Végre kiszabadultunk - felszabadult dalok kánikulához
Boldogságban úszik a Kelemen Kabátban! Legalábbis erről szól legutóbbi klipjük, a Jó reggelt boldogság!, amelyben a zenekar énekese, Horváth Boldi szép jövőről és diófákról énekel, amelyek rengeteg szép emléket idéznek benne. Sírást, örömet, gyerekkort, kamaszkort és mindent, ami egykor idilli, felhőtlen és gondtalan volt. A dalt hallgatva újra átjár minket ez az életérzés, amiről nem szabad lemondanunk még akkor sem, ha az elmúlt időszak elég borús volt. A dalból készült klipet a zenekar egyébként a Balaton mellett, a Káli-medencében forgatta, ugyancsak vidám hangulatban, ami sugárzik is róluk:
A Pandóra Projekt egy nagyon friss formáció, amelyet Major Dóra és Végh Panka alkotnak. A különleges vokálokkal fűszerezett szövegcentrikus indie-folk dalok kedvesen kúsznak a hallójáratainkba. A Pandóra Projekt nyár elején mutatta be Aki Érdekel c. első klipjüket, most pedig máris itt a második daluk, a Csirkefogó. Az új dalról így meséltek: „Ebben a dalban mutatjuk be igazán, mitől is definiáljuk magunkat indie-FOLK duónak és mennyire erősen táplálkozunk az ősi magyar népzenéből: a dalszövegben a szerelmi csalódás, megcsalás, átverés témáját boncolgatjuk, miközben csujogatással és ájnánánázással szabadítjuk fel magunkat attól a bizonyos "csirkefogótól".
Super 8-as filmre forgott a Woodstock Barbie legutóbbi klipje, a Never Ending Blues. Ami másoknak Lada, nekik Cadillac, ami másoknak a Gubacsi-híd, nekik New York. A klip egy nagyon érdekes vizuális poénnal vonja be a nézőt és közvetíti azt, hogy a blues nem helyhez kötött jelenség: “A Never Ending Blues a szabadságról és azokról az őrültségekről szól, amelyeket el kellett követnünk az életünkben ahhoz, hogy azokká válhassunk, akik vagyunk. Arra is utal a szöveg, hogy a “tündéri” külső mögött egy teljesen váratlan belső én lapulhat és a látszat néha csal” – mesélte Pádár Szandra a zenekar énekesnője a dalról.
Szintén Szuper8-as kamerával forgott A Bence kalandjai videóklipje, az Anya, apa. A videóhoz az anyagokat több hónapon keresztül forgatták. A mindenkori szülő-gyerek viszonyt boncolgató dal klipje egy nosztalgikus utazásra visz, felvillantva generációkon átívelő, közös helyszíneket és tárgyakat, gyerekkori kirándulások pillanatait, mint az utazást a kispiros vonattal, az üdítős üvegbe csomagolt teát vagy a műanyag büfészékeket.
Ismét új dallal csapott le az elnöki páros, ezúttal Lil Frakkal dolgoztak össze, így született meg a Csoda, hogy még élünk. A friss szám az aktuális felszabadult közhangulatot mutatja be: "Régóta vártuk már, hogy kiszabaduljunk és végre eljött az idő. Újra megölelhetjük a barátainkat, ismerőseinket és várnak azok az esték, ahol bármi megtörténhet és meg is történik. Hiányzott már a random teraszozás, a random összefutások azokkal, akiket szeretünk" - mondta Fluor.
Az Audioshake írt már dalt Paolo Coelho-ról (mely nálunk premierezett), a negyvenes korosztályról vagy éppen Győrfi Pálról is. Nem hagyhatták figyelmen kívül az influencer jelenséget sem, ami hihetetlen mértékben alakítja az internetes világot. Görbe tükör ez a dal a magából kifordult internetes világ felé, az elanyagiasodott és trendkövető internetezőkről. A zenekar tagjai különféle influencereket testesítenek meg karikírozott helyzetekben, hogy ezzel is picit elgondolkodtassanak.
Az Anima Sound System a Gipsy Sound Clash című album 20. évfordulója alkalmából augusztus 3-án egy szenvedélyes, nagy roma bulit tart a Kobuci Kertben, ahol a magyar és a roma népdalkincs csodája előtt tisztelegnek. Itt debütál élőben az új Anima-dal is, az Öltöztessél fehérbe, melyet Kovács Antallal (Romano Drom) és Törőcsik Franciska színésznővel együtt készítettek. “Kethane Po Drom, vagyis Együtt az úton. A magyar-roma viszony kulturális szépségeire, gyönyörű egymásrautaltságára mikor máskor mutatnánk rá, ha nem most, ebben a negatív, egymásban majdnem mindig csak a rosszat látó időszakban. Fedezzük fel a szépet a másikban! A mi olvasatunkban ez az üzenete ennek a 20. évfordulónak.” - mondja Prieger Zsolt.
Egy igazi nyári hangulatú klippel jelentkezett a Paperdeer. Ez a duó első klipje, amelyben maguk a tagok is feltűnnek és az elmúlt öt év közös utazásaiba és próbáiba enged betekintést Indonéziától, Marokkón és Tenerifén át a Balatonig. Időközben megjelent a srácok új lemeze, a Pastel Days is, amely szintén remek nyári hallgatnivaló – a Balatontól az óceánig, bárhol.
Korábbi összeállításunkban már bemutattuk a Papderdeer és Szécsi Böbe közös dalát, most pedig itt az énekesnő szólódala. A heart ïs where the poïson ïs az októberre tervezett debütáló lemezének előfutára, és ami egy hétköznapi témát dolgoz fel, nem éppen hétköznapi stílusban: "az elérhetetlen hajhászásáról szól, és azt a kérdést boncolgatja, hogy miért mindig azok a dolgok vonzanak minket, amelyek mérgezőek a számunkra."
Az önmagát időről-időre újragondoló Csigó Tamás (Beat Dis) hét nagylemez nélküli évet követően 2021-ben nemcsak friss anyaggal jelentkezik, de egy új zenekarral és egy tőle eddig szokatlan zenei koncepcióval is, ráadásul az angol helyett ezúttal magyar nyelven. Az új formáció a Nem kijárat nevet kapta és Csigó Tamás mellett még Kabai Lóránt költő és Hodosi Enikő (Manoya, Neo) énekes-dalszerző alkotják. Bemutatkozó daluk a Felült a csend egyből klippel debütál, melyből a zenekar melankolikusabb arcát ismerhetjük meg.
Ian O’Sullivan a Little Bird c. debütáló dala után ismét személyes élményeiből írt dalt. A Dig Goldról így mesélt az énekes-dalszerző, aki az orvosi pálya helyett döntött a zenélés mellett: “Az identitásunk belülről fakad, de annak megértését, hogy kik vagyunk és hogyan illeszkedünk ebbe a világba, azt nagyon is a külvilág formálja. Elvárják tőlünk, hogy egy bizonyos munkát végezzünk és a ‘sikert’ financiális elképzelésekkel azonosítsuk. Mások
által létrehozott szerepekhez igazítjuk magunkat és saját magunk felett ítélkezünk. Ezáltal végül olyan súlyt cipelünk a vállunkon, mintha egy zongorát vonszolnánk fel a hátunkon nap, mint nap az emeletre. Én nem érzem magam tipikus írnek, de magyar sem vagyok, hiába élek 11 éve Magyarországon. Nem vagyok “igazi” orvos, sem “igazi” zenész. Van egy orvosi diplomám, de sosem praktizáltam, zenészként dolgozom, de sosem tanultam hivatalos iskolai keretek között a zenét.” A klipet a szintén zenész Hegyi Dóri (OHNODY) rendezte.
A The Anahit az elmúlt néhány hónapban teljes zenei átalakuláson ment keresztül, hátrahagyva a melankóliát sokkal poposabb, vidámabb, könnyebben befogadható dalok felé vették az irányt. Ennek lenyomataként már találkozhattunk a 2070 és a Don’t Touch My Hair c. dalaikkal, most pedig itt a Limited Edition klipje is, amely egy szókimondó fricska a pénzorientált emberekkel szemben.
Arcleszakító lézerfegyveres lövöldözés az alfa hold bázison, újragondolt ószövetség jelenet és a tenger közepén egy halászhajón pánikoló szőrös bábfigura. Ha nem egy Dope Calypso klipről lenne szó, akkor meg is lepődhetnénk azon, hogy ez a szürreális őrület egy körülbelül két és fél perces videóba lett belesűrítve. A Cool Cool Girl című számhoz készült klipben, a korábbi koncepciókhoz hasonlóan a zenekar tagjai is szereplők.
Megjelent a Seriouskid nu metál banda második száma, egyben első klipje, a These Sick Eyes. A dal több szempontból is különösen fontos szerepet tölt be a csapat életében, hiszen tulajdonképpen ez volt az első, aminek a demójával dolgozni kezdtek, míg az alapító frontember súlyos érzelmi terheitől szabadul meg benne.
A bajai Heavenhike csapott egy házibulit a barátaival és leforgatták a Kár beléd videóját. Az új dalban a srácok a fiatal generáció túlzott magabiztosságát, a félreértelmezett carpe diem életérzést állítják pellengérre a tőlük megszokott iróniával átitatva. A Kár beléd már a zenekar ősszel érkező Előre (be)szóltunk c. lemezének előfutára.