KULT
A Rovatból

Szép, de minek? – A kis hableány élőszereplős változata hosszabb, de rosszabb, mint a régi

Rob Marshall és a Disney összedugták a fejüket, és kitalálták, hogyan lehet egy könnyed, rövid, éneklős meséből, két óránál is hosszabb epikus musicalt csinálni.

Link másolása

Miért lesz felesleges egy film? Ennek több oldalát is bemutatja Rob Marshall rendező legújabb zenés kalandfilmje, A kis hableány. Ha ismerős a cím, az nem véletlen, ugyanis a Disney megint úgy döntött, hogy

egy klasszikus meséjét fosztja meg a kézzel rajzolt varázstól, és ülteti át szuper-realisztikus CGI tengerbe.

Az biztos, hogy a stúdió vezetőinek felcsillant a szeme, amikor ez a remek ötlet előkerült, hiszen újból meg lehet fejni az a bizonyos tehenet.

De tényleg! Mitől lesz felesleges ez a film? Hát azon egyszerű oknál fogva, hogy nem ad semmivel sem többet, mint az 1989-es változat. Nem vagyok nagy rajongója az eredeti, kézzel rajzolt műnek, de ha úgy gondolja az unokahúgom, hogy meg akarja nézni, még rá tud venni a maga kis 83 percére. De kérdem én, miért volt szükség arra, hogy ugyanazt a történetet leforgassák 135 percben? Nem kockáról kockára ugyanazt a filmet kapjuk, de egy közel hasonlót, 50 perc ballaszttal.

Van egy bájos kis mese egy lányról, az álmairól és a hercegről. Pont.

Az újragondolt részek és a sallang nem adnak sokkal többet az élményhez, mint a korábbi verzió. Egy-két karaktert jobban kifejtenek, illetve kapunk még nagyjából három új dalt, melyek meg sem közelítik a rajzfilmben szereplő klasszikus, ikonikus zenéket.

Azért megnézni a Rob Marshall-verziót, mert szép, nem éri meg a jegy árát. Mondjuk, vitathatatlan, hogy káprázatos a képi világa, a díszlet-design és a vizuális effektek, ezek mind-mind példaértékűek. Azonban a 2018-as Aquamantől is körülbelül ezt kaptuk, az Avatar második részéhez képest pedig egyenesen visszafejlődés történt.

Tudom, hogy a kettőnek összehasoníthatatlan a költségvetése, de arról tudok csak írni, amit a vásznon láttam.

A zenék terén vagy a klasszikusok újra feléneklése történt, vagy teljesen új és szörnyű szerzemények születtek. Ebben is az új ellenzője vagyok. A régi számok igenis jobban szóltak az 1989-es változatban. Ugyan szinkronnal néztem a filmet, de nem hinném, hogy az eredeti nyelvű dalok megmentették volna a teljes összehasonlítás általi bukástól.

A casting ügyes, beleszőttek egy karibi hangulatot, ami alapvetően újítás volt, de mégis illett a történetbe, viszont semmivel sem adott többet hozzá. A főszereplő Halle Bailey-t sokan szidták az előzetesek alapján, amiben van igazság, nem az a klasszikus szépség, de alapvetően jól hozta Ariel szerepét, Radics Gigi szinkronja talán rontott az összképen. Gigi énekhangban jól teljesít, de a szerep párbeszéd részei igazán gyengusra sikerültek. Még szerencse, hogy a tengeri boszorkány időben elveszi szegény Ariel hangját.

Az Erik herceget játszó Jonah Hauer-King, nevéhez méltó módon tökéletes nemes , jó kiállású, karizmatikus, igazi Disney-hercegecske.

Melissa McCarthy, amíg a CGI nem nyomta agyon, lubickol a gonosz boszorka Ursula szerepében. Érezhetően élvezte, hogy a már megszokott ráerőltetett vicces, nagyszájú csajszi karakterből kibújhatott. Javier Bardem pedig akármit el tud játszani, akárhogy, így Triton király szerepét kirázza a kisujjából.

Amin nem tudok továbblépni, azok a varázsállatok. Nem értettem miért erőltették az Oroszlánkirály-féle hiperrealisztikus vizuális effekteket az állatoknál. Ficánka, Hablaty és Sebastian, mindannyian érzelemmentes, fotórealisztikus CGI-pofit kaptak, ezzel pedig az alkotók pont azt érték el, mint az Oroszlánkirályban. Nem tudtak színészkedni, nem voltak elég kifejezőek.

Ha egymás mellé teszünk egy-egy képet az 1989-es szomorú Sebastianról és a 2023-as változatról, az elsőről egyértelműen látjuk, milyen érzelmet próbál átadni,

addig utóbbinál maximum a pupillája tágulásából tudjuk majd megmondani, hogy éppen történik „benne” valami. Szerencsére a minőségi szinkronmunka a magyar változatban is segített az állatokon, de ha kicsit „pixarosabb” lett volna a designjuk, lehet, hogy nem idegenítenek el ennyire tőlük.

A kis hableány-fanok továbbra is szeretni fogják Ariel történetének 2023-as verzióját, ha túl tudnak lépni a főszereplő nem éppen dán konvencionális szereposztásán. Mindenki másnak az eredetit ajánlom, az legalább rövidebb.

Ezt a filmet, úgy gondolom, a Disney bombasikernek szánja, de van egy megérzésem, hogy ez nem fog bekövetkezni úgy, ahogy az Aladdinnál vagy az Oroszlánkirálynál.

A látvány szép és talán a hangulat is ott van, de valahogy nem találják a célcsoportot az egeres vállalatnál. Ha így folytatják, sok élőszereplős remake gyorsan megy majd a Disney+ kínálatába. Előre féltem az új Herkules-produkciót.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk