Müller Péter Sziámi közös nevezőre hozta az undergroundot, az operát és a cigányzenét
Így tehát az opera is képviseltette magát az estén, de jelen volt a színház is a Baltazár társulat tagjainak jóvoltából, akikkel immár 12 éve ő maga is együtt játszik.
Talán ennél is kevesebben tudják, hogy jó néhány operettet is jegyez szerzőként vagy fordítóként. Most épp a Budapest Klezmer Band vezetőjével, Jávori Fegyával dolgoznak egy daljátékon Levi Strauss, a "farmerkirály" életéről, ebből is elhangzott egy dal.
Vendég volt továbbá Dés László, aki szaxofon- és klarinétszólóival tett emlékezetessé több klasszikus Sziámi számot is. Apropó hangszerelés: a direkt erre a koncertre összeállt alkalmi zenekar kifejezetten máshogy játszotta a dalokat, érződött rajtuk, hogy nem akarják egy az egyben másolni az AndFriends megszólalását.
A gitár helyett sokkal inkább a billentyű dominált, ami abból a szempontból nem csoda, hogy a Sziámival rendszeresen együtt zenélő Darvas Ferenc és Szakcsi Lakatos Béla mellett ezúttal Premecz Mátyás is tagja volt a formációnak – az ő kvalitásait aligha kell bemutatni.
Az este érdekessége volt az is, hogy a megszokott repertoár több dalát is vendégénekesek adták elő. A Kicsi kicsiszolt kő Szinetár Dóra, a Bocs és az Égkorszak Novák Péter, a Zuhanórepülés Jávori Fegya, A Férfi meg a Nő pedig Dés László énekével szólalt meg.
Egy dal erejéig Tolcsvay Lászlót is láthatta a közönség, ő a '68 című számát játszotta el egy szál gitárral, aminek szövegét Sziámi jegyzi.
Az egyik legkellemesebb meglepetésnek az URH-blokk bizonyult: itt egy nagyon fiatal trió volt a kísérőzenekar, Müller viccesen megjegyezte, hogy hárman együtt sincsenek annyi idősek, mint ő. Állítólag még nevük sincs, mégis olyan átéléssel játszották a legendás dalokat, hogy arról bármelyik nagy öreg elismerően nyilatkozhatna.
Ráadásul két szám erejéig Menyhárt Jenő is csatlakozott hozzájuk, hogy a Szabadíts meg és a Bon Bon Si Bon előadása még autentikusabb legyen.
A fináléra ráfordulva még tovább fokozódott a műfaji kavalkád: következett az autentikus cigányzenét játszó Romano Drom, akik alig pár napja képviselték Magyarországot az egyik leghíresebb világzenei showcase fesztiválon, a Womexen. Korábban már született egy közös újévi daluk az AndFriendsszel, most pedig megmutatták, hogy bármelyik számot teljesen a saját képükre tudják formálni.
Az életHű koncert közel 3 órája minden eddiginél erősebb bizonyítékot adott arra, mennyire sokoldalú egyéniség Müller Péter Sziámi.
Persze ilyet nem lehetne mindennap csinálni, hiszen az egyes műfajok (például az operett és az underground) közönségei között aligha van nagy átfedés, de egyszeri, különleges alkalomként méltó összegzése volt az eddigi, közel négy évtizedes életműnek.
Ami persze – ehhez semmi kétség nem férhet – még közel sem teljes.