KULT
A Rovatból

Hamisítatlan budapesti beatzene lett a Marble Mist első nagylemeze – album- és klippremier

A „Balance” lemez és a Holdvilág című dalhoz készített videó is nálunk debütál.

Link másolása

A Marble Mist 2017 tavaszán alakult, első, öt dalból álló kislemezüket ugyanezen év őszén adták ki. Mind a négyen az ország más pontjairól érkeztek, azonban a sors és a zene szeretete végül Budapesten hozta össze őket.

A város légköre és hangulata a zenéjükben is érződik, beatzenét játszanak, de ebben a beatben a budapesti, és nem a londoni lüktetés szól: zabolátlanabb, egzotikusabb és misztikusabb, pont, mint a magyar főváros.

Infók az albumról a tagok szavaival:

A nagylemezt a Sounday Stúdióban vettük fel Vastag Gábor és Beke István közreműködésével. A produceri munkában Balázs is segédkezett. Egyaránt lesznek rajta régebb óta meglévő, de korábban nem rögzített, illetve teljesen új dalok is. A cím (Balance) utal az album alapvető üzenetére:

Az ember életében fontos az egyensúly és a harmonikus állapot megtalálása, aminek az egyik kulcsa a feltétel nélküli szeretet önmagunk és mások iránt, amit persze árnyalnak hullámvölgyek és önfeledtebb pillanatok is. Ezeket a különböző helyzeteket dolgozza fel a lemez angol és magyar nyelvű dalokon keresztül.

A dalokról külön-külön:

Holdvilág: A dalban a Hold egyrészt az érzelmi világra utal, aminek sokszor „rabjai” az emberek az állandó ciklikus váltakozások miatt, másrészt egy fiktív női karaktert, vagy szeretőt is szimbolizál, aki a sok viszontagság után végül mindig visszafogadja a főhőst. „Minden úton ott vagy a végén majd hazakísérsz.” – Balázs

Merengő: Elkalauzol minket a „se veled – se nélküled” kapcsolatok kellemetlen világába, amit talán már mindenki megtapasztalt legalább egyszer az életében. A hangszerelés pedig egy vadnyugati köntösbe helyezi mindezt. – Tony

Heavy Love: Egy tavaly nyári estén született dal. A szöveg az „első látásra szerelem” felkavaró érzését írja le, a zene pedig egy blues standard, megpakolva fuzzal és törzsi ritmikai elemekkel. - Balázs

Tiffany: A lemezen szereplő számok közül egyértelműen ezt játszottuk el legtöbbször és ez esett át a legtöbb átalakításon. Minden koncertünk velős része az elejétől fogva. Az alapihletet egy hölgy ismerősünk adta, aki sok megkérdőjelezhető dolgot csinált. Tiffany szimbolizálja azt, hogy akármit is csinál egy ember, bizonyos nagyon durva kivételektől eltekintve, mindig szeretetre méltó. – Tony

You Know What Love Is: Már a kislemezről is ismert, itt kicsit újrahangszerelt dal, ami arra biztat, hogy engedjük szabadjára magunkat és merjünk szeretni. Egyszerű dal, egyszerű üzenettel, de pont ezért nagyszerű. – Balázs

Calliah: Tematikailag alapvetően kettős. Egy vívódó viszonyról szól, mely egyszerre szomorkás és szép. A dal egy egyszerű képet fest le, melynek során inkább érzést közvetít, nem pedig egy konkrét történetet mesél el. A kissé melankolikus melódia és szöveg ugyanakkor összességében mégis pozitív hatást kelt a teljes dal meghallgatása után. A Calliah egyébként egy görög eredetű női név, jelentése: gyönyörű. - Szabi

Without You: Szövegileg egy egyszerű romantikus szám, amely az elvesztéstől való félelemről szól. A zenei alapot egy Szabi által behozott basszus témára fűztük fel, ami érdekes ritmikát kölcsönöz a dalnak. - Tony

Óceán: Alapvetően a dal szövege személyes gondolatokat közvetít, amivel mindenki tud azonosulni. A szöveget én és Balázs írtuk és maga a dal alapja egy próba során vált véglegessé. - Bence

Menj Tovább: A dal címében is benne van az a gondolat, hogy nem szabad leragadnod, megtörnöd ha valamilyen szomorúság ér, hanem pozitívan tovább kell lendülj rajta. „Menj tovább, a végtelen vár rád!” - Bence

Nézz fel: Ennek a dalnak a szövegét egy konkrét személynek írtam, aki már sajnos nem lehet közöttünk. „Nézz fel, hisz ott várnak rád!” Azok az emberek, akik vesztették már el szeretteiket, tudnak azonosulni a dallal. Az alap szintén egy próba során alakult ki végleges formájában. - Bence

Holdvilág klip:

"Bátori Gábor ’Sinco Jim’ csinálta a klipet, ezúton is köszönjük neki. Alapvetően szerettük volna a ’Holdvilág’ kifejezéshez társuló elképzelt vizualitásokat megjeleníteni egy egyszerű imidzsvideóban, és ez Jimnek köszönhetően nagyon gördülékenyen meg tudott valósulni. Mindössze 2 és fél óra alatt felvettük a jeleneteket.

A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy az egyik lámpa állványzata folyamatosan bele lógott a képbe, és ezt azzal tudtuk orvosolni, hogy Tonyt pont úgy ültettük, hogy kitakarja azt, de ez eléggé korlátolta a mozgásban. Ezért visszafogottabb, mint koncerteken. :)"

Jövőbeli tervek:

A lemez bemutatója október 24-én lesz a Dürer Kert 0041-es termében. Ezután igyekeznek az album dalait minél több helyen megmutatni koncertek formájában, illetve elkezdenek dolgozni új számokon is, mivel nagyon sok dalötletük van még.

A zenekar tagjai:

Plaszkó Bence – ének, ritmusgitár

Tóth Balázs – szólógitár, ének

Szilvai Szabolcs – basszusgitár, ének

Faragó-Kádár Antal – dob


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.


Link másolása
KÖVESS MINKET: