KULT
A Rovatból

Majdnem 1000 forint a legolcsóbb sör, 690 egy kis ásványvíz és 1200 egy szelet pizza a VOLT-on

Két év kihagyás után tért vissza a fesztivál, közben az árak is jócskán emelkedtek. Megnéztük, mi mennyibe kerül és hogyan lehet a legolcsóbban megúszni a bulizást.

Link másolása

Kedden startolt el Sopronban a VOLT Fesztivál, amit a koronavírus-járvány miatt 2020-ban és 2021-ben sem tudtak megrendezni. Idén azonban végre újra birtokba vehették a bulizók a Lővér Kemping környékét. A nyitónapon a brit Muse volt a sztárfellépő, rajtuk kívül olyan zenekarok koncerteztek még, mint a Tankcsapda, a Carson Coma, az Ivan & The Parazol, a Margaret Island és a hiperkarma.

Egyelőre nem volt kifejezetten nagy tömeg: bár a fesztiválterület (amelyet pár éve helyeztek át az eredetitől valamivel messzebbre) összességében kisebbnek tűnik, így is olyan benyomást keltett, mintha kevesebben lennének a bulizók.

Még az esti fő koncert kezdete előtt közvetlenül is oda lehetett férni az első 20 sor egyikébe a nagyszínpad előtt, a délutáni fellépőknél pedig ennél is szellősebb volt a nézőtér.

Az olcsó fesztiválozásnak végleg búcsút mondhatunk

A fellépőkön kívül természetesen minden bulizót az érdekel legjobban, mekkora lesz a "rezsi", tehát mennyit kell költeni a belépőjegyen túl ételre és italra.

Ezen a téren a VOLT sokáig mérsékeltebbnek számított a Szigetnél és a Balaton Soundnál, a két év kihagyás azonban itt is az árak ugrásszerű emelkedését hozta magával: pénztárcabarátnak most már semmiképp nem mondható, gyakorlatilag ugyanarra a szintre került, mint a másik kettő (bár az ottani részletes árakat még nem ismerjük).

A legolcsóbb korsó sör, a csapolt Soproni 950 forintba kerül, ugyanennek az IPA, meggyes és mangós verziója 1050, ahogy a Strongbow cidert is ennyiért mérik. Aki inkább kézműveset inna, Cecei szűretlen lagert választhat 1150 forintért.

A legolcsóbb borok decije 650 forint (ennyiért a fesztivál Poncichter Negyedében egész sokfélét lehet kapni, de persze vannak drágábbak is), egy nagyfröccs így 1440, egy hosszúlépés 930, egy házmester pedig 2230 forintba kerül a legtöbb helyen.

A fentiekhez ráadásul még hozzájön a műanyag repohár rekordmagas, 600 forintos betétdíja, amit pénzre szokás szerint nem váltanak vissza, csak egy tokent kapunk cserébe.

Talán ennél is szélsőségesebb példa, hogy egy fél literes, szénsavmentes ásványvízért nem kevesebb, mint 690 forintot kérnek. Mi ivókutat sem találtunk a fesztivál területén, ahol szabadon újra lehetne tölteni csapvízzel a kulacsunkat (lehet, hogy a kempingben van, oda viszont csak külön karszalaggal engednek be.)

A méregdrága ivóvíz főleg a napokban visszatérő kánikulát figyelembe véve aggályos: hétvégén már 32-33 fokos maximumokra van kilátás, így különösen fontos lenne a folyadékutánpótlás. A kint vásárolt vizet ugyan beengedik, de valószínűleg sokan nem akarnak cipekedni, vagy egyszerűen csak nem gondolnak erre időben.

A röviditalok közül az Unicum a legolcsóbb (1590 forint), az 1790 forintos következő kategóriába a Finlandia vodka és a Jack Daniel's whisky különböző ízesítései esnek, a rézangyal pálinkák 4 centjéért viszont majdnem 2000 forintot kérnek.

Az ételárak is hasonlóan alakulnak: egy szelet pizza 1200 forint, meleg főételeket 2000 alatt nemigen találni, a Zing bódéjában például 3000 forint felett kínálják a burgereket.

Vagyis ha valaki csak 3-4 sört iszik egy nap, és három étkezéssel számol, 10 ezer forint alatt biztosan nem ússza meg a napi költést. Ha viszont rövidezni is szeretne, adott esetben még meg is hívja pár barátját, ennek a duplájával is érdemes lehet számolnia. Nem véletlen, hogy sokan inkább a bejárathoz közeli borozókban alapoznak napközben, és csak estefelé kezdenek beszivárogni a fesztiválra.

Egyetlen mentsvára van azoknak, akik a lehető legolcsóbban szeretnék megúszni a fesztiválozást, de nem akarnak kintről ételt behozni: az immár jó pár éve rendszeresen kitelepülő Aldi, akik ismét egy majdnem teljes értékű áruházat húztak fel a Telekom Kraft színpad mellett.

Bár az italokat itt sem mérik olcsóbban (ugyanazok a rögzített árak vannak, mint a többi pultnál), minden mást kifejezetten nyomott áron, a rendes áruházaknál alig, vagy semennyivel sem drágábban kínálnak.

Az esti koncertekre például fel lehet tankolni legalább 8-10 féle péksüteménnyel darabonként akár 200-250 forintért, de az édességek és chipsek sem kerülnek ennél sokkal többe.

Ráadásul ezúttal is építettek egy grillteraszt, ahol a grill hűtőpultban található összes terméket ingyen elkészítik. Ez főleg napközben lehet jó opció, ha úgysincs épp semmi dolgunk, és ki tudjuk várni a sütést, illetve az ezért sorba álló kisebb tömeget. Egy csomag grillkolbász már 500 forintért miénk lehet, de a különlegesebb verziók, vagy épp a fűszeres lazacfilé is olcsóbb, mintha más benti árusoknál akarnánk megvenni az ebédünket.

Mi a tanulság? Egyrészt az alcímben is említett mondat: azok az idők valószínűleg örökre véget értek, amikor még egyes nagy fesztiválokon is teljes élményben lehetett részünk, ha közben szorosra akartuk húzni a nadrágszíjat.

Tetszik vagy nem, el kell fogadnunk, hogy a bulizás mára luxussá vált: ahogy a VII. kerületi bulinegyed árai is elképesztően elszálltak (a magyarok túlnyomó része ezért inkább a szabadba kiülve issza meg a dohányboltban vásárolt alkoholt), úgy egy fesztivál, vagy akár csak egy sima koncert meglátogatása is komoly kiadást jelent 2022-ben.

Ezáltal pedig nagyon sokan kiszorulnak a potenciális célközönségből, mivel egyszerűen nem engedhetik meg maguknak többé. De legyünk pozitívak: cserébe ideális esetben a fellépők színvonala is egyre inkább felzárkózik a tőlünk nyugatabbra megszokotthoz. A szervezők legalábbis előszeretettel hangoztatják, hogy az érdeklődés ennek köszönhetően a magasabb árak ellenére sem csökken. Hogy aztán valóban így van-e, az majd a tényleges látogatószámokból fog kiderülni a szezon végén.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: