KULT
A Rovatból

"Nem egy elefántcsonttoronyban ülünk" – Bencsik-Kovács Zoltán a Honeybeast új lemezéről

'Élet a Marson' címmel megjelent a Honeybeast ötödik nagylemeze, november 21-én pedig ismét nagy szimfonikus koncertre készülnek, ezúttal a Papp László Sportarénában. Az együttes alapítójával és dalszerzőjével beszélgettünk.


Még mielőtt bármilyen kérdéssel befolyásolnálak, szeretném, ha elmondanád, amit Te fontosnak tartasz az új albumról.

Az Élet a Marson sorrendben az ötödik albuma a zenekarnak, Zsófival a negyedik, és bár minden albummal kicsit elégedetlen vagyok, természetesen ezzel is, mégis megkockáztatom, hogy ez eddig a legjobb.

"
A dalok nagyon egységesek lettek, nem is nagyon érzem úgy, hogy lenne köztük gyengébb.

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a közönség minél szélesebb rétegeit megtaláljuk a zenénkkel. Főleg a koncertlátogató, fesztiválokon aktív fiatalokat szeretnénk megcélozni, és ilyen értelemben fiatalosabb zenét próbáltunk csinálni. Szerintem ez sikerült, azzal együtt, hogy természetesen a dalok ugyanúgy Honeybeast dalok, mint a többi lemezen.

A Honeybeast dalaira a társadalomkritika, illetve a magánéleti problémák egyfajta sajátos, önironikus megközelítése volt a jellemző. Az új lemezen viszont mintha megjelenne egy új hang is, a politikus üzenet. Már rögtön az albumindító A lényeg-ben megjelenik valamilyen szinten. A Jönnek-ben pedig még hangsúlyosabb.

Azt nem gondolnám, hogy politikus...

Például ez a sor: „A szemedbe vigyoroghat, aki savaz Az utolsó lehelettel is odaszavaz Ahol éppen kicsinálják Ügyi mutyi pénzek, na mi a lényeg?” Vagy amikor a pirézeket emlegetitek...

A pirézek emlegetése is társadalomkritika. De lehet benne valami, amit mondasz. Azt gondolom, hogy annyira áthatja az életünket az, ami most van Magyarországon, hogy emellett nem lehet elmenni szó nélkül. Én semmilyen oldal felé nem húzok, ahogy a zenekar sem, de véleményem van az egészről, és ez jelenik meg ezekben a dalokban.

A Honeybeast szegedi zenekarként vonult be a köztudatba. Miért Budapest vs London? Miért nem Szeged?

Egyrészt, mert Budapest a főváros, és a Budapest vs London című dal nem kimondottan Budapestről és Londonról szól, hanem Magyarországról és Angliáról, ahová az elvándorlás folyik. Bár most halljuk, hogy vissza is sokan jönnek.

"
Budapest a metaforája valaminek.

De van egy másik oka is. Kaptunk egy felkérést, és ezért hirtelen írtam három Budapest dalt. Ezekből kettő jelent meg. Az egyiket az új albumunkra tettük fel, a másik a Budapest pályázat anyagában került lemezre, a harmadikat pedig egyelőre tartalékoljuk. Egyébként szegedi vagyok, és soha nem éltem huzamosabb ideig Budapesten, de ettől függetlenül van kapcsolatom a várossal, és kicsit ambivalens róla véleményem. Ebben a dalban ez jelenik meg.

Ha az ember végighallgatja a dalaidat, a legtöbből átjön valamiféle kiábrándultság, ami mondjuk A legnagyobb hősben vagy a Maradokban inkább ironikusan jelenik meg, de az Élet a Marsonban már-már elkeseredésnek érződik. Úgy is kezdődik, hogy „Elegem van” („Elegem van az egészből A bizarr Butaságból, a sok észből Néhány Meg nem értett zenészből – Nincs élet a Marson”)

Az irónia továbbra is megvan mindegyik dalban, de lehet benne valami, hogy az Élet a Marson esetében túlmegyünk kicsit ezen. Amikor a zenekar sikeres lett, akkor megváltozott az életünk.

Én nem huszonévesen kerültem bele ebbe a dologba, hanem negyvenévesen. Előtte is éltem, és az utóbbi időben olyan hajmeresztő dolgokat tapasztaltam meg, amelyeket korábban nem.

Valóban lehetséges, hogy az elkeseredés felerősödött, ezért érezheted úgy, hogy az új dalszövegek borúlátóbbak.

Említetted az új hangzást – ez mennyire belső igény volt, vagy mennyire a megfelelés vágya a zenefogyasztók és a rádiók elvárásainak?

Hű, de jó kérdés ez. A kettő nem zárja ki egymást. Mivel popzenéről van szó, és nem egy elefántcsonttoronyban ülünk, nyilván tudomásul kell venni, hogy mik a piaci igények, a közönség mit szeretne hallani. Ezek a dalok akármilyen módon megszólaltathatóak – egy szál gitáron, zongorakísérettel, ukulelével vagy csak acapellea. De 2018-ban vannak bizonyos követelmények.

Mint ahogy én sem huszármentében sétálok az utcán, hanem farmerben vagy pólóban, követem a divatot a világban és látom, hogy mi történik.

Sokakkal ellentétben én szeretem a mai, divatos popzenét. Valóban van egy olyan iránya, amely nagyon primitív tud lenni, de ugyanezt elmondhattuk a 90-es években is. Ugyanakkor vannak olyan előadók, akiktől hanyatt esek.

Régóta hiszek benne, hogy ha popzenével foglalkozik az ember, akkor nem zeneelméletben kell nagy dolgokat létrehozni, mindig ugyanaz a négy meg hat akkord van, meg az a néhány dallamfordulat - bár mondjuk a Honeybeast dallamfordulatai azért kicsit egyedibbek. Viszont nagyon fontos a hangzás. Vannak olyan együttesek, mint például a Rudimental, aminek a Waiting All Night című száma három akkord, de úgy szól, olyan elképesztő hangszerelési trükkök vannak benne, amik nekem nagyon tetszenek. Ráadásul a technika most már lehetővé teszi, hogy az ember akár egy notebookkal megcsinálja ezeket a trükköket. Vagy ott van a kedvencem, a Coldplay. Minden egyes lemezük után a rajongók ütötték őket, hogy mennyire elpoposodtak. Pedig a legutóbbi nagylemezük elképesztő. A dalokat, a hangzást, az egészet nagyon jól kitalálták.

Tehát ez egy belső igény, azzal együtt, hogy mint mondtam, szélesíteni akarjuk a rajongótábort. A kettő gyönyörűen találkozik, nincs ebben semmiféle kompromisszum.

Amikor dalokat írsz, gondolom, mint művész, önmagadat próbálod kifejezni, ugyanakkor nyilván bizonyos mértékig behatárolja a lehetőségeidet az, hogy Zsófi fogja elénekelni. Hogy sikerül feloldani ezt a látszólagos ellentmondást

Engem inspirál, hogy Zsófi énekli el a dalokat, mert csodákat látunk a stúdióban, amikor felénekli és hozzáteszi a saját, előadói értelmezését, és persze a hangját. Úgyhogy ez nekem csak pozitív értelemben kihívás, nagyon jó Zsófinak dalokat írni. Rengeteget fejlődött az utóbbi időben. Az Utazót szerintem senki más nem tudná az országban úgy elénekelni, mint ő. Ami pedig a dalok világát, a szövegeket illeti, mivel olyan dolgok foglalkoztatnak, amelyek körül vesznek minket, és azokban nagyon sok a közös nevező Zsófival. Egyébként rejtőzködő alkat vagyok, kicsit introvertált popzenész, úgyhogy számomra nagyon kényelmes, hogy más interpretálja ezeket az üzeneteket.

"
Szeretek más bőrébe bújni. Zsófival ez tökéletesen működik.

Volt olyan, hogy Zsófi azt mondta, bocs, de én ezt nem éneklem el?

Nem. Erős a rosta. Minden lemezre úgy készülök, hogy felveszek diktafonra körülbelül háromszáz ötletet. Ezek még nem komplett számok, van, amikor csak egy versszak, van amikor csak egy kulcsszó, egy dallam részletek, egy gitárriff. Ezekből állítok össze körülbelül harmincat, amiből aztán az a tíz dal lesz, ami a lemezre kerül. De még ezeket is tesztelem előtte családon, barátokon. Tehát sokat küzdök azért, hogy amit megmutatok a többieknek, az már vállalható legyen. Talán ez is az oka, hogy még nem volt ilyen.

Előfordul, hogy Zsófi hoz ötletet, impulzust, ihletet a dalokhoz?

Hogyne. Ezeket a dalokat eleve úgy találom ki, hogy jól álljanak Zsófival. Ismerem őt, tudom, mik történnek vele. Annyira benne él ezekben a dalokban, hogy némelyikből a végén önbeteljesítő jóslat lesz. Például Zsófi ugyebár egyedül él. Az Egyedül című dal többek között erről is szól, és benne van a dalban, hogy „élek a kutyámmal, hárman a magánnyal”. És pár nap múlva lett egy kutyával. Tehát szinte szimbiózisban él a dalokkal, és nekem külön személyes siker, hogy magáénak érzi. A közönségből is sokan azt hiszik, hogy Zsófi írja a dalokat, amit egyébként én nem nagyon bánok. De Zsófi mindig kedvesen elmondja, hogy köszöni, de nem ő írja, hanem én.

Hol kapható az album?

Fizikai formában csak bizonyos MOL kutakon lehet beszerezni, a Facebook-oldalunkon megtalálható a lista, hogy hol. Nagyon szép lett, és fontos elmondani, hogy a borító teljes egészében Zsófi munkája. Emellett pedig az összes digitális zenei szolgáltatótól le lehet tölteni.

Ősszel pedig ismét szimfonikus koncertre készültök, ezúttal a Papp László Sportarénában...

Igen, az a neve, hogy SympHONEY II. Azért II mert két éve volt már egy teltházas koncertünk az Erkel Színházban, azt utólag elneveztük I-nek. De azért is II, mert nyilván másmilyen lesz. Új dalok szerepelnek majd a programban, és az apparátus is nagyobb. Körülbelül 70 ember lesz a színpadon. Egy komplett szimfonikus zenekar, és a Honeybeastet is kibővítjük vokalistákkal, valamint lesz egy ütős fiatalember, akinek a neve egyelőre meglepetés. Az Aréna ma Magyarországon a csúcs. Akinek ott sikerül nézőszám szempontjából is sikeres koncertet csinálni, az „megérkezett”.

Még annyit feltétlenül szeretnék elmondani erről, hogy mostanában nagy divat szimfonikus zenekarokkal fellépni, ennek sokszor nem csak művészi okai vannak. Nálunk nem egészen erről van szó. Aki ismeri a Honeybeast-lemezeket, tudja, hogy nagyon sok helyen vannak a számainkban vonósok, és a szimfonikus zenekarihoz hasonló megoldások. Én magam is nagyon szeretem ezt a hangzást. Említettem, hogy bírom a kortárs popzenét, de egyébként általában klasszikus zenét hallgatok.

A SympHONEY turnénkon én magam hangszerelem, és én is vezénylem. Tanultam zenét, értek valamelyest hozzá.

Bár karmesterként nincs nagy gyakorlatom, de a Dohnányi zenekar zenészei azt mondták, hogy egész ügyes vagyok. Ez nekünk egy belső igény, és tényleg nem a divat, vagy az anyagi megfontolások számítanak, hanem úgy érezzük, hogy ez gazdagítja nem csak a dalaink hangzását, hanem a mondanivalónkat is. Három szimfónia-szerű részbe vannak beosztva a dalok, ezek folyamatosan mennek, tehát a koncerten összesen három megállás lesz, amikor szólunk a közönséghez. Az életkoromnál fogva rengeteg zenét hallgattam, és a klasszikus zenén túl a hetvenes évek progresszív rock zenéin is átrágtam magam, ilyenkor van lehetőség finomabb megoldásokat is megmutatni a közönségnek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás az RTL-en: ma este több sikerműsor is elmarad
Az ugrás és A mi kis falunk ismétlése ma elmarad, helyettük a Tottenham–PSG UEFA Szuperkupa-meccset láthatják a nézők. A mérkőzés 20:15-től élőben megy, a késő esti híradó pedig 23:20-kor kezdődik.


Szerda estére változtatott a műsorrendjén az RTL, így a nézők most nem láthatják Az ugrás és A mi kis falunk ismétlését, vette észre a Média klub.

Az ugrás tavaly tél végén indult Gundel Takács Gábor vezetésével. A játékban a versenyzők egy öt méter magas, mesterséges híd egyik végéből indulnak, és a másikig kell eljutniuk. Tíz szinten, a híd adott pontján mindig a helyes állítást kell kiválasztaniuk, hogy megtalálják az egyetlen igaz átjárót. Aki téved, a mélybe esik, aki végig helyesen dönt, elviheti az ötmillió forintos főnyereményt. A vetélkedő idén új évaddal tért vissza, de a mai adás kimarad, ahogy A mi kis falunk ismétlése is.

A helyüket az UEFA Szuperkupa döntőjének élő közvetítése veszi át, amelyen a Tottenham és a PSG csap össze.

Ez egyben a 2025/2026-os Bajnokok Ligája-szezon kezdete is, amelynek fináléját Budapesten rendezik. A mérkőzés 20:15-kor kezdődik a Fókusz után. Az RTL Híradó ezen az estén 22:50 helyett 23:20-kor kerül adásba. Az ugrás és A mi kis falunk csütörtökön a megszokott időpontban folytatódik.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Mókusokat nyúzott, nem mosakodott, és szexuális erőszaknak tartja a pucér fotói ellopását – 35 érdekesség a 35 éves Jennifer Lawrence-ről
Thomas Jefferson leszármazottja? Odaadta a szüleinek az Oscar-díját? Jeremy Rennerrel unokatestvérek? Ilyen és ehhez hasonló érdekességekkel ünnepeljük J-Law szülinapját.


1. 1990. augusztus 15-én, délután 15:20-kor született Jennifer Shrader Lawrence néven, a Kentucky állambeli Louisville-ben.

2. Édesapja, Gary S. Lawrence (született Kentuckyban, 1956-ban) építőmunkás volt, majd egy betonipari vállalkozást, a Lawrence & Associates-et vezette, édesanyja, Karen M. Koch (született Kentuckyban, 1956-ban) pedig egy nyári gyermektábort irányított. Jennifer és két bátyja, Ben és Blaine is Kentuckyban nőttek fel.

3. Apai nagybátyja Thomas Jefferson, az Egyesült Államok harmadik elnökének leszármazottja.

4. 14 évesen fedezte fel egy tehetségkutató egy New York-i utcán, amikor 2005-ben a családjával nyaralt, aki később elintézte, hogy elmehessen egy meghallgatásra.

5. A középiskolás osztálya két egymást követő évben is a „legbeszédesebb” diáknak választotta.

6. 23 éves korára ő lett a legfiatalabb színésznő, aki három Oscar-jelölést (A hallgatás törvénye, Napos oldal, Amerikai botrány) kapott, ebből kettőt főszerepért (A hallgatás törvénye, Napos oldal), egyet pedig meg is nyert (Napos oldal).

7. Nagy rajongója Jeff Bridgesnek, akivel 2013-ban a San Diegó-i Comic-Conon futott össze. Odament hozzá, nem tudva, hogy éppen interjút ad az Entertainment Tonightnak, majd sietve elmenekült. Bridges azonban észrevette őt, és azonnal visszahívta. A riporter ekkor átadta a mikrofont a megszeppent Lawrence-nek, és megkérte, hogy folytassa az interjút.

8. A Cool Ranch Doritos (népszerű nacho chips) iránti szeretete miatt több ruháját is összepiszkolta az Amerikai botrány (2013) forgatásán, és ezzel majdnem tönkretette őket. A jelmeztervezők úgy oldották meg a problémát, hogy több azonos ruhát készítettek neki, hogy a forgatás során mindig legyen egy tiszta darab.

9. A hallgatás törvénye (2010) című filmben játszott szerepéhez megtanult mókusokat nyúzni, fát vágni és bunyózni.

10. Első mozgóképes szerepét a Monk - Flúgos nyomozó című sorozat egyik 2006-os epizódjában játszotta (kabalafigura volt egy kosármeccsen) 15 évesen.

11. A 2013-ban a Napos oldalért kapott Oscar-díját a szüleinek adta, akik a Kentucky állambeli Louisville-i otthonukban őrzik azt, Jennifer ugyanis „furcsának” érezte, hogy a saját házában tartsa.

212. Egy interjúban elmondta, hogy mivel ő és Az éhezők viadala című filmben játszó Josh Hutcherson annyira jó barátok lettek, úgy döntött, hogy a szomszédjában vesz házat.

13. Amikor megkérték, hogy hízzon meg Tiffany Maxwell szerepéhez a Napos oldalhoz, miután le kellett fogynia Katniss Everdeen karakteréhez az Az éhezők viadalában, a válasza az volt: „Persze, hogyne!”

14. 2014-et Hollywood legjobban kereső színésznőjeként zárta, a filmjei világszerte több mint 1,4 milliárd dolláros bevételt hoztak a mozikban.

15. Az éhezők viadala forgatásán többször is ugyanazzal a vérrel és sebekkel sminkelve jelent meg, mint az előző napon. Emiatt Elizabeth Banks színésznő a „Katpiss Neverclean” („Katpisi Sosemtiszta”) becenevet adta neki.

16. A Napos oldalért elnyert Oscar-díjával a második legfiatalabb díjazott lett e kategóriában a 22 évével. A legfiatalabb azóta is Marlee Matlin, aki az Egy kisebb isten gyermekei című filmjéért kapta meg a szobrot 1987-ben, 21 évesen.

17. Meghallgatásra jelentkezett Bella Swan szerepére az Alkonyat (2008) című filmben, de Kristen Stewart elhappolta előle a karaktert.

18. Természetes szőke. Az éhezők viadala (2012) című film kedvéért festette barnára a haját.

19. 2019. október 19-én feleségül ment a nála hat évvel idősebb galériatulajdonos Cooke Maroney-hoz egy fényűző ceremónia keretén belül Belcourtban (Newport, Rhode Island). A vendégek között volt Ashley Olsen, Kris Jenner, Emma Stone, Cameron Diaz, Nicole Richie és Sienna Miller is. A pár az év februárjában jelentette be az eljegyzését.

20. Első gyermekét, a Cy Maroney nevű fiúcskát 31 évesen, 2022 februárjában szülte.

21. 2015 decemberében a Watch What Happens Live with Andy Cohen című műsorban elárulta, hogy kamerán kívül megcsókolta Liam Hemsworth színésztársát. Ugyanebben az interjúban azt is elismerte, hogy egyszer, az Oscar-gálán megjelenése előtt marihuánát szívott az egyik bátyjával.

22. 2013-ban a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta.

23. Azok között volt, akiket érintett a különböző hírességek – többnyire nők – magánfotóinak meghackelése/ellopása, amelyek közül sok meztelen felvételeket is tartalmazott, és amelyeket a 4chan weboldalon tettek közzé 2014-ben, majd más internetes hálózatokon is terjesztettek. Az eseményt a média „The Fappening'” néven emlegette. A hackelés teljesen új vitát indított el az internetes korszakbeli magánéletről, valamint arról, hogy az emberek igazságtalanul és rosszindulatúan bírálják az áldozatokat azért, mert egyáltalán elkészítették és a számítógépükre, telefonjaikra mentették ezeket a képeket. Jennifer 2014-ben a Vogue magazinnak adott interjúban így nyilatkozott erről: „Ez nem botrány. Ez nemi bűncselekmény. Ez szexuális erőszak. Undorító. Meg kell változtatni a törvényt, és nekünk is meg kell változnunk.”

24. Ő és Jeremy Renner ötödik unokatestvérek. 2015-ben az Ancestry.com kutatócsoportja felfedezte, hogy van egy közös ősük Kentuckyban: a farmer Robert Tague Lawrence ötödik dédapja és Renner negyedik dédapja volt. Lawrence és Renner együtt dolgoztak az Amerikai botrány (2013) című filmben.

25. Édesanyja, Karen egyszer ellopta az Oscar-szavazólapját, és megpróbált helyette voksolni. Lawrence megdöbbent, amikor megtudta, hogy az anyja kitöltötte a hivatalos szavazólapot, és el is küldte – csakhogy az rossz címre ment, ezért visszajött hozzájuk. Karen és Jennifer nem értettek egyet abban, hogy kire kéne szavazni.

26. A „J-Law” beceneve nem a hírneve után született, hanem már korábban: a hetedik osztályos tanára találta ki neki.

27. Meghallgatásra jelentkezett Olive Penderghast szerepére a Könnyű nőcske (2010) című filmben, de Emma Stone kapta meg a szerepet.

28. Cameoszerepet játszott Fraida Felcherként a Dumb és Dumber kettyó (2014) egyik flashbackjében, de Jennifer később kérte, hogy vágják ki a jelenetét.

29. Meghallgatásra jelentkezett Blake Lively A pletykafészek című sorozatának egyik szerepére, a sorozat alkotója, Josh Schwartz emlékei szerint pedig nagyon csalódott volt, hogy nem őt választották ki.

30. Az Oscar-díjas francia színésznő, Marion Cotillard nagy rajongója.

31. Az AskMen magazin 2013-as listáján az első helyen végzett a 99 legvonzóbb híresség között.

32. A Forbes magazin szerint 2015-ben és 2016-ban ő volt a legjobban fizetett színésznő.

33. Nagy támogatója a Planned Parenthood nevű szervezetnek, amely a fogamzásgátlás és a nők, különösen a tinédzserek egészségügyi ellátását segíti.

34. A kedvenc filmjei: Jurassic Park (1993), A hosszú búcsú (1973), Bridget Jones naplója (2001), Büszkeség és balítélet (2005), Tesó-tusa (2008), Party zóna (1978), Ace Ventura – Állati nyomozoo (1994), Superbad – Avagy miért ciki a szex? (2007), Édes kis semmiség (2002) és A híres Ron Burgundy legendája (2004). Hmm, egy vérbeli Adam McKay-rajongóhoz van szerencsénk? Talán nem véletlen, hogy feltűnt a rendező Ne nézz fel! (2021) című filmjében is.

35. Kamala Harris elnökjelöltet támogatta a 2024-es amerikai elnökválasztásokon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: