KULT
A Rovatból

Szokatlan körülmények, rendhagyó filmek – Ki nyer majd?, Oscar-esélyek 2021

Még nem hirdették meg a jelölteket, de mi már most megtippeljük, kik izgulhatnak kiemelten a gálán. Például Anthony Hopkins újrázhat, és magyar vonatkozás is lehet....


Az idei sok szempontból furcsa év lesz az Oscar tekintetében is, hiszen azt sem tudni pontosan még, hogy magát a díjátadót hogyan szervezik meg: élőben vagy online adják át a díjakat. Most mindenesetre úgy fest, hogy 2021. április 25-én valamilyen formában kiosztják a 93. Oscar-gála szobrait.

Még szokatlanabbá teszik a körülményeket az idei Golden Globe körül kialakult korrupciós botrányok, amik miatt a díjátadó fényén csorba esett. Reméljük, csak átmenetileg, mert a Globe egy fontos díj, de idén még a jelölésekben is feltűntek meglepő alkotások (elég csak az Emily Párizsban című sorozat jelölését említeni, amire még az egyik írója is kiakadt, mert a sorozat ugyan népszerű volt a közönség körében, de a kategóriájában bőven voltak rá jogosultabbak).

A Golden Globe-ot eddig az Oscar előszobájának tekintették a filmes szakértők, ám ezt az idei évben nem jelenthetjük így ki, holott korábban több film beváltotta a díjátadón a tippeket, amiket az Oscaron is fő esélyesnek várunk.

Attól is más ez az év, hogy sokkal több streaming-platformon bemutatott film van az esélyesek között, mint korábban. A járvány miatt ez is érthető, hiszen nagyrészt így sikerült bemutatni a filmeket az elmúlt évben. Március 15-én már közelebb leszünk a verseny végkifejletéhez, hiszen akkor jelentik be a jelöltek teljes listáját. Addig is tippelünk, kik lesznek köztük:

LEGJOBB FILM

Magyarként reménykedünk benne, hogy Mundruczó Kornél első amerikai filmjét, a Pieces of a Womant is jelölik erre a díjra, hiszen több helyen az esélyesek között említik. Már az is nagy szám lenne, ha a jelölésig eljutna a dráma, amit szerintünk meg is érdemelne, hiszen egy kivételesen érzékeny alkotás, erős színészi alakításokkal. A Golden Globe ezen a téren beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és valószínűleg ebben a szekcióban egyezni fog a két díjazott, hiszen a legjobb film díját a várakozásoknak megfelelően a Nomádok földje kapta.

Mi is ezt a filmet tippeljük a kategória legesélyesebbjének, ugyanis már az amerikai filmkritikusok szövetségétől is megkapta a legjobb film díját és ezek alapján látható, hogy a Golden Globe sem volt véletlen. A filmet Chloé Zhao amerikai-kínai rendezőnő készítette, a főszerepben Frances McDormandal. A film a leírások alapján érzékeny és lírai alkotás, amely realisztikus hangulatával erős képet mutat Amerika mélyszegénységben élő rétegéről: a hősnő, Fern lakókocsis életmódra kényszerül és az így nomád életformát élőkhöz csatlakozik, lakókocsijával nekivág Amerikának.

A kategória egyéb lehetséges jelöltjei közé várható David Fincher Mankja, ami egy egész eredeti alkotás, de a díjra váltást nem valószínűsítjük. Továbbá a Promising Young Woman, azaz Ígéretes fiatal nő kapcsán is kezd egyre több szó esni a jelöléséről. A film talán az idei legeredetibb alkotás, egyszerre vagány és modern, ugyanakkor nem egy tipikus Oscar-díjas alkotás, ahogy a Ponyvaregény is a világ egyik legjobb filmje, mégsem kaphatta meg a legjobb filmnek járó díjat. Talán a legjobb eredeti forgatókönyvre még benevezhet a film. A chicagói 7-ek tárgyalását szinte biztosra vehetjük a listán, habár csodálkoznánk, ha a díjat megkapná. A Variety várományosai között megtaláljuk a Minarit, a Kapitány küldetését Tom Hanksszel és a One Night in Miami című filmet is.

LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM

Ebbe a kategóriába vártuk, hogy bekerül egy magyar alkotás az idén is, ez lehetett volna Horváth Lili gyönyörű filmje, a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre. Sokáig úgy tűnt, hogy talán bejut a shortlistre, de ez nem történt meg. Erre a kategóriára már korábban kihirdették ugyanis a rövidített listát.

A legnagyobb esélyes erre a díjra szerintünk a Még egy kört mindenkinek, Thomas Vinterberg filmje Mads Mikkelsen főszereplésével. Ez az alkotói csapat jól van összerakva, a kritikusok is és a szakma is nagy elismerésben részesíti őket, de a díjhoz kell természetesen a jó film is, ami szintén megvan: a Még egy kört mindenkinek egy meglepően eredeti és emlékezetes film, emellett fontos társadalmi üzenete és katartikus pillanatai vannak. Az Európai Filmakadémia már oda is adta neki a legjobb film díját. Csodálkoznánk, ha nem ez a film lenne a befutó. A Golden Globe-on a Minari kapta ezt a díjat, de az Oscaron nem ebben a szekcióban jelölik valószínűleg, ezzel is növelve a Vinterberg-dráma lehetőségeit.

Ide várható még a román Kollektíva című dokumentumfilm jelölése (elérhető az HBO GO-n), a francia Filippo Meneghetti Ketten című filmje, ami két leszbikus nyugdíjas nő szerelmi története, a brazil The Man Who Sold His Skin, a szintén francia La llirna, ami végignyerte a világ fesztiváljait, többek között a Bostoni és Londoni filmfesztiválokat is megjárta. Valamint a cseh Sarlatán című film, ami az ötvenes évek Csehországában játszódik, és egy különleges képességekkel megáldott emberről szól.

LEGJOBB RENDEZŐ

A mi tippünk, hogy ezt a díjat is elviszi a Nomádok földje, vagyis Chloé Zhao kaphatja meg, bár ez egy érdekes kérdés, mert itt általában férfiak szoktak tarolni, és a szavazók is nagy számban az erősebb nem képviselői, így elképzelhető, hogy szívesebben adnák oda egy már többszörösen bizonyított bajtársuknak ezt a díjat. De még egy nő a legesélyesebbek között van: ő Regina King a One Night in Miami-val. Persze nem csodálkoznánk, ha Paul Greengrass vinné végül a díjat.

LEGJOBB FÉRFI SZÍNÉSZ

Arra tippelünk, hogy a jelöltek közt lesz Anthony Hopkins a The Father című filmért, Riz Ahmed a Sound of Metalért, de a legjobban Mads Mikkelsennek drukkolunk, aki talán élete alakítását nyújtja a Mindenkinek egy kört című Thomas Vintergerg-filmben. De az is lehet, hogy Gary Oldmant is jelölik a Mankért, vagy Ben Afflecket a The Way Backbeli játékáért, melyben állítólag sosem volt még ilyen drámaian mély a színész játéka.

LEGJOBB SZÍNÉSZNŐ

Nagy örömünkre ennek a kategóriának van egy reménykeltő magyar vonatkozása: Vanessa Kirby Mundruczó Kornél filmjében, a Pieces of a Womanben csodás alakítást nyújtott, még Golden Globe-ra is jelölték. Szóba jöhet még Carey Mulligan az Amerikában nagy visszhangot kapott film, az Ígéretes fiatal nő főszereplőjeként, illetve nagy favoritja sokaknak Frances McDormand is - leghíresebb szerepe máig a Fargóban a terhes rendőrnő, amelyért Oscarral jutalmazták, akárcsak a Három óriásplakátért négy éve -, aki a Nomadlandben nyújt állítólag lehengerlően nyers és őszinte alakítást. De érhet minket hasonló meglepetés is, mint a a Golden Globe-on, én Andra Daynek (The United States vs. Billie Holiday) és Viola Davisnek (Ma Rainey's Black Bottom- Netflix) is örülnék.

LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV

Elfogult leszek: én az Ígéretes fiatal nőnek drukkolok, mert nagyon rég nem láttam olyan filmet, ami ennyi meglepetést okozott, és alig várom, hogy a mozikba is kerülhessen a komoly trauma után bosszút esküdött fiatal nő története. Aaron Sorkin és A chicagói hetek tárgyalása nagy eséllyel indul majd, főleg a Golden Globe-os sikere után. A külföldi kritikusok esélyesnek tartják még a Minarit, Sound of Metaalt és a Judas and the Black Meddiah című filmeket is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk