KULT
A Rovatból

X-Faktor: Csobot Adél és Miller Dávid eddig bevált, de az első adás kissé unalmasra sikerült

Az első válogatón valahogy kevesebb volt az őrült és a bántóan rossz produkció – és talán pont ezért nem is kötött le annyira. Kritika.


Elindult a 10., „jubileumi” X-Faktor, ami azt jelenti, hogy ismét itt van kedvenc televíziós pszichológiai kísérletem, az előválogató.

Rögtön meg is ragadom az alkalmat a vitagerjesztésre: véleményem szerint jubileumot ülni, jubilálni kerek évfordulókon szokás, nem darabszámra megy. Az X-Faktor 2010-ben indult, így kerek évfordulóról nincs szó.

Az, hogy ez a tizedik darab X-Faktor évfolyam, szép és jó, de nem jubileum.

Vagy ha megeszem tíz szelet tortát, akkor én is jubilálok?

No de a nyelvi kitérő után beszéljünk a műsorról. Többek között azért szeretem a műsornak ezt a szakaszát, mert itt még egész emberien öltöznek a mentorok, és a zsűri aktuális hölgytagjának hajából sem készít a stylist bokorszobrot.

Mondjuk Csobot Adél így sem úszta meg teljesen a tárgyiasítást. Szegény úgy járt, mint Carrie Fisher a Star Warsban, ahol George Lucas nem engedte neki, hogy melltartót viseljen, mert szerinte az űrben nem viselnek.

Az X-Faktor stúdiója nem az űrben van (bárcsak!), de Adél így is megfosztatott eme ruhadarabtól.

Persze lehet, hogy ez az ő döntése volt, azt viszont valószínűleg nem ő találta ki, hogy az antréjánál jól megfújják hideg levegővel, hogy mindenkinek nyilvánvalóvá váljon ez a tény.

Ja igen, Csobot Adél váltotta Dallos Bogit a mentori székben. Egyfelől nagyon örültem, talán az RTL Klub is rájött végre arra, amit én már régóta mondok: Irtó ciki, hogy egymásnak adják a Mentorház kilincsét a Megasztár egykori versenyzői (járt már itt Tóth Gabi, Radics Gigi, de Gáspár Laci és Puskás Peti is a TV2 felfedezettje), de még egyszer sem jutott eszükbe, hogy egy X-Faktorost ültessenek abba a nyavalyás székbe.

Ugyanakkor kétségeim voltak, tényleg Csobot Adél-e a legjobb választás a teljes X-Faktor mezőnyből. Bár Adél nagyon cuki jelenség, sugárzó személyiség, nem tudom, mennyire alkalmas arra, hogy kezdő (vagy nem is annyira kezdő) énekeseket segítsen a fejlődésben, nota bene tanítsa őket.

Mint zsűritag, az első adás alapján, bevált. Azonnal felvette a ritmust, egyenrangú társként szerepelt a mentorságban már rutinos fiúk mellett, és mindenképp nagyon jó energiákat hozott be vidámságával, kedvességével.

Petiék sem kóstolgatták (ha hihetünk az előzetesnek, a második adásban már azért nem bánnak majd ennyire kesztyűs kézzel vele). Összességében a döntései, hozzászólásai is rendben voltak. Szóval én egyelőre bizalmat szavazok neki, kíváncsi leszek, a későbbiekben hogy boldogul.

Idén új műsorvezető is debütált Miller Dávid személyében, akinek itt a szerepe még arra korlátozódik, hogy a takarásban elbeszélget a beutaltakkal, önjelöltekkel, hozzátartozókkal, és elmondja, merre van a színpad.

Dávidról Körmendi János jutott eszembe, aki mindig azt mondta, nincs kis szerep, csak rossz színész. És valóban, Miller ebben a viszonylag szűk mozgástérben is meg tudta mutatni, hogy van humora, sőt, egyszer még a színpadra is betrollkodott, hogy megvillogtassa tánctudását, és kivezessen egy szereptévesztésben lévő, agg Michael Jackson imitátort.

Amit ezen a ponton tudok róla: jó showman, remek színházi ügyelő lenne, és szerintem jó eséllyel indulhatna egy Tom Holland hasonmásversenyen.

A műsor kevésbé volt szórakoztató, mint amit korábban megszoktunk. Ami tulajdonképpen, bizonyos szempontból jó, az az oka, hogy most sokkal kevesebb volt a vér ciki és az önmagáról megfeledkező versenyző.

Egy bácsi ugyan nagyon megsértődött, amiért Lacinak nem tetszett a dala, pedig a 69 éves fitneszedző maga mondta az elején, hogy ő nem tud énekelni. (Lehet, hogy ő viccnek szánta, de nem az volt.)

Még a kiejtett produkciók között is olyanok voltak, mint Leila, a hasbeszélő. Sajnos nem lesz belőle magyar Darci Lynne, mert énekelni nem tud, de hogy színpadon a helye, az biztos. Csak nem az X-Faktor színpadán (talán ideje lenne egy újabb Hungary’s Got Talentnek).

Voltak persze remek énekesek is, mint a 17 éves Vivien, Ferenczi Kamilla, vagy Nagy Regina, aki épp a meghallgatás napján lett 14 éves (vagyis egy nappal korábban még nem vehetett volna részt a versenyben.) De személyes kedvencem Marci, aki szinte hibátlanul, nagyon hitelesen tolta Bruno Mars When I Was Your Manjét. Csobot Adél rögtön szerelemet is vallott, akárcsak annak idején, az ő meghallgatásakor Geszti Péter.

Adélnak egyébként több udvarlója is akadt ezen az estén, ami annyira engem nem érdekelt volna, de azt végképp nem értem, miért kellett végig néznünk, ahogy a telefonjába üzenetet gügyög a gyermekének.

Jó, értem, hogy miért, de egy tehetségkutatónak nem erről kéne szólnia.

Volt szívszorító történet is, az agydaganatból felgyógyult, és az X-Faktor színpadára jutó fiú - aki nem biztos, hogy amúgy ide való, de a mentorok úgy vélték, érdemel még egy esélyt -, és volt hevy metal banda, akik – az előzetes nem túl bíztató előjelei ellenére – az este egyik legjobb produkcióját adták.

Összességében a „jubileumi” X-Faktor első adása kicsit langyosra sikerült, de az mindenképp pozitívum, hogy vannak ígéretes tehetségek.

Remélem, Hörcher László is felbukkan, ő már afféle kabalája a műsornak, nélküle nem lenne ugyanaz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Lemondja a fellépését a Szigeten a Magyar Nemzeti Táncegyüttes, ha fellép a botrányos Kneecap raptrió
Az ír zenekar korábban kiállt a Hamász terrorszervezet mellett, és örömüket fejezték ki a 2023 októberi izraeli terrortámadás miatt. Nemrég több mint 100 művész tiltakozott a fellépésük ellen.


A Magyar Nemzeti Táncegyüttes lemondja fellépését a 2025-ös Sziget Fesztiválon augusztus 10-én, amennyiben a szervezők nem vonják vissza a Kneecap zenekar meghívását a rendezvényről – tudatta a táncegyüttes pénteken az MTI-vel.

A közleményben kiemelik, hogy „a Magyar Nemzeti Táncegyüttes álláspontja szerint a Kneecap korábbi, nyilvánosan vállalt gyűlöletkeltő megnyilvánulásai összeegyeztethetetlenek a művészet és a közösségi fesztiválok alapértékeivel.”

„Az antiszemita, uszító tartalmak nem tartoznak a véleménynyilvánítás szabadságának körébe, és nincs helyük olyan eseményen, amely a kulturális sokszínűséget és a befogadást hirdeti”

– tették hozzá.

„Fellépéseinkkel mindig az összekötést, az emberi méltóság tiszteletét és a közös kulturális értékek megőrzését képviseljük. Ezért nem kívánunk olyan rendezvényen részt venni, ahol gyűlöletkeltő tartalmak kapnak teret” idézi a közlemény Zsuráfszky Zoltánt, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes vezetőjét.

Az együttes bízik abban, hogy a Sziget szervezői felelősségteljes döntést hoznak. A társulat nyitott a személyes egyeztetésre, és kész újragondolni részvételét, amennyiben eltekintenek a raptrió fellépésétől – emelték ki az összegzésben.

Az ír Kneecap korábban nyilvánosan kiállt a Hamasz terrorszervezet mellett, és a 2023 októberi súlyos izraeli terrortámadás után is örömüket fejezték ki. Akkor legalább 130-an meghaltak a 70 terrorista által véghez vitt támadásban, számos embert pedig túszul ejtettek.

Nemrég a raptrió fellépése ellen tiltakozott több mint száz művész és közéleti személyiség, köztük Hegedűs D. Géza, Parti Nagy Lajos, Szalóki Ági, Farkasházi Réka, Dés László, Presser Gábor, Spiró György, Hegyi Barbara, Péterfy Gergely és Geszti Péter is.

(via MTI)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Botrány a Szigeten: mindenképp fellép az északír banda, hiába tiltakozik a fél magyar közélet az antiszemitizmusuk miatt
A fesztiválszervezők közleményben jelezték: nem hátrálnak meg, jön a Kneecap. A döntés sokaknál kiverte a biztosítékot – politikusok és művészek is tiltakoznak.


Kádár Tamás, a Sziget főszervezője közleményben reagált a Kneecap nevű ír raptrió fellépése körül kialakult vitára. A HVG-nek azt írta: a koncertet megtartják, mert a fesztivál a művészi szabadság pártján áll.

A zenekar fellépése az izraeli-palesztin konfliktus miatt került a középpontba. Kádár szerint a Kneecap nemcsak zenét, hanem saját világképet is hoz a Szigetre. A zenekar színpadi megjelenésében szerepet kap a palesztinokkal való szolidaritás is. A főszervező úgy fogalmazott: a zenekar „kvázi sorsközösséget és párhuzamot von” az írek és a palesztinok között.

A zenekar 2022-ben már fellépett a fesztiválon. A mostani koncertjük ellen több mint száz ismert magyar művész és zenész tiltakozott petícióban. Az aláírók között szerepel többek között Dés László, Presser Gábor és Spiró György is. De a Magyar Nemzeti Táncegyüttes is jelezte: nem lépnek fel a Szigeten, ha jön a Kneecap.

Kádár Tamás szerint egyre többen foglalnak nyíltan állást, és a Kneecap is ezt az utat választotta. Mint írta: „A Kneecap támogatja a palesztin ügyet, és ezt a támogatást a maguk provokatív módján teszik.” Hozzátette: „nem véletlen, hogy sokan – köztük rengeteg általam mélyen tisztelt művész és magánember – úgy érezték: a Sziget azzal, hogy nem tiltja le a fellépésüket, maga is politikai állásfoglalást tesz egy olyan kérdésben, amely mélyen megosztja a közvéleményt, Magyarországon is”.

A fesztivál korábban úgy fogalmazott, hogy „a cancel culture és a kulturális bojkott nem megoldása a problémáknak”. A főszervező most azt írta: „egyre világosabb, hogy ebben a kérdésben nincs jó válasz, és talán ez a legőszintébb felismerés, amit tehetünk”.

Kádár kitért arra is, hogy a világban újra erősödik az antiszemitizmus, és sokan emiatt is kritizálják a zenekart. Úgy látja: „a Kneecap támogatása egyesek olvasatában beleillik ebbe a képletbe – akár szándékosan, akár akaratlanul. Mások viszont úgy látják: a palesztin nép szenvedésének kimondása nem antiszemitizmus, hanem humanitárius kötelesség. A két értelmezés párhuzamosan létezik – és kibékíthetetlenek.”

A főszervező szerint bármilyen döntést hoztak volna, az valakit biztosan sért.

„Ha lemondtuk volna a fellépést, az cenzúraként hatott volna, és megerősítette volna azt az érzést, hogy a palesztin szolidaritásnak nincs helye a nyilvánosságban, adott esetben egy újabb antiszemita hullámot elindítva. Ha megtartjuk (és megtartjuk), akkor pedig azok érzik elárulva magukat, akik szerint a Kneecap nem a békét, hanem az egyik oldalt képviseli – egy olyan konfliktusban, amely már így is elviselhetetlenül polarizált.”

Az ügy miatt Bóka János európai ügyekért felelős miniszter is írt a szervezőknek, majd személyesen is tárgyalt Kádár Tamással. Gulyás Gergely a kormányinfón azt mondta: várják a Sziget válaszát. Óbuda-Békásmegyer önkormányzata és a kerület polgármestere, dr. Kiss László közölte, hogy nem látják szívesen a Kneecapet a fesztiválon, és támogatják a petíció aláíróit.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Rebel Wilson új mélypontja a Násznaposok! – Meddig lehet még lejjebb menni?
Gondoltad volna, hogy van film, ami után még a prosztatavizsgálat is szórakoztatóbb programnak tűnik? Olvasd el, hogyan mentem meg a nézőközönséget attól, hogy megnézze a Násznaposokat.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. július 18.



Igazán különleges helyzetben érzem magam. Ritkán vagyok úgy, hogy a filmkritikusi lét nemcsak saját szórakozásom, hanem egyenesen hasznos tevékenység, szinte társadalmi munka. Most viszont ez a helyzet állt elő! Sikerült megnéznem a 2025-ös Násznaposok (Bride Hard - érted... Die Hard, csak Bride-dal...) című rettenetet, így még időben figyelmeztethetem a kedves nézőközönséget, hogy ne kövessétek el ugyanazt a hibát. Ha bárki a környezetedben valaha is azt mondja, hogy „Hé, nézzük meg a Násznaposokat!”, azonnal menekülj. Fogd a barátnőd, a feleséged, a nagymamád vagy a szomszéd kiskacsáját, és fuss, amíg bírsz.

Ha eddig hezitáltál, hogy mikor utazz külföldre, hát itt a tökéletes alkalom. Nincs itt semmi látnivaló!

Simon West rendező, aki korábban olyan akciómozikat hozott össze, mint a Con Air – A fegyencjárat vagy a fantasztikusan szörnyűséges Lara Croft: Tomb Raider, mostanra eljutott karrierje mélypontjára. Pedig Westnek csak egyetlen dolgot kellett volna észben tartania: neki erős egyéniségek kellenek, akik köré fel lehet építeni egy filmet. Jason Statham, Angelina Jolie, Nic Cage vagy John Travolta – ezek mind olyan arcok, akik vagy a karizmájukkal, vagy az őrületükkel eladják a mozit. Mert lehet Nic Cage-en nevetni, lehet Travoltát bántani, de egyikük sem unalmas, az biztos.

Adott nekünk egy Rebel Wilson, aki sosem volt főszereplő alapanyag. Amíg testesebb volt, addig legalább tartották vele a kötelező pufivicc-mellékszereplő státuszt. Majd lefogyott, ami nyilván egészségügyileg dicséretes, de ettől még nem lett sem tehetségesebb, sem karizmatikusabb. Annyi változott, hogy most már nem lehet azon poénkodni, hogy Háj Amy épp most, milyen butaságot csinált, mert kövér.

A gond csak annyi, hogy Rebel Wilson egyszerűen nem vicces.

Mielőtt valaki a szinkronra, vagy a gyenge forgatókönyvre fogná (bár mindkettő jogos), azért elmondom: ez a probléma sokkal mélyebben gyökerezik. Látni azokat a kínos pillanatokat, amikor a rendező mondja neki, hogy „na, itt imprózz valami vicceset, Rebel!”, ő pedig próbál egy csattanót előadni, amit még a kert végében tárolt komposzt is kikérne magának.

Persze ilyenkor jön a gondolat: ha nem vicces, legalább az akció jó? Hát nem. Van egy-két jelenet, amire azt mondanám, hogy sikerült megugrani egy közepes szintet, de a többségük annyiból áll, hogy Rebel Wilson nyitott szájjal, ordítva ugrál a gonoszok felé, a kaszkadőrök meg vért izzadva dobálják magukat jobbra-balra, mintha valami harmadosztályú színházi próbán lennének. Nem hiteles. Mondom ezt úgy, hogy manapság divat a „nem megszokott” akcióhős: ott van Keanu Reeves, Bob Odenkirk vagy Liam Neeson is. De míg ők vagy különleges személyiségek, vagy kifejezetten jó színészek, addig Rebel Wilson egyik sem. Nincs semmiféle jelenléte a vásznon. Ő az, aki mellett még a háttérben álldogáló statiszta is érdekesebb. Tényleg minden mellékszereplőt szívesebben néztem, pedig azok is rettenetesen klisések és humortalanok.

Arról pedig ne is beszéljünk, hogy a filmbeli fizika talán a Gumimacik rajzfilm szintjét hozza. Wilson pattog itt mint egy gumiszörpöt felhörpintett Gyagyás Tódi.

Miről is szól ez a csoda? Sam (Rebel Wilson) szuperkém valami kamu amerikai ügynökségnél, de annyira király a munkájában, hogy inkább elküldik pihenni, mert csak összezavar mindenkit, annyira jó. Elmegy gyerekkori legjobb barátnője esküvőjére egy privát szigetre Georgiába, ahol persze zsoldosok törnek a Netflix-esen gazdag násznép életére. Stephen Dorff vezeti őket, aki valaha jobb időket élt meg, mostanra viszont láthatóan csak azért szerepelt ott, hogy a rezsit ki tudja fizetni.

Sam egyesével lemészárolja a 27 fős terrorkommandót, miközben a túszok között sínylődik Anna Camp, akivel Wilson együtt dolgozott a Pitch Perfect-filmekben, Da’Vine Joy Randolph (aki ezúttal a kötelező „testes fekete szexéhes asszonság” klisét hozza) és Sam Huntington, aki a 2000-es években még vígjátékszereplő volt több tinifilmben, ha jól emlékszem. Bár szegényke elég feledhető színészi képességekkel bír.

A film legalább jól néz ki? Mintha egy tucat netflixes streaming-filmet néznél, annak minden hátrányával és… hátrányával. Mosottas CGI, gyenge digitális vérfröccsenések, amik teljes mértékben műanyag hatásúak, mintha a Mortal Kombat 1 (1992) videojáték is hitelesebb lenne.

Ráadásul gyáván belőtték a 16-os karikát, pedig egy 18+ verzió talán mentené az összképet. A zene az egyetlen, amit a film mellett tudok említeni. De ezt a dicséretet is csak vért izzadva hoztam össze. Die Hard-paródiának gyenge, nem vicces, látványban meg semmi extrát nem nyújt.

Vannak azok a filmek, amik annyira rosszak, hogy már szórakoztatóak, de itt szó sincs ilyenről.

Még felháborodni se tudok rajta, csak felálltam a végén, mint a Családi üzelmekben az egy darab kilőtt tűzijáték után a főszereplők, és csak annyit mondtam: „Na ez is megvolt, húzzunk a …-ba”. Egy-egy beszólás megmosolyogtatott, de nagyjából ennyi. Jelentéktelen, 105 perces semmi, amiért nem érdemes pénzt kiadni. Egy audiovizuális vádligörcs. Nem követ el emberiség elleni bűntettet, de a feleslegesség netovábbja.

West karrierjének egyértelműen egyik legrosszabb rendezése lett ez, Rebel Wilsonnak meg… nos, egy újabb strigula a „kapok pénzt, mert létezem” oszlopban.

A néző jobban jár, ha inkább főz egy instant levest, vagy nézi a falon száradó ólommentes festéket, de ezt a filmet semmiképpen ne nézze meg!

A fal legalább nem fogja leüvölteni a fejed, majd nyitott szájjal neked rontani, mint valami internethuszár egy politikai poszt alatt. Egy biztos, az előzetesek és a reklámok voltak a vetítés legjobb részei!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Misztikus rémálom vagy egy sci-fi baklövés? Ígéretesen indul, de befullad a Netflix legújabb német ígérete, A téglafal
Egy pár kapcsolati tragédia és egy rejtélyes téglafal csapdája fonódik össze a Netflix új német thrillerében. A téglafal izgalmasan indul, de a misztikumot agyoncsapja egy túlírt forgatókönyv.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. július 17.



A Netflix legújabb német thrillere, A téglafal remek felütéssel indít, ám sajnos pont olyan hamar ki is fullad, mint amilyen lendülettel kezdett.

A film egy olyan helyzetbe hozza a nézőt, amelyben egy fiatal pár gyásza és a klausztrofóbia keveredik, mindez technikailag hibátlan tálalásban. Meglepően hollywoodi a kivitelezés, ami német filmnél ritkán tapasztalható ilyen mértékben: a látványvilág remek, a díszletek precízek, minden minőségi. A kamerakezelés is ügyesen támogatja a fojtogató atmoszférát, főleg, amikor a pánikbetegséget és poszttraumás stresszt próbálja érzékeltetni.

Az első fél órában egészen Dark-utánérzésem támadt. Aki látta a Netflix korábbi német sorozatát, az tudja mire gondolok.

A nyitójelenetekben Tim (Matthias Schweighöfer) és párja, Olivia (Ruby O. Fee) gyermekük elvesztésének tragédiájával szembesülnek. Átéljük, ahogy ez a feldolgozhatatlan veszteség lassan szétmorzsolja kapcsolatukat, mígnem olyan lesz, mint egy fékezhetetlen gőzmozdony, ami a szakadék felé robog. Tim képtelen túllépni a múlton, míg Olivia inkább hátrahagyná azt – szó szerint is, hiszen költözni szeretne, új környezetbe, ami nem emlékezteti gyermekére. A veszekedésük csúcspontján Olivia úgy dönt, költözik, akár Tim nélkül is.

Ekkor jön a csavar: nem tud kimenni az ajtón, mert egy furcsa, mágneses hatású téglafal állja útját. Hamarosan ráébrednek, hogy az egész ház körbe van véve ezzel a pusztíthatatlannak tűnő anyaggal, így a film elindul a klausztrofób paranoia irányába.

Ez a felvetés pedig elsőre kifejezetten izgalmas. A szereplők pánikja, a fallal való kísérletek, a logikus reakciók, mind-mind működnek, és a feszült atmoszféra szinte tapintható. Az elején még a ’97-es kanadai horror, a Kocka is eszembe jutott, hiszen itt is adott a bezártság, a reménytelenség és az ismeretlen eredetű fenyegetés.

A film kis szereplőgárdával dolgozik, amit eleinte előnynek éreztem.

Tim és Olivia mellett csak öt-hat fontosabb karakter tűnik fel, talán a legkiemelkedőbb Frederick Lau, aki a szomszédban élő drogos Airbnb-bérlőt alakítja. Ő a klasszikus comic relief figura, akinek csibészes mosolya és elcsépelt poénjai időnként oldják a feszültséget, bár az egész karaktere túlságosan sablonosra sikerült. Ugyanez igaz gyakorlatilag minden szereplőre. Bár Matthias Schweighöfer megbízhatóan hozza a Netflix által rá osztott súlyos lelkű főhőst, és Ruby O. Fee is korrekt, mégis mindenki kissé klisés, papírmasé figurának hat.

A film dramaturgiailag okosan mozgatja előre a szálakat: a kapcsolat végét jelképező szakításra ráhúzza a téglafal felfedezését, így a fizikai elzártság összefonódik az érzelmi csapdával. Ez egy valóban remek ötlet. A gond ott kezdődik, amikor a második felére a film teljesen szétesik.

A misztikus thrillerből egy gagyi sci-fibe csúszik át, ahol mindent megpróbálnak logikusan megmagyarázni.

Ez óriási hiba. Eltűnik a rejtély, nem marad kérdés, csak fárasztó magyarázkodás, ami ráadásul még több újabb kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol. A „miért?” kérdések helyét átveszik a „hogyanok?”, ami teljesen megöli a narratívát és a misztikumot.

Bár a végkifejlet bizonyos szempontból lezárja a karakterek útját, összességében kifejezetten rosszindulatú, negatív befejezésnek hat, ami után az ember nem tudja eldönteni, hogy dühös legyen vagy csak vállat vonjon. Sajnos a forgatókönyv a film leggyengébb láncszeme. Philip Koch forgatókönyve sokkal gyengébb, mint a rendezése.

A kevés szereplő és a kis költségvetés az elején még feszességet ad a történetnek, ám a végső magyarázat során már inkább korlátként működik.

És egy sor logikai baki is felüti a fejét. Például: hogy van áram, ha nincs víz? Miért csak nyolc ember lakik egy ekkora épületben? Ezek a kérdések csak tovább rombolják az amúgy is recsegő építményt.

A szimbolika is kissé szájbarágós, a kamera furcsa, kísérletező mozgása nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését.

Mindezek ellenére azt mondom, hogy A téglafal megér egy próbát. Ha másért nem, hát Matthias Schweighöfer korrekt alakításáért és a feszült első félóráért, ami remek példája annak, hogyan lehet minimális eszközökkel nyomasztó atmoszférát teremteni. Csak kár, hogy az ígéretes felütést sikerült egy teljesen kiherélni.

Nem ez lesz a német Netflix-kontingens következő nagy dobása, de egy estére, ha valami könnyen felejthető, közepesen izgalmas thrillert keresel, szódával elmegy.

És persze egy újabb szolid csekk Matthias Schweighöfernek – úgy tűnik, a színészt kilóra vette meg a streamingóriás, annyi mindenben szerepel.

A téglafal felirattal és szinkronnal is elérhető a Netflix kínálatában.


Link másolása
KÖVESS MINKET: