KULT
A Rovatból

Váradi Gergely: Nem tartok attól, hogy rám fog égni a Besúgóban játszott szerepem

Az év talán legsikeresebb magyar sorozatának főszereplője még nem tudja, lesz-e második évad, de rajta nem fog múlni a folytatás. Azt is elárulta, hol láthatjuk majd legközelebb.
Láng Dávid - szmo.hu
2022. június 09.


Link másolása

Június 10-12. között ismét megrendezik a Momentán Fesztivált, aminek keretében egy teljes hétvégén át változatos improvizációs előadásokra kerül sor (a teljes programot itt lehet megnézni).

Szombat este a Besúgó című sorozatból ismert Váradi Gergelyt is láthatja a közönség, aki a társulat egyik tagjának, Tóth Barnának a készülő új filmjében is szerepel. Ennek apropóján tettünk fel neki néhány kérdést.

– Ki lehet jelenteni, hogy a Besúgó a karriered eddigi csúcspontja?

– Persze, ez volt az életem eddigi legnagyobb feladata, és a népszerűsége is új szintet jelent, ezt látták eddig legtöbben a szerepeim közül.

– Nem tartasz attól, hogy túlzottan rád ég a szerep és nem fogsz tudni elszakadni tőle?

– Vicces, hogy az emberek csak egy évvel később látták az eredményt, de magamban már továbbléptem. Azóta már leforgattam egy nagyjátékfilmet, szóval az élet folyik tovább.

Szerintem az emberek hozzáállása is azon múlik, látnak-e más szerepben, másmilyen mentalitású karaktert játszani. Ez befolyásolja leginkább, rám ég-e egy szerep, szóval én nem tartok tőle.

– Előfordul, hogy felismernek az utcán és odajönnek beszélgetni, vagy közös képet kérni?

– Igen, szokott ilyesmi történni. Alapvetően introvertált vagyok, így annyira nem testhezállóak nekem ezek a helyzetek, de persze jól esik, hogy szeretnek engem. Próbálok minden kérést teljesíteni és kedvesen válaszolni a gratulációkra.

– Mik azok a tulajdonságok, amiket átvittél a karakteredbe a saját személyiségedből, és mi az, ami a komfortzónádon kívül esett?

– Van egy részlet, amit a magam szórakozására rejtettem el a sorozatban: amikor megzsarolom Barnát a hatodik részben, majd ledobok egy hűtőszekrényt a taxijára, utána azzal terelem el a figyelmet, hogy „valaki ledobott egy hüttőt!” – így, két t-vel és rövid ü-vel. Debrecenben jártam gimnáziumba, ott mondták többen is így, a helyi ismerőseim észre is vették.

Ennél is személyesebb, amikor először csókolózunk Judittal, és a csókból kihajolva mindketten azt mondjuk, hogy „helló-helló!” Ezt a volt barátnőmmel csináltuk mindig, tök jó volt, hogy bele tudtam csempészni. A néző persze ezeket nem tudja, számomra mégis sokkal karakteresebbé teszi az adott jelenetet. Ami a kérdés másik felét illeti, színészileg nagyon élveztem a karakterem jellemfejlődését, ahogy egyre számítóbbá és dörzsöltebbé válik, de persze a valóságban soha nem árulnám be a barátaimat és nem akarnék ártani nekik.

– Mit lehet tudni a második évadról?

– Nem forgattuk még le, és egyelőre nem is tudok mondani semmit arról, mikor kerülhet rá sor. Én személy szerint már augusztusban el szerettem volna kezdeni, de a stáb többi részével együtt csak reménykedni tudunk benne, hogy minél hamarabb elkezdhetünk dolgozni a folytatáson.

– Beválogattak az idei 30 sikeres magyar 30 alatt listára. Mit jelent számodra ez az elismerés?

– Nagyon jó érzés, igyekszem felnőni hozzá, és a jövőben is olyan színvonalú munkákban részt venni, hogy méltó maradjak rá.

Nyilván plusz ismertséggel is jár, szakmai területen ugyanakkor nem sokat jelent. Szerintem a megkeresések nem díjalapúak, ezért nem hiszem, hogy emiatt kapok majd meg egy olyan szerepet, amit egyébként nem kaptam volna.

– Tóth Barnával hogy indult a munkakapcsolatod?

– Az egyik Filmszemlén találkoztunk, ahol a Gerilla című film kapcsán voltam ott. Nemrég felajánlotta, hogy dolgozzunk együtt, én pedig örömmel vállaltam. Több castingon is részt vettem és végül engem választott főszereplőnek.

– Milyen lesz a Mesterjátszma című film?

– Az alaptörténet 56-ban játszódik, az utolsó disszidáló vonat a cselekmény helyszíne, Stefan Zweig Sakknovellája alapján írta Barna. Tavaly november-decemberben forgattuk le, a bemutatóról még nem tudok részleteket, de ősszel talán sor kerülhet rá.

– Színházban mik az aktuális munkáid?

A Dollár Papa Gyermekei társulatban szerepelek két darabban, a Narratíva társulattal is van egy előadásom, és több Freeszfe-s bemutatóm is volt az utóbbi időben. Most épp a Puccini-féle Gianni Schicchi-t próbáljuk, ez gyakorlatilag egy élő operafilm lesz: ott helyben, közönség előtt forgatjuk le a filmet, zenészek és operaénekesek közreműködésével.

– Használsz improvizációt a játékod során, akár a vásznon, akár színpadon?

– Persze, a jelenetek nagy része improvizációból nő ki. Szerintem a legfontosabb, hogy megtaláljuk az adott jelenet, illetve a karakterek igazságát. Onnantól kezdve szinte bármit lehet játszani: mindegy, hogy ülve vagy állva adom elő, csak történjen meg,

– Mi az, amit a Momentán Társulat eszköztárából fel tudsz használni a szerepeidhez?

– Talán a jelenlétet, egymásra figyelést, felszabadultságot. Az impró emiatt sokkal élőbb tud lenni, más szempontból viszont sokkal esetlegesebb is. Összességében jól és rosszul is elsülhet, ez mindig az adott helyzettől függ.

– Mit vársz a velük közös esttől?

– Eddig nem igazán ismertem őket, így elsősorban szeretnék kicsit képbe kerülni azzal, mit csinálnak. Barna úgy írta a Mesterjátszma forgatókönyvét, hogy bizonyos jelenetekhez a társulat segítségét kérte. Ha minden igaz, ezekből néhányat le is vetítenek majd az este folyamán, ők pedig újrajátsszák. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan oldották meg ezeket a szituációkat, különösen annak fényében, hogy a színháznak mások a formai követelményei, mint a filmvászonnak. Biztosan izgalmas lesz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: