Lenny Kravitznek elhisszük, hogy a szeretet mindent legyőz, és hogy ezt komolyan is gondolja
Ahhoz képest, hogy rengetegen leírták már: „Lenny Kravitzet nem kell bemutatni”, hazafelé a taxisnak fogalma sem volt róla, kicsoda. Más generáció, más érdeklődési kör, ez nyilvánvaló, és nincs is ezzel semmi baj, udvariasan megkérdezte, milyen koncerten voltunk, mi pedig válaszoltunk. De azért ezt a 35-40 évet elég nehéz egy percben összefoglalni.
Ha lenne köztetek bárki, aki nem tudná, kicsoda Lenny Kravitz azt mondanám neki, hogy egy elképesztően tehetséges ember, akin azt érezni, hogy azért tart ott, ahol, mert a szülei szerették, támogatták, és hagyták, hogy azzal foglalkozzon, ami érdekli. És akinek éppen ezért nem kellett azzal lázadnia, hogy kicsinálja magát, hogy aztán 27 évesen meghaljon alkoholmérgezésben vagy heroin-túladagolásban.
Lenny Kravitz 1964-ben született, és elképesztő zenei, kulturális munícióval látta el a szülői ház. Tinédzserként kezdett zenélni, és 23 éves volt, amikor megjelent az első lemeze. Több tíz millió albumot adott el eddig, Grammy-díjat nyert, filmben szerepelt, másfél évtizede saját lakberendezési céget üzemeltet, van egy farmja Brazíliában, ahol zöldséget termeszt, vegán életmódot folytat és idén csillagot kapott a Hollywoodi hírességek sétányán.
Néhány éve ő maga vallotta be, hogy alkotói válságba került, és nem találja az irányt, nem tudja, hol van ő most ebben az egészben, amit zenei életnek hívnak. Éppen ezért is voltam rá kíváncsi, ezért voltam ott az Arénában az Electric Blue Light című új lemezének bemutatóján, hogy megtudjam, rátalált-e arra, amit keresett.
Ebben a TK421 mintha kikacsintás lett volna Prince stílusára (nekem legalábbis ez jött le a zene alapján), az I Belong To You és a Believe visszaemlékezés volt a fiatalkorra.
Ez a szám maga volt az eksztatikus csúcspont, ami után úgy tűnt, mintha nem tudtak volna mit kezdeni magukkal a zenészek és a főszereplő sem. Akkor, azokban a percekben az az érzés kerített hatalmába, hogy leült a produkció, azután az, hogy fel kell töltődniük, végül gyanakodni kezdtem, hogy ez az egész talán csak egy hatásszünet.
Egyáltalán nem volt hibátlan az este, nem volt tökéletes sem, és éppen emiatt volt jó. Emberi volt, igazi volt, és nem egy végletekig finomított, steril és makulátlan setlist. Nem egy rossz értelemben vett turné (vagy inkább hakni) egyik előadása volt, hanem egy valódi koncert hús-vér szereplőkkel, amibe egy torz hang is belefér, vagy egy pár perces üresjárat, amikor ezek a hús-vér emberek erőt gyűjtenek.