Pszichoanyu - Charlize Theron megmutatja, milyen igazából anyának lenni
Annak idején Jason Reitman rendező és Diablo Cody forgatókönyvíró együtt indították be egymás karrierjét azzal, hogy összeálltak. Cody életének legelső forgatókönyvéért Oscar-díjat kapott, mi pedig gazdagabbak lettünk egy őszinte függetlenfilmmel s egy vicces-érzelmes történettel egy tinilányról és nem kívánt terhességéről. Telt-múlt az idő, Reitman is megírta és elkészítette a maga fontos sztoriját, amiért három Oscarrra jelölték: az Egek urát. Aztán újra összesodorta őket az élet: Cody írta a 2011-es Pszichoszingli (Young Adult) szkriptjét, melyet ismét Reitman rendezett.
Sokan nem tudtak mit kezdeni a Young Adulttal, mert nehéz volt azonosulni a felnőni képtelen, utálatos, de belül mégis szeretetre vágyó, narcisztikus főhőssel (Charlize Theron), aki nem tud és nem is akar szembenézni a realitással. Holott a film nagyon cizelláltan ábrázolta az a személyiséget, amivé nagyon sok harmincas válik, amikor minden erejével az ellen küzd, nehogy be kelljen ismernie: megfeneklett az élete, egyedül van, s erről valamennyire ő maga is tehet.

A Pszichoanyu (az eredeti cím Tully, kicsit szomorú, hogy nem tartották meg, mert jelentősége van), az alkotópáros harmadik közös filmjének főhőse már felnőtt, egy anya (Theron). Végül is mi más lehetne egy anya, ha nem felnőtt? Hiszen fel kellett nőnie a feladathoz, ezt állítja a film, végtére is három gyereket nevel, a férje sokat van távol, helyt kell állnia, ráadásul a legkisebb még csecsemő, ami különleges megterhelést jelent egy anyának. A testét-lelkét-önmagát elveszített nő nem panaszkodik, de a környezete észreveszi, hogy baj van, s felajánlják neki, hogy végre jöjjön egy éjszakai dadus a házhoz, aki segít majd kicsit levenni a válláról a terheket.

A címszereplő Tully (Mackenzie Davis) aztán meg is érkezik. Csendben, kedvesen, odafigyelve vigyáz a babára – és az anyára is. Mert a film lényegi sugallata ez: a gyermekágyi időszak, a baba első pár hónapja őrült, mindent felforgató és szürreális időszak az anyának, amiben segítség nélkül el lehet botlani, meg lehet fulladni és össze lehet omlani. A filmvégi ügyes és egész meglepő csavar csak erre tesz rá egy lapáttal.
Charlize Theron generációjának egyik legfantasztikusabb színésze, aki képes nemcsak testileg, de lelkileg is látványosan a teljes átalakulásra. Olyan hitelesen fáradt, kimerült és apatikus, amit nem csak az ért meg, aki átélt már ilyet, de az is képes empatizálni vele, aki csak gondolatban foglalkozik az anyaság tematikájával.
Minden sötétsége, szomorúsága ellenére a Pszichoanyu a reményről és a szeretetről mesél. Az anyai áldozatról. És mindarról, ami a fényesre polírozott fotók mögött van: a szenvedésről és ellenpontjáról: a pillanatokban megcsillanó boldogságról, amit családnak hívnak.