KULT
A Rovatból

X-Faktor: Egy értékelhető produkciót láttam szombaton, a többi elkeserítő volt

Olyasmit erőltetnek a versenyzőkre, ami kényelmetlen a számukra. Közben jönnek ezzel a komfortzónás hülyeséggel.
Szegedi Éva - szmo.hu
2017. október 29.



Nagyon kényelmetlenül éreztem magam a szombati adás alatt. Eszembe jutott róla ez a komfortzónás uncsi, elcsépelt motivációs szöveg. Ha valamit utálok, az, amikor lépten-nyomon azt szajkózzák: "lépd át a komfortzónádat".

Nemrég egy ismerősöm ugyanerről beszélt, hogy ezt mennyire rühelli, és ő nem akarja átlépni, mert ő tévézni tud, és ez a szöveg olyan, mintha arra akarnák kényszeríteni, hogy akkor holnaptól szereljen autót.

Úgy gondolom, hogy

a komfortzónát nem átlépni kell, hanem a határait tágítani.

És hogy

nem azt kell csinálni, amiben nem érezzük komfortosan magunkat, amihez nem értünk,

és amely területen nem tudunk biztosan járni. Hanem

azt kell csinálnunk, amiben otthon vagyunk, azt a műfajt kell művelnünk, amelyet szeretünk, csak éppen folyamatosan tanulnunk és fejlődnünk kell benne.

Ha láttad a Whiplash című filmet, akkor biztosan emlékszel a zenekar vezetőjére, aki kifejeztetten szemét és kegyetlen módszerrel éri el, hogy a dobos a legjobbat hozza ki magából. De nem azt kéri tőle, hogy fűzzön gyöngyöt, vagy hogy balettozzon. Arra trenírozza, hogy a dobot püfölje még jobban.

Még csak Erdős Viola produkciójánál tartottunk, amikor leírtam ezt a bevezetőt. Azután amikor egy fél órával később elhangzott az adásban ez ostoba bullshit szöveg a komfortzóna átlépéséről, csak bólintottam. Na ez az, erről beszélek.

A tegnapi adás pontosan a fentiekről szólt. Arról, hogy a versenyzőket, többek között Erdős Violát belekényszerítik abba, hogy lépjen ki az úgynevezett komfortzónájából.

Erdős Violát hétről hétre olyan helyzetekbe és műfajokba kényszerítik, amelyekek számára idegenek. És ezt ő is érzi.

"Tudom, hogy tehetségtelen vagyok" - mondta Alexnek a produkció előtt.

Pedig ez a lány nem tehetségtelen, csak azt erőltetik neki, ami nem megy, és ami egyáltalán nem illik az egyéniségéhez.

VIDEÓ: Erdős Viola: Earthquake (DJ Fresh vs Diplo feat Dominique Young)

"Nagyon jó volt Viola!" - mondta Radics Gigi. De nem, ez egyáltalán nem volt jó. Ez nem ő volt.

És azt sem értem,

ha Abaházi Nagy Lívia énekelhet mindig operát, azt a műfajt, ami a sajátja, akkor Erdős Violát és a többieket miért kínozzák?

Miért nem énekelhetnek az egyéniségükhöz illő műfajban? Miért nem azt csinálhatják, amit tudnak? Vagy miért akarják olyan dobozba belegyömöszölni, amiből folyton kilógnak?

VIDEÓ: Abaházi Nagy Lívia előadásában a Carmen egyik betétdala

"Olyasmit kell tennie, amit eddig még nem, mozognia kell a színpadon!" - vezette fel Bereznay Dánielt Gigi. Majd láttunk egy olyan előadást, amelyben nemhogy nem dominált a színpadi mozgás, de alig történt ilyesmi.

Pedig megpróbáltam kimozdítani a komfortzónájából - mondta Radics Gigi, amitől máris lefordultam a székről.

Dani most nem nyújtott kiemelkedő teljesítményt, csak megoldotta és aranyos volt.

VIDEÓ: Dani előadása:

Tóth Bettina előadása nekem egyáltalán nem jött be, és nem azért, mert nem értem a műfajt, vagy mert nem szeretem, hanem azért, mert idegesít, ha sötétben világító ruhával és monoton kántálással akarnak eladni valamit az énektudás helyett.

Még Serena Rigacci, az egyik kedvencem is lagymatagnak és pontatlannak tűnt ma este, annak ellenére, tehetséges tininek tartom.

A legjobb, a csúcs, a fénypont az utolsó produkció volt. Gulyás Roland előadása. Az a hang. Az a hangszín.

VIDEÓ: Roland az Álomarcú lányt énekli

A második legjobb pedig Erdős Viola a párbaj során érzékenyen, érzelmesen, őszintén előadott dallal. Szabálytalan volt, nem is volt tiszta, mégis nagyon tetszett. Nem tökéletesre csiszolt steril produkció volt, hanem teljesen emberi előadás.

És Abaházi Nagy Lívia is sokkal jobb volt, mint az erőltetett Carmen-feldolgozásban.

Végül Viola ment haza, és Bereznay Dániel, aki a legkevesebb szavazatot kapta.

Fogynak a versenyzők.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Bakacsi Béla
A népszerű táncdalénekes felejthetetlen dalai mellett menedzserként többek között Presser Gáborral, Koncz Zsuzsával, Zoránnal és az R-Go-val is együtt dolgozott. 83 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. szeptember 23.



83 éves korában elhunyt Bakacsi Béla táncdalénekes, zenei menedzser – tudatta a művész Facebook-oldalán a lánya.

Bakacsi Béla 1942-ben született Újpesten. 1961-ben tűnt fel a Ki mit tud?-ban, ahol kategóriájának győztese lett. A következő évben képviselhette hazánkat a Helsinkiben megrendezésre kerülő Világifjúsági Találkozón (VIT) is. 1966-ban az elsőként megrendezett Táncdalfesztivál közönségdíjasa lett.

A 70-es években főleg külföldön kamatoztatta tehetségét. A rendszerváltás után megalapította az Akkord Kulturális Szolgáltató Irodát, koncertszervezéssel és menedzseléssel foglalkozott 2011-ig. Közben rövid ideig könnyűzenei könyvkiadással is. Együtt dolgozott többek között Komár Lászlóval, Zoránnal, Szigeti Ferenccel, Koncz Zsuzsával, Presser Gáborral és a Locomotiv GT-vel, a Fonográf együttessel, a V’Moto-Rockkal, a Hungáriával és az R-GO–val is.

Bakacsi Béla számos feldolgozást is énekelt: olyan dalokat ismerhettünk meg magyarul az előadásában, mint a mint a Quando-quando, O Sole Mio, Quando m'innamoro, a My Way vagy az Ave Maria.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Pogány Induló új klipjében Marsi Anikó is feltűnik
Szirmai Marcell hatalmas stábbal készült új produkciója máris komoly nézettséget ért el, és a legfelkapottabb zenék toplistájára került.


A szegedi születésű Szirmai Marcell, művésznevén Pogány Induló új klippel jelentkezett. A Fonogram- és Artisjus-díjas magyar rapper egy nap alatt máris felkerült a legfelkapottabb zenék listájára, kedd este már a harmadik helyen állt.

Legújabb, sokszereplős klipjében egy rövid időre feltűnik Marsi Anikó is, aki egy tévéhiradóban beszélt arról, hogy Szirmai Marcell egy borfesztiválon "vállalhatatlanul" viselkedett.

A kommentelők szerint a dal és a klip is "zseniális, brutál, ütős" lett.

VIDEÓ: Pogány Induló - Lelkem, Nyugodj!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Itt a búcsú ideje! A Downton Abbey: A nagy finálé lordjai, ladyjei és személyzete utoljára rabolják el a szívünket
A 2010-ben indult sorozat után 15 évvel megérkezett a mozifilmes franchise harmadik, egyben záróepizódja, a rajongóknak pedig jó hír: örömkönnyek hullanak majd a mozikban!


2010-ben indult világhódító útjára a Downton Abbey című sorozat, amely Julian Fellowes kreálmánya, a színészből forgatókönyvíróvá vált alkotóé, aki korábban olyan filmek szkriptjeiért volt felelős, mint pl. a 2001-es Gosford Park (ez volt az első mozifilmje, és rögtön Oscar-díjat kapott érte a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában), a Hiúság vására (2004), a Cserbenhagyás (2005), Az ifjú Viktória királynő (2009), Az utazó (2010) vagy a 2013-as Rómeó és Júlia. Vagyis tisztán látható, hogy a kosztümös, történelmi darabok és az angol arisztokraták életének bemutatása szó szerint előkelő helyet foglaltak el az érdeklődési körében. A Downton Abbey megalkotásához minden bizonnyal a Gosford Parkból vett ihletet, tekintve, hogy abban is egy angol nemesi ház mindennapjaiba nyertünk betekintést az arisztokrata család és a cselédek szemszögéből, bár ott egy Agatha Christie-szerű gyilkossági ügy volt a középpontban, szóval egy vérbeli „ki tette”-film pergett a szemeink előtt, a Downton Abbey mindebből csak a közeget vette át.

A 2010 és 2015 között hat évadot megélt széria gyorsan óriási rajongótáborra tett szert, így, amikor bejelentették, hogy a sorozat lezárulta után négy évvel, 2019-ben egy egész estés Downton Abbey-film kerül a mozik vásznaira, a fanok repesni kezdtek a boldogságtól.

A Crawley família és udvartartásának sztorija folytatódik! Nem is volt meglepő, hogy az első mozifilm óriási sikert aratott: a 13 millió dolláros költségeire világszinten 194,6 milliót keresett csak a vásznakról.

Három évet kellett várni a folytatásra, amelynek mozis szereplésének az időközben lezajlott Covid-járvány nyilván nem tett jót, de a Downton Abbey: Egy új korszak (2022) még így is összegyűjtött 92,6 millió dollárt. S mivel úgy tűnik, a magyaron kívül, úgy tűnik, az angol igazság is három, ezért Crawley-ék sem kerülhették el a trilógiává duzzadást, így újabb három év után most került mozikba az utolsó epizódnak ígért A nagy finálé.

Sajnos időközben a sorozat és a filmek egyik legnépszerűbb karakterét, a Lady Violet Crawley-t alakító Maggie Smith 2024. szeptember 27-én, 89 évesen elhunyt, így a harmadik részben már nem tudott részt venni, s hozzájárulni csípős beszólásaival a nagy egészhez.

A nagy finálé azonban természetesen nem feledkezett meg róla, és tisztelettel adózik több jelenetben is a karakter s egyben a kétszeres Oscar-díjas színésznő előtt.

Az új sztori szerint egyébként 1930-ban Londonban a Crawley család – Mary (Michelle Dockery) – kivételével megnézi a Guy Dexter (Dominic West) főszereplésével készült új Noel Coward-darabot (Arty Froushan). A színfalak mögött találkoznak Dexterrel, Cowarddal és a korábbi Downton-i komornyikkal, Thomas Barrow-val (Robert James Collier), aki most Dexter asszisztense és élettársa. Másnap a Crawley család Lady Petersfield (Joely Richardson) bálján tartózkodik, amikor hírt kapnak Mary és Henry Talbot válásáról. Lady Petersfield arra kényszeríti Maryt, hogy azonnal távozzon, mert a királyi család tagjai is várhatók, és egy elvált nő ne hozzon szégyent a házára.

Robert (Hugh Bonneville) és Cora (Elizabeth McGovern) visszatérnek Downton Abbey-be, míg Mary a Grantham Házban marad, hogy fogadja Cora bátyját, Harold Levinsont (Paul Giamatti) Amerikából. Haroldot Gus Sambrook (Alessandro Nivola), egy pénzügyi tanácsadó kíséri, aki állítólag megmentette Haroldot az anyagi csődtől azzal, hogy a Wall Street-i tőzsdekrach előtt kivonta a befektetéseit a tőzsdéről.

Sambrook és Mary azonnal vonzódni kezdenek egymáshoz, és hamarosan az ágyban kötnek ki.

A társaság ezután Downton Abbey-be utazik, ahol Harold Cora megdöbbenésére elárulja, hogy rossz befektetésekkel elszórta az anyjuk vagyonát. Így Downton megmaradt pénzét szeretné befektetni, hogy megtérüljenek a veszteségei, és visszafizethesse az adósságát Sambrooknak.

És ez még csak az alapsztori, hiszen ahány karakter, annyi sors és annyi történet, márpedig karakterből van elég a Downton Abbey-ben. Olyan sok, hogy egy mozifilm 124 perce alatt nem is juthat elegendő idő mindenkire, így nem is tud igazi mélységbe menni Fellowes forgatókönyve. Amit azonban a franchise rajongói megszoktak és megszerettek, azt tokkal-vonóval hozza így is. Kellemes néznivaló marad A nagy finálé, amelyben nem sok konfliktus adódik, de ha mégis, azok is viszonylag gyorsan megoldódnak. Negatív karakterből sem találni sokat, ebben a világban szinte mindenki kedves és szimpatikus, a nemesek jól bánnak a cselédekkel, és megbecsülik őket, akik szintén felnéznek a munkaadóikra.

A Downton Abbey sikere és népszerűsége nem is feltétlenül a szenzációhajhászásban és a hatalmas fordulatokban keresendő.

Sokkal inkább abban, hogy a nézők megszerették ezeket a karaktereket, így szívesen lesnek bele a mindennapjaikba, és úgy érezhetik, mintha ők is családtagok lennének, akár az arisztokraták, akár a személyzet berkeiben.

A nagy finálé sem hoz forradalmat a franchise-on belül, nincs benne semmi olyasmi, amit ne láttunk már volna a sorozat hat évada vagy az eddigi két mozifilm alatt, mégis széles mosollyal nézik majd végig a rajongók, mert az a bizonyos Downton Abbey-varázslat ezúttal is tisztán érezhető a kastély falai között.


Link másolása
KÖVESS MINKET: