KULT
A Rovatból

Trónok harca: elborult elméletekkel találgatják a rajongók, mi lesz a sorozat vége – ezek a legérdekesebbek

Áprilisban kezdődik az utolsó évad, de sokan már most nem bírnak magukkal. Vigyázat, spoilerveszély!

Link másolása

Már megvan a dátum: 2019 áprilisától vetítik a Trónok harca utolsó, befejező évadát. A 8. évad csak hat részből áll majd, ám ezek másfél órás, mozifilm hosszúságú epizódok lesznek.

Már most számtalan találgatás lát napvilágot arról, mi történik majd a Trónok harcában, milyen titkokra derül fény, és ki hal meg a végén.

LEHETSÉGES SPOILEREK!!!

Havas Jon és Daenerys Targaryen között még szorosabb a rokonság

Ha nem lett volna elég, hogy Daenerys és Havas Jon, aki a 7. évad végén egymásba gabalyodik és lefekszik egymással, rokonságban áll - Daenerys Jon nagynénje -, akkor van ennél durvább elmélet is. Ezek szerint Daenerys nem Rhaegar testvére, hanem a férfi első feleségétől, Elia Martelltől született gyermeke; Daeneryst apja halála után Dorne-ban rejtegették, pont úgy, mint Rhaegar másik titkos gyermekét, Jont Deresben. Az elmélet szerint Daenerys és Jon féltestvérek.

Cersei-ből őrült uralkodó válik - mint annak idején Aerys Targaryenből

Aerys Targaryen vagy II. Aerys király, más néven Az Őrült Király volt az utolsó Targaryen-uralkodó a Hét Királyságban. Az ígéretes uralkodó később megőrült, innen ragadt rá a beceneve. Feleségül vette lánytestvérét, Rhaellát és kilenc gyermekük született, de csak hárman érték meg a felnőttkort: Rhaegar, Viserys és Daenerys. Miután Rhaegar és Lyanna eltűnt, Aerys kivégeztette az őt kérdőre vonó két Starkot, kirobbantva ezzel Robert lázadását. Amikor az őrült Aerys Királyvár felégetését tervezte, hogy az ne juthasson Robert kezére, saját Király Őrségének egyik tagja, a később emiatt "Királyölőnek" gúnyolt Jaime Lannister meggyilkolta őt.

Nos, a hatodik évadban Cersei folytatta azt, amit Aerys elkezdett, a futótűz segítségével - aminek a második évadban nagy szerepe volt Stannis hajóhadának elpusztításában - gyakorlatilag megsemmisíti Baelor Nagy Szentélyét, benne ellenlábasait, a Főverebet és Margaery Tyrellt, utolsó életben maradt gyermekének, Tomennek a feleségét. A lap szerint Cersei mintegy reinkarnációja az Őrült Királynak. A rajongók szerint mindenképpen el kell buknia.

Ki öli meg Cersei-t?

A prófécia, ha még emlékeztek, azt mondta, hogy Cersei halálát a Valonqar okozza, ami kisebbik vagy kicsi fiútestvért jelent. Ez azt sejteti, hogy az egyre elborultabb és elszántabb nőt tehát az öccsei közül valamelyik öli majd meg.

Az egyik rajongói teóri azonban úgy szól, hogy Jaime lesz az, nem Tyrion, de csak látszólag! Mert Arya Stark megöli majd Jaime Lannistert, magára ölti az arcát, és így fogja megölni Cerseit, aki amúgy is szerepel a halállistáján.

Tyrion nem is Lannister, hanem Targaryen

Elterjedt elmélet, hogy Tywin azért utálta ennyire a legkisebb gyermekét, mert érezte, hogy nem is a sajátja. A rajongók egy csoportja úgy véli, hogy Aerys Targaryennek titkos viszonya volt Tywin feleségével, Joannával, és ebből a románcból foganhatott Tyrion. Indoklásként azt is felhozzák, hogy Daenerys és Tyrion között erősebb a kapcsolat mint egy uralkodó és egy tanácsadója között, mindketten megbíznak egymásban, valószínűleg azért, mert rokonok, és hogy talán a nyolcadik évadban fény derülhet Tyrion származására is. Sokan azt vizionálják, hogy egyedül Tyrion fog túlélni mindent - pont az, aki testileg a leggyengébbnek látszik, de aki a legalkalmasabb az uralkodásra.

Valójában az időutazásra is képes Bran alapította a Stark-dinasztiát

Már kiderült, hogy a Jaime Lannister miatt mozgássérültté vált Bran Stark időutazásra is képes. Az egyik teória azt állítja, hogy ő maga Bran the Builder, a Star-ház őse és alapítója, aki után később, születésekor a nevét kapta. 8 ezer évvel a jelenlegi események előtt ez a legendás alak építtette a Falat, közvetlenül azután, hogy a Mások először támadták meg az embereket.

Egy másik elmélet szerint ő igazából az Éjkirály! Bran képes nem csak belelátni, hanem bele költözni más élőlényekbe, képes az ő nézőpontjukból látni, és még irányítani is képes őket. Képes időutazásra, csakhogy ilyenkor ő nem marad teljesen rejtve, a kiáltását meghallotta Ned Stark is, amikor a tornyhoz ment, és rábízta a testvére, Lyanna az újszülött gyermekét.

Bran az egyik időutazás alkalmával látta, amint az erdő gyermekei átváltoztatják az Elsők egyikét Mássá, sőt, amikor az erdő gyermekei a férfiba szúrják a sárkányüveget, Bran megrándul. Ha Bran megpróbált visszamenni az időben, hogy megakadályozza az Éjkirály megteremtését, és a férfiban volt, akkor lehetséges, hogy énje egy része eggyé vált vele. Brannak egyes teóriák szerint mindenképpen meg kell halnia, más elméletek szerint ő éli túl a csatákat, és ő viszi tovább a vérvonalat.

Azor Ahai vajon Havas Jon lenne? Vagy valaki más?

Na, de ki is Azor Ahai? A legenda szerint egy hős a Hosszú Éjszaka korából, ő győzte le a Másokat, amikor végzett Nissa Nissával, a szerelmével, így létrehozva a Fényhozót, a legendás kardot. A Vörös papok szerint Azor Ahai újra meg fogja menteni az embereket az éjszakától, ha eljön az idő. Ezért járják a világot, hogy célra vezessék az általuk hitt kiválasztottat. Melisandre először azt mondta, Stannis a kiválasztott, és borzalmas áldozatra vette rá a győzelem érdekében. Majd Havas Jon feltámadása után az ő követője lett a papnő - a prófécia szerint füstben és sóban születik újjá Azor Ahai. A könyvekben, Daenerys-nek látomása van Jon apjáról Rhaegar-ról, amint éppen a kisbabát tarja és azt mondja: "Aegon... Milyen jó név egy királynak. Ő a megígért herceg, ő a jég és tűz dala".

Azonban elhangzik a sorozatban az is, hogy a próféciából nem derül ki, férfi vagy nő-e a kiválasztott! És ez a személy sárkányokat ébreszt fel - így lehet Daenerys is Azor Ahai. Ezt sugallja Melisandre is.

Sőt, egy olyan teória is keront, hogy Ser Davos a Kiválasztott, mivel csata közben húzták ki a tengerből (só és füst). Na, de az mr tényleg elborult.

NAGYON NAGY SPOILER:

Jon megöli majd Daeneryst

Az elmélet szerint a fiú Azor Ahai, és ahhoz, hogy elgyőzze a másokat, meg kell mártania a kardját szerelme testében - csak így menthetik meg a világot. És a végén Jon is meghal.

Te mit gondolsz? Hogyan fejeződik be a sorozat?

Via: Gamesradar

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: