KULT
A Rovatból

Pénzeső hullt a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon

A The Great Gatsby balettshow zseniálisan eleveníti meg a húszas évek élvhajhász világát. Mi ott voltunk az előadáson, mutatjuk, miről maradtál le.

Link másolása

Amikor megvettem a jegyeket a The Great Gatsby balettshow-ra, őszintén szólva el sem tudtam képzelni, hogy lehet a pörgős könyvből/filmből balett előadást csinálni. Nos, pozitívan csalódtam.

A balett verzió teljesen visszaadta a sztori 20-as évekbeli hangulatát és dinamikáját, mindezt úgy, hogy egy percre sem felejtettük el, hogy balett előadáson ülünk: Konstantin Meladze zenéje nem akarta utánozni a Leonardo di Capriós film slágereit. A szereplők pedig nem charlestont táncoltak, hanem valóban balettoztak a színpadon - na jó, néhány charlestonos elemmel és persze pénzesővel megspékelve.

A 2018-as nyár táncszenzációja az F. Scott Fitzgerald népszerű A nagy Gatsby című regénye és Baz Luhrmann 2013-as nagysikerű, kétszeres Oscar-díjas filmje alapján készült The Great Gatsby balettshow, melyben ezúttal neves nemzetközi balett-társulatok táncosai jelenítik meg a húszas évek Amerikájának kicsapongó, élvhajhász világát.

Nyáron imádok szabadtéri előadásokra járni, pláne a Margitszigetre. A Gatsby balettre ráadásul az első sorba szereztem jegyet, így még az sem tudta elrontani a kedvem, hogy Murphy aznap este is dolgozott: nagyjából az előadás előtt fél órával elkezdett csöpögni az eső. A szervezők szerencsére nem ijedtek meg, ahogy mi sem. Belebújtunk az osztogatott esőkabátokba, és az előmerészkedő csigák társaságában vártuk a kezdést.

Először is le kell szögezzem, nem vagyok mozgásművészet szakértő. Sőt bevallom, még arról sem tájékozódtam előre, hogy melyik művész melyik szerepet táncolja. Így az előadás első 20 perce számunkra azzal telt, hogy megpróbáltuk összerakni ki-kicsoda.

Egy kis kavart okozott bennem az is, hogy a showt nem a női főszereplővel reklámozták, hanem a Jordant alakító táncosnővel. Valószínűleg azért, mert neki volt a legkarakteresebb, “leghúszasévesebb” frizurája az előadásban.

A legkarakteresebb férfi táncos sem a Gatsby-t játszó művész volt, hanem Clifford Williams, aki a történetben Meyer Wolfsheim-et játszotta. Ciki-nem ciki az előadás közben muszáj volt gyorsan utánanéznem, ki ő, mert egyáltalán nem emlékeztem ilyen szereplőre. Eredetileg mellékszereplő, a balettben viszont nem is magát a karaktert, hanem úgy általában a gazdagságot, a bohém életvitelt és a gátlástalanságot szimbolizálta, éppen ezért sok jelenete volt.

Amikor Williams táncolt, egyértelműen uralta a színpadot, amire csak még jobban ráerősített különlegesen csillogó öve és áttetsző mellénye. Nem csoda, hogy az előadás végén ő kapta a legnagyobb tapsot és éljenzést is.

Az első pár jelenet után egyébként beazonosítottuk a főszereplőket, és onnantól a sztori ismeretében könnyű volt követni az eseményeket. A művészek Dwight Rhoden fantasztikus koreográfiájának köszönhetően

hitelesen táncolták el az érzelmek sokszínűségét a szerelmes vágyódástól az asztalcsapkodós dühig.

A történések megértését vetített háttér is segítette. A vásznon olykor a szereplők előre felvett mimikáját, sziluettjét nézhettük belassítva, például Gatsby és Daisy egybeolvadó profilját a csókjelenetnél.

Máskor pedig a helyszínt tették vele felismerhetővé. Egyértelműen megkülönböztethettük Buchanan úri szalonját és szeretője férjének műhelyét. A vetített háttér egyébként bár igen látványos volt, szerencsére nem vonta el a figyelmet a táncról, hanem pont jó arányban egészítette ki azt.

A koreográfiát feldobták már-már légtornászos elemekkel is - gondolok itt a csilláron himbálózásra. Az előadás legjobb részei azonban egyértelműen azok a jelenetek voltak, ahol

pénzeső, arany szerpentin, vagy éppen "vér" konfetti hullott a színpadra és a közönség első soraira.

A 20-as évek bohém, csillogó hangulata a táncosok ruháin is visszaköszönt: tollak, rojtok flitterek díszítették a táncosnők dresszét, a férfi táncosok jelmeze pedig egyszerre volt elegáns, mégis megfelelően elasztikus a balettmozdulatokhoz.

A dzsessz és a lehetőségek mámorában élő dúsgazdag, kiégett figurákat a szentpétervári Mariinszkij Balett nyolc sztárszólistája, köztük Denis és Anastasia Matvienko mellett a Complexions Contemporary Ballet (USA) és a Kijevi és Odessai Nemzeti Balett táncosai alakítják. A showt pedig az a Dwight Rhoden rendezte és koreografálta, aki a Cirque Du Soleil számára is készített nagyszabású koreográfiákat.

Sajnos a The Great Gatsby balettshow-t csak két alkalommal, július 6-án és 7-én játszották a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. A Budapesti Nyári Fesztivál azonban számos további táncos-zenés programmal vár benneteket.

.

Címkép és fotók forrása: Budapest Nyári Fesztivál 2018 - szabadter.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET: