KULT
A Rovatból

Legalább a dalok már a nyarat hozzák – ezeket hallgattuk áprilisban

Fluor szomorúan sétál, a Halott Pénz pár naponta ontja magából a slágereket, Szilárd pedig rajzfilmfigurává változott. Többek közt, ezeket hallgattuk a hónapban.


Norskye – Hope

NORSKYE-ról még tavaly írtunk a For You premierje kapcsán, melyet a nyár egyik legígéretesebb elektronikus slágerének tituláltunk. Már akkor is láthattuk, hogy NORSKYE nem tétlenkedik a karanténban sem, most pedig egy újabb dallal jelentkezik – ez alkalommal az X-Faktorból és az Éjjel-nappal Budapest műsorból ismert aranyhangú énekesnő, Sophie is beszállt a ManGoRise-ból ismert KTK Steve mellé. A HOPE, címéhez hűen próbál reményt adni, a szerelmen túl a felfordult külvilág kizárásában is. A szaxofon és az énekhang tökéletes összhangban simul a kifinomult elektronikus ütemekre, és egyszercsak azon kapjuk magunkat, hogy dúdoljuk a refrén dallamát…

Stranowski – The Needle of The Scale

Vajon hány élete lehet egy dalnak? A The Needle of The Scale eredetileg Bodrogi BoZaN András és Kristóf Norbert közös dalaként jelent meg 2017-ben BoZaN: For Your Balance című EP-jén, majd 2020-ban a Hippikillernek köszönhetően a dark tónusú szám a nyolcvanas évek hangulatát idéző verzióban került fel végül a Hippikiller Deleted Pictures c. lemezére. Most pedig a pár éve Budapesten élő, de korábban a pécsi underground egyik jellegzetes arcának számító Stranowski választotta bemutatkozó munkájának. Hogy egy jó dal sokféle hangszerelésben is működhet, jól mutatja a Needle of the Scale, amely ezúttal modern pop köntöst kapott, míg a rajzolt borítót - utalva az énekesnő korábbi pécsi előéletére - Renyagyár készítette.

Wellhello – Szomorú séta

Szomorú sétára indult a Wellhello – legalábbis erről szól Lucával közös új számuk, mely immáron a második dal idén megjelenő Zsúr c. albumukról. A már megjelent Zsúr és a Szomorú séta a zenekar kísérletezőbb korszakát vetítik elő: „Mindkét dalon érezni, hogy ez már egy másik Wellhello. Az évek során sokat változtunk, nem azok a srácok vagyunk, akik 2014-ben voltunk. Eljött az ideje, hogy ezt a zenénkben is éreztessük." - foglalta össze az új korszak kezdetét Fluor. A Szomorú sétában éneklő Luca tehetségére a srácok az Instagramon figyeltek fel. Az elnöki páros pedig ígérete szerint pár hetente új számokat oszt majd meg a hamarosan érkező lemezről.

Halott Pénz – Ha itt vagy te

Tavasszal jön az új Halott Pénz lemez, a zenekar pedig rendhagyó módon áprilisban pár naponta mutatja be az album dalait, így ki is nevezték áprilist Halott Pénz hónapnak. A hónap során összesen 9 új dalt töltenek fel YouTube-ra, mindegyik videós kíséretet is kapott, így a rajongóknak bőven van miből válogatniuk. Nekünk is nehéz kiemelni egyetlen egyet, mi most a romantikus, ütős Ha itt vagy te videóját hagyjuk itt.

Paperdeer – Regularity

Biró Norbert és Kiss Benjámin elektronikus duója újabb klipet jelentetett meg hamarosan érkező lemezéről. A Regularityben azt az állapotot akarták megragadni, amikor rutinszerűen, szinte érzelmek nélkül éljük meg a napi cselekvéseinket, sőt kapcsolatainkat is. Ennek a vágyódással vegyes érzésnek a megragadásában Szurgyi Gergely gitárművész és ALUMNA, holland énekesnő és szövegíró volt segítségükre. A dalhoz készült álomszerű, költői klip a 80-as évek szovjet filmvilágát idézi és egyáltalán nem mentes az izgalmaktól.

Szilárd – Rossz ló

Balanyi Szilárd ősszel jelentette meg Ego tréning c. EP-jét, melyről kéthavonta új klippel jelentkezik. Most a Rossz ló került sorra, melynek rajzos videójában láthatjuk a zenekar tagjait rajzfilmfiguraként megelevenedni, ahogy mindenféle izgalmas kalandba keverednek. Ez az utolsó előtti videó az EP-ről, mely után remélhetőleg a csapat újra belevetheti magát a koncertezésbe is.

A Bence kalandjai – Az a perc

A Bence kalandjainál már hagyománynak számít, hogy A költészet napján jelentet meg új dalt. Nem volt ez másként idén sem, amikor a szólóprojekt mögött álló Jobbágy Bence Varga Júlia, Az a perc c. versét gondolta újra. A dalhoz készült videót Bence és felesége a saját üvegházukban rögzítették, a napfényes klipet és számot pedig kifejezetten ajánljuk nehéz reggelekhez inspirációként, amikor nehezen gyűlik az életkedv az ágy szélén üldögélve.

The Woodstock Barbie – Soul Smoke

Az élet javainak halmozását és a szabadság hullámának meglovagolását hirdeti a Woodstock Barbie legújabb Soul Smoke c. kislemeze. Az öt számos EP-n remekül vegyül a zenekar védjegyének számító lágy, soulos blues rock és a kemény, karcos stoner rock, az ének pedig több helyen kapott erősítést vokalisták képében, hogy kibonthassák a gospeles énektémákat. A végeredmény egy dögös, fülledt rock and roll lemez, amit alig várunk, hogy valamelyik fesztiválon is hallgathassunk!

Cabrio Cat – Neon Drive

Még a karantén hívta életre a Middlemist Redből ismert Papp Dávid és Dékány Anett duóját. A páros azóta is rendre írja könnyed, dreampop dalait, most pedig EP formájában tárják őket a világ elé. Az EP-t bemutató Electronic Beats-nek így mesélt Anett a dalokról: “A Neon Drive egy nyár éjszakai autózásra invitál. Szeretnénk kimozdítani a hallgatót a mostani frusztrált, sokszor melankolikus, néha már-már letargikus állapotból. Elvinni őt egy álomszerű utazásra, ahol csak pozitív vibe-ok veszik körül. Oda, ahol fellélegezhet, ahol ki tudja zárni a nyomasztó külvilágot, pár percre meg tud feledkezni a gondokról, és felszabadultan, szimplán csak létezik”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Bakács Tibor Szőke Andrásról: Őt tartom a fő csicskának. Nekem már tele a tököm azokkal, akik a pénz miatt össze-vissza hazudoznak
Augusztus közepén derült ki, hogy Szőke András filmrendező-színész csatlakozott a Gyopáros Alpár által vezetett Vidéki Digitális Polgári Körhöz.


A hírre Bakács Tibor a Facebookon reagált, majd a Blikknek is elmondta a véleményét.

Bejegyzésében több kérdést is feltett Szőkének. Arra volt kíváncsi, „egyetért-e a magyar szuverenitás feladásával az orosz hatalmi politika miatt”, illetve hogy „tetszenek-e neki Rákay Philip, mint a legtámogatottabb mozgóképes alkotó filmjei”. Azt is megkérdezte, „milyen pálinkát iszik, s mennyit”. Posztját azzal zárta: „nekem nem Dopeman, hanem Bandi lett a vezércsicska”.

Bakács szerint egy művészembernek nagyobb a felelőssége a közéletben, mint egy rappernek.

„Szőke Andrást nagyon régóta ismerem, és megkérdezném tőle a posztomban említetteket, hogy mi a véleménye azokról a dolgokról. Itt nem arról van szó, hogy melyik politikai párthoz tartozik, csak megdöbbentő volt számomra, hogy pont ő… Az a legkétségbeejtőbb gyanúm, hogy András nem gondolja, hogy ez a rendszer jó, hanem csak pénzre van szüksége. Nekem már tele a tököm azokkal, akik a pénz miatt össze-vissza hazudoznak, és mivel ő művész, ez jobban fáj, de joga van ehhez, viszont akkor nekem is jogom van ahhoz, hogy egy csicska! A legijesztőbb az lesz, hogy ha ez a Digitális Polgári Harcos Kör még egyszer eléri a győzelmet, akkor az egész magyar népre fogom ezt mondani” – mondta.

Hozzátette, körülbelül tíz éve nem tartja a kapcsolatot Szőkével, így nem emiatt romlott meg a viszonyuk.

„Őt tartom a fő csicskának az értelmiségieken belül, nem Dopemant, bár nem tudom, mennyire tanult. Meg kell értenem azt, hogy a pénz nagyobb úr mindennél, csak lassan jut el ez a tudatomig” – fogalmazott.

A Blikk kereste Szőke Andrást is, de a rendező nem kívánt nyilatkozni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
A legjobb Guy Ritchie-film, amit nem Guy Ritchie rendezett – A Rajtakapva vicces, véres, szívvel teli és kegyetlen
Mintha a ’90-es években forgatták volna, csak most került elő: a Rekviem egy álomért, a Fekete hattyú, A pankrátor és A bálna rendezője bebizonyítja, hogy ehhez is ért.


Na, ezt nem vártuk Darren Aronofskytól! Az 56 éves direktor gyorsan nevet szerzett magának a szakmában, amikor néhány rövidfilm után 1998-ban megrendezte a Pi című agymenést, majd 2000-ben a Rekviem egy álomért című, a drog- és egyéb függőségekről szóló filmek közt alapműnek számító zseniális őrületet. Később Aronofsky olyan, főként művészi, független, de mindenképpen szerzői filmeket dobott össze, mint A forrás (2006), A pankrátor (2009), a Fekete hattyú (2010), az Anyám! (2017) vagy A bálna (2022), szóval igen, a kemény dráma műfaján belül mozgott többnyire, csak maximum megspékelte azt más zsánerek (sci-fi, fantasy, thriller, horror stb.) elemeivel. Egyetlen kivételt eddig maximum a 2014-es, nagy költségvetésű bibliai látványfilmje, a Noé jelentett, amely, bár sikeres lett a mozik kasszáinál, azért keményen megosztónak bizonyult mind a kritikusok, mind a nézők körében.

Szóval a fenti filmográfiát tekintve a Rajtakapva egyértelműen rendhagyónak, kitérőnek mondható Aronofsky pályáján belül, hiszen a filmet nézve olyan érzésünk támadhat, mintha a kilencvenes években Guy Ritchie és Quentin Tarantino együtt leforgattak volna egy filmet, ám az elveszett, és csak most, 30 évvel később került elő, s pattant fel a mozik vásznaira.

Nyilván azért is lehet ilyen benyomásunk, mivel a film cselekménye 1998-ban játszódik. De hogy Aronofsky ennyire ért a humorhoz is, azt nem sejtettük.

A Rajtakapva eredetileg Charlie Huston 2004-ben megjelent regénye, egyben a Henry Thompson-trilógia első kötete. Huston pedig abban a kivételes kegyben részesült, hogy ő maga írhatta át a könyvét forgatókönyvvé, amikor a Sony lecsapott a megfilmesítésre. Hustonnak persze volt már tapasztalata e téren is, hiszen sokat dolgozott a Powers (2015-2016) című sorozaton, valamint a Gothamen (2014-2019) is.

A sztori szerint Henry „Hank” Thompson (Austin Butler), egykori baseballjátékos egy súlyos és traumatikus baleset után lesérül, ezért kénytelen abbahagyni a sportot, jelenleg pedig egy New York-i kocsma csaposa, és bár van egy csini és határozottan jófej barátnője, Yvonne (Zoë Kravitz), végső soron nem éppen azt az életet éli, amit anno eltervezett. Egy nap a punk szomszédja, Russ (Matt Smith) rábízza Hankre a macskáját, Budot, mert neki el kell utaznia pár napra.

Amikor azonban nem sokkal később orosz maffiózók Hanken keresik Russt, majd félholtra verik, a srác gyanítani kezdi, hogy a szomszédja igen nagy bajba keveredett.

Valamit nagyon keresnek az oroszok, sőt, nemcsak ők, hanem a Puerto Ricó-iak (Bad Bunny) és egy kegyetlen hászid zsidó testvérpár (Liev Schreiber, Vincent D’Onofrio) is. Hank egyetlen reménye pedig az ügyben nyomozó detektív, Roman (Regina King).

Ennél többet nem szabad elárulni, de igazából nem is érdemes, vagy kvázi nem is lehet, annyira gubancos, fordulatos, sokrétű és káosszal teli a cselekmény, amelynek közepén akarata ellenére a boxzsákká avanzsáló Hank kerül, akit igen sokszor helyben hagynak a sztori során.

Ezért pedig nemcsak az meglepő, hogy Darren Aronofsky egy „gájricsis” vicces-véres-krimis, az alvilág furcsa figuráit mozgató filmet hozott össze, hanem az is, hogy Austin Butler végre egyáltalán nem a coolságát és a keménységét kiemelő figurát játszik.

Hanket ugyanis tényleg sokat vegzálják, ő pedig ezek hatására éppúgy reagál, ahogy egy átlagember tenné: kihívja a rendőrséget, bevallja, hogy fél, és eleinte próbál elmenekülni az őt üldözők/keresők elől. Amikor azonban igazán komolyra fordulnak a dolgok, és számára is több mint személyes üggyé válik a titokzatos kulcs által kinyitható „valami” utáni hajsza, sőt, még Russ is visszatér, végre kezdeményezővé válik, és megpróbálja rendbe hozni az életét. Persze ez sem jelenti azt, hogy mindig tudja, mit csinál…

A Rajtakapva első körben a kilencvenes évek atmoszférájával varázsolja el a nézőit: a ruhák, a kütyük, az akkori New York, sőt, még valahogy a film minősége is olyan, mintha konkrétan ’98-ban rögzítették volna mindezt – ez utóbbi Aronosfky állandó operatőre, Matthew Libatique szakértelmét dicséri. Ezután kapjuk meg a szórakoztató karaktereket, köztük olyanokat, akikért szívből tudunk szurkolni és olyanokat, akiket szívből tudunk gyűlölni. Majd egyre jobban bepörög a sztori is, de ne egy körmönfont történetre gondoljunk, már ami a karakterek döntéseit és cselekedeteit illeti, a dolgok alakulását sokkal inkább a rengeteg bénázás, véletlen, pech, avagy épp szerencse határozza meg.

Szóval Aronofskyhoz képest egy jóval könnyedebb, ugyanakkor egyáltalán nem súlytalan filmről van szó, amelynél a rendező most inkább a szórakoztatófaktort helyezte előtérbe a mondanivaló helyett. És ennek eleget is tesz.

Talán annyit lehet felróni neki, hogy néha identitászavaros, vagyis nem tudja, hogy vígjáték vagy komoly krimi akar lenni, mivel, bár a poénok folyamatosan érkeznek, a hangvétel néha olyan súyos, hogy eszünk ágában sincs nevetni, s ilyenkor kissé idegen testként löki ki a film szervezete az oda nem illő poénokat.

De ez legyen a legnagyobb baj, mivel Aronofsky profin levezényelt egy ilyen retró krimi-komédiát is, ami végig fenntartja a figyelmet, fergeteges jelenetekben bővelkedik, kiváló színészek alakítanak benne nagyot, és ami a legfontosabb, odafigyel a karaktereire, még a kevésbé fontosakra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
„Ha Szergejnek ajándék kell, elviszi magángéppel” – Repülős Petiről szól a Bankrupt legújabb dala
A rendszerkritikus, közéleti punkrock slágereket futószalagon szállító zenekar ismét odaszúrt egyet a hatalomnak. Premier!


„Peti szeret repülni. De nem fapadoson nyomorogva, hanem privát luxus repcsivel. Peti szereti a medvét. De nem a rendes medvét, hanem a vodkaszagú, rosszarcú, részegen lövöldöző suttyó medvét. Peti nem szereti a Nyugatot. Mi meg nem szeretjük Petit, ezért írtunk róla egy számot.”

A fenti szavakkal jellemzi a Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a most debütáló, Repülős Peti című dalukat. A zenekar legutóbbi slágere, a Zebra 3 hónap alatt 140 ezres nézettséget ért el „a Zebratagadó DPK legnagyobb bánatára, és a sugárhajtással közlekedő Repülős Petitől is hasonló teljesítményt várunk el, különben bekéretjük” – teszi hozzá.

A klip szokás szerint a szövegre asszociáló filmes montázs lett, és megint készült belőle angol változat Jet Set Pete címmel, ami nem egészen same in English.

Repülős Peti:

Jet Set Pete:

Repülős Peti szeptember 12-én landol majd Spotify-on és valamennyi streaming platformon. Élőben pedig a zenekar valamennyi őszi koncertjén felcsendül majd, Budapesten először szeptember 19-én, az Akváriumban. (A folyamatosan frissülő koncertlista a Bankrupt honlapján érhető el.) A borítógrafika Vass Richárd munkája, a hangfelvétel pedig a Grenma Stúdióban készült Botlik Matyival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Biztonsági okok miatt Budapesten forgatják a Fauda következő évadát
Az ötödik évad eredetileg Marseille-ben készült volna, de a készítők túl kockázatosnak ítélték a helyszínt. Az új részekben a Hamász támadásai és a háború eseményei is helyet kapnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 05.



A Fauda ötödik évadát eredetileg Marseille-ben forgatták volna, de a készítők végül biztonsági okok miatt Budapestre hozták a produkciót – írja a Jerusalem Post az N12 izraeli csatorna alapján.

A világszerte ismert sorozat főszereplője Lior Raz, aki Avi Issacharoffal közösen alkotta meg a történetet. A legújabb évadban a Tarantino-féle Becstelen brigantykban feltűnt Mélanie Laurent is fontos szerepet kapott volna, ezért is terveztek sok jelenetet Franciaországban.

A 2023. október 7-i események után azonban Raz és Issacharoff átírták a forgatókönyvet, hogy a Hamász támadása és a háború is megjelenjen az új részekben.

A sorozat egyik sztárja, Idan Amedi, aki énekesként is ismert, a harcok kitörése után önként jelentkezett a hadseregbe. Néhány hónappal később, 2024 elején súlyos sérülésekkel került kórházba.

A Fauda új évada 2026-ban debütál az izraeli Yes csatornán, ezt követően pedig a Netflixen is látható lesz világszerte.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk