KULT
A Rovatból

X-Faktor: kiesett a legprofibb előadó, akinek semmi keresnivalója nem volt ebben a műsorban

És szerintünk így sokkal jobban járt.


A szombati X-Faktor végére már csak három versenyző maradt, ám amíg kiderült, hogy ki búcsúzik, kétszer négy énekes előadásának örülhettünk.

Az első fellépő Serena Rigacci volt, akinek kisfilmjéből kiderült: már egészen jól beszél magyarul, és az is, hogy családja szívesen Magyarországra költözne miatta. Egy Britney Spears-számmal indított, amit nagyon nehéz énekelni, cserébe nem is jó versenydal, viszont legalább sokkal jobban énekelte az eredeti előadónál.

Puskás Peti szerint a 15 éves lánynak kisugárzása van, Radics Gigi kijelentette: már kezd nővé válni, mire ByeAlex tiltakozását fejezte ki.

Hasznos kritikákat kapott az olasz lányka ezen a héten is.

Ricco és Claudia egy magyar számot hoztak: Zséda Ajtók mögött című számát, ami egyébként Létray Ákos és Valla Attila szerzeménye. Ők (vagy mentoruk) valahogy mindig nagyon jól érzik, hogy miből lesz jó versenydal, és hétről hétre olyan nótákat választanak, amiknek nagyon erős íve van. Meg is lett az eredménye, a zsűri és a közönség is nagyon szerette az előadást.

„Talán én vagyok az az ómen a műsorban, aki mer egy kicsit negatívabban állni a produkcióitokhoz” – hősködött ByeAlex, utalva arra, hogy egyáltalán nem szereti azt, ami mainstream, és egyáltalán nem tudja, mit jelent az "ómen" szó.

Innen kívülről egyébként úgy tűnik, hogy bármelyik mentor merne negatív kritikát megfogalmazni velük kapcsolatban is, csak mivel mindig jók, ezért nem szoktak.

Alexet érzelmileg megérintette a ballada, de szerinte hamis volt, Puskás Peti is hallott hamis hangokat, de ő úgy érezte, erős volt a produkció. Radics Gigi szerint volt egy olyan pillanata dalnak, amikor a páros „megérkezett”, Gáspár Laci pedig azt tette hozzá, hogy nagyon izgultak az énekesek.

Tóth Bettina következett, aki megint rappelt, amit sajnos sem énekesként sem énektanárként nem tudok és nem is szeretnék értékelni. Annyi biztos, hogy a tempóban nem csúszott el, sok energia volt benne. Továbbra sem világos, miért versenyez az énekesekkel, de holnap lehet, hogy elindulok versmondóként egy maratonon, és akkor majd talán kiderül, mitől olyan jó érzés az, ha nem a saját műfajában méreti meg magát az ember.

Az a baj, hogy nem Tóth Bettina hibája ez az egész. A rapperek versenyén és a Csillag születikben is imádnák azok, akik most nem értik, mit keres a műsorban, és simán nyerhetne is azokon a versenyeken.

Itt nyilván nem fog, mert bár színesíti a műsort és Alex zenei ízlésének is megfelel, de én mentorként akkor sem tettem volna ki annak egy egyébként tehetséges előadót, hogy a saját preferenciáim miatt később ennyi támadás áldozata lehessen.

Emellett hozzá kell tenni, hogy

hozzáállás és lelkesedés szempontjából Tóth Bettina a műsor legprofibb előadója,

aki pontosan tudja azt is, hogy mit látna szívesen maga körül a színpadon. Emiatt nem kérdés, hogy neki később helye lesz a piacon, és talán jobban is jár, ha minél előbb kiesik, mert kevesebbet támadják majd azért, mert nem a helyén van, viszont hamarabb elkezdhet dolgozni, fellépni és számokat írni azoknak, akik őt kedvelik.

Radics Giginek most először volt olyan érzése, hogy nem tudta „magával vinni” a lány, és azt is hozzátette, hogy az egész „túl volt artikulálva”. Puskás Peti elárulta, hogy amióta nincsen saját versenyzője, Bettináért izgul a legjobban. Gáspár Laci arról beszélt, hogy nem lehet megfejteni azt az „egyenletet”, hogy ez az előadás vajon miért tetszett Puskás Petinek annyira.

„Hát, mert egy őrjöngő csivava ment a színpadra” - indokolta meg döntését a mentor.

„Köszönöm szépen, hogy ilyesmi megtörténhetett a tévében, ebben a műsorban, ez a nagy hardcore-hiphop királyság” - mondta el szombat esti imáját nyilvánosan ByeAlex.

Gulyás Roland a Kicsi, gyere velem című dalt dolgozta át, amiről kiderült: férfihanggal is kiváló. A hangszerelés egy kicsit laposra sikerült, inkább egy bárban háttérzeneként lehet jó ebben az átdolgozásban. Ez nem teszi rosszabbá, inkább a versenyben furcsa döntés. Sejteni lehetett, hogy emiatt majd hiányolni fogják az energiát az ellenfelek mentorai.

Így is lett. Gáspár Laci szerint nagyon szép volt és megható, de szóvá tette azt, hogy jobban „behalhatna” az énekes a dalba, Puskás Peti a katarzist szerette volna látni.

Ezek után újabb kör indult, amiben újra Serena Rigacci kezdett egy olyan dallal, ami kicsit mély volt neki. Vagy az énektanára, vagy a mentora mulasztotta el ezt észrevenni, vagy későn jöttek rá és nem volt lehetőség áthangszerelni a dalt, vagy a magasak nem jöttek volna ki akkor, ha fél hanggal feljebb kerül a nóta, sosem tudjuk meg. Sajnos a cuki Serena ezen a héten elég gagyi nótákat kapott, a második előadás közben csak azért drukkolt az ember, hogy ki ne essen velük, mert sokkal tehetségesebb annál, mint amit szombaton megmutathatott.

Gáspár Laci elkezdte a bulizást a nóta alatt és közölte, hogy volt benne stenk, és az énekhang is „ott volt”. Radics Gigi „kész volt”, Peti szerint katartikusra sikerült a bulika vége. Egy ideje gondolkodom azon, hogy Serena tud-e már annyira magyarul, hogy értse a kritikákat, de most rájöttem, hogy tulajdonképpen teljesen mindegy.

Bon Jovival folytatta a versenyt Gulyás Roland, egy nagyon menő kabátban. Bon Jovit egyébként marha nehéz énekelni, őt magát is megtámogatja egy nagyon erős vokálcsapat a magas hangoknál, élőben és a lemezeken is. Sokkal lejjebb tették, mint az eredeti szerzeményt, talán kicsit túlságosan is, így azért nem üt akkorát.

ByeAlex szerint énekelhetett volna sokkal nagyobbat, ennek ellenére nagyon szeretné, hogy a versenyző döntős legyen. Zsűri mindenkinek ezt mondja mostanában, mintha a döntő lenne a legfontosabb az énekesek életében. Szerintem tök mindegy, hogy valaki döntős lesz-e, fontosabb, hogy később azt énekelhessen, amit akar, és úgy, ahogy szeretné, és ehhez nem kell az első kettőben lenni.

Puskás Peti jó példa erre, annak idején sokadik lett a Megasztárban, mégis ismert lett színészként, énekesként és végül mentor vált belőle úgy, hogy közben jól érezte magát és nem valószínű, hogy túl sok kompromisszumot kellett kötnie a sorsával. Döntő nélkül is eljutott idáig. Gáspár is harmadik lett egyébként, mégis platinalemezes és a mai napig koncertező előadó.

„Én most már ott tartok, hogy most már kezdek dühös lenni rád, és Gigi, rád is” - közölte Laci, és hozzátette: kár, hogy egy ilyen nagy tehetséget nem tud „emelni” a mentora, és nem tudja belőle kihozni azt, amit kell. Hozzátette: nem tette volna lejjebb a dalt, legalábbis nem ennyire.

Tóth Bettina a második körben énekelni kezdett, és bár köszönjük szépen a gesztust, de ez csak arra volt jó, hogy kiderüljön: a cuki és különleges lány nem egy nagy énekes.

„Nagyon szép dolog, hogy meg akartatok lepni, de nem történt meg igazából” - fogalmazta meg Puskás Peti.

„Szerintem megtörtént” - zárta rövidre a szakmai értekezést Gáspár Laci.

Ricco és Klaudia egy kicsit tempósabb nótával álltak színpadra másodjára. Ha az ember nem akarja leírni ezredszer is, hogy gyönyörűen kidolgozott előadás volt, kiváló szólamokkal, tökéletes dalválasztással, és egy kevés modorral, akkor most nem ír semmit.

„Hát ez az, erről beszélek, ezek azok a pillanatok, amik megtörténtek” -kiáltozott Radics Gigi.

„Ez az! Ez az! Ez az!” – fűzte hozzá Gáspár Laci.

Ezzel be is fejeződött a szombati verseny, elindult a szavazási és izgulási, aminek vége Tóth Bettina és Gulyás Roland párbaja lett. A párbajban végül a nézők döntöttek, és

a műsor Tóth Bettina számára ért véget.

Tóth Bettina párbaj produkciója:

Gulyás Roland párbaj produkciója:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Bakacsi Béla
A népszerű táncdalénekes felejthetetlen dalai mellett menedzserként többek között Presser Gáborral, Koncz Zsuzsával, Zoránnal és az R-Go-val is együtt dolgozott. 83 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. szeptember 23.



83 éves korában elhunyt Bakacsi Béla táncdalénekes, zenei menedzser – tudatta a művész Facebook-oldalán a lánya.

Bakacsi Béla 1942-ben született Újpesten. 1961-ben tűnt fel a Ki mit tud?-ban, ahol kategóriájának győztese lett. A következő évben képviselhette hazánkat a Helsinkiben megrendezésre kerülő Világifjúsági Találkozón (VIT) is. 1966-ban az elsőként megrendezett Táncdalfesztivál közönségdíjasa lett.

A 70-es években főleg külföldön kamatoztatta tehetségét. A rendszerváltás után megalapította az Akkord Kulturális Szolgáltató Irodát, koncertszervezéssel és menedzseléssel foglalkozott 2011-ig. Közben rövid ideig könnyűzenei könyvkiadással is. Együtt dolgozott többek között Komár Lászlóval, Zoránnal, Szigeti Ferenccel, Koncz Zsuzsával, Presser Gáborral és a Locomotiv GT-vel, a Fonográf együttessel, a V’Moto-Rockkal, a Hungáriával és az R-GO–val is.

Bakacsi Béla számos feldolgozást is énekelt: olyan dalokat ismerhettünk meg magyarul az előadásában, mint a mint a Quando-quando, O Sole Mio, Quando m'innamoro, a My Way vagy az Ave Maria.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Colin Farrell, Margot Robbie és a nulla kémia esete – A Mágikus, merész, meseszép utazás se nem mágikus, se nem merész, és a meseszéptől is távol van
Talán a Modoros, mesterkélt, mézesmázos utazás találóbb cím lett volna. Legalább a jó szándék megvolt…


A csak szimplán Kogonada művésznéven futó, szöuli születésű, amerikai rendező-forgatókönyvíró (aki Park Joong Eun néven született) új filmjét sokan várták, mivel számtalan videóesszéjével, rövidfilmjével, valamint az első két egész estés darabjával, a 2017-es Columbusszal és a 2021-es Búcsú Yangtóllal rengeteg rajongót szerzett a független filmes szférában. Ráadásul most nagy stúdiófilmet (Sony) forgathatott két világsztárral (Colin Farrell és Margot Robbie), méghozzá egy olyan zsánerben (romantikus fantasy), amelyhez abszolút megvolt az érzékenysége, és ami képileg is tágas játszóteret biztosít számára.

A Mágikus, merész, meseszép utazás lehetett volna a következő Az élet csodaszép (1946), Nagy hal (2003), Ház a tónál (2006) vagy Időről időre (2013).

Úgy tűnik azonban, hogy Kogonada csak akkor jó, ha ő maga írja a saját sztorijait, most először fordult elő ugyanis, hogy más szkriptjéből dolgozott: Seth Reiss eredeti forgatókönyve adta fel a leckét rendezőnknek, akinek bele is tört a bicskája a papíron minden bizonnyal mágikusnak tűnő, a vásznon azonban keményen feszengős giccsbe forduló történetbe.

David (Farrell) épp egy esküvőre készül, ám a kocsija kerékbilincset kap, egy gyanúsan elhelyezett röplap pedig egy furcsa autókölcsönzőbe vezeti, ahol Phoebe Waller-Bridge és Kevin Kline egy igen kínosan jópofizó, de legalább rettenetesen humortalan jelenetben rátukmálnak egy régi autót s hozzá egy GPS-t. Az esküvőn David megismerkedik Sarah-val (Robbie), és rögtön fellángol köztük valami, aminek persze ilyen gyorsan még nem engednek, így más férfi megy fel az est végén Sarah szobájába. Másnap azonban lerobban a lány kocsija, a személy szerint Davidhez beszélő GPS pedig arra utasítja, hogy vegye fel őt, majd különböző, a természetben álló ajtókhoz irányítja őket, amelyeken belépve valamelyikük múltjában találják magukat, az életük egy-egy fontos pontján, ami érzelmileg anno nagy hatással volt rájuk.

Szóval a címbeli utazás ezt a kis túrát fejezi ki, amelynek során egyik ajtótól autóznak a másikig, azokban újraélik életük egy korábbi fejezetét, két ajtó között pedig eszmét cserélnek az élményeikről, magukról, a párkapcsolataikról, a családjukról, az élethez való hozzáállásukról.

S talán mindeközben szövődik köztük valami komoly, ami már régen kijárt volna nekik.

Leírva tényleg nem fest rosszul, ebből azért valóban ki lehetett hozni valami mágikusat, merészet és meseszépet, ráadásul két csúcsszínészt sikerült megnyerni hozzá, akik amúgy bármit el tudnak játszani. Vagy mégsem? A kémiát, vibrálást kettejük között legalábbis nem sikerült érzékeltetniük…

A film első fele kifejezetten kellemetlen jelenetekkel bombázza a nézőt. Érezni, hogy Kogonada próbálja ezt az egészet megtölteni varázslattal (kapásból el kell engedjük a valóságot, szóval, ha valakinek ez nem megy, már itt elveszett), de inkább csak modoros és mesterkélt képsorok sorjáznak megállás nélkül.

Az iskolai musicalszcéna talán a csúcs, ami annyira cuki és jópofa akar lenni, hogy egyszerűen nevetségessé válik.

Mindennek tetejébe valamilyen furcsa oknál fogva a forgatókönyv tele van trágár beszéddel (lehet, hogy ezt akarta jelenteni a címbeli merész?), a káromkodásokat azonban egy ilyen műfajú film idegen testként veti ki magából, és csak fokozza a nézőkben már erősen felgyülemlett zavartságot.

Szerencsére azért pozitívum is akad, hiszen Kogonada egyáltalán nem tehetségtelen filmes, ő még egy ilyen félrement projektben is képes megvillanni, még ha csak egy rövid időre is. A Mágikus, merész, meseszép utazás második fele már sokkal nézhetőbb, ha úgy tetszik, jobb, mint az első, ekkorra kezdenek elfogyni a kínos cukiskodások és álbölcsességek, valamint a felesleges trágárkodás, sőt, időnként néhány egészen szép és megható jelenetet is kapunk.

Az egyik ilyen, működő drámai mélységgel bíró, jól megírt pillanat a kórházi beszélgetés David és az apja (Hamish Linklater) között, David születésekor.

Vagy említhetnénk még Sarah és az anyja (Lily Rabe) közös jelenetét is. Szomorkásak, de őszinték, és nem hatnak álságosnak. Kár, hogy nem ilyenekkel volt tele a film.

A Mágikus, merész, meseszép utazás az év egyik nagy, akár Oscar-várományos filmje is lehetett volna az alkotókból kiindulva, épp ezért nagy csalódás, hogy végül egy ízig-vérig giccses és hamisan merengő, a nézőkből foggal-körömmel könnyet kicsikarni próbáló kudarc lett belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Pogány Induló új klipjében Marsi Anikó is feltűnik
Szirmai Marcell hatalmas stábbal készült új produkciója máris komoly nézettséget ért el, és a legfelkapottabb zenék toplistájára került.


A szegedi születésű Szirmai Marcell, művésznevén Pogány Induló új klippel jelentkezett. A Fonogram- és Artisjus-díjas magyar rapper egy nap alatt máris felkerült a legfelkapottabb zenék listájára, kedd este már a harmadik helyen állt.

Legújabb, sokszereplős klipjében egy rövid időre feltűnik Marsi Anikó is, aki egy tévéhiradóban beszélt arról, hogy Szirmai Marcell egy borfesztiválon "vállalhatatlanul" viselkedett.

A kommentelők szerint a dal és a klip is "zseniális, brutál, ütős" lett.

VIDEÓ: Pogány Induló - Lelkem, Nyugodj!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Itt a búcsú ideje! A Downton Abbey: A nagy finálé lordjai, ladyjei és személyzete utoljára rabolják el a szívünket
A 2010-ben indult sorozat után 15 évvel megérkezett a mozifilmes franchise harmadik, egyben záróepizódja, a rajongóknak pedig jó hír: örömkönnyek hullanak majd a mozikban!


2010-ben indult világhódító útjára a Downton Abbey című sorozat, amely Julian Fellowes kreálmánya, a színészből forgatókönyvíróvá vált alkotóé, aki korábban olyan filmek szkriptjeiért volt felelős, mint pl. a 2001-es Gosford Park (ez volt az első mozifilmje, és rögtön Oscar-díjat kapott érte a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában), a Hiúság vására (2004), a Cserbenhagyás (2005), Az ifjú Viktória királynő (2009), Az utazó (2010) vagy a 2013-as Rómeó és Júlia. Vagyis tisztán látható, hogy a kosztümös, történelmi darabok és az angol arisztokraták életének bemutatása szó szerint előkelő helyet foglaltak el az érdeklődési körében. A Downton Abbey megalkotásához minden bizonnyal a Gosford Parkból vett ihletet, tekintve, hogy abban is egy angol nemesi ház mindennapjaiba nyertünk betekintést az arisztokrata család és a cselédek szemszögéből, bár ott egy Agatha Christie-szerű gyilkossági ügy volt a középpontban, szóval egy vérbeli „ki tette”-film pergett a szemeink előtt, a Downton Abbey mindebből csak a közeget vette át.

A 2010 és 2015 között hat évadot megélt széria gyorsan óriási rajongótáborra tett szert, így, amikor bejelentették, hogy a sorozat lezárulta után négy évvel, 2019-ben egy egész estés Downton Abbey-film kerül a mozik vásznaira, a fanok repesni kezdtek a boldogságtól.

A Crawley família és udvartartásának sztorija folytatódik! Nem is volt meglepő, hogy az első mozifilm óriási sikert aratott: a 13 millió dolláros költségeire világszinten 194,6 milliót keresett csak a vásznakról.

Három évet kellett várni a folytatásra, amelynek mozis szereplésének az időközben lezajlott Covid-járvány nyilván nem tett jót, de a Downton Abbey: Egy új korszak (2022) még így is összegyűjtött 92,6 millió dollárt. S mivel úgy tűnik, a magyaron kívül, úgy tűnik, az angol igazság is három, ezért Crawley-ék sem kerülhették el a trilógiává duzzadást, így újabb három év után most került mozikba az utolsó epizódnak ígért A nagy finálé.

Sajnos időközben a sorozat és a filmek egyik legnépszerűbb karakterét, a Lady Violet Crawley-t alakító Maggie Smith 2024. szeptember 27-én, 89 évesen elhunyt, így a harmadik részben már nem tudott részt venni, s hozzájárulni csípős beszólásaival a nagy egészhez.

A nagy finálé azonban természetesen nem feledkezett meg róla, és tisztelettel adózik több jelenetben is a karakter s egyben a kétszeres Oscar-díjas színésznő előtt.

Az új sztori szerint egyébként 1930-ban Londonban a Crawley család – Mary (Michelle Dockery) – kivételével megnézi a Guy Dexter (Dominic West) főszereplésével készült új Noel Coward-darabot (Arty Froushan). A színfalak mögött találkoznak Dexterrel, Cowarddal és a korábbi Downton-i komornyikkal, Thomas Barrow-val (Robert James Collier), aki most Dexter asszisztense és élettársa. Másnap a Crawley család Lady Petersfield (Joely Richardson) bálján tartózkodik, amikor hírt kapnak Mary és Henry Talbot válásáról. Lady Petersfield arra kényszeríti Maryt, hogy azonnal távozzon, mert a királyi család tagjai is várhatók, és egy elvált nő ne hozzon szégyent a házára.

Robert (Hugh Bonneville) és Cora (Elizabeth McGovern) visszatérnek Downton Abbey-be, míg Mary a Grantham Házban marad, hogy fogadja Cora bátyját, Harold Levinsont (Paul Giamatti) Amerikából. Haroldot Gus Sambrook (Alessandro Nivola), egy pénzügyi tanácsadó kíséri, aki állítólag megmentette Haroldot az anyagi csődtől azzal, hogy a Wall Street-i tőzsdekrach előtt kivonta a befektetéseit a tőzsdéről.

Sambrook és Mary azonnal vonzódni kezdenek egymáshoz, és hamarosan az ágyban kötnek ki.

A társaság ezután Downton Abbey-be utazik, ahol Harold Cora megdöbbenésére elárulja, hogy rossz befektetésekkel elszórta az anyjuk vagyonát. Így Downton megmaradt pénzét szeretné befektetni, hogy megtérüljenek a veszteségei, és visszafizethesse az adósságát Sambrooknak.

És ez még csak az alapsztori, hiszen ahány karakter, annyi sors és annyi történet, márpedig karakterből van elég a Downton Abbey-ben. Olyan sok, hogy egy mozifilm 124 perce alatt nem is juthat elegendő idő mindenkire, így nem is tud igazi mélységbe menni Fellowes forgatókönyve. Amit azonban a franchise rajongói megszoktak és megszerettek, azt tokkal-vonóval hozza így is. Kellemes néznivaló marad A nagy finálé, amelyben nem sok konfliktus adódik, de ha mégis, azok is viszonylag gyorsan megoldódnak. Negatív karakterből sem találni sokat, ebben a világban szinte mindenki kedves és szimpatikus, a nemesek jól bánnak a cselédekkel, és megbecsülik őket, akik szintén felnéznek a munkaadóikra.

A Downton Abbey sikere és népszerűsége nem is feltétlenül a szenzációhajhászásban és a hatalmas fordulatokban keresendő.

Sokkal inkább abban, hogy a nézők megszerették ezeket a karaktereket, így szívesen lesnek bele a mindennapjaikba, és úgy érezhetik, mintha ők is családtagok lennének, akár az arisztokraták, akár a személyzet berkeiben.

A nagy finálé sem hoz forradalmat a franchise-on belül, nincs benne semmi olyasmi, amit ne láttunk már volna a sorozat hat évada vagy az eddigi két mozifilm alatt, mégis széles mosollyal nézik majd végig a rajongók, mert az a bizonyos Downton Abbey-varázslat ezúttal is tisztán érezhető a kastély falai között.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk