KULT
A Rovatból

Nicole Kidman, Timothée Chalamet gyönyörű szemei és Attenborough vészjósló mozija is berántanak – októberi streaming-ajánló

Októberben David Attenborough borús látomása, egy filmkészítő felkészülése apja halálára, illetve Tom Hanks legújabb, csupa szeretet filmje is látható lesz.


Kisasszonyok - HBO GO, premier: október 11.

Greta Gerwig, a nagyszerű Lady Bird - ez volt az első filmje - rendezőnője igazi klasszikus női regényhez nyúlt, ami annak ellenére, hogy kosztümös, egyetemes női problémákat és alaphelyzeteket dolgoz fel egy család, pontosabban négy nővér történetén keresztül: szóba kerül a személyiség és nőiség szuverenitása, a szabadság, a függetlenség, a jövőkép, a szerelem és a női összetartás kérdése, s mindezt szereplői iránti jókora empátiával feldolgozva. Már csak a két főszereplő, Timothée Chalamet és Saoirse Ronan miatt is érdemes megnézni a filmet.

 

 

Egy kivételes barát - HBO GO, premier: már elérhető

Tom Hanksszel kapcsolatban már kevés meglepetés érhet minket, hiszen aki veszélyeztetettként túlélte a koronavírust, egy hajótörést - ezt mondjuk filmen, A számkivetettben - végigcsinálta a normandiai partraszállást és megmentett egy életet - ezt meg a Ryan közlegény megmentésében csinálta - , meg egy csomó másikat két másik filmben is - Sully, A Greyhound csatahajó -, valamint nyert két Oscart, az szinte bármire képes színész-producerként. Egyvalamire azonban biztosan nem: még egy Forrest Gumpot csinálni. A filmtörténet egyik legszerethetőbb figurája és kultfilmje megismételhetetlen, de azért szerencsére Hanks időről időre előveszi - pl. a Larry Crownban, amit ő maga rendezett - a pozitív, életigenlő hangulatú történeteket. Akárhányszor beszél filmen a szeretet erejéről, olyan átütő a játéka, hogy mindig elhisszük neki. Ez a film is ilyen, szeretettel ajánljuk.

Tudhattad volna - HBO GO, premier: október 26.

Már tűkön ülünk, valójában milyen sztorit rejtenek maguk mögött a sejtelmes előzetesei ennek az ígéretes drámasorozatnak, melynek két óriási színész és nagy kedvencünk játsszák a főszerepeit: Hugh Grant és Nicole Kidman. Érdekes, hogy jelenleg mindkét színész karrierje nagy reneszánszát éli, különösen Granté, aki korábban saját bevallása szerint is csak önismétlő romantikus vígjátéki szerepeket vállalt. Hát ez minden, csak nem komédia: Susanne Bier rendező és David E. Kelley forgatókönyvíró (Hatalmas kis hazugságok) összefogásában készült a hatrészes minisorozat, melynek középpontjában egy sikeres terapeuta (Kidman) és a családja áll. Egy éjszaka azonban minden megváltozik az életükben, mert egy erőszakos haláleset mindent felforgat. Sokkal többet nem tudunk a sztoriról, de az alkotógárda elég jó garanciát jelent a minőségre.

Dick Johnson halálai - Netflix, már nézhető

Ezt a fantasztikus dokumentumfilmet egy olyan rendezőnő készítette, aki a kamera túloldaláról maga is főszereplője a filmnek. Kirsten Johnson saját bevallása szerint nem bírja elviselni a tudatot, hogy valaha elveszítse az édesapját, ezért aztán elkezd róla forgatni egy olyan kísérleti jellegű filmet, melynek témája: apja halála. A jó humorú apa lelkesen bevállalja, hogy a legbizarrabb helyzetekben "meghal", például elesik az utcán, lezuhan a lépcsőn, stb., az élet azonban maga alakítja a dokumentumfilmet, ahogy szokta: a rendező kénytelen szembesülni azzal, hogy édesapja halála valós közelségbe került. Mindezt humorral és nagyon sok szeretettel tálalja a Dick Johnson halálai, mely újszerű fogalmazásáért a Sundance filmfesztiválon is díjazásban részesült.

Emily Párizsban - Netflix, premier: már megy

Lily Collins színésznő végre talált egy igazán hozzá illő, méltó szerepet, mert meggyőződésünk, hogy eddigi pályája során nem tudta eléggé megmutatni színes egyéniségét és tehetségét. Az Emily Párizsban egy fiatal lány története, aki Amerikából költözik Párizsba azért, mert a munkája idepottyantja, de ő gyorsan feltalálja magát. Szexista beszólások, idejétmúlt nézetek? Emilynek minderre van válasza, amit a francia kollégák leesett állal figyelnek. A bájos és vicces sorozat a kulturális különbségekre való rámutatás mellett azt is boncolgatja, mennyit változott a mai fiatal szingli nők élete és élethez való viszonyulása a Szex és New York óta.

David Attenborough: Egy élet a bolygónkon - Netflix, már megy

Attenborough a legtöbbünknél több helyen járt és többet látott, mert életét arra tette, hogy megmutassa, mi mindent tud a természet és az állatvilág, aztán sokunknál sokkal korábban kapcsolt, mekkora a baj, és elkezdett arról filmezni, mi mindent rontottunk el és változtathatnánk azért, hogy megmentsük a bolygót, amit kizsákmányoltunk. Ugye nem ez az utolsó filmje?  - gondoltam az előzetest látva, mert az Egy élet a bolygónkon kíméletlen tanmesének és missziója lezárásának tűnik. Most megkapjuk az arcunkba, mit műveltünk. A tőle megszokott lenyűgöző látványvilág mellett pedig elgondolkodhatunk, mit tehetünk még.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk