KULT
A Rovatból

X-Faktor: A rap kiejtette az énekhangot az ország első számú énekversenyén. Érthetetlen…

Napi WTF.

Link másolása

Szombat este is volt X-Faktor, és most már úgy tűnik, egy olyan hét sem lesz, amikor Kiss Ramóna nem csillogtatja meg sokoldalú tehetségét. Korábban már énekelt, táncolt, és most a bevonuláskor kiderült: a harcművészetekben is jártas.

Ramóna szép és barátságos lány, aki nem ijed meg a színpadon, és élvezi, hogy ott lehet, de ennyi éppen elég is lenne. Minden más, amit ezeken felül a színpadon produkál, egyszerűen több a szükségesnél, és nem jó nézni.

Nem kétlem, hogy sokkal ügyesebb, mint a többi jelentkező, akit erre a műsorra castingoltak, de sokszor az az ember érzése, hogy túlságosan rátelepszik a műsorra.

Mellette látszik csak igazán, hogy egy párhuzamos univerzumnak mekkora szerencséje van a profi, szórakoztató és mégis mindig alázattal a háttérből(!) mókázó Till Attilával. Ramónának jelképesen annyi szerepe lenne, hogy kapcsolja a hívást A-ból B-be, vagy hiba nélkül elvigye a levelet a József Attila utcából a Szent László térre, vagyis közvetítse az információt. Ehelyett rengeteget beszél magáról, ráadásul teljesen érdektelen dolgokat. Hozzá ez a seregszemlék hangulatát idéző, önfényező revü a rendszeres tánc- és énekbemutatókkal, szerintem egyszerűen sok. Sőt, nem csak sok, hanem nagyon indokolatlan, és mivel nem képvisel kulturális értéket, maximum az időhúzásra jó.

Ha szuper műsorvezető, akkor az lenne a sok máz nélkül is. Egy kávé mellett érdekel, hogy kire szavaz és hogy a szülei ott vannak-e a közönség soraiban, nézőként nem.

Több tiszteletet a tévé előtt ülőknek, akik az énekesek versenyéért kapcsolták be a tévét, és nem a műsor háziasszonyának magánéletére, véleményére, szexizésére, vagy énekesi próbálkozásaira kíváncsiak!

A műsor 17.(!) percében lépett először versenyző a színpadra. Tóth Bettina a tőle megszokott rappel készült, melyhez a zsűri nagyon bólogatott, úgyhogy valószínűleg jó volt. Az ítészek kritikájából kiderült, hogy Puskás Peti barátnője imádja ezt a lányt, és Radics Gigi is hozzászólt valami olyat, amit tényleg csak abszolút hallással lehet felfedezni:

„Észrevettétek, hogy levágatta a haját?”

Igen, amúgy észrevettük.

Gáspár Laci kijelentette, hogy néhány éve még nem gondolta volna, hogy a tehetségkutatóban hasonló produkció szerepelhet, aztán sajnos nem folytatta, így nem derült ki, hogy mi történt a néhány év alatt, amitől annak mégis létjogosultsága lett az énekhangok versenyén. Kiemelte, hogy nagyon tetszik neki, hogy a lány több hangszínen is képes rappelni:

„Volt benne manusos hang, volt benne kutya és bocsi, de az jutott eszembe, amikor az Ördögűzőből visszabeszélt a csaj és több hangon beszélt vissza!"

– elmélkedett tovább az énekes.

Másodikként Ricco és Klaudia folytatta a fellépők sorát egy Gáspár Laci dallal, gyönyörű szólamokkal, pontosan kidolgozott előadással, nulla hamis hanggal és egy kevés modorral.

Puskás Peti elárulta, hogy korábban unalmasnak tartotta a produkciót, de mára megszerette. Radics Gigi hozzáfűzte, hogy nagyon szereti ezt a dalt,

ByeAlex több hamis hangot hallott és nála „nem ütötte meg a produkció azt az ingerküszöböt”.

A folytatásban Gulyás Roland hisztizett egy kicsit az énekórán, mire énektanára otthagyta őt, jól megrendezett, Barátok közt stílusban. A hasonlóan szomorú kisfilmek szerkesztése szerintem továbbra sem jó ötlet, mert a nézők a legnagyobb jóindulattal és tisztelettel hajlamosak hazaszavazni azt, aki ennyire nem érzi jól magát ott, ahol van. Nagyon keveseknek esik le, hogy mindez csupán egy kis játék, egy szerkesztői koncepció annak érdekében, hogy a kisfilm tartson valahová és a hiszti után eljusson az énekes az önfeledt gyakorlásig. Az otthagyott versenyzőért a mozi mélypontján megérkezett a hős Radics Gigi, aki megmentette az estét azzal, hogy elvitte Rolandot énektanárához, hogy kibékülhessenek.

Útközben Roland nagyon elfáradt, de szerencsére a szponzor energiaitaltól és Radics Gigi szponzor(?)autójától megtáltosodott és kibékült énektanárával. Lávcsika! <3

Radics Gigi valószínűleg nagy Alicia Keys rajongó, mert sokszor a haját is az övéhez igazítja, ám ami még nagyobb baj, hogy ezúttal Rolandnak is tőle adott egy dalt. Az énekes megoldotta, de nem volt testhezálló, na.

Gáspár Lackónak nem tetszett, mert szerinte unalmas volt, ByeAlex szerint a dal nem állt jól az énekesnek, mert ő „nem akkora frazírkirály”.

Puskás Petinek tetszett, és a kihagyott magas hangokkal kapcsolatban azt javasolta, hogy „bele kell menni a kockázatos dolgokba is”.

Berta Dániel és nagybőgője pörgött a színpadon ezek után, melynek végén ByeAlex azt mondta, hogy az énekes megérkezett a műsorba, de szerinte későn.

Radics Gigi szerint „iszonyatosan tehetséges zenész csávó”, de lapos volt a produkció.

(Ezúttal biztosan nem erről volt szó, de a „lapos”, a „nem jött át”, és a „nem volt benne lélek/fíling/stenk” általában olyan jokerkifejezések, amivel a ellenfél játékosát egy kicsit lehet gyengíteni anélkül, hogy az embernek túlságosan indokolnia kellene a kritika tartalmát. A „hallottam hamis hangokat” is ilyen, mert arra sem fogja azt válaszolni senki, hogy ő meg nem hallotta, mivel ha tényleg voltak, akkor az ciki.)

„Volt olyan pillanat, amikor kifejezetten azt vártam, hogy mi lesz, mi történik, vége lesz, vagy mi van”

- fogalmazta meg kritikáját Radics Gigi.

Gáspár László szerint Dani megtalálta a stílusát a blues-os hangszerelésben.

ByeAlex mentoráltja, Serena Rigacci énekelt a folytatásban, aki Radics Gigi Úgy fáj című dalát hozta angolul, olyan lazán kiénekelve a legnehezebb hangokat is, hogy parádé. Nekem nagyon tetszik benne az, hogy nem vágja az énekesektől gyakran megszokott szenvedő arcot éneklése közben annak érdekében, hogy nyomatékosítsa, hogy mekkora hajlítást készül éppen végrehajtani. Ehelyett

tök unott fejjel úgy nyomja ki a legdurvább hajlításokat is, hogy kiderüljön: semmiféle fizikai fájdalmat nem okoz neki a legnehezebb részek eléneklése sem.

A végén mind a négy mentor állva tapsolt, Radics Gigi minden pillanatát élvezte a dalnak és tetszett neki, hogy a lány nem akarta ugyanazt csinálni, amit ő.

A második kör elején Ricco és Klaudia pörgette fel a tempót. Jó volt, profi volt, nincs itt semmi látnivaló.

ByeAlexnek nagyon tetszett, Puskás Peti szerint „tökéletes produkció volt”, Radics Gigi szerint nagyon jó, hogy lazán voltak „felöltözködve” és ez is hozzájárulhatott ahhoz is, hogy ilyen lazán tudtak lenni a színpadon.

Berta Dániel másodjára elővette a seprűgitárját és nagyon élvezte az előadást, ami nyilván jó hangulatú lett emiatt. ByeAlex szerint koleszos házibuli hangulata volt a nótázásnak, Radics Giginek úgy tűnt, hogy most jobban beleélte magát az énekes, mint az első dalnál.

Serena Rigacci másodjára átment trendibe és – habár ezt biztosan meg fogja kapni kritikaként egyszer -, de nekem nagyon tetszik, hogy ennyire unottan énekeli el még a legnehezebb fejhangokat is. A zsűri imádta.

Tóth Bettina magyarul rappelt, kiváló színpadkép mellett. Én beletekertem, bevallom, de újra csak hozzáteszem, hogy több általános iskolás énektanítványom imádja őt, úgyhogy a fiatalokat képes volt megszólítani, az egészen biztos. A zsűri állva tapsolt, Puskás Peti „remegett az örömtől”, és az este legjobb produkciójának nevezte a műsorszámot.

Kifejezetten jó, igényes és átgondolt a műsor styling-ja - írtam volna, de csakis Gulyás Roland előadása előtt, mert az övé nagyjából a gerendási italmérésben lett volna menő a 90-es években. Ettől függetlenül Gulyás Roland még mindig nagyon jóképű, szuperül énekel és jól állnak neki a balladák. Benne is az a jó, hogy nem modoros, és nem akar látványosan belehalni a balladákba.

Gáspár Lacinak hiányérzete volt, és azt kérte, hogy tegye bele a lelkét jobban az énekes, ByeAlex szerint nem volt jó a dalválasztás, de azért végig lekötötte az előadás. Puskás Peti azt javasolta, hogy a technikára való koncentrálás helyett inkább érzelmekkel kezdjék megtölteni a produkciót.

Az ismétlések után lezárták a szavazást, majd

Berta Dániel és Tóth Bettina párbajából a lány került ki győztesen, így Berta Dániel búcsúzott a versenytől.

Fura érzés látni, amikor az országos énekversenyen megver egy kiváló énekest egy rapper, olyasvalaki, aki bár nagyon trendi és magabiztos, és manusos és kutyahangon is tud rappelni, de ne menjünk már el amellett, hogy mégsem énekelt a műsor alatt egy eltévedt hangot sem.

Szerencsére nem a továbbjutás feltétele a boldogságnak, reméljük, hogy Dani nekiáll egy jó kis élő zenekart összerakni, és jövő héttől akár már koncertezhet is a rockabilly bandájával és a seprűgitárjával.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Horváth László
A Soproni Petőfi Színház színésze Radványi Géza klasszikusában, a Valahol Európában című filmben is szerepelt.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2024. május 14.


Link másolása

Május nyolcadikán elhunyt Horváth László, tudatta az MTI-vel fia, Horváth Tamás.

„Búcsúzunk Kuksitól, a Valahol Európában című film egyik kedvenc karakterétől”

– írják a közleményben.

Horváth László 1940-ben született Budapesten, majd Radványi Géza rendező fedezte fel, ezután pedig számos magyar filmben szerepelt.

1956 után Münchenbe emigrált, reklámfilmeket készített és rendezőasszisztensként dolgozott. 1980-ban hazajött Magyarországra, és élete utolsó éveiben a Soproni Petőfi Színházban dolgozott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Botrány az Eurovízión: Rögtön eltörte a trófeáját, majd az egyik ujját is a győztes
A svájci győztes, Nemo olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.

Link másolása

Korábban mi is megírtuk, hogy az idei évben egy svájci előadó vehette át az Eurovíziós Dalfesztivál trófeáját. Nem sokkal később azonban nemhogy a trófeát törte el az énekes, de elmondása szerint még az ujját is.

Május 11-én, szombaton tartották a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál nagydöntőjét a svédországi Malmőben, ahol összesen 25 ország képviseltethette magát, ugyanis Hollandiát korábban kizárták a versenyből, erről itt írtunk.

Az idei Eurovíziós Dalfesztivált az összpontszám (591 pont) alapján végül a svájci Nemo nyerte meg. Miután a magát nembinárisnak valló – s ezzel a dalfesztivál történelmének első nembináris győzteseként – 24 éves svájci énekes-dalszerző átvette a trófeát, katasztrófa történt a színpadon.

Nemo teljesen meghatódott, azonban olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Sikerült megfejtenie a Mona Lisa rejtélyét – állítja egy olasz geológus-művészettörténész
Megtalálta a tájat, ami előtt Leonardo megfestette a művészettörténet leghíresebb portréját.

Link másolása

Meglepő magyarázattal állt elő egy geológus a Mona Lisa eredetéről. Leonardo Da Vinci festménye régóta foglalkoztatja az embereket, sokan szerették volna már megfejteni, hogy hol készült a sejtelmesen mosolygó nő portréja. Vitáztak már arról, hogy valódi-a háttér, vagy csak egy képzeletbeli táj?

Az olasz geológus, aki egyben művészettörténész is, azt állítja, hogy megoldotta az évszázados rejtélyt - írja a The Guardian.

Ann Pizzorusso hosszú kutatás után arra jutott, hogy a festő a Comói-tó partján lévő, lombardiai Lecco városának számos felismerhető vonását felhasználta. Szerinte beazonosította:

- a hidat (a 14. századi Azzone Visconti-híd),

- a tavat (a Comói-tó mellett található Lago di Garlate)

- a hegyvonulatot (az Alpok dél-nyugati része, amely a Garlate-tó fölé magasodik).

Azt dokumentumok is igazolják, hogy Leonardo járt ezen a vidéken.

Voltak már hasonló elméletek arról, hogy a képen látható táj az észak-olaszországi kisváros, Bobbio környékét ábrázolja. Egy másik szerint a toszkán település, Arezzo hídja látható rajta.

A geológus szerint azonban nem elég a hidat figyelembe venni, mert sok hasonló épült abban az időszakban Európában.

"Mindenki a hídról beszél, de senki nem hozza szóba a földrajzot. A geológusok nem nézegetnek képeket, a művészettörténészek pedig nem foglalkoznak a geológiával. A művészettörténészek mindig azt mondják, hogy Leonardo a képzelőerejét használta, de ha odaadod ezt a képet a világ bármelyik geológusának, ugyanazt fogja mondani, amit én is mondtam Leccóról. Már azok is látják a hasonlóságot, akik nem földrajtudósok"

– mondta a szakértő.

Szerinte most már minden kétséget kizáróan sikerült bizonyítania, hogy megtalálta a helyszínt, ami Mona Lisa mögött látható.

Az ArtWatch UK szervezet igazgatója, Michael Daley szerint sok spekuláció hallható, de Pizzorusso állításai meggyőzőek. A Louvre egyik tanácsadója szerint is Pizzorusso tökéletesen birtokában van a táj beazonosításához szükséges tudományos ismereteknek.

A geológus a napokban mutatja be a bizonyítékokat egy konferencián.

Forrás: 24.hu

A festmény már többször próbálták megrongálni, legutóbb levest öntöttek az üvegére.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Egy tanára brutálisan bánt vele, idősek otthonában volt ápoló, és jó ideig nincstelenként tengődött – Cate Blanchett 55 éves
Csak a főiskola alatt döbbent rá, hogy jól tud színészkedni, és érdekli is ez a világ, azóta pedig nagyjából mindent elért, amit egy színésznő elérhet. Cate Blanchett karrier- és életútja sok feltörekvő szakmabeli számára adhat reményt és motivációt.

Link másolása

Cate Blanchett karrierjében a hollywoodi A-listás színésznőként szerzett hírnév és a sokkal csendesebb színpadi munka ötvöződik. Hatalmas szakmai sikerei és sok-sok éve töretlen népszerűsége azonban nem törölték el annak az emlékét, hogy egykor nincstelen színésznő volt, aki a megélhetésért küzdött. Blanchett mindig is ügyelt arra, hogy megfizesse a tartozását azoknak a színházi közösségeknek, amelyek elindították a karrierjét, és végül világsztárrá tették.

„Szeretem az idős embereket”

Catherine Elise Blanchett 1969. május 14-én született az ausztráliai Melbourne-ben. Édesanyja, June ausztrál volt, tanárként és ingatlanfejlesztőként dolgozott, s akkor találkozott Cate apjával, Roberttel, az amerikai haditengerészet tisztjével, amikor a férfi hajója Melbourne-ben lerobbant. Két hetet töltöttek együtt, majd három éven át szerelmesleveleket váltottak, mielőtt Robert végre visszatérhetett Ausztráliába, ahol ő és June összeházasodtak. Három gyermekük született: Bob, Catherine és Genevieve, ebben a sorrendben.

Cate korai gyermekkora eseménytelenül telt, egészen 10 éves koráig, amikor az apja szívrohamban meghalt, így June-nak egyedül kellett felnevelnie a gyerekeket.

Cate már többször is nyilatkozta, hogy nincs sok emléke a gyerekkoráról, de alkalmanként leírta a család körülményeit Robert halála után: „Apám meghalt, amikor még kicsi voltam, és utána anyámnak elég nehéz dolga volt. Fontos volt számára, hogy minden gyermeke jó oktatásban részesüljön, ezért rengeteget dolgozott, sőt, adósságba is verte magát, hogy ezt ki tudja fizetni.”

A színésznő is igyekezett segíteni a család anyagi terheinek enyhítésében. 14 évesen szélsőséges lépéseket tett annak érdekében, hogy megszerezze első állását: ápolóként dolgozott egy idősek otthonában: „Hazudtam a korommal kapcsolatban, mert jogilag túl fiatal voltam még hozzá. Az általános iskola után mentem oda. A szakács már korábban elkészítette az ételt, én pedig felmelegítettem, felszolgáltam, majd leültem beszélgetni a bentlakókkal, aztán feltakarítottam, elmosogattam, és hazamentem. Igazából élveztem ezt a munkát, és az idős embereket is szeretem. Miután apám meghalt, a nagymamám beköltözött hozzánk, és mindig is hihetetlen kiváltságnak tartottam, hogy egy olyan házban élhettem, ahol három generáció lakott együtt.

Sok embert megrémít az öregség, az, hogy olyan emberek között van, akik alapvetően a végüket járják. Engem viszont ez lenyűgöz.

Csodálatos dolog olyasvalaki körül lenni, aki jól éli az életét.” Cate-nek pedig annyira tetszett ez a munka, hogy még a húszas éveiben is az idősek otthonában dolgozott.

„Nem kerestem pénzt”

Noha a fentiek tükrében a tinédzser Blanchett eléggé komolynak, kiegyensúlyozottnak és józannak tűnik, a személyiségének azért volt egy lázadóbb oldala is. Például megvolt a maga goth és punk korszaka: 15 évesen leborotválta a fejét, ami miatt majdnem kirúgták az idősek otthonából. Cate már sokszor félig extrovertáltként, félig nyárfalevéként jellemezte magát, de a színészet iránti szenvedélye csak főiskolásként jött elő. A Melbourne-i Egyetemre iratkozott be művészettörténet-szakra, ahol aztán elkezdett diákdarabokban szerepelni. Az egyik előadáson a húga a nézőtéren ült, és később azt mondta neki: „Már nem látlak téged a színpadon, csak a karaktert látom." Ez pedig arra késztette Cate-et, hogy fontolóra vegye a színészi karriert.

Végül otthagyta az egyetemet, hogy utazgasson, és éppen Egyiptomban volt egy fitying nélkül, amikor megkapta első mozgóképes szerepét statisztaként a Kaboria című, bokszolókról szóló, 1990-ben bemutatott egyiptomi musical egyik táncjelenetében (elmondása szerint falafelt ígértek neki a szereplésért, szóval elmondhatja magáról, hogy falafelért dolgozott). Ausztráliába visszatérve Sydney-be költözött, és beiratkozott a tekintélyes National Institute of Dramatic Art iskolába. Mint később elmondta, az anyagi helyzete továbbra is bizonytalan maradt: „Sydney nagyon drága város, és amikor kijöttem a színművészeti suliból, egy albérletben laktam, ahol a szobám... nos, volt ugyan ablak, de az egy téglafalra nézett. Nem dolgoztam, nem kerestem pénzt, így amim volt, azt úgy kellett beosztanom, hogy minden második nap meg tudjak inni egy kávét egy kávézóban."

„Brutálisan bánt velem egy rendező”

Ez az állapot azonban hamarosan megváltozott. Miután 1992-ben lediplomázott, Cate végre elkezdett szerepeket kapni, kezdve egy rangos produkcióban Ausztrália egyik legelismertebb színésze, Geoffrey Rush partnereként: David Mamet Oleanna című színdarabjának sydney-i előadásában. Ezzel egy ötéves színházi időszak vette kezdetét sok népszerű darabbal, valamint alkalmi televíziós munkákhoz is hívták őt. Ez a pár év elmondása szerint időnként kifejezetten kemény volt a számára: „Amikor azt látjuk, hogy a fiatal élsportolók a végsőkig feszítik a testük kapacitását, hogy erősebbek és gyorsabbak legyenek, azt valahogy megértjük, sőt, tiszteljük ezt a folyamatot. És sokan nem fogadták még el, hogy ennek a kreatív művészetekben is meg kell történnie, ha át akarjuk lépni a korlátokat.

És igen, ez egy nagyon is kemény, véraláfutásos élmény lehet. Én magam is átéltem ezt. A karrierem elején volt, hogy brutálisan bánt velem egy rendező a próbateremben.

Mégis hatalmas áttörést értem el emiatt. Hogy őszinte legyek, nem lennék most itt, ha nem történt volna velem ilyesmi.”

A megterhelő tanulási időszak azonban meghozta gyümölcsét: Cate 1997-ben játszotta első nagyobb filmszerepét Bruce Beresford (Az Úr kegyelméből, Miss Daisy sofőrje, Afrika koktél, Az utolsó tánc) Láger az édenkertben című filmjében, egy évre rá pedig már az Oscar-gálán is feltűnhetett, hiszen az 1998-as Elizabeth című történelmi drámában nyújtott alakításáért a legjobb színésznőnek járó díjra jelölték (ebben szintén feltűnt régi színházi partnere, Geoffrey Rush). Az Elizabeth után pedig nem volt megállás.

Bár Blanchett talán leginkább A Gyűrűk Ura-trilógia Galadrieljeként nyújtott éteri alakításáról ismert, eddigi két Oscar-díja (a 2004-es Aviátorért és a 2013-as Blue Jasmine-ért), valamint további hat jelölése (Elizabeth, Egy botrány részletei, I’m Not There: Bob Dylan életei, Elizabeth: Az aranykor, Carol, Tár) az ausztrál Oscar-történelem legsikeresebb színésznőjévé teszi.

Ami azonban ennél is figyelemre méltóbb, az a színház iránti töretlen elkötelezettsége. Cate és férje, a drámaíró Andrew Upton 2008-ban a Sydney Theatre Company művészeti vezetői lettek, és egy időre Hollywoodtól is eltávolodtak, hogy csakis a színpadra koncentrálhassanak.

Ez közvetlenül azután történt, hogy Blanchett elérte azt a szakmai bravúrt, hogy ugyanabban az évben két színészi Oscar-díjra is jelölték két különböző filmért (a legjobb női mellékszereplőként az I’m Not There: Bob Dylan életeiért, valamint a legjobb női főszereplőként az Elizabeth: Az aranykorért) ez pedig a díjátadó 96 éves története során mindössze 10 másik színésznek sikerült. A 2008-as Oscar-gála idején már leforgatta az Indiana Jones negyedik részét és a Benjamin Button különös életét, majd közel három évig nem lehetett őt látni mozgóképben, mivel a színi társulatával turnézott a Ványa bácsi és A vágy villamosa című előadásokkal.

„Eltávolítottuk az íróasztalt”

A színházi évek kapcsán pedig Blanchett elárulta, a férjével próbáltak nem szokványos módon hozzáállni a munkához: „Amikor megosztottam a Sydney Theatre Company vezetését Andrew-val, az első dolog, amit tettünk, hogy eltávolítottuk az íróasztalt az irodánkból. Andrew azt mondta: »Ez nem lehet olyan cég, ahol a főnök egy íróasztal mögött ül.« Azért tettük, mert fontosnak tartottuk a szimbólumok erejét. Rájöttünk, hogy ha a fiatal vagy feltörekvő színészek belépnek a terembe, és azt látják, hogy a művészeti vezetők egy íróasztal mögött ülnek, akkor megfélemlítve érezhetik magukat, és ez akadályozza a mély és őszinte beszélgetéseket.”

Csak 2010-ben láthattuk legközelebb Blanchettet a mozikban, méghozzá Ridley Scott Robin Hoodjában, majd jött a Hannah: Gyilkos természet (2011), A hobbit-trilógia első része (2012), majd Woody Allen Blue Jasmine-je, amelyért 2014-ben megkapta a második Oscar-díját, ezúttal már a legjobb női főszerepért, (Az első díját az Aviátor női mellékszerepéért érdemelte ki). A streaming előretörésével a 2020-as években pedig kipróbálta magát tévésorozatokban is a Bevándorlók Ausztráliábannal és a Mrs. Americával, utóbbiért többek között Emmy- és Golden Globe-jelölés is járt neki.

Cate azonban mindemellett méltán híres emberbarátként, humanitáriusként és aktivistaként is. Leginkább az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának jószolgálati nagyköveteként tevékenykedik, de számos társadalmi kérdésben is nyilvánosan szót kért, sőt, Hollywood eredendő szexizmusát is kikezdte már: a nemek közötti egyenlőtlenséget, illetve a színésznők családi és szakmai élete összeegyeztetésének nehézségeit hangosan bíráló kritikáival.

Családi idill

A színésznő és a férje, Andrew Upton egyébként Ausztráliában ismerkedtek meg az 1990-es évek közepén, és 1997. december 29-én álltak az oltár elé, vagyis idén ünneplik majd a 27. házassági évfordulójukat. Három vér szerinti fiuk (2001: Dashiell, 2004: Roman, 2008: Ignatius) és egy 2015-ben adoptált lányuk (Edith) van. Blanchett elmondta, hogy a férjével már első fiuk születése óta örökbe akartak fogadni, és végül sikerült ezt a vágyukat is valóra váltani.

Miután közel 10 évig az angliai Brighton volt a család fő otthona, 2006-ban visszatértek a szülőföldjükre, Ausztráliába. Blanchett azzal magyarázta a költözést, hogy állandó otthont szerettek volna a gyerekeiknek, és közelebb akartak lenni a családjukhoz.

Sydney Hunters Hill nevű külvárosában éltek, 2007-ben pedig alaposan felújították az otthonukat, hogy környezetbarátabb legyen. 2015-ben adták el a házukat, majd a következő év elején vásároltak egy 9000 négyzetméteres patinás ingatlant az angliai Crowborough-ban, Kelet-Sussexben, ahol azóta is élnek.

A csapból is ő folyik majd

S hogy miben láthatjuk a közeljövőben az 55. életévébe lépett színésznőt? Szerencsére továbbra is sok mindenben. Idén például a régóta várt, Borderlands című sci-fi-akciófilmben, ami egy népszerű videójáték adaptációja lesz Eli Roth rendezésében, ez augusztus 8-án érkezik majd a hazai mozikba. Még ezelőtt, most májusban, Cannes-ban debütál a Rumours című komédiája, amelyben Blanchett többek között Alicia Vikanderrel és Charles Dance-szel játszik együtt, és ami arról szól, hogy hét gazdag demokrácia vezetője eltéved az erdőben, miközben egy globális válságról szóló nyilatkozatot fogalmaznak meg, majd veszélybe kerülnek, miközben megpróbálják megtalálni a kiutat.

Szintén 2024-ben érkezik az Apple TV+ felületére Alfonso Cuarón (Az ember gyermeke, Gravitáció) Disclaimer című sorozata, amiben Blanchett játssza Catherine Ravenscroftot, a televíziós dokumentumfilmes újságírót, akinek a munkája arra épül, hogy feltárja régóta elismert intézmények . A szereplőtársai között lesz egy Oscar-díjas és három Oscar-jelölt színész: Kevin Kline (A hal neve: Wanda), Sacha Baron Cohen (A chicagói 7-ek tárgyalása), Kodi-Smit McPhee (A kutya karmai közt) és Lesley Manville (Fantomszál) is. Illetve szintén túl van már Jim Jarmusch új filmje, a Father, Mother, Sister, Brother felvételein is, amelynek története még nem ismert, de azt már tudni, hogy Blanchetten kívül feltűnik még benne Charlotte Rampling és Vicky Krieps is.

Link másolása
KÖVESS MINKET: