KULT
A Rovatból

X-Faktor: A rap kiejtette az énekhangot az ország első számú énekversenyén. Érthetetlen…

Napi WTF.


Szombat este is volt X-Faktor, és most már úgy tűnik, egy olyan hét sem lesz, amikor Kiss Ramóna nem csillogtatja meg sokoldalú tehetségét. Korábban már énekelt, táncolt, és most a bevonuláskor kiderült: a harcművészetekben is jártas.

Ramóna szép és barátságos lány, aki nem ijed meg a színpadon, és élvezi, hogy ott lehet, de ennyi éppen elég is lenne. Minden más, amit ezeken felül a színpadon produkál, egyszerűen több a szükségesnél, és nem jó nézni.

Nem kétlem, hogy sokkal ügyesebb, mint a többi jelentkező, akit erre a műsorra castingoltak, de sokszor az az ember érzése, hogy túlságosan rátelepszik a műsorra.

Mellette látszik csak igazán, hogy egy párhuzamos univerzumnak mekkora szerencséje van a profi, szórakoztató és mégis mindig alázattal a háttérből(!) mókázó Till Attilával. Ramónának jelképesen annyi szerepe lenne, hogy kapcsolja a hívást A-ból B-be, vagy hiba nélkül elvigye a levelet a József Attila utcából a Szent László térre, vagyis közvetítse az információt. Ehelyett rengeteget beszél magáról, ráadásul teljesen érdektelen dolgokat. Hozzá ez a seregszemlék hangulatát idéző, önfényező revü a rendszeres tánc- és énekbemutatókkal, szerintem egyszerűen sok. Sőt, nem csak sok, hanem nagyon indokolatlan, és mivel nem képvisel kulturális értéket, maximum az időhúzásra jó.

Ha szuper műsorvezető, akkor az lenne a sok máz nélkül is. Egy kávé mellett érdekel, hogy kire szavaz és hogy a szülei ott vannak-e a közönség soraiban, nézőként nem.

Több tiszteletet a tévé előtt ülőknek, akik az énekesek versenyéért kapcsolták be a tévét, és nem a műsor háziasszonyának magánéletére, véleményére, szexizésére, vagy énekesi próbálkozásaira kíváncsiak!

A műsor 17.(!) percében lépett először versenyző a színpadra. Tóth Bettina a tőle megszokott rappel készült, melyhez a zsűri nagyon bólogatott, úgyhogy valószínűleg jó volt. Az ítészek kritikájából kiderült, hogy Puskás Peti barátnője imádja ezt a lányt, és Radics Gigi is hozzászólt valami olyat, amit tényleg csak abszolút hallással lehet felfedezni:

„Észrevettétek, hogy levágatta a haját?”

Igen, amúgy észrevettük.

Gáspár Laci kijelentette, hogy néhány éve még nem gondolta volna, hogy a tehetségkutatóban hasonló produkció szerepelhet, aztán sajnos nem folytatta, így nem derült ki, hogy mi történt a néhány év alatt, amitől annak mégis létjogosultsága lett az énekhangok versenyén. Kiemelte, hogy nagyon tetszik neki, hogy a lány több hangszínen is képes rappelni:

„Volt benne manusos hang, volt benne kutya és bocsi, de az jutott eszembe, amikor az Ördögűzőből visszabeszélt a csaj és több hangon beszélt vissza!"

– elmélkedett tovább az énekes.

Másodikként Ricco és Klaudia folytatta a fellépők sorát egy Gáspár Laci dallal, gyönyörű szólamokkal, pontosan kidolgozott előadással, nulla hamis hanggal és egy kevés modorral.

Puskás Peti elárulta, hogy korábban unalmasnak tartotta a produkciót, de mára megszerette. Radics Gigi hozzáfűzte, hogy nagyon szereti ezt a dalt,

ByeAlex több hamis hangot hallott és nála „nem ütötte meg a produkció azt az ingerküszöböt”.

A folytatásban Gulyás Roland hisztizett egy kicsit az énekórán, mire énektanára otthagyta őt, jól megrendezett, Barátok közt stílusban. A hasonlóan szomorú kisfilmek szerkesztése szerintem továbbra sem jó ötlet, mert a nézők a legnagyobb jóindulattal és tisztelettel hajlamosak hazaszavazni azt, aki ennyire nem érzi jól magát ott, ahol van. Nagyon keveseknek esik le, hogy mindez csupán egy kis játék, egy szerkesztői koncepció annak érdekében, hogy a kisfilm tartson valahová és a hiszti után eljusson az énekes az önfeledt gyakorlásig. Az otthagyott versenyzőért a mozi mélypontján megérkezett a hős Radics Gigi, aki megmentette az estét azzal, hogy elvitte Rolandot énektanárához, hogy kibékülhessenek.

Útközben Roland nagyon elfáradt, de szerencsére a szponzor energiaitaltól és Radics Gigi szponzor(?)autójától megtáltosodott és kibékült énektanárával. Lávcsika! <3

Radics Gigi valószínűleg nagy Alicia Keys rajongó, mert sokszor a haját is az övéhez igazítja, ám ami még nagyobb baj, hogy ezúttal Rolandnak is tőle adott egy dalt. Az énekes megoldotta, de nem volt testhezálló, na.

Gáspár Lackónak nem tetszett, mert szerinte unalmas volt, ByeAlex szerint a dal nem állt jól az énekesnek, mert ő „nem akkora frazírkirály”.

Puskás Petinek tetszett, és a kihagyott magas hangokkal kapcsolatban azt javasolta, hogy „bele kell menni a kockázatos dolgokba is”.

Berta Dániel és nagybőgője pörgött a színpadon ezek után, melynek végén ByeAlex azt mondta, hogy az énekes megérkezett a műsorba, de szerinte későn.

Radics Gigi szerint „iszonyatosan tehetséges zenész csávó”, de lapos volt a produkció.

(Ezúttal biztosan nem erről volt szó, de a „lapos”, a „nem jött át”, és a „nem volt benne lélek/fíling/stenk” általában olyan jokerkifejezések, amivel a ellenfél játékosát egy kicsit lehet gyengíteni anélkül, hogy az embernek túlságosan indokolnia kellene a kritika tartalmát. A „hallottam hamis hangokat” is ilyen, mert arra sem fogja azt válaszolni senki, hogy ő meg nem hallotta, mivel ha tényleg voltak, akkor az ciki.)

„Volt olyan pillanat, amikor kifejezetten azt vártam, hogy mi lesz, mi történik, vége lesz, vagy mi van”

- fogalmazta meg kritikáját Radics Gigi.

Gáspár László szerint Dani megtalálta a stílusát a blues-os hangszerelésben.

ByeAlex mentoráltja, Serena Rigacci énekelt a folytatásban, aki Radics Gigi Úgy fáj című dalát hozta angolul, olyan lazán kiénekelve a legnehezebb hangokat is, hogy parádé. Nekem nagyon tetszik benne az, hogy nem vágja az énekesektől gyakran megszokott szenvedő arcot éneklése közben annak érdekében, hogy nyomatékosítsa, hogy mekkora hajlítást készül éppen végrehajtani. Ehelyett

tök unott fejjel úgy nyomja ki a legdurvább hajlításokat is, hogy kiderüljön: semmiféle fizikai fájdalmat nem okoz neki a legnehezebb részek eléneklése sem.

A végén mind a négy mentor állva tapsolt, Radics Gigi minden pillanatát élvezte a dalnak és tetszett neki, hogy a lány nem akarta ugyanazt csinálni, amit ő.

A második kör elején Ricco és Klaudia pörgette fel a tempót. Jó volt, profi volt, nincs itt semmi látnivaló.

ByeAlexnek nagyon tetszett, Puskás Peti szerint „tökéletes produkció volt”, Radics Gigi szerint nagyon jó, hogy lazán voltak „felöltözködve” és ez is hozzájárulhatott ahhoz is, hogy ilyen lazán tudtak lenni a színpadon.

Berta Dániel másodjára elővette a seprűgitárját és nagyon élvezte az előadást, ami nyilván jó hangulatú lett emiatt. ByeAlex szerint koleszos házibuli hangulata volt a nótázásnak, Radics Giginek úgy tűnt, hogy most jobban beleélte magát az énekes, mint az első dalnál.

Serena Rigacci másodjára átment trendibe és – habár ezt biztosan meg fogja kapni kritikaként egyszer -, de nekem nagyon tetszik, hogy ennyire unottan énekeli el még a legnehezebb fejhangokat is. A zsűri imádta.

Tóth Bettina magyarul rappelt, kiváló színpadkép mellett. Én beletekertem, bevallom, de újra csak hozzáteszem, hogy több általános iskolás énektanítványom imádja őt, úgyhogy a fiatalokat képes volt megszólítani, az egészen biztos. A zsűri állva tapsolt, Puskás Peti „remegett az örömtől”, és az este legjobb produkciójának nevezte a műsorszámot.

Kifejezetten jó, igényes és átgondolt a műsor styling-ja - írtam volna, de csakis Gulyás Roland előadása előtt, mert az övé nagyjából a gerendási italmérésben lett volna menő a 90-es években. Ettől függetlenül Gulyás Roland még mindig nagyon jóképű, szuperül énekel és jól állnak neki a balladák. Benne is az a jó, hogy nem modoros, és nem akar látványosan belehalni a balladákba.

Gáspár Lacinak hiányérzete volt, és azt kérte, hogy tegye bele a lelkét jobban az énekes, ByeAlex szerint nem volt jó a dalválasztás, de azért végig lekötötte az előadás. Puskás Peti azt javasolta, hogy a technikára való koncentrálás helyett inkább érzelmekkel kezdjék megtölteni a produkciót.

Az ismétlések után lezárták a szavazást, majd

Berta Dániel és Tóth Bettina párbajából a lány került ki győztesen, így Berta Dániel búcsúzott a versenytől.

Fura érzés látni, amikor az országos énekversenyen megver egy kiváló énekest egy rapper, olyasvalaki, aki bár nagyon trendi és magabiztos, és manusos és kutyahangon is tud rappelni, de ne menjünk már el amellett, hogy mégsem énekelt a műsor alatt egy eltévedt hangot sem.

Szerencsére nem a továbbjutás feltétele a boldogságnak, reméljük, hogy Dani nekiáll egy jó kis élő zenekart összerakni, és jövő héttől akár már koncertezhet is a rockabilly bandájával és a seprűgitárjával.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk