiszen se a Hooligans, sem pedig a Presser-Tóth Gabi páros nem kispályás.

Így ért véget az idei X-Faktor. Volt csalódás, hamis hangok, elégedett és elégedetlen mentorok és egy Zámbó Krisztián, aki a széria legmegosztóbb alakja. Nem mindig a legigazságosabb mederben folyt a verseny, de a végeredményt illetően nem érheti szó a ház elejét!

X-Faktor 2013 folyt. köv.

Ha örülsz, hogy Oláh Gergő nyert, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: