KULT
A Rovatból

Majdnem megölte Tom Cruise-t, nem zavarja a meztelenkedés és imádja a veszélyt a 40 éves Emily Blunt

Hollywood egyik legjobb humorú és leglazább színésznője ha kell, ledobja a textilt, ha kell, kigyúrja magát, ha kell, csípőből zseniálisat alakít.


Olyan régóta ismerjük, hogy akár rá is csodálkozhatunk: még mindig csak 40 éves? Február 23-án volt a szülinapja a brit Emily Bluntnak, aki lassan, nagy tehetséggel és okos döntésekkel dolgozta be magát a hollywoodi színészelitbe a kétezres évek eleje óta. Összegyűjtöttünk pár érdekességet róla.

Ruha ledob, tehetség bedobva

Aki anno látta a Szerelmem nyarát (2004), akkor biztosan feltette azt a kérdést, hogy ki ez a lány. Mert Blunt olyan szuggesztív és emlékezetes alakítást nyújtott a filmben, hogy attól a pillanattól lehetetlen volt lesöpörni a porondról. A kérdés már csak az volt, milyen karrierdöntéseket hoz és milyen ajánlatokat kap. A film két tinilány együtt töltött nyarát és testi-lelki összefonódását mesélte el, számos érzéki jelenettel, a színésznő pedig gátlások nélkül meztelenedett le szó szerint és átvitt értelemben is a kamera előtt. Egyébként nem zavarja, ha kevés rajta a ruha a kamera és a stáb előtt, maximum legyint egyet egy interjúban, hogy "mindig van egy éhes stábtag, akinek olyankor kell bejönnie az ebédjéért".

Ikonikus karakter az ikon mellett

Két év sem telt el, máris Hollywood közepén, a legnagyobb élő ikon, Meryl Streep és Anne Hathaway társaságában találta magát Az ördög Pradát visel című, mára kultikussá vált vígjáték mellékszereplőjeként. Annyira jól hozta a frusztrált, kisstílű, sznob, de érzékeny asszisztens komplex karakterét, hogy eddigre már az is felfigyelt rá a szakmából, aki addig nem. A kedvenc jelenete az a filmből, amikor a karaktere náthás lesz, ezért nem tud elutazni Mirandával (Streep) a divatmagazin elviselhetetlen főszerkesztőjével a párizsi divathétre. Blunt egyik anekdotája Streepről elhíresült: a legenda kedvesen bemutatkozott neki és Hathawaynek az olvasópróbán, majd közölte, hogy ez az utolsó kedves mondata feléjük, ami elhagyja a száját a forgatás végéig, aztán ehhez tartotta is magát.

Blunt egyébként annyira erős a mísz, de nagyon hálás karakterként, hogy sokak szerint ebben a pici szerepben is lejátszotta Hathawayt a vászonról.

Beindul a szekér Tom Hanks-szel és Steve Carellel

2007-ben két olyan filmben is játszott, amiben a szexuális vonzerején és az egyéniségén egyszerre volt nagy a hangsúly. Az egyik a Charlie Wilson háborúja című remek politikai mozi volt Tom Hanksszel a főszerepben. Blunt számára a legnagyobb kihívás az a jelenet volt, ahol ahol felöltözve, csábítóan kellett elénekelnie az Angel című számot, miközben szexin lépdel lefelé egy lépcsőn, és szerinte "tök bénán" énekelt, mert túl magasan nem tud jól:

A másik epizódszerepe kicsi volt, de annál viccesebb: a Dan és a szerelem című filmben, melyben egyébként Steve Carell és Juliette Binoche zúgnak egymásba, egy jelenetben csábító táncot lejt egy kocsmázás alkalmával Dannek, a főhősnek, aki épp nem vele lenne elfoglalva, hanem Binoche-sal, aki sajnos épp Dan testvérével kavar, tehát tiltott zóna. Blunt, akit malacfejnek is gúnyolnak a filmben, végtelenül intelligensen játssza a szexi és buta plasztikai sebészt:

Kapcsolati háló

Blunt és férje, John Krasinski mára bevették magukat a hollywoodi elitbe, de egészen organikusan: Blunt gyakran hivatkozik a fantasztikus Stanley Tuccira, sógorára, hogy aljas módon beférőzött a családba, mert Az ördög Pradát visel forgatásakor ő mutatta be a nővérének. Jimmy Kimmellel összejárnak, Krasinski régi barátja Justin Theroux, Jennifer Aniston exférje is. A Blunt-Krasinski együttműködés persze nekünk elsősorban szakmai oldalról érdekes, nekik pedig kifejezetten jól jövedelmező.

"Szint alatt" ment férjhez

John Krasinski színész, Blunt színész-író-rendező férjének öniróniájára jellemző, hogy nevetve ismeri be, pontosan tudja, hogy "felfelé" házasodott, azaz olyan nőt vett el, akiéhez az ő karrierje még nem volt mérhető. Azóta a színész behozta a lemaradást, de a sztorijuk kezdete attól még tény:

Krasinski szégyentelenül sokszor megnézte Az ördög Pradát viselt Emily Blunt miatt, annyira rajongott érte (ekkor még nem is ismerték egymást), majd egy véletlen éttermi találkozáskor otthagyta az asztalánál Justin Thoreaux-t, beállt Blunt és barátja asztalához és elkezdett nyomulni.

Az első randijuk Blunt egyik filmpremierjén volt, ahová Krasinski Amerikából utazott egy napig, elkísérte Bluntot, majd visszarepült. Két gyerekük született, és eddig két közös filmjük készült el.

Tom Cruise, Emily Blunt és a fa, aminek nekimentek

Cruise karrierjének is egy kifejezetten kellemes állomása A holnap határa című akciófilm, amiben sok fordulat és még humor is bőven van, miközben egészen izgalmas, jól összerakott mozi. Blunt ebben megkapta a női főszerepet: a karakterének elég sokszor le is kellett lőnie Cruise-t, hogy az újra feléledjen, és kezdődjön elölről minden, amíg ki nem kerül a körforgásból.

A színésznő az életben is majdnem kinyiffantotta a sztárszínészt, aki, mint ismert, minden stuntját szereti egyedül, kaszkadőr nélkül csinálni, így Blunt sem akart lemaradni erről. Ő maga vezette egy jelenetben a kocsit, őrült gyorsan kellett hajtania, de rosszkor kanyarodott be, és Cruise a végén már hiába üvöltött vele, nem érdekelte, majd nekivezette az autójukat egy fának.

Itt meséli el:

Blunt őszintén beszélt róla, hogy egyébként hiába készült fel durván fizikailag a forgatásra, nem számított arra, milyen fizikai megterhelés lesz a 36 kilós harci öltözetet viselni, ebben mozogni és akciójelenetekben helytállni. Elmesélése szerint amikor először felvette a jelmezt, elsírta magát, annyira nehéz volt a ruha, és Crusie-nak kellett bele lelket önteni.

Alkoholista, traumatizált roncs

2016-ban egy nagyszerű krimi adaptációjában, A lány a vonatonban játszott a színésznő, ami az egyik legerősebb alakítását örökítette meg. Nehéz úgy írni a sztoriról, hogy ne lőjük le a poént, anno mi is írtunk a filmről, de egyébként is egyértelműen Blunt az, aki miatt a thriller olyan erővel működik, ahogy.

Egy depresszióval, PTSD-vel és függőséggel küzdő nőt alakít, aki egy rejtélyes bűnügy közelébe kerül. Ilyen mélységekbe még nem ment le addig, ezt pedig a szakma és a közönség is értékelte.

Azért persze azt se felejtsük el, hogy előtte, 2015-ben a Sicarióban is nagyon játszott.

Hang nélkül

Krasinski 2018-ban gondolt egyet és megírta élete első horror-forgatókönyvét úgy, hogy kifejezetten parázik a műfajtól, de nem hagyta nyugodni az ötlet. Nem kérte fel Bluntot a szerepre - "milyen kínos beszélgetés lett volna aznap a vacsoraasztalnál"-címszóval, azaz félt, hogy a színésznőnek nem tetszik majd, amit írt- , de Blunt azonnal magának akarta a női főszerepet. A Hang nélkül, amit Krasinski rendezett, gigasiker lett, Blunt alakítása pedig elementáris. Az egyik legütősebb jelenete nyilván az volt, amiben csendben kellett szülnie a kádban, mert a filmbeli szörnyek a hangra érzékenyek (ezért néma mindenki a filmben).

Hang nélkül 2

"Amíg én a Mary Poppinst forgattam és boldogan jöttem haza naponta a forgatásról, és ilyenekről számoltam be, hogy 'képzeld, ma pingvinekkel táncoltam"', John a padláson a legsötétebb állapotában volt, ugyanis épp akkor írta a Hang nélkül folytatását - mesélte Blunt egy interjúban. - Erre csak ilyeneket tudott válaszolni, hogy "én pedig megöltem egy gyereket a negyedik oldalon"'. A Hang nélkül 2 is izgalmas, működő mozi lett - és megint nagy siker. Blunt újabb színeit mutatta meg, amire azért is volt lehetősége, mert a Hang nélkül-filmek alapkoncepciója nem a céltalan ijesztgetés, hanem a gyermekeiket és családjukat óvó szülők, és kifejezetten: egy eszeveszettül bátor anya küzdelmeinek bemutatása. A Hang nélkül 2-nek, így közvetve Bluntnak is köszönhető egyébként, hogy a Covid után visszakúsztak a nézők a mozikba. Legújabb produkciója, Az angolok című miniszéria megtekinthető az HBO Maxon.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: