KULT
A Rovatból

Még mindig sárgák a minyonok, de minek – Minyonok: Gru színre lép

A Minyonok visszatérnek, megugrották a kötelezőt, a felnőtt néző legalább öt-hat alkalommal fel fog kuncogni.


Eljutottunk idáig: az Illumination animációs cég logójából filmünk első pillanataiban Minion feliratot csinált a stúdió, ezzel is jelezve, hogy az animátorok nevével egybeolvadt a Gru sorozat és annak kis sárga bigyói, a minyonok. Sem az Énekelj! második része, sem A Kis kedvencek titkos élete 2 nem váltotta be a box office reményeket anno a stúdió számára, ezért visszatértek a fejőstehenükhöz. Ne értsetek félre, mindkettőt megérte elkészíteni, de nem hozták az elvárt 600-800 millió dollárt, mint az első részek. Most azonban biztos vagyok benne, hogy a Universal stúdió előre számolhatja a pénzét, köszönhetően a sárga fenevadak folytatásnak.

A Gru-sorozat első két részén még egy felnőtt is jól elszórakozott a gyermeke mellett. Adott valami pluszt, valami extra cukiságfaktort, majd az alkotók elkezdtek nagyobb teret adni a folytatásokban az idegesítő „comic relief” karaktereiknek: a sárga, tic-tac cukorkákra hajazó, antropomorf lényeknek. A marketingesek érezhetően kiélték magukat a főleg infantilis és alpári poénokkal „durrogtató” lényekkel. 2015-ben a Minyonok saját önálló filmet kaptak, ami szerintem feledhető és felesleges volt, de hihetetlenül jövedelmező: több mint egymilliárd dollárt kalapoztak vele össze világszinten.

Az elképesztő bevételt követően két évvel később megjelent a mozikban a Gru harmadik epizódja, majd most a Minyonok folytatása, ami várhatóan nem fogja tovább emelni a sorozat ázsióját, ámde a pénzeső bombabiztos. Azt le lehet szögezni, hogy a második rész jobb lett, mint az első. Ez mondjuk nem nagy meglepetés, volt honnan fejlődni, de itt legalább egy fiatal Gru is erősíti a csapatot, aki a történetet kicsit áramvonalasabbá teszi. A film hossza is kellemes, mindösszesen 88 perc, ami rövidnek hangzik, de sokkal hosszabbnak tűnik, mint hinnénk. A Minyonok: Gru színre lép nem jó film, felnőtteknek körülbelül öt-hat poén szól, ámde a fiatalabb korosztály zabálni fogja. Az altesti poénokkal Dunát lehetne rekeszteni, és az esős-kelős viccek is jelentős számban vannak jelen. A gyerekek jól szórakoztak a vetítés alatt is, ők értékelték az ilyen típusú humort.

Technikai szinten nincs igazi fejlődés, korrekt élmény, de nem a film látványvilágától fog leesni az állunk. A Universal stúdió ennek valószínűleg örül, mert viszonylag olcsón tudják futószalagon gyártani a filmeket, és csak a marketingre kell költeni, ami valljuk meg, önmagát eladja. Az eredeti, angol nyelven beszélő szinkronszínészek nevein átfutva megérti a filmrajongó, hogy mire mehetett el a büdzsé legnagyobb része. A leghumorosabb az egészben az, hogy a magyar nézők ebből semmit nem fognak tudni értékelni. Pedig elképesztő talentumok vannak a névsorban: Steve Carell, Alan Arkin, Michelle Yeoh, Julie Andrews, Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Danny Trejo, Lucy Lawless, Will Arnett, vagy RZA (a Wu-Tang Clan rappercsapat egyik oszlopos tagja). Sajnos a magyar nézők még azokon szóvicceken se tudnak igazán jól szórakozni, ami az amerikai „starpowernek" köszönhető: például Jean-Clawed a szinkronban csak Jean-Gusta és a néző nem fogja érteni a poént úgy, hogy nem hallja a belgák legnagyobb akciósztárjának eredeti akcentusát.

Ami megtörtént a Minyonok első részénél, az hasonlóan esett meg a folytatással is: 12-es lett a végleges korhatára. Hívhatjuk kedvesen alkotóknak a film készítőit, de én inkább az iparos marketingszakemberek kifejezést használnám, akik képesek voltak gyerekeknek érték nélküli tartalmat gyártani.

Aki szerette az első részt, az ezt a másodikat is fogja. Tartalom szempontjából nézve nincs különbség az eredeti és a folytatás között, sőt, ha jobban belegondolok, egy gyengébb YouTube-rövidfilmben is van ennyi érték. Amíg a nézők imádják, addig tényleg futószalagon fognak érkezni a folytatások. Már be is jelentették 2024-re a Gru soron következő, negyedik részét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Kálloy Molnár Péter
A színész-rendező-énekes rövid lefolyású betegségben hunyt el – közölte a családja. A számos színházi és filmszereppel és a Beugró című műsorral országosan népszerűvé vált művész 55 éves volt.


Rövid lefolyású betegségben, 55 évesen hétfőn elhunyt Kálloy Molnár Péter színész, rendező, író, zenész – közölte a család az MTI-vel.

Kálloy Molnár Péter kiemelkedő tehetségű, sokoldalú alkotó volt, aki évtizedeken át meghatározó szereplője volt a magyar színházi és filmes életnek. Művészi munkássága, különleges hangja, humora és érzékenysége generációk számára tett maradandóvá számos szerepet és alkotást – olvasható a közleményben.

Kálloy Molnár Péter 1970-ben született Mezőcsáton, a debreceni Ady Gimnázium dráma tagozatán érettségizett, majd 1991-től a Nemzeti Színház társulatának tagja lett. 1993-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán Iglódi István osztályában. 1993-1997 között a Vígszínház társulatának volt a tagja, 1997 óta szabadfoglalkozású művész.

A széles publikum többek közt filmszerepeiből, valamint a Beugró című televíziós műsor állandó szereplőjeként ismerhette meg, de rendszeresen szinkronizált is. Rendezett Rómeó és Júliát, Macbethet, legnagyobb színházi sikerét a Shakespeare Összes Rövidítve hozta meg számára, amelyet több mint két évtized alatt 600-nál is többször adtak elő.

Három szólólemeze jelent meg. Nemzetközi produkciókban is feltűnt, például a Budapest, az Amerikai rapszódia vagy a Suszter, szabó, baka, kém című filmekben láthatta a közönség.

A búcsúztatás részleteiről később adnak tájékoztatást.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jelenleg 76 éves vagyok, de leszek még 140 is” – André Rieu a budapesti koncertje után elárulta, meddig tervez színpadon állni
A holland hegedűművész ezúttal Magyarországon varázsolta el a közönséget. A 76 éves világsztár dupla teltházas koncertet adott az MVM Dome-ban, ahol a színpad egyenesen úgy festett, mint egy nagyratörő influenszer karácsonyfája.


Rieu mosolyt csal az emberek arcára, legyen az őszinte öröm vagy masszív nevetés, de egy biztos, hogy jó kedve lesz az embernek amikor hallja, vagy látja, pláne, ha részt vesz egy koncertjén. Irgalmatlan profizmusnak lehetünk szem és fül tanúi, ha ellátogatunk a holland zenészóriás bulijára.

A világsztár november 28-án és 29-én ismét Budapestre látogatott. Két este is elvarázsolta a magyar közönséget az MVM Dome-ban. A vasárnapi koncert után pedig még nyilatkozott is a Szeretlek Magyarországnak. A 76 éves holland hegedűművésszel arról beszélgettünk, milyennek gondolja a magyar közönséget, de azt is elárulta: meddig tervez színpadon állni.

Ez még nem a múlt

André Rieu régebb óta tevékenykedik, mint a csernobili atomerőmű és az a helyzet, hogy hosszabban is, ugyanis 1976 óta színpadon áll és nem tervezi befejezni. Olyannyira nem, hogy évente újabb és újabb világturnékat jelent be. Magyarországon is koncertezett tavaly, idén és várhatóan jövőre is ellátogat majd hozzánk.

Az idei műsor ugyan nem változott sokat a tavalyihoz képest, de a közönség így is elégedetten távozott az MVM Dome-ból. Érdekes, hogy a közönség összetétele teljesen vegyes: fiatalok, középkorúak és idősebbek egyaránt részt vettek az eseményen és akikkel beszéltem rendkívül élvezték az előadást.

Számomra az egyik legmeglepőbb fordulat az volt, amikor egy fiatal lány azt mondta, hogy a TikTok-on találkozott André Rieu-vel először. Ha ezt egy rap, vagy pop előadóval kapcsolatban hallom, a szemem se rebbent volna, de egy operett-opera-komolyzenei produktumnál furcsálltam.

Nem divat ilyen típusú zenéket hallgatni, nem divat ilyen típusú előadó koncertjére járni, de mégis voltak olyanok, akik a social média hatására keveredtek a Dome-ba.

A több mint kétórás bulin egymást váltották a slágerek, melyeket mindenki teli torokból énekelt a teltházas koncertteremben. Bár a műsor során mindenki hozta a kötelezőt, két énekes mégis kiemelkedett és elsöprő sikert aratott. Egyikük a 17 éves Emma Kok, aki 2021 óta turnézik Rieu-vel. A fiatal lány gyomorbénulással és tápszondával él, de nem adta fel álmait és kitartásának, valamint Riéu-nek köszönhetően teltházas sportcsarnokokban énekelhet. Az általa slágerré vált Voilá-t és a karácsonyi hangulatot megalapozó Let it go-t hallhattuk tőle. Nem volt kristálytiszta, de sokak szemébe könnyet csalt a fiatal tehetség hangja és elismerésre méltóan adta elő a kifejezetten nehéz dalokat.

Az est másik kiemelt alakja egy magyar származású úriember, Mavrák Béla operaénekes, aki Rieu három tenorjának egyike volt. Mondhatnám, hogy a hazai környezet kiemelte őt társai közül, de ez nem igaz. Semmi köze nem volt a környezetnek a teljesítményéhez. Tavaly Maastricht-ban, ahol először láttam a produkciót, ugyanúgy kiemelkedő volt, mint most. Hamis hang nélkül, rendkívüli technikával énekelt, ráadásul igazán szimpatikus figuraként működött a színpadon.

Ízléstelen, de szórakoztató

Na és akkor a színpad és az összkép! Rendkívül giccses, körülbelül mint egy nagyratörő influenszer karácsonyfája. Ennek ellenére működik. Virágok a színpad elején, lépcsőzetes elosztás a zenekar számára, valamint hangulat aláfestésnek háttérvetítés. Mindezek mellett a zenekar női tagjai a világ összes színét magukon viselték, zöld, sárga, lila, rózsaszín, kék és még sorolhatnám, hogy hányféle estélyit láthattunk. Tagadhatatlanul profi volt a látvány, a vidám vasárnapos feelinget elkerülve nagyszínpados produkcióvá varázsolta a performanszt.

Rieu szavait Péterffy Lili tolmácsolta a közönségnek és meg kell hagyni, nagyon jól csinálta. A nagyérdemű nevetett, éljenzett, énekelt, majd a buli vége felé táncra is perdült. A keringőkirálynak csupán egyszer kellett szólnia, hogy eljött a mozgáskultúra bemutatásának ideje, boldog-boldogtalan felpattant a székéből és máris bálteremmé változott az MVM Dome. A Kék Duna keringő aratta az egyik legnagyobb sikert, de a setlist végén felcsendülő Tutti Frutti, Macarena és La Bamba is tarolt.

Bár alapvetően engem ki lehet kergetni a világból a maníros operettekkel és az André Rieu által képviselt teljesen őszintétlen, szinte gépi álelőadástól, de most be kell vallanom, hogy jól szórakoztam.

A finálét sajnos nem láttuk, mert hátra kellett mennünk a színpad mögé, ugyanis Rieu szereti azonnal koncert után letudni az interjúkat. Olyannyira gyorsan, hogy konkrétan, amint lesétált a színpadról, már jött is oda hozzám, hogy váltsunk néhány szót. Kérdésemre válaszolva elmondta, hogy a világon mindenhol szeretik a keringőket és az operettet, ezt egyébként a jegyeladásai alá is támasztják. Érdekelt, hogy melyik a legnehezebb része a turnézásnak, ám a világsztárnak sokkal nehezebb otthon lenni, mint úton, mivel ilyenkor minden meg van szervezve, semmiért sem kell aggódnia.

Kíváncsi voltam arra, hogy meddig tervez színpadon állni.

„Jelenleg 76 éves vagyok, de leszek még 140 is”

- válaszolta a hegedűművész, aki ha tarja a beígérteket, több mint fél évszázadunk van még arra, hogy láthassuk, hallhassuk és hogy a keringő, mint műfaj, ne haljon ki a köztudatból.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ilyen még nem volt: Majka versenyzője esett ki az X-Faktorból, megvan a három döntős
A rapper csapatából eddig mindig továbbjutott mindenki, most azonban Farkas Ancsi búcsúzott a versenytől. A jövő heti döntőben három versenyző küzd meg a győzelemért.
DKA – Fotó: RTL - szmo.hu
2025. november 30.



Szombat este kik küzdhetnek meg az X-Faktor fődíjáért a jövő heti fináléban.

Az elődöntőben Farkas Ancsi számára ért véget a megmérettetés, így a döntőbe Belano, Varga Imi és a Tonix Honix jutott be.

A továbbjutásról ezúttal is a székes rendszer és a nézői szavazatok döntöttek. Az este során a mentorok székeket oszthattak a továbbjutóknak.

Belano és Varga Imi viszonylag hamar biztosították a helyüket, a harmadik továbbjutó sorsáról azonban a közönség döntött: a nézők a Tonix Honixot szavazták be a döntőbe, ezzel Farkas Ancsinak kellett búcsúznia.
Ezzel megtörtént az, amire az idei évadban még nem volt példa: Majka elveszítette az egyik versenyzőjét. A rapper csapata az elődöntőig menetelt teljes létszámban.

Az este különlegességét a sztárduettek adták: Varga Imi a műsorba 15 év után a visszatérő Takács Nikolasszal, Farkas Ancsi Nikával, Belano VZS-zel, a Tonix Honix pedig az Éberkómával lépett színpadra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Lengyel Johanna nyerte meg az idei Megasztárt
Mestere, Marics Peti szerint az énekesnővel hatalmasat nyer a hazai zeneipar. A sokat kritizált Ádám Attila a második helyig jutott.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 30.



Szombat este tartották a Megasztár idei évadának döntőjét, amely végén Lengyel Johannát hirdették ki győztesként.

A fináléban a négyes mezőnyből először Kedl Olívia, majd PYFU esett ki. A végső párbajt Lengyel Johanna nyerte Ádám Attila ellen, akit az első élő adás óta kritizáltak a zsűritagok és a nézők egyaránt.

A döntőben a versenyzők produkciói mellett a mesterek is színpadra léptek, Tóth Gabi és Curtis például közösen adtak elő egy Edda-dalt.

Lengyel Johanna 40 millió forintot nyert, emellett első saját dalát és videoklipjét Los Angelesben, a Paramount Recording Studios-ban rögzítheti. A győztes fellép a jövő évi STRAND Fesztiválon, és egy hároméves ösztöndíjat is kapott a Kodolányi János Egyetem Modern Zenei Tanszékére.

A TV2 extra jutalmat is felajánlott: a legjobb öt helyezett Rúzsa Magdi Aréna-koncertjének előprogramjában léphet fel.

Lengyel Johanna nem most kezdte a zenei pályát, Jaylenn művésznéven már évek óta aktív, saját dalai is megjelentek. A műsor alatt egy interjúban fogalmazott a céljairól:

„Nem azért jöttem, hogy nyerjek, hanem hogy megismerjem magam.”

A verseny ideje alatt nehézségekkel is meg kellett küzdenie, betegség és gyász is nehezítette a felkészülését.

Johanna mestere Marics Peti volt a tehetségkutatóban, aki a döntő végén azt mondta, az énekesnővel „hatalmasat nyer a magyar zeneipar”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk