KULT

Könnyfakasztónak szánt műsorban derült ki, hogy egész jó humora van a Schobert házaspárnak - megnéztük az Életünk története első adását

Friderikusz Sándor műsorában fény derült arra is, hogy 20 év múlva Schobert Norbiból Hide the Pain Harold, míg Rubint Rékából egy szexi rocknagyi lesz. Mindeközben a műsorvezető gyakran diszkréten a háttérbe vonult.
Malinovszki András - szmo.hu
2020. november 02.


Link másolása

Vasárnap este elstartolt Friderikusz Sándor legújabb műsora, az Életünk története. Ebben a talkshowban profi maszkmesterek segítségével híres párokat repítenek előre az időben, hogy megnézhessük, milyenek lesznek saját maguk és egymás szemében idősebb, sőt egészen öreg korukban. Garantált megdöbbenés és könnyek voltak borítékolhatók - az önfeledt röhögések csak váratlan plusz esszenciát adtak a műsornak.

Az első este Schobert Norbert és Rubint Réka jövőjébe pillanthattunk bele, ami Norbi legutóbbi megnyilvánulásait, és az azokra érkezett reakciókat tekintve merész vállalkozásnak tűnt, de a műsorkészítők bátorsága kifizetődni látszott:

olyan arcát ismerhettük meg a sztárpárosnak, amivel a közösségi média felszínes világában, és eddigi tévés szerepléseik során nem nagyon találkoztunk.

Az Életünk története egy nagyon puritán felvezetővel kezdődik, amiben Friderikusz Sándor néhány perc alatt - kissé didaktikusan - elmagyarázza, hogy mit is fogunk látni az elkövetkezőkben. Már ennél a bemutatásnál érezhető, hogy ez a műsor azok közé tartozik, ahol az egykori showman kevésbé extrovertált oldalát mutatja meg. Legalább annyit megismerünk kíváncsiságából, mint legutóbbi tévés produkciójában, az Összezárva Friderikusszal-ban.

Az alapötlethez egy kissé felemás külcsínt kapott a produkció: a háttérdíszletek és bútorok alapvetően az otthonosságot és az intimitást sugározzák (a műkandalló a kevés felesleges giccs egyike), azonban a hatalmas terek és a nagy távolságok az egészre egy elidegenítő hatást borítanak. Nézők hiányában talán kevésbé stúdiószerűre is be lehetett volna rendezni a sztárpárok jövőjét, ami jobban is illett volna a műsor hangulatához.

Nem kardinális kérdés, de nagyon furcsa és nehezen megszokható, hogy a műsorvezető az első adás párjának egyik tagjával tegeződik, a másikkal magázódik, miközben a közös megszólításnál ezt váltogatja. Valamelyest meglepő módon a műsor első harmadában (a jelenben, amikor a páros tagjai önmagukról és a kapcsolatukról beszélnek) Friderikusz Sándor még a vártnál is visszafogottabb: bár kíváncsisága és kérdései méltóak talkshow-s múltjához, a szinte minden szórakoztató produkciójában meglévő fanyar humorából itt alaposan visszavesz, mutatva, hogy könnyed viccelődéssel ezúttal nem annyira kívánja elterelni a lélektani mélyfúrást. Annál váratlanabb, hogy

az első igazán jó poén Rubint Rékától érkezik, aki egyébként az egész műsor alatt kifejezetten szórakoztató, alaposan levetkőzve a különböző (úgy a hagyományos, mint a közösségi) médiákban ráragadt szerepet.

Az borítékolható volt (a készítőknek nem is titkolt szándéka), hogy számtalan könnycseppet fogunk látni a szereplők egyre öregedő arcán, de a műsorvezető ügyes terelgetésének köszönhetően az első mécsestörésig mindössze a 13. percig kell várnunk - ekkor egyébként még bőven a "jelenben" tart a műsor. A házaspár - főként Friderikusz egyetlen előtérbe helyezkedése és hajthatatlan stílusa miatt - még az olyan kellemetlen témákat sem kerüli, mint Norbi félrelépése vagy komoly szívműtétje.

És ezen a ponton el is érkezünk a legkevésbé megkerülhető kérdéshez. Schobert Norbert időnként nem hazudtolja meg a közösségi médiából ismert önmagát. Mikor arról kell beszélnie, mi fogta meg elsőként Rékában, szemrebbenés nélkül a fenekét említi, majd akkurátusan végigmegy élete párjának testrészein, és csak a műsorvezető rákérdezésére ment egyet a "legjobb barát" státusz bedobásával. Ugyanakkor

e sorok írója számára most derült ki, hogy Norbinak jó a humora - azok a poénok, amiket a műsor különböző (elsősorban az elképzelt jövőt ábrázoló) pontjain eldurrant, kifejezetten frappánsak, és mindegyik jókorát üt az adott pillanatban.

Nehéz ugyanakkor nem emlékezni a fitneszguru év eleji felszínes ámokfutására, amiért most külön kár, mert az Életünk története alapján kelthetné egy barátságos és jópofa fickó benyomását is.

A műsor ezzel fel is adja a nagy leckét: kinek-kinek magának kell eldönteni, hogy a húsz évről húsz évre öregedő vicceskedő Norbi bácsi, vagy a nagyképű és otromba beszólásokkal operáló milliárdos fitneszsztár személyiségét akarja elraktározni magában.

Az első műsor maga tartogat érdekes fordulatot is: amikor a 20 évet öregedett sztárok - egy egész jól sikerült átvezető grafika után - meglátják egymást (majd csak ezután saját magukat), borítékolható módon elmorzsolódik néhány könnycsepp, de egyszersmind ezek a műsor legviccesebb pillanatai is.

A jelenet, amikor Schobert Norbert megtudja 70 éves önmagáról, hogy kopasz lett, kifejezetten vígjátékira sikerült.

Az fő attrakció, az átalakulás természetesen semmilyen kivetnivalót nem hagy maga után: a maszkmesterek munkája alapjáraton is tökéletes, de a teljes hatás kedvéért a készítők a szereplők genetikai adottságait, szüleik vonásait és még életmódjuk várható hatásait is figyelembe veszik az öregítésnél. Friderikusz Sándor pedig mesterien irányítja szereplőit a nevetések és a könnyek között. Nyilván nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a kor előrehaladtával az utóbbiakból lesz egyre több.

Nagy meglepetés lenne, ha bármelyik sztárpáros azt mondaná a műsorfolyam során az időugrásokkor, hogy ilyen jövőbeli fejjel inkább váljanak szét az útjaik, de így is kifejezetten szórakoztató látni egymás reakcióit - különösen olyan esetben, amikor megtudhatjuk, hogy

Schobert Norbiból hetven évesen a jellegzetes fogazat nélküli Hide the Pain Harold, Rubint Rékából pedig 62 esztendősen egy szexi rocknagyi lesz.

Az Életünk története nem ad többet, mint amit ígér: 55 megható és szórakoztató percet, azt viszont nagyjából egyenletes színvonalon. A szereplők nem meglepő módon az egész műsor alatt egyre szimpatikusabbak lesznek, és ehhez a tárgyalt első adásban csak hozzátesz a Shobert-Rubint házaspár fent említett felhőtlen humora. Mondhatnánk azt is, hogy jó Friderikusz Sándort újra a képernyőn látni (nem is hazudnánk), de őszintén szólva ebben a műsorban a showt nem ő, hanem a látvány és a szereplők egymás közti viszonya viszi el. Nagy megfejtéseket és óriási drámákat valószínűleg a következő részekben sem kell várni, de azért álljon itt egy bölcsesség a 90 éves önmagát megpillantó Norbitól:

„Ha a 90 évet megélem egészségben, felőlem rondább is lehetek!”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


KULT
Eddie Murphy és Jonah Hill vígjátékán nem fogsz sírva nevetni – A magadfélék-kritika
Megnéztük a netflixes, A magadfélék című filmet.

Link másolása

Vannak azok a vígjátékok, amikben annyi megdöbbentő, béna és kellemetlen dolgot művelnek a szereplők, hogy nem bírsz nem nevetni rajta. És vannak azok, amiknek egyszerűen csak kedves és szórakoztató hangulatuk van, amitől végül jobb kedved lesz. Szerintem alapvetően ezeket keressük, amikor egy vígjátékra kattintunk. Hát erre a filmre sajnos egyik megállapítás sem igaz, a romantika sem pezseg benne, és drámának sem mondanám. Pedig az ötlet nem rossz.

Eddie Murphy és Jonah Hill régi motorosok, és valószínűleg unják már a klasszikus vígjáték formát.

Az utóbbi időben mindketten tűntek már fel olyan filmben, ami a szórakoztatásnál jóval többet adott: Eddie Murphy például a 2019-ben a Dolemite Is My Name-ben, Jonah Hill pedig a 2021-es Don't Look Up-ban.

Mindkét film a Netflixre készült, szóval akár közös alkotásuk, A magadfélék is mozoghatott volna ezen a vonalon.

A történetről röviden:

Adott egy fehér, zsidó srác, Ezra (Jonah Hill), aki megismer egy fekete, muszlim lányt, Amirát (Lauren London). Egymásba szeretnek, de a családok összeismertetése természetesen nem zajlik zökkenőmentesen. Ezra anyja, Shelley (Julia Louis-Dreyfus), és Amira apja, Akbar (Eddie Murphy) gyakorlatilag minden próbálkozásukra a lehető legrosszabbul reagálnak, és ezek a balul elsült találkozások, beszélgetések adják a film gerincét.

Klisés az alap, de alapvetően alkalmas lenne szórakoztatásra, hiszen a különböző kultúrák és generációk találkozása örök humorforrás. De ez a film mintha nem is szeretne igazán vicces lenni.

Dobnak ránk pár erőltetett, kétbalkezes, dadogós és drogozós poént, de a film legnagyobb részében abszolút nem cél a néző megnevettetése (vagy ha az volt a cél, akkor valamit nagyon rosszul csináltak).

Ráadásul ahhoz, hogy értsük a beszélgetéseket, és olykor el tudjunk mosolyodni Jonah Hill dumáján, értenünk kell a popkulturális utalásokat.

Ha nem vágjuk, hogy kicsoda Drake, vagy ha nem láttuk a Tron és a Jucie című filmeket, esélyünk sem lesz érezni a poént.

(Mondjuk én úgy, hogy képben voltam ezekkel sem nevettem fel...)

Alapvetően feliratos verzióban próbáltam elkapni a fonalat, de néha kíváncsiságból meghallgattam a magyar verziót is. Szerencsére a szöveg nem lett nagyon kiforgatva, magyarosítva, úgyhogy ha az ember tényleg nem érti, hogy mire próbálnak utalni, az azért van, mert főként az amerikai kultúrából merít.

Továbbá a fekete és a zsidó öntudat boncolgatása annyira sokszor, sokféleképpen és hosszan jön elő, hogy Közép-európai tapasztalatokkal ez szintén lehet túl ködös és megfoghatatlan.

Sokszor nehéz azt is eldönteni, hogy karikatúra-e ez az egész, vagy ténylegesen mélyen bele akar merülni ezekbe a különbségeke és a különböző népcsoportok sérelmeibe. Szinte csak összefeszülős pillanatokat látunk. Mintha a feketék és a fehérek, a muszlimok és a zsidók csak a különbségeket látnák egymásban. Mintha direkt nem vennék észre, hogy csak szimplán emberek mindannyian.

Ettől függetlenül a színészekre nem lehet különösebben panasz.

Julia Louis-Dreyfus például tökéletes alakítja a zsidó anyukát, aki nagyon trendinek, haladó szelleműnek és érdeklődőnek hiszi magát, de közben inkább sértő és iszonyat kellemetlen.

Igazi boomer, akit nem lehet visszafogni, pedig egyáltalán nem esik jól hallgatni, mert baromira nem vicces. Tudjuk, hogy ez a szerepe, de ettől még szarul esik.

Az örömapa meg a fekete öntudatot tolja túl. Faarccal és keményen.

Érdekes amúgy Eddie Murphy-t ilyen szerepben látni. Talán egy még drámaibb, még érzékenyebb, még komolyabb filmben izgalmas is lehetne ez az arca.

Jonah Hill és Lauren London között nem forr a levegő, de nekem szimpatikus, hogy végre nem tökéletes emberek alakítják a szerelmespárt egy filmben.

És bár a karakter nem ad neki elég teret rá, de Jonah Hill az egyetlen, aki egy kicsit tényleg vicces, szerethető, és olykor igazi embernek tűnik.

És sajnos ez a legnagyobb bók amit mondani tudok, mert összességében a film semmiből nem ad eleget. Nem nevettet meg, de elgondolkodtatni sem fog hosszútávon, mert ahhoz meg nem mélyül el rendesen.

Szépek a képek, jók a zenék, szeretni akarod a színészeket is, de az általuk megformált karakterek cselekedeteitől és mondataitól csak folyamatosan kellemetlenül érzi magát az ember.

És nem „felröhögök mert annyira kellemetlen”, csak simán kellemetlen.

A film végét azért nem lövöm le, de nyilván nem kell katartikus, fordulatos befejezésre számítani. A végső megoldás is elég random és lapos.

Talán pár tanulságot azért elvihetünk magunkkal a végén (vagy legalábbis a film is megerősít bennünket ezekben a dolgokban).

Soha nem fogjuk tudni pontosan beleképzelni magunkat a másik helyzetébe. Például fehér zsidóként senki nem fogja átérezni azoknak a feketéknek a helyzetét, akiknek a dédanyja még rabszolga volt.

De fontos az érzékenyítés, és fontos, hogy ezekről a témákról újra és újra szó essen, és pont egy félig vicces, félig komoly film segíthetne is ebben… De akkor ennél jóval összeszedettebbnek és érzékenyebbnek kellene lennie, és nem csak kliséket puffogtatnia.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
45 évesen meghalt Annie Wersching, a 24 színésznője
Két éve rákkal diagnosztizálták, de ezután is folytatta a munkát. Több, Magyarországon is népszerű sorozatban játszott.

Link másolása

45 évesen meghalt Annie Wersching, a 24 és Star Trek: Picard sorozat színésznője – közölte a Variety.

A színésznő 24 évesen szerepelt először a Star Trek: Enterprise 2002-es epizódjában. Ezután még számos népszerű sorozatban tűnt fel: játszott többek között a Vámpírnaplókban, a Supernaturalban, a Runawaysben, az Időutazókban és a 24-ben is.

Werschinget 2020-ban rákkal diagnosztizálták, de ezt követően az elmúlt két évben is folytatta a munkát.

A színésznőnek három gyereke volt.

„A legegyszerűbb pillanatokban is megtalálta a csodát. Nem volt szüksége zenére a tánchoz. Megtanított minket arra, ne várjunk, hogy a kaland megtaláljon. »Menjetek és találjátok meg. Mindenhol ott van«” – írta gyászsoraiban férje, a szintén színész Stephen Full.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„A nagyok közé tartozunk” – mondta az első transznemű színész, aki szerepet kapott a Marvelnél
Zoe Terakes a 2023 második felében érkező Vasszívben fog játszani, de azt még nem hozták nyilvánosságra, hogy melyik karaktert.

Link másolása

Tavaly jelentették be, hogy Zoe Terakes csatlakozott a Marvel egyik új sorozatához, a Vasszívhez. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ki alakít, a Marvel a szokása szerint az utolsó pillanatig titokban tartja a részleteket, csak annyit közöltek, hogy kulcsfontosságú lesz a szerepe.

Terakas az első transznemű színész, aki szerepet kapott a Marvel Moziverzum egyik produkciójában.

A 22 éves Terakes most a Collidernek beszélt arról, mit jelent számára ez a lehetőség.

„Én mint transznemű ember nem láttam magamhoz hasonlókat sehol, amikor felnőttem. Nem tudtam, hogy létezem. Főleg nem egy szuperhősös filmben vagy sorozatban. Úgyhogy most nagyon hálásnak érzem magam, meghat, hogy a kis transzgyerekek és tinédzserek most láthatnak valakit, el lesz ismerve a létezésük. Azt is láthatják, hogy akár szuperképességeik is lehetnek, hogy ennek a világnak is a részei, nem csak traumákat feldolgozó történetekbe, ahol annyi a szerepük, hogy meghaljanak. A nagyok közé tartozunk. Szóval igen, ez sokat jelent nekem”

- fejtette ki, ezzel talán arra utalva, hogy az ő karakterének is lesznek különleges képességei.

A Vasszív várhatóan 2023 második felében fog debütálni a Disney+-on. A főszereplője a Dominique Thorne által alakított Riri Williams lesz. A karakter tavaly a Fekete párduc 2. részében tűnt fel először.

Az elmúlt években a Marvel tudatosan törekedett a diverzitásra.

Az Örökkévalókban feltűnt az első süket (Lauren Ridloff mint Makkari) és az első nyíltan meleg (Brian Tyree Henry mint Phaisztosz) szuperhős. A Shang-Chi és a tíz gyűrű legendájában először kapott főszerepet egy ázsiai származású színész (Simu Liu) egy szuperhősfilmben, a Doktor Strange az őrület multiverzumában című filmben pedig egy az első latin származású, különleges képességű karakter (Xochitl Gomez mint America Chavez) tűnt fel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
Jön a Házasság első látásra a TV2-n: szakértők hoznak össze párokat, akik az esküvőn látják először egymást
Már várják a jelentkezőket a külföldön nagy sikert aratott társkereső reality-be.

Link másolása

A Nagy Ő mellett egy másik párkereső műsor is lesz idén a TV2-n: a csatorna feléleszti a Házasság első látásra című reality-t, amit már 30 országban tűztek képernyőre Ausztráliától Olaszországon át Norvégiáig, egyes helyeken pedig olyan sikeres, hogy már számos évadot megélt.

Magyarországon korábban már próbálkozott vele az RTL, a 2017-es első évad után azonban nem folytatták. Az akkor összeházasított négy párból három már a forgatás ideje alatt a válás mellett döntött, a negyedik pedig nem sokkal a műsor után szakított.

A Házasság első látásra című reality-ben a szereplők nem a klasszikus jelentkezés-ismerkedés-randi-párválasztás idővonalon haladnak, hanem arra vállalkoznak, hogy

teljesen vakon, egy szakértői csapat által számukra ideálisnak talált partnerrel az első találkozásukkor összeházasodnak.

A pszichológia és a társadalomtudomány területén elismert szaktekintélyek gondosan, tudományos alapokra támaszkodva kutatják fel mindenki számára a tökéletes társat.

A párok először az esküvőn pillantják meg egymást és miután kimondták a boldogító igent, kezdetét veszi életük legnagyobb kalandja. A nászút után összeköltöznek és megkezdik a közös életüket. Az első csóktól az első könnyekig a kamerák minden pillanatukat dokumentálják, miközben szakértők elemzik a kapcsolatukat.

Hat hét együttélés után a házaspároknak dönteniük kell: együtt maradnak, vagy külön utakon folytatják.

„Magyarországon minden negyedik ember magányos. Ha már önnek is elege van a sok félresikerült randevúból és esélyt adna a tudománynak, várjuk a jelentkezését” - invitálja a leendő szereplőket a TV2.

Akit érdekel a lehetőség, ide kattintva jelentkezhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: