KULT
A Rovatból

Meglepő kiesők és utolsókból elsők: véget ért az X-Faktor tábor

A mentorok biztos tudják, mit csinálnak, de ez azért nem mindig látszik. Laci össszeveszett Gigivel, Bye Alex pedig megindult a petisedés útján.


Van egy jó és egy rossz hírem. A jó hír, hogy ma ott folytattuk, ahol tegnap abbahagytuk. A rossz, hogy ma ott folytattuk, ahol tegnap abba hagytuk.

Elsőként Puskás Peti és a fiúk következtek. Alex közölte Petivel, hogy az ő kategóriája a legunalmasabb – jelzem, így utólag egyet kell értenem vele. Peti erre azt kezdte bizonygatni, hogy ezek a fiúk vért isznak (?), de Laci rávilágított, hogy legfeljebb gyömbérteát. Peti, hogy mentse a becsületét, elvonult buzdító beszédet tartani a csapatának, ami körülbelül annyira sikerült tüzesre, mint amikor a tanár nénink harmadikban arra nógatott minket, hogy nyerjük meg az iskolai számháborút. (Nem nyertük meg.)

Egy pozitívumot azért mégis felfedeztem: Puskás Peti inge félig be volt tűrve a nadrágjába, a másik fele pedig kilógott. Nem tudom, hogy ez divat, vagy a stylistok találták ki, mindenesetre megmutatom a feleségemnek, hogy lássa, mennyire trendi vagyok az öltözködésemmel.

Az első versenyző Kozma Ferenc volt, aki Josh Groban You Raise Me Up című számát énekelte el, nálam mindenképpen jobban. Alex már közben megjegyezte, hogy hatalmas bukás. A közönség nagy ovációval jutalmazta az előadást, Gigi és Gáspár Laci szerint viszont tele volt hibával.

Puskás Peti ugyanakkor értékelte, hogy Feri megélte a pillanatot, ezért kapott egy széket. Alex és Laci rögtön felháborodott: "Ha őt leülteted, mindenkit le fogsz. Nincs súlya a széknek."

De Puskás Peti hajthatatlannak bizonyult, majd rövidesen kibökte, hogy megígérte a fiúknak, mindenki kap egy széket. Ami első hallásra nagyon jó fej dolognak tűnik, de Gáspár Laci tőle szokatlan éleslátással rámutatott, hogy ha ott fog már ülni hat jó énekes a székeken, akkor könnyen előállhat az a helyzet, hogy egy jót kell felállítania egy rossz kedvéért, csak hogy betartsa, amit ígért. De az X Faktor Teréz anyáját nem lehetett kizökkenteni.

"Majd meglátjuk" - mondta sokat sejtetően.

Rögtön a második fellépő egy rapper volt, Károlyi Róbert. Szegény majdnem megfulladt a végére, de úgy látszik, ez egy olyan nap lesz, amikor mindenki leül. Legalábbis, egy időre.

"Minden változik, a Péter nem/„És mindenki ülni fog a székekben."

Ezt a kínrímet Alex és Laci hozta össze, talán kínjukban, mert megértették, mondhatnak ők bármilyen kritikát, úgysem számít: Puskás Peti tényleg mindenkinek ad széket, merthogy így szól az ars poeticája:

"Azt szeretném, hogy ne betojt kisfiúk legyenek a színpadon... és ezek a srácok így menjenek haza, vagy így maradjanak itt, hogy azt érezzék, ez egy nagyon nagy pillanat volt."

Ezután jött a csalódás trió, három olyan előadó egyveleggé vágva, akik alulteljesítettek, olyannyira, hogy széket sem kaptak. Eddig tartott Peti ravasz terve.

Krisztofer, aki tegnap olyan aranyosan örült a továbbjutásának, olyasmit tett, amire ezen az estén az előzmények alapján senki nem számított: énekelt. Alex és Gigi elégedett volt. Lacit nem győzte meg, szerinte sok volt a hiba. Meglepő módon Peti is Lacival értett egyet: pocsék volt a kezdés. Utána azonban magára talált, elkezdett építkezni, és ez meggyőzte a székek urát.

Újabb hármas jött. Váradi Krisztián azok egyike volt, aki a válogatón tarolt, a tábor első körében viszont csalódást okozott, de kapott még egy esélyt. Erdélyi Balázs énekelt még ebben a blokkban, és Kovács Pál, aki tavaly a mentorházból esett ki, idén az elődöntőn elég rosszul szerepelt, de azért továbbjuttatták. Mindhárman leülhettek, így el is fogytak a székek.

Persze tudni lehetett, hogy még messze vagyunk a végső felállástól, annál is inkább, mert jött Nagy Krisztián, és szokásához híven hatalmasat énekelt. Ezúttal egyetértettem Gáspár Lacival, aki szerint csak Krisztiánon múlik, hogy eljut-e a döntőig. Alex szerint ugyanakkor Krisztiánnak tavaly volt itt a pillanata, nem idén. Peti egyetértett Alexszel, de hozzátette, hogy szeretné megnyerni az X Faktort Krisztiánnal, így rapper Robinak fel kellett állnia.

A színpad szélén Kiss Ramóna még meghintette sóval az elkenődött fiú sebeit, olyan roppant értelmes kérdésekkel, mint: "Nem érezted jónak a produkciódat? Csalódtál?" majd amikor sikerült a sírás határára szekálni, kegyesen útjára bocsátotta.

Szekér Gergő abszolút favoritként érkezett. Színpadralépés előtt elmondta Kiss Ramónának, hogy kicsit azért izgul. Gergőnek ugyanis elment a hangja, ezért egyszer sem próbálta el a dalt, élesben fogja először elénekelni. Bejött neki, Feri számára pedig véget ért az X-Faktor.

Krisztofer közben kisebb szívrohamot kapott, de megnyugodhatott, mert kialakult a végső hatos. Így utólag egyet kell értenem Alexszel: valóban kicsit unalmasnak tűnik a fiúk mezőnye, de végül is az élő műsorba úgyis csak hárman juthatnak be. Mindene esetre a fiúk válogatója messze nem tartogatott olyan drámákat, mint tegnap a lányoké.

Következtek a zenekarok és Alex. A CSM Projekt egy Quimby dallal jól megalapozta a hangulatot. Gigi szerint lagymatagok voltak, Alex viszont leültette őket. De kicsit meg is bánta: hát hogy néz az ki, hogy az első versenyzőnek rögtön odaadta az első széket.

Jött a Stolen Beat, akik megint eléggé betojva léptek színpadra, de Hiro Párizs című szerzeményéből (kerülném a dal szó használatát) egész hallgatható valamit varázsoltak, Alex oda is súgta Giginek: „Nagy hülyeségekből csinálnak jó dalokat.” Ramóna megállapította, hogy Alex állva tapsol, ami egyértelműen széket jelent. És tényleg. „Ez egy olyan leülés, amiből felállás már nem lesz” - mondta.

A Band of Streets is nagyon jól muzsikált eddig. Némi csalódást okoztak: Wellhellót játszottak. Ráadásul voltak hamis hangok is, a rap is erőtlen lett: Alex leállította és haza küldte őket.

A Marzipan B elég hamisan és unalmasan játszott egy amúgy nagyon mondanivalós dalt (Az Isten háta mögött Közkút című dalát). Alex haza is küldte volna őket, de Peti tüzes védőbeszéddel a pártjukra állt. Így végül az a fura helyzet állt elő, hogy valakiket a védőbeszéd hatására végül leültettek, de ők ennek örültek.

Következett a Gentleman Band, és bevallom, nekem csak most esett le, hogy a zenekar frontembere az a Nagy Kristóf Bozont, aki anno a 2012-es Megasztárban bukkant fel. Amiben az a pikáns, hogy a mentorasztal túloldalán ott ül egykori versenyzőtársa, Radics Gigi. Ez persze Bozont és a Gentleman Band teljesítményéből mit sem von le. Egész jók voltak, bár Alex szerint kicsit biztosra mentek, ő várta volna, hogy Bozont kiengedje a hangját.

„Nem vagyok benne biztos, hogy jó döntést hozok, viszont általában nem szoktam rosszul dönteni, úgyhogy üljetek le.”

A What’S UPCI horvát zenekar is leülhetett, majd a reklám után jöttek az UFO lányok. Alex jól elgagyogott velük, és ki is fordult a közönség felé, hogy mutassa a széles mosolyát. Egyébként Dinamic Duo a hivatalos nevük, és Alex valamiért dőlt a nevetéstől a produkciójukon. Ami újdonság volt, hogy most fülsértően magas, visító hangon énekeltek. Persze az éneklést itt most nagyon tág értelemben értem, ebben a halmazban már benne van az is, amit én csinálok a kádban. (Nem akarjátok hallani.) Radics Gigi könyörgött Alexnek, hogy állítsa le, Puskás Petiből viszont előjött a troll, és a közönséget hergelve azt kiabálta: szék, szék, szék, szék...! Gáspár Laci őszintén halálra rémült, de Alex leültette őket. Radics Gigi haza is akart menni.

No de kit érdekel mindez, amikor jött a Helo Zep és közölték, hogy a Sex Pistolstól az Anarchy in the UK-t fogják tolni. Megkockáztatom, a hazai tehetségkutatók történetében Sex Pistols még nem hangzott el, és hát ez az a zenekar, amelytől minden valamirevaló bölcsész szíve megdobban.

Amúgy a látszat ellenére szerintem ez bevállalós választás volt. A Sex Pistolst ugyebár nem a bonyolult zenei megoldásaiért szeretjük, mondhatni: minimálzene, az is többnyire rosszul előadva, viszont olyan energia és hitelesség sugárzik belőle, amit nagyon nehéz reprodukálni. No és akkor még nem beszéltünk Johnny Rotten eszelősségéről. Ez szerintem hiányzott most a srácokból, viszont tény, hogy felrobbantották a színpadot. Alex látott bennük fantáziát, ezért a Marzipan B felállt.

Jött a Ricky and the Drunken Sailors, akik bármit rockabillyvé alakítanak. Kérdés, mennyire érdekes, ha valaki mindent rockabillyvé alakít, de könnyen lehet, hogy megtudjuk, mert kaptak széket. Viszont egy csapásra kedvenceimé váltak, és szurkolni is fogok nekik, mert nekik hála Alex észhez tért, és megszabadult az UFO lányoktól.

Érkeztek a kolozsvári rapper srácok, az USNK, akik az előző körben atomjaikra hullottak. Most saját dalt hoztak, és be is jött a mentoroknak. Olyannyira, hogy Alex felállította a CSM duót. És azt kell mondjam, most már drukkolok, hogy bekerüljenek a srácok az élő műsorba, mert tényleg kíváncsi vagyok, mire megy két rapper egy énekversenyen.

Maradtak a 25 felettiek, Rózsás Magdolna be is kezdett egy kis Aretha Franklinnel. Tiszteletet kért, széket kapott. Igaz, rögtön utána összesúgtak a mentorok, hogy tulajdonképpen bár jól énekel, nincs benne semmi érdekes, és valószínűleg fel fog állni.

Nagy Apolka is leülhetett, majd következett Ölveti László, akit a mentorok többször is Joe Cockerhez hasonlítottak, és mily meglepő, az Unchain My Heartot hozta a székfoglalóra. Annyira jól csinálta, hogy Gigi még bele is vokálozott. Gigi és Ramóna is libabőrös lett. Megkockáztatom, hogy a székfoglalók legjobb produkcióját láttuk. Természetesen leülhetett.

Sebastian, a bécsi bonviván Mackie the Knife-fal érkezett, amitől nosztalgikus hangulatba kerültem, annak idején a Megasztárban az egyik kedvencem volt Lakatos Krisztián, amikor ezt a dalt énekelte. Gigit meggyőzte, olyannyira, hogy elmondta, hosszú távra tervez vele.

Kárász Hip-hop Ervin ismét saját dalt hozott. Már nem is csodálkoztam, hogy a rapper leülhetett.

Simkó Róbert az i Want It Allt hozta. A Queen mindig vékony jég, és bár voltak benne részeredmények, összességében szerintem nem volt meggyőző. Ami nem számít, de a mentorokat sem sikerült elvarázsolnia. Viszont Gigi mindezek ellenére úgy érezte, egy ilyen hangot nem engedhet el, ezért Robi megkapta a hatodik széket.

No de még csak ezután jött Taka, aki megérdemli hogy leírjuk a teljes nevét: Kurokava Takayuki. Hogy énekelni tud, azt tudtuk. Most kiderült, hogy gitározni is tud. A mentorokat megvette kilóra, kivéve Lacit, aki szerint Taka nem tud énekelni. Ezen jól összevesztek. Amikor Gigi azt is elárulta, hogy Rózsás Magdolnát fogja felállítani, Laci már-már hisztérikus lett. De a döntés Gigié volt. Magdi ment, Taka maradt.

Balogh Janó is Joe Cockert hozott: You Can Leave Your Hat On. Janó ezúttal nem okozott csalódást, és most vita sem volt. Sőt, Gigi azt is előre bocsátotta, hogy Janó erről a székről ma már nem fog felállni. Robi nem volt ennyire szerencsés.

Klaudia Radiczva most sem aprózta le, ezúttal Beyoncét hozott, viszont az eddigiekhez képest önmaga alatt teljesített, és Gigi nem is adott neki széket. Ám ekkor jött még a fordulat, mert hát ma még nem is volt igazi botrány. Janó felpattant, és közölte, hogy ő átadja a helyét Klaudiának. No de nézzétek meg.

Zdroba Patrik volt már csak hátra, aki huszonegyre lapot húzott: Celin Dion All By Myself című dalával készült, és ha nem is énekelt le mindenkit, de az élmezőnybe került – és Sebastiant kiénekelte a székből. Számomra Gigié lett a legígéretesebb csapat idén, kíváncsian várom a folytatást, annál is inkább, mert mostanra tényleg kitisztult a mezőny, és már a rapperekbe is beletörődtem. Szombaton jön az első Mentorház, az előzetes alapján lesznek Gáspár Laci könnyek és muris Gigi frizura. A többit majd meglátjuk.

Végül egy érdekesség: kíváncsian vártam Halastyák Fannit, alias Nemazalányt. Tegnap nem rémlett, hogy láttam, volna, és ma sem lépett színpadra. Kiderült, hogy a szememmel sincs baj, és szenilis sem vagyok. Fanny feladta a versenyt, nem költözött be a táborba. Egy videóban azzal magyarázta megfutamodását, hogy nem fért volna bele az életébe, nem akarta lemondani a fellépéseit. Ez van, éljük túl valahogy.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás az RTL-en: ma este több sikerműsor is elmarad
Az ugrás és A mi kis falunk ismétlése ma elmarad, helyettük a Tottenham–PSG UEFA Szuperkupa-meccset láthatják a nézők. A mérkőzés 20:15-től élőben megy, a késő esti híradó pedig 23:20-kor kezdődik.


Szerda estére változtatott a műsorrendjén az RTL, így a nézők most nem láthatják Az ugrás és A mi kis falunk ismétlését, vette észre a Média klub.

Az ugrás tavaly tél végén indult Gundel Takács Gábor vezetésével. A játékban a versenyzők egy öt méter magas, mesterséges híd egyik végéből indulnak, és a másikig kell eljutniuk. Tíz szinten, a híd adott pontján mindig a helyes állítást kell kiválasztaniuk, hogy megtalálják az egyetlen igaz átjárót. Aki téved, a mélybe esik, aki végig helyesen dönt, elviheti az ötmillió forintos főnyereményt. A vetélkedő idén új évaddal tért vissza, de a mai adás kimarad, ahogy A mi kis falunk ismétlése is.

A helyüket az UEFA Szuperkupa döntőjének élő közvetítése veszi át, amelyen a Tottenham és a PSG csap össze.

Ez egyben a 2025/2026-os Bajnokok Ligája-szezon kezdete is, amelynek fináléját Budapesten rendezik. A mérkőzés 20:15-kor kezdődik a Fókusz után. Az RTL Híradó ezen az estén 22:50 helyett 23:20-kor kerül adásba. Az ugrás és A mi kis falunk csütörtökön a megszokott időpontban folytatódik.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
A hadvezérben Jason Momoa egy szál ágyékkötőben kaszabolja honfitársait, avagy A rettenthetetlen Hawaii-on – Pilotkritika
Véres, nagyszabású, érdekes – a történelem egy kevésbé ismert része elevenedik meg, sokak számára pedig az is kiderül, honnan ered a Dragon Ball-beli Songoku csatakiáltása…


I. Nagy Kamehameha a Hawaii Királyság első uralkodója volt 1795 és 1819 között. A harcos, diplomata és vezető hosszú évekig tartó konfliktusok után 1810-ben egyesítette a Hawaii-szigeteket, illetve azok királyságait (Maui, Kaua’i, Hawai’i és O’ahu). Ezt megelőzően ugyanis a szigetek főnökei között háborúk dúltak. 1778-ban James Cook kapitány érkezett Hawaiira, ami egybeesett Kamehameha ambícióival. Nyugati fegyverek és tanácsadók segítségével Kamehameha csatákat nyert Mauin és Oahun is, 1810-ben pedig, amikor Kauaʻi királya beleegyezett, hogy Kamehameha alatt hűbéres királyságot alapít, a nagy cél végre beteljesedett. Hawaii egyesítése pedig nemcsak azért volt jelentős, mert hihetetlen teljesítménynek számított, hanem mert különálló kormányzás alatt valószínűleg a nyugati érdekek versengése miatt szétesett volna.

Ez a történelem, Jason Momoa számára pedig népe históriája kulcsfontosságú.

Thomas Pa'a Sibbett-tel együtt már 2015 óta, tehát kerek tíz éve dolgozott azon, hogy elkészülhessen A hadvezér, amely eredetileg I. Kamehamehát tette volna a sztori középpontjába, és Momoáék egész estés mozifilmként képzelték el, majd később úgy döntöttek, hogy a nagy hódító legyen inkább mellékszereplő, a fókuszban pedig álljon a hadvezér Ka’iana (Momoa alakításában), aki 1795-ben Kamehameha ellen fordult, amikor az meghódította Oahu szigetét.

Vagyis ő a szigetek egyesítése ellen küzdött. Így kapott a sorozat egy érdekesebb vetületet és nézőpontot, ahelyett, hogy a nagy király életének szimpla történelmi, életrajzi, háborús feltárása lett volna.

A hadvezér első részében tehát megismerjük Ka’ianát, a katonát, aki kapásból egy megtermett cápával birkózik, de rögtön meglátjuk az emberi oldalát is, amikor hálát suttog a legyőzött halnak, megköszönve neki, hogy testét a rendelkezésükre bocsátotta. Majd megtudjuk, hogy Ka'iana és családja jelenleg Kaua'i királyságában él, de mivel Maui szigetéről származnak, kitaszítottként tekintenek rájuk. Ka'iana ugyanis Maui hadvezére volt, de elhagyta szülőföldjét (megszökött a seregből), miután rájött Kahekili király (Temuera Morrison) brutális ambícióira. Amikor azonban a király visszahívja (és megfenyegeti), Ka'iana beleegyezik, hogy segít legyőzni népének az ellenséges O’ahut, azonban egy jóslat, egy aljas átverés és egy szimpla bosszú miatt súlyos háborúba keveredik.

A minisorozat egyik fő érdekessége, hogy az alkotók megpróbálták annyira autentikusra fogni a dolgokat, amennyire csak lehet. Épp ezért például a színészek mindegyike hawaii nyelven beszél, az első részben legalábbis nem lehet hallani angolt vagy más nyelvet.

Emellett pedig természetesen Momoáék nagy műgonddal hozták létre az akkori állapotokat, például a királyságokra jellemző öltözékeket, harci díszeket, fegyvereket, hajózási eszközöket, mindennapi tárgyakat, lakhelyeket stb. Persze túl sok viseletre nem volt szükség, mivel Hawaii már akkor is egy igen forró égövben foglalt helyet, ezért elmondható, hogy ritkán látni egy sorozatban ennyi ágyékkötőt és férfi tomport, mint itt.

Momoán egyébként tisztán érződik, mennyire fontos volt neki ez a projekt, hiszen Thomas Sibbett és Doug Jung mellett ő írta az összes epizód forgatókönyvét, eljátszotta a főszerepet, executive produer is volt, illetve elvállalta az utolsó rész rendezését is (nem ez az első munkája direktorként, 2014-ben már készített egy egész estés mozifilmet e minőségében Vadcsapáson címmel).

A hadvezér nyolc epizódja egyenként kb. 50 perc és 1 óra között mozognak, s már kapásból az elsőben sok minden történik, így azzal vélhetően nem lesz gond, hogy események nélkül maradnánk, hiszen hosszú volt Kamehameha hadjárata, akit egyébként az újonc Kaina Makua alakít.

Az alkotók direkt törekedtek arra, hogy a szereplők is hitelesek legyenek, így a polinéz térséből kerestek színészeket. Nincs is túl sok ismert arc a gárdában, Jason Momoa mellett a már említett (és egyébként új-zélandi maori származású) Temuera Morrison (ő játszotta Momoa nevelőapját az Aquaman-filmekben, de a Star Wars-franchise Jango Fettjeként és klónkatonáiként is igen ismert), valamint a szintén új-zélandi Cliff Curtis (Zongoralecke, Hat nap, hét éjszaka, Sivatagi cápák, A bennfentes, Kiképzés, A forrás, Napfény, Die Hard 4.0, Álom doktor stb.) neve csenghet még ismerősen.

Az akciójelenetekre szintén odafigyeltek a készítők, a test test ellen küzdelmek véresek, kegyetlenek és reálisak, a statisztéria pedig láthatóan gazdag, tisztára, mintha A rettenthetetlent néznénk, csak Skócia helyett Hawaiion, és skótszoknyák helyett ágyékkötőkkel (férfi lábak mindenütt).

A hadvezér első részében mindez együtt, kiegészülve némi spirituális szállal (ami szintén fontos az ottani társadalomban, kultúrkörben) egy érdekes, a történelem számunkra kevésbé ismert szegletének ígéretét hordozza a további hét epizódra, Jason Momoa pedig, úgy tűnik, élete legjobb alakításával hálálja meg a nézők figyelmét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Post Malone többet ivott a koncertje közben, mint a közönség, de így is eszelős bulit csapott a Szigeten
A Sziget fesztivál idei programjának egyik kiemelkedő eleme volt Post Malone vasárnapi koncertje. Az amerikai énekes hatalmas bulit varázsolt, amiben ő is olyan jól érezte magát, hogy egyik pohár követte a másikat.


Hónapokkal ezelőtt, amikor a Sziget Fesztivál bejelentette az idei év előadóit, Post Malone-ra mindenki felkapta a fejét. Egyesek szeretik, mások kevésbé, azonban szinte mindenki ismeri. Malone jelenleg 30 éves, korábbi önmagához képest lefogyott, és úgy néz ki, mint egy telefirkált iskolapad. Ja, és iszik. Nem is keveset.

Az énekes Austin Richard Post néven látta meg a napvilágot New Yorkban, 1995-ben. 20 éves volt, amikor berobbant a zeneiparba, White Iverson című dala teljesen letarolta a SoundCloud-ot, majd később a Youtube-ot is. Malone igazi rádiós divatzenét gyártott, ám nemrégiben teljesen más irányba indult el. 2024-ben adta ki F-1 Trillion: Long Bed című albumát, ami egy 27 dalos country-lemez. Láttunk már olyat a világtörténelemben, hogy valakinek nem igazán sült el jól a megújulás, és a közönség negatív visszajelzést adott, ám itt ilyenről szó sincs! Malone jobb formában van, mint valaha és még a dalai is jobbak lettek.

Vasárnap este negyed 10-kor cigarettával és egy pohár sörrel a kezében megjelent a Sziget Fesztivál Nagyszínpadán az énekes, aki látványosan nem tudta eldönteni, hogyan öltözzön fel a bulira. A ruházata pont olyan volt, mint a zenéje: félig country, félig divatpop. Malone csizmát viselt, farmernadrágot és egy nagy csatos övet. Ez eddig abszolút country, azonban ehhez felcsapta CeeDee Lamb kék Dallas Cowboys mezét, ami inkább a mostani divat irányába vitte az összképet. A mez aztán a koncert közben lekerült, de annyi tetoválása van az énekesnek, hogy olyan volt, mintha lenne alatta még egy mez. Hogy a vizuális élményt még jobban megdobja, az egész fogsora ezüst volt, ő pedig erre büszkén, végig vigyorogta a bulit.

Slágerek és sörök

A zenei élmény is vegyes volt, játszottak régi slágereket és új dalokat is. Nyilvánvalóan az olyan szerzemények kapták a legnagyobb ovációt, mint a rockstar, a Sunflower, vagy a Circles, de a friss zenéket is jól fogadta a többtízezres tömeg. Post Malone koncertje alatt egy tűt sem lehetett volna leejteni a színpad előtt, rengetegen voltak kíváncsiak az előadóra, aki folyamatosan hálálkodott. Shawn Mendes mellett Malone a második főműsoridős fellépő, aki zenekarral érkezett és mivel nagyon jól szól az idei Sziget, végre hallhattuk, hogy mennyi energia van egy élőzenés produkcióban. A gitárok, a hegedű, a dob, mind sokkal élvezetesebbé tették a bulit.

Ha megkérdeznék tőlem, mi szeretnék lenni, ha nagy leszek, akkor azt válaszolnám, hogy Post Malone sörhordó embere. A fickónak biztosan nem kell konditerembe járnia, mivel szinte

számonként rohangált be a színpadra, kezében az ikonikus amerikai házibulik alapvető kellékével, a piros pohárral.

Hogy hatszor vagy nyolcszor kapott-e egy új sört, azt nem tudom, de így is elég szépen fogyasztott nettó másfél óra alatt. Természetesen nem itta meg az egészet, általában csak belekortyolt, majd letette a színpad valamelyik pontjára, hogy ott melegedjen és fénysebességgel szénsavmentessé váljon.

A nagyjából 90 perces koncert elejétől a végéig élvezetes volt, olyan előadót láthattunk, aki látványosan nagyon szereti, amit csinál, és kifejezetten jó is benne. Hibátlanul énekelte a dalokat, remekül kommunikált a közönséggel, és bár általában elöl állt a kifutón, a hátul zenélő bandával is megvolt az összhang. A színpadkép nagyon jól nézett ki, a kellékek és a középső ledfal animációi egy amerikai benzinkútra repítettek minket, ahonnan aztán bármerre mehetünk a teletankolt pickuppal. A színpadon volt útjelzés, lámpaoszlopok, emelvény a zenészeknek és az elmaradhatatlan Posty Co. logó. Természetesen egy ekkora produkció pirotechnikát is bőven használ, néha felcsaptak a lángok, máskor kisebb tűzijátékot láthattunk, de akadt egy kis füst is itt-ott. És persze nem csak azért, mert Malone rá-rágyújtott koncert közben.

Összességében egy kifejezetten jó, hangulatos, profi koncertet láthattunk, egy nem mindennapi főhőssel a középpontban. Reméljük nem kell újabb hat évet várni, hogy ismét láthassuk.

A Sziget a végéhez közeledik, már csak egy nap van hátra, de rendkívül izgalmas előadók lépnek még színpadra, mi pedig ott leszünk, hogy megnézzük őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Focista akart lenni, nem tudott angolul az első hollywoodi filmje forgatásán, és „latin szeretőként” csupán néhány kapcsolata volt – Antonio Banderas 65 éves
Csodás külső, sárm, energia, kreativitás, és semmi gőg, arrogancia vagy távolságtartás: Antonio Banderas nem egy tipikus hollywoodi híresség.


1960. augusztus 10-én született a spanyolországi Málagában, és José Antonio Domínguez Banderas névre keresztelték. A spanyol hagyományoknak megfelelően első vezetéknév, vagyis nála a Domínguez az, amelyen általában ismerik az emberek (az apjától kapta), Antonio azonban úgy döntött, hogy a kevésbé elterjedt második, anyai vezetéknevét, a Banderast választja művésznevének.

Az édesanya, Ana Banderas tanítónőként dolgozott, apja, José Domínguez pedig a Guardia Civil nevű csendőrség tisztje volt. A házaspár a két fiát (Antonio mellett Francisco nevű öccsét) katolikus hitben nevelte, a színész pedig a mai napig minden Semana Santa (Szent Hét) alkalmával hazazarándokol, hogy részt vegyen Málagában a Lagrimas y Favores nevű testvériség felvonulásán. Sőt, köztudott, hogy ezt a kötelezettségvállalást be is írja a filmes szerződéseibe, hogy semmi ne zavarhassa meg a vallási ünnepség iránti rendíthetetlen hűségét.

Ana és José a jövőbeli hollywoodi sztárt a dél-spanyolországi Fuengirola városában, Marbella közelében nevelték fel.

A legenda szerint Antonio a tipikus spanyol fiúk álmát dédelgette, hogy nagy karriert fut be a futballban. Tehetsége is volt hozzá, az iskolai csapat sztárjátékosa volt, amíg 14 éves korában egy bokasérülés össze nem törte az álmait.

Ezután a zene és a színészet felé fordult, az érettségi után, 19 évesen pedig Madridba költözött, és színházi pályára lépett.

Angol nélkül Hollywoodban

Banderas számára a madridi színházi élet volt a kiindulópont a spanyol filmiparban való pályájához. Filmes debütálására az ország egyik legnevesebb filmrendezője, Pedro Almodóvar második filmjében, az 1982-es A szenvedélyek labirintusában került sor, majd hamarosan Almodóvar projektjeinek állandó szereplőjévé vált: szerepelt a Matadorban (1986), A vágy törvényében (1987) és az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélénben (1988) is, amit Oscar-díjra jelöltek a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában.

1989-ben Banderas újra Almodóvarral dolgozott együtt a Kötözz meg és ölelj!-ben, ami nagy sikert aratott az Egyesült Államokban, s az ambiciózus színészt Spanyolország határain túlra repítette. Szerepelt Madonna botrányos dokumentumfilmjében, a Madonnával az ágyban (1991), amikor az énekesnő 1990-ben Madridban tartózkodott.

1991 januárjában aztán Antonio Los Angelesbe költözött, ahol megkezdte hollywoodi karrierjét. Volt azonban egy hatalmas hátránya: ekkor még nem tudott angolul, ezért a meghallgatásokon nem értette a rendezők kérését. Első angol nyelvű szerepét az Arne Glimcher (Egy igaz ügy) rendezésében készült, Oscar Hijuelos Pulitzer-díjas regényéből adaptált A mambó királyai (1992) című filmben kapta Armand Assante mellett. A meghallgatáson Banderas próbálta elrejteni angol nyelvtudásának hiányát, és rendesen bemagolta a szövegét, így végül elnyerte Nestor Castillo főszerepét. Állítólag a forgatáson sem értette sokszor, hogy éppen miket mondott angolul.

A latin szerető

A mambó királyai után ő lett „a latin szerető”, ez a név ráragadt Hollywoodban, és elárasztották szerepekkel. 1993-ban a Philadelphia – Az érinthetetlenben Tom Hanks meleg partnerét játszotta, ugyanabban az évben Jeremy Irons és Winona Ryder mellett fontos szerepben volt látható az Isabel Allende regényéből készült Kísértetház című filmben, s feltűnt továbbá Allende egy másik regényéből készült, Argentínában forgatott Szerelem és árnyakban (1994) is. Ezt követték olyan sikeres filmek, mint az Interjú a vámpírral (1994), a Desperado (1995), a Bérgyilkosok Sylvester Stallone-nal (1995), vagy a Magyaországon forgatott Evita (1996), amiben Madonnával játszott.

1995-ben azonban volt még egy fontos filmes állomás a karrierjében, bár inkább a magánélete szempontjából. A Hárman párban című, amúgy elég felejthető vígjáték tartós hatással volt a későbbi életére, mivel az egyik női partnere Melanie Griffith volt, akivel viszonyt kezdett, annak ellenére, hogy mindketten házasok voltak.

Griffith Don Johnsonnal, Banderas pedig a spanyol színésznővel, Ana Lezával, aki segített neki angolul tanulni A mambó királyaihoz.

Banderas csillaga azonban továbbra is ragyogott olyan filmekben, mint a Zorro álarca (1998), a Kémkölykök-filmek (2001), a Volt egyszer egy Mexikó (2003) vagy a Shrek-filmek, amelyekben Csizmás, a Kandúr hangját kölcsönözte. S bár jó néhány hollywoodi blockbusterben dolgozott azóta (pl. Zorro legendája, A bűn hálójában, A feláldozhatók 3, Dolittle, Sokkal több mint testőr 2, Uncharted, Indiana Jones és a sors tárcsája), Almodóvarhoz is visszatért rendre, 2011-ben például együtt forgatták A bőr, amelyben éleket, 2019-ben pedig a Fájdalom és dicsőséget, amiért megkapta első és eddigi egyetlen színészi Oscar-jelölését is.

A világot jelentő saját deszkák

Banderas mindig is arról álmodozott, hogy színházat nyit Málagában, a Plaza de la Merced keleti oldalán álló, elhagyatott Cines Astoria y Victoria mozi pedig megfelelő helyszínnek tűnt. 2016-ban José Segui építésszel együtt tervet nyújtott be a városházára, s a több mint 70 beérkezett pályázat közül az övékét választották ki. Az ellenzéki pártok heves tiltakozása miatt azonban Antonio a következő évben visszavonta javaslatát, és megfogadta, hogy többé nem lép kapcsolatba a közigazgatással.

Ígéretéhez híven 2017-ben bejelentette, hogy 2 millió eurós kezdeti befektetéssel megvásárolja a régi Alameda Színházat, hogy megvalósítsa saját színházi projektjét, szigorúan magánszférában. A Teatro del Soho végül 2019. november 15-én nyílt meg, méghozzá a Banderas rendezésében és társproduceri munkájával készült Tánckar című musicallel. Ő maga Zach főszerepét játszotta, a darab pedig 2020 március közepéig teltházas előadásokat tartott, amikor a színházat a Covid-járvány miatt be kellett zárni. A produkció és a Soho végül 2021 telén tért vissza a madridi színházi életbe.

Divat, parfüm, jótékonykodás

Banderas 2015-ben újabb tevékenységbe kezdett, divattervezést tanult a londoni Central St Martins College of Art nevű elismert művészeti főiskolán. Első férfi kollekcióját 2016-ban hozta létre a skandináv ruházati cég, a Selected Homme együttműködésével, Antonio Banderas Design néven.

Divatkarrierje mellett az évek során ugyanakkor több mint 50 különböző parfümöt hozott forgalomba férfiak és nők számára egyaránt. Első férfi parfümje, a Diavolo 1997-ben jelent meg, fűszeres és narancsos illatjegyekkel. Legnépszerűbb parfümjei között szerepel a Power of Seduction és a King of Seduction.

Antonio emellett minden év augusztusában Marbellában rendezi meg a Starlite Gala nevű, sztárokkal teli jótékonysági rendezvényt. 2010-ben hozta létre a Fundación Lagrimas y Favores alapítványt, amely nagylelkűen támogatja többek között a málagai hátrányos helyzetű családokat, a málagai szegény sorsú fiatalok egyetemi tanulmányait és a rákos betegek hospice-át. A gála 2010-es alapítása óta több mint 2,5 millió eurót gyűjtött, több mint 120 000 családnak segített, és több mint 25 000 gyermeket íratott be az oktatásba. Banderas 2013-ban a filantróp tevékenységéért megkapta a Queen Sofia Spanish Institute aranyérmét.

Nem éppen fűvel-fával

Bár a vásznon ő volt „a latin szerető”, a való életben amúgy mindig is a hosszú távú kapcsolatok híve volt. Kétszer nősült: először 1987 és 1996 között a spanyol színésznő, Ana Leza volt a felesége, majd 1996 és 2014 között az amerikai színésznő Melanie Griffith. Utóbbi Don Johnsontól született lánya, az azóta világhírűvé vált színésznő, Dakota Johnson felnevelésében kulcsszerepet játszott. Griffth-szel 1996 májusában Londonban kötött házasságot, miután mindkettejük válását véglegesítették.

Melanie 1996 szeptemberében a marbellai Costa del Sol állami kórházban hozta világra a közös lányukat lányukat, Stellát. A kórház vezetése akkor büszkén hangsúlyozta, hogy a színésznő nem részesült semmilyen különleges bánásmódban, és a lesifotósok sem kapták el a kórházból való távozásukat, mivel a pár állítólag egy létrán mászott át a falon, és a szomszéd hátsó kapuján keresztül távozott. Banderas és Griffith 18 éven át voltak házasok. 2014-ben szakítottak (2015-ben mondták ki a válásukat), de jó viszonyban maradtak. A színész jelenlegi partnere (2014 óta, tehát ismét több mint 10 éve) a nála 21 évvel fiatalabb holland pénzügyi tanácsadó, Nicole Kimpel (44), akivel 2016 óta az Egyesült Királyságban, Surrey-ben él.

Banderas számára az apja 2008-ban bekövetkezett halála súlyos csapás volt. Közeli családtagok szerint Antonio az utolsó hetekben a marbellai otthonába költöztette Josét, hogy gondoskodhasson róla, és aktívan részt is vett az ápolásában.

Állítólag számos projektet elhalasztott, hogy az utolsó értékes pillanatokat a családjával tölthesse. Az édesanyja, Ana kilenc évvel később, 2017-ben hunyt el.

Ugyanabban az évben Banderas szívrohamot kapott, amelyet életének „pszichológiai fordulópontjaként” írt le, ez ébresztette rá a prioritásaira, például a családjával töltött időre. A színész elmondta, Pedro Almodóvar arra ösztönözte őt ezután, hogy a halálközeli élményből merítsen ihletet a Fájdalom és dicsőség című filmjéhez, amit sokan élete legjobb alakításának tartanak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: