Pénteken jelent meg a Coldplay új albuma, a Music of the Spheres, amely már a zenekar kilencedik stúdióalbuma. Ennek kapcsán több interjút is adott a frontember, Chris Martin, aki belengette, hogy a banda belátható időn belül befejezi az új albumok gyártását.
"Tizenkét albumot fogunk csinálni. Nagyon sok munka egy albumot megcsinálni, és bár imádom, és ez csodálatos dolog, de nagyon intenzív is. Bár tudom, hogy ennek egyszer úgyis vége lesz, nem azért mondom ezt, mert nehéznek érzem a zenekészítést, hanem azért, mert úgy érzem, ezt kell tennünk"
- fogalmazott az NME interjújában az énekes, aki nagyon határozottan állította, hogy már csak három albumot fognak kiadni zenésztársaival.
A rajongóknak azonban nem kell aggódniuk, ez nem azt jelenti, hogy a banda nem zenél már többé együtt. Martin ugyanis egy másik interjúban, az Absolute Radiónak már finomabban fogalmazott. Azt megismételte, hogy valóban csak három albumot terveznek már, de ezzel még nem ér véget a történetük.
"Szerintem mindig is együtt akarunk majd zenélni. El tudom képzelni, hogy azt csináljuk majd, amit a Rolling Stones, nagyon menő lenne, ha még a hetvenes éveinkben is tudunk majd turnézni. Csodálatos lenne, ha mindenki benne lenne ebben"
- mondta.
Az együttes egyébként az új albumuk kapcsán azt is bejelentette, hogy a 2022-es világturnéjuk 50 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár majd, mint 2016-os turnéjuk. Egy sor kezdeményezéssel csökkentik az energiafelhasználását, egyebek mellett "szinte kizárólag" megújuló energiát használnak majd a fellépéseken - írta meg az MTI.
Az arénákba "kinetikus padlót" telepítenek, hogy a rajongók által a koncert alatt létrehozott energiát is hasznosítsák. Emellett amint a zenekar megérkezik, napelemeket helyeznek el a küzdőtéren, a színpadon és a szabadtéri stadionok más részein, hogy energiát termeljenek a koncert előtt. A hálózati áram szintén megújuló forrásokból származik majd. Maga a színpad újrahasznosítható és fenntartható anyagokból, többek között bambuszból és újrahasznosított acélból épül.
A turné útvonalát úgy tervezték meg, hogy a lehető legkevesebb repülőjáratot kelljen használni, és a zenekar felárat fizet a fenntarthatóbb légi üzemanyagért. Azok a rajongók, akik vállalják az alacsony szén-dioxid-kibocsátású utazást, és ezt egy alkalmazáson keresztül igazolják, kedvezményeket kapnak a koncertek helyszínén.
A zenekar azt is vállalta, hogy minden eladott jegy után legalább egy fát ültetnek. A rajongók által viselt világító karkötők, a Coldplay koncertjeinek jellegzetes kellékei, komposztálható anyagokból készülnek majd. A karkötők zömét újrahasznosítják, gyártásukat 80 százalékkal csökkentik.
A koncerteken felhasznált konfetti biológiailag lebomló lesz, és a zenekar "arra törekszik, hogy megszüntesse az egyszer használatos műanyag vizespalackok értékesítését" - idézte a banda zöld programját a The Guardian online kiadása.
"A bolygó éghajlati válsággal néz szembe. Ezért az elmúlt két évben környezetvédelmi szakértőkkel konzultáltunk, hogy ezt a turnét a lehető legfenntarthatóbbá tegyük, és ami ugyanilyen fontos, hogy kihasználjuk a fellépésekben rejlő lehetőségeket az ügy előmozdítására. Nem fogunk mindent jól csinálni, de elkötelezettek vagyunk amellett, hogy mindent megtegyünk, amit csak tudunk, és megosztjuk, amit tanulunk" - fogalmazott közleményében a Coldplay.
A 30 előadásból álló turné március 18-án kezdődik Costa Ricán, aztán Dominikán, Mexikóban, az Egyesült Államokban és több európai országban is fellép a banda, majd Brazíliában fejezi be a koncertezést.
A volt kollégái szerveztek titkos búcsúbulit az Operettszínház kirúgott főzeneigazgatójának
Maklári László negyven év után távozott a színháztól, miután decemberben az összes előadását elvették. A kollégái úgy érezték, egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni.
A volt kollégái szerveztek meglepetés búcsúbulit az Operettszínház korábbi főzeneigazgatójának, Maklári Lászlónak - írja a Blikk. A karmester februárban negyven év után döntött úgy, hogy távozik a társulattól, miután decemberben elvették az összes előadását.
„Amikor kiderült, hogy Maklári László a nyugdíjba vonulása után nem kapott több lehetőséget a színháztól, megvált tőle a vezetőség, több korábbi és jelenlegi kollégája érezte azt, hogy egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni, főleg, mert nem a legméltóbb volt a befejezés...
Úgy tudom, keresték a színházat, lehetne-e az épületben tartani egy összejövetelt Maklárinak, hiszen mégis csak ide kötődik a szakmai élete, de az Operett vezetősége elutasította a felvetést”
- mondta a lapnak az egyik, korábban a színháznál dolgozó háttérember.
Azt is hozzátette: sokan a mostani társulatból is visszajelezték a részvételüket, pedig tudják, hogy ezzel nem szereznek maguknak jó pontokat a jelenlegi vezetésnél.
A Blikk úgy tudja, hogy az eseményt így végül egy külső helyszínen tartották kedden délután, ahova Maklári László mint sem sejtve érkezett meg.
Maklári korábban azt mondta: tavaly nyáron meghalt a felesége, ami nagyon megviselte.
„Akkor a főzeneigazgató felhívott, majd azt mondta, szóljak, ha bármiben tudnak segíteni. Hát, úgy tűnik, ez volt az ő segítségük. Nekem a munka segített, túllendített a gyászon, de szerencsére vannak még lehetőségeim. Ugyanakkor azt gondolom, több mint négy évtizednyi munka után talán nem ezt érdemeltem volna…”
71,2 százalékkal zuhant a második hétvégére Rákay PhilipPetőfi-filmjének nézettsége. Az nyitó hétvégén a Most vagy soha! című történelmi kalandfilmre 75 ezren váltottak jegyet a moziban, amivel a Covid utáni időszak legsikeresebb magyar filmje lett.
Az érdeklődés azonban drasztikusan visszaesett, a második hétvégén ugyanis már csak 22 ezren nézték meg a produkciót.
A film.hu bejegyzésében a Kincsemmel hasonlította össze a nézettségi adatokat, mivel mindkét film rekord költségvetésből készült, és mindkettő a 19. századi magyar történelmet felelevenítő történelmi kalandfilm. Emellett a Kincsem premierjét is március 15-re időzítették.
Herendi Gábor filmje 72 ezer nézővel nyitott, így némileg elmaradt a Most vagy soha! számaitól. A második hétvégén viszont nagyon más irányt vett a két produkció:
a Kincsem nézőszáma 29 százalékkal esett vissza a nyitóhétvégéhez képest, a Most vagy soha! viszont meredeken zuhant, 71 százalékkal kevesebb jegyet adtak el rá a második hétvégén.
Szintén példaként említik a Semmelweis-filmet, amelynek második hétvégéjén mindössze 2 százalékkal csökkent az eladott jegyek száma a nyitóhétvégéhez képest.
„Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” – Álmaikkal zsarolják a Next Top Model Hungary versenyzőit
A fotelperverzeket valamennyire kiszolgálja, összességében viszont inkább unalmat sugároz a Next Top Model Hungary, amiben a legszembetűnőbb a lányok kiszolgáltatottsága.
Ördög Nóra műsorvezetésével megérkezett Magyarországra a Next Top Model formátum, aminek eredeti változata 24 évadon át futott az USA-ban. A műsor alapötlete Tyra Banks amerikai modelltől származik, és ha máshonnan nem, az Agymenőkből ismerős lehet. A 2. évad 7. epizódjában Howard és Raj a csúcstechnológia segítségével próbálja megtalálni, hol van a villa, amiben a topmodellek laknak. (Aztán szerelőnek álcázva magukat be is csöngetnek, ami lássuk be, elég bizarr.)
Jómagam ezt leszámítva most néztem bele először a műsorba, ami a „Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” címet is kaphatná.
Mi is lehetne csábítóbb, mint azt nézni, hogy omlanak össze nálunk szebb emberek?
A modellkedéssel kapcsolatos moralizálásból inkább kimaradnék. Unom már, hogy mindenki meg akarja mondani, felnőtt embereknek, mit kéne vagy nem kéne tenni az életével. Ha valakinek megfelel, hogy bio-próbababaként keresi a pénzét, mert jól megfizetik, és szeret a figyelem középpontjában lenni, ám tegye. Ha valaki szívesen nézi ezt, ám tegye. (Én például inkább nézem az Agymenőket.)
A modelleké szerintem az egyik legkeményebb szakma a világon. Nyilván fizikailag is megerőltető tud lenni, de lelkileg még inkább. Az már ebből a műsorból is hamar kiderült: a modellektől az az elvárás, hogy szemrebbenés nélkül tegyék, amit a megrendelő mond. Azt csinálnak a testével, amit akarnak. Mondhatsz nemet, de az gyakorlatilag a karriered végét jelenti.
Persze ez önmagában még kevés lenne egy hetekig futó tévéműsor kitöltésére, ezért megspékelik azzal, hogy összeköltöztetik a lányokat, és mindenféle mesterséges szituációkkal feszültséget gerjesztenek közöttük.
Így a végeredmény voltaképp egy specifikus Big Brother, csak pasik nélkül.
Ami akár érdekes is lehetne, de valahogy mégsem az. Talán pont azért, mert tudom, hogy a konfliktusok nagy része mesterségesen gerjesztett, mondvacsinált marhaság. Például szándékosan alultervezték a fürdőszobák számát. Márpedig, ahol egy csomó fiatal lánynak kell időre elkészülnie, ott garantálható, hogy balhé lesz a fürdőszobahasználatból.
Más szempontból is a fürdőszoba a műsor egyik leggyengébb eleme. Az ugyanis be van kamerázva. A Big Brotherben vagy a Való világban az ugye egy fix örömforrás volt a fotelperverzek számára, hogy nézhették a meztelenül zuhanyzó versenyzőket. Hogy a topmodellek nem ennyire bevállalósak, vagy a csatorna nem mer végigmenni az úton, mert szeretne főműsoridőben maradni, azt nem tudom.
Mindenesetre itt fürdőruhában fürdenek a csajok, ami csak még inkább kihangsúlyozna, milyen beteges dolog bekamerázni bárkinek a fürdőszobáját.
Lehet, öregszem, de egyáltalán nem az örömet éreztem, amiért bikinis fiatal csajokat nézhetek, amint hármasával idétlenkednek a kádban, hanem szekunder szégyen fogott el. És elsősorban nem a lányok miatt, hisz ők mégiscsak kiszolgáltatott helyzetben vannak. Az álmaikkal zsarolják őket.
Jómagam a második résznél csatlakoztam be a műsorba – és itt is csatlakozok ki –, amiben két feladat is várt a versenyzőkre. Az első, hogy némi átalakítás után lefotózzák őket. A második pedig, hogy egy gyorstalpaló tánctanulás után leforgatják velük a műsor főcímét.
Az átalakítás sem ment persze dráma nélkül. Az afrikai származású Naledi Ncube sírva fakadt, amiért le akarták vágni a haját. Gyerekkorában ugyanis sokat piszkálták a rövid haja miatt, fiúnak csúfolták. Kiss Márk azzal indokolta a döntésüket, hogy az afrikai származású lánynak nagyon szép arca van, amit ki kell hangsúlyozni.
Vanessza pedig hallani se akart arról, hogy kihidrogénezzék.
Polgárdi Lénát is rosszul érintette, hogy rövidebbre vágják derékig érő, hosszú haját.
A tánc is többeken kifogott. Ennek a feladatnak plusz tétje is volt: négyfős csoportokban kellett előadni a betanult koreográfiát. A legjobbnak ítélt csoport védettséget kapott, viszont a játékszabály szerint a legyengébb négyesből valaki biztosan kiesik.
A műsor végén a zsűri értékelte az átalakulásokat és a fotókat – Vanesszát nagyon leszidták, amiért nem vállalta be a hidrogénezést, mint mondták, a modellszakmában ilyen nincs. Majd az egész heti teljesítmény alapján kiválasztották a hét legjobbját és a két kiesőt.
Essék még szó a zsűriről. A műsor pozitívuma, hogy tényleg szakértők döntenek: Tomán Szabina és Axente Vanessa modellek, valamint Tombor Zoltán divatfotós és Merő Péter divattervező esetében el lehet hinni, hogy tudják, miről beszélnek.
Az adás végén még kiderült, hogy a versenyben maradt lányok hamarosan utaznak a Kanári-szigetekre – persze dolgozni, és nem nyaralni.
Azt lehet sejteni, hogy nem bundabemutatóra készülnek, és az első epizód elején belengetett aktfotózást sem láttuk eddig, szóval akit érdekel az ilyesmi, nézze jövő héten is.
Ami engem illet, bevallom, eddig ez volt a legérdektelenebb valóságshow, helyenként kifejezetten unatkoztam. De nyilván nem is tekintenek célközönségnek.
Eladó Esterházy Péter rómaifürdői családi háza – derül ki Dragomán György közösségi oldaláról. Az író így fogalmaz, a hirdetésről posztolva:
„»Sok-sok évig volt egy boldog nagycsalád otthona«, áll ebben az irodalomtörténeti jelentőségű ingatlanhirdetésben. EP könyveiből eléggé pontosan tudható, mennyire így volt ez.”
Dragomán György felidézi, amikor 2016-ban meghirdették Thomas Mann villáját Los Angelesben, a teljes német kulturális és politikai élet összefogott, hogy alkotóházzá válhasson a villa.
Esterházy Péter családi házát 350 millió forintért hirdetik.