KULT
A Rovatból

Kicsapták a gimiből, mert pornózott, egy élő csirkeszívet játszott a színpadon, és röhögés miatt rúgták ki egy forgatásról – 35 érdekesség a 70 éves Willem Dafoe-ról

Az öt nővére világosította fel, a színészkedés előtt díszleteket épített, és ő az egyetlen, akit Oscar-díjra jelöltek egy vámpír szerepéért – ilyen és ehhez hasonló különlegességekkel készültünk.


1. William J. Dafoe néven született 1955. július 22-én a wisconsini Appletonban.

2. Angol, francia, német, ír, észak-ír, skót és svájci-francia ősökkel rendelkezik. Sok elődje Kanadában élt.

3. Nyolc testvér közül ő a második legfiatalabb. Öt nővére van, Diane, Jane, Nancy, Barbara és Sarah, valamint két fivére, Richard és Donald. Donald Dafoe egyébként elismert transzplantációs sebész.

4. A wisconsini Appletonban található Appleton East gimnáziumban tanult és érettségizett, ahol még egyébként Billy néven ismerték.

5. Az első nevét, a Williamet az apjától örökölte. Ő azonban nem akart William Jr. vagy Billy lenni, a gyerekkori becenevei közül pedig a Willem tetszett neki, ezért ezt a nevet tartotta meg.

6. Elmondása szerint az öt nővére nevelte fel, mert az apja, Dr. William Alfred Dafoe sebész volt, az anyja, Muriel pedig nővér, és együtt dolgoztak, így egyiküket sem látták sokat.

7. 12 éves korában ott volt ő is a Dallas Cowboys és a Green Bay Packers között 1967-ben megrendezett NFL bajnoki döntőn, amely Ice Bowl néven vált ismertté, és az amerikai profi futball történetének egyik leghíresebb mérkőzése.

8. Gyerekként a szexszimbólum Raquel Welch-ért volt oda a leginkább.

9. Egy ízben kicsapták a középiskolából, mert részt vett egy felnőtt film forgatásán. „Csak egy fiatal srác voltam Wisconsinban, bármit megtettem volna, hogy elkerüljek onnan” – nyilatkozta erről később.

10. Saját beszámolója szerint az öt nővére világosította fel őt 6 éves korában: „A nővéreim állandóan a szexről beszéltek. Olyan dolgokat mondtak nekem, amiket kisgyerekként nem akartam hallani. Emlékszem, az egyikük 6 éves koromban a fellációról és a cunnilingusról beszélt. Azt mondtam: »Csak a mocskos emberek csinálnak ilyet, ugye?«, ő meg csak nevetett. Amikor a barátaimnak elmondtam, amit a madarakról és a méhekről tudtam, elpáholtak, mert undorítónak találták.”

11. A színészkedés előtt díszleteket épített, amikor a Theatre X nevű kísérleti színi csoporttal dolgozott Milwaukee-ban, mielőtt 1976-ban New Yorkba költözött, ahol a Wooster Groupnál kezdett játszani, amellyel Amerika- és világszerte turnézott.

12. Egyszer egy élő csirkeszívet játszott a színpadon, méghozzá a The Cocktail Party című darabban 1978-ban, és valószínűleg ez még az egyik legvisszafogottabb szerepe volt a hírhedt színházi társulatban, a Wooster Groupban.

13. Michael Cimino rendező kirúgta őt westerneposzából, A mennyország kapuja (1980) című filmből, mivel a forgatás során hangosan nevetett az egyik stábtag viccén. A nyolc hónapos munkálatoknak így csak az első három hónapjában vett részt, de végül nem tüntették fel sehol a stáblistán. A film a bemutatása után hatalmasat bukott a mozikban.

14. Esélyes volt Joker szerepére az 1989-es, Tim Burton-féle Batman: A denevéremberben, de végül Jack Nicholson kapta meg a szerepet.

15. Azt mondja, úgy érzi, hogy elszalasztott néhány hagyományosabb, normálisabb szerepet, mert mindig egy excentrikus színésznek tartották őt, aki sötét kis filmekben játszik. „Olyan vagyok, mint a szomszéd fiú, már ha a szomszédodban egy mauzóleum lenne” – mondta.

16. 24 órán át delíriumban volt, miután sárgalázat kapott A szakasz (1986) forgatásán.

17. A Pókember (2002) című filmben a legtöbb kaszkadőrmutatványt ő maga végezte a Zöld Goblin siklóján. Tehát amikor a karakter mozog a gépen, az nem számítógépes animáció, szinte mindig maga Willem látható.

18. Ő az egyetlen színész, akit egy vámpír szerepéért Oscar-díjra jelölték, méghozzá A vámpír árnyéka (2000) című filmben Max Schrek karakteréért.

19. Lou Reed 2003-as albumán, a The Ravenen is hallható a hangja. Ezen az albumon Edgar Allan Poe verseinek átírt változatát adja elő.

20. Összesen nyolc, a legjobb film kategóriájában Oscar-díjra jelölt filmben játszott, ezek a következők: A szakasz (1986), Lángoló Mississippi (1988), Született július 4-én (1989), Az angol beteg (1996), Aviátor (2004), A Grand Budapest Hotel (2014), a Rémálmok sikátora (2021) és a Szegény párák (2023). A szakasz és Az angol beteg meg is kapták a fődíjat.

21. A New York Times 2020. november 25-i számában a XXI. század 25 legnagyobb színészei közé sorolták őt.

22. Szóba került Dennis Hopper szerepére (Frank Booth) is a Kék bársony (1986) című David Lynch-filmben is.

23. Végül aztán bekerült egy Lynch-filmbe, a Veszett a világba (1990), amelynek az egyik próbáján (abban a jelenetben, amikor Dafoe karaktere meg akarja erőszakolni Laura Dernét) játékosan elénekelte néhány sorát. Lynch-nek ez nagyon tetszett, és azt akarta, hogy Dafoe a forgatáson is énekelje el a szövegét, az ötlet azonban végül nem valósult meg.

24. Bizonyos statisztikák szerint ő az a mainstream színész (talán Sean Bean mellett), aki a legtöbb halált játszhatta el a filmvásznon.

25. Nagy ritkán eszik halas szendvicset, szóval igazából peszketáriánus, de egyébként szigorúan a vegetáriánus étrendet követi, mivel úgy gondolja, hogy az állattenyésztés az egyik fő oka a bolygó pusztulásának.

26. 1977-től 27 éven át élt élettársi kapcsolatban Elizabeth LeCompte színházi rendezővel és színésznővel, aki a Wooster Group tagja és direktora is volt. LeCompte-tól született egy Jack nevű fia, 1982-ben.

27. 2004-ben ismerte meg a nála 20 évvel fiatalabb olasz rendező-író-színésznőt, Giada Colagrandét, akit 2005-ben feleségül vett (Dafoe 50, Colagrande 30 éves volt akkor). Azóta is együtt vannak, és felváltva élnek Rómában, New Yorkban és Los Angelesben.

28. Folyékonyan beszél olaszul.

29. Felajánlották neki Ethan Roark szenátor szerepét a Sin City: A bűn városa (2005) című filmben, de végül Powers Boothe kapta meg a karaktert.

30. Eddig összesen négy alkalommal jelölték színészi Oscar-díjra: A szakaszért (1986), A vámpír árnyékáért (2000), a Floridai álomért (2017) és a Van Gogh az örökkévalóság kapujábanért (2018), de egyiket sem tudta díjra váltani.

31. Azért volt néhány rossz szerepvválasztása is, amelyekért kijutott neki például két Arany Málna-jelölés: az 1993-as A tanú testéért és az 1997-es Féktelenül 2: Teljes gőzzelért.

32. Hosszú ideje ashtanga vinyasa jógát gyakorol.

33. Lars von Trier rendezőnek ki kellett vágnia Dafoe férfiasságát az Antikrisztus (2009) című filmjéből, mivel állítása szerint „túl nagy volt és zavaró”.

34. Willem egyszer megnyúzott egy wallabyt (egy kis méretű kengurut), hogy hiteles legyen a 2011-es A vadász című filmjének főszerepében. „Csak egy esélyem volt, mert csupán egy állat állt rendelkezésünkre. Azt mondták: »Figyelj, már egy ideje halott. A gyomornedvek felhalmozódtak benne, és eléggé felfúvódott. Ha rosszul csinálod, az arcodba fog robbanni.« Szerencsére sok sebész van a családomban, szóval azt hiszem, ez a génjeimben van” – emlékezett vissza erre.

35. 2024. január 8-án csillagot kapott a Hollywoodi Hírességek Sétányán, a Hollywood Boulevard 6284. szám alatt. A ceremónián Patricia Arquette és Pedro Pascal voltak a vendégszónokok.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
Krasznahorkai László Nobel-díját a könyvtár és a könyvesboltok sem hirdetik a szülővárosában, pedig ő azt mondja: beérné egy A4-es papírlappal is
Az író Facebook-oldalán mondott köszönetet mindazoknak, akik gondoltak rá és gratuláltak neki az irodalmi Nobel-díj kihirdetése alkalmából.


Lassan egy hónap telt el azóta, hogy kiderült, egy magyar író, Krasznahorkai László kapja az irodalmi Nobel-díjat. A rangos elismeréshez számos közéleti személyiség gratulált, a világsajtó is hosszan írt munkásságáról. Úgy tűnik azonban, hogy a friss Nobel-díjas szülővárosában, Gyulán nem büszkélkednek annyira a sikerrel – legalábbis az író Facebook-oldalán található bejegyzés szerint:

„Krasznahorkai László hálás mindenkinek, barátnak, ismerősnek, fordítónak és kiadónak, tartós olvasónak és kezdő olvasónak, akár magyar, akár még nem magyar, távolinak tehát és közelinek, és különösképpen a képen látható üzenet íróinak szülővárosomban, Gyulán, ahol rajtuk kívül nemcsak »óriásplakáttal« nem üdvözlik szerény elvándoroltjukat, de még a könyvesbolt vagy a könyvtár előtt sem látni – pedig beérném egy A4-es papírlappal is – az öröm bármi jelét – hálás, tényleg az, hogy szeretettel gondoltak és gondolnak rá az irodalmi Nobel-díj kihirdetése alkalmából.”

A poszthoz mellékelt képen egy ablakra kiragasztott papír látható, amin ez áll: „Krasznahorkai László (szülővárosa: Gyula), irodalmi Nobel-díj, 2025. E ház lakói büszkék rád, gratulálunk!”

Via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
Meghalt Ganxsta Zolee édesanyja
Kassai Ilona Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színésznő 97 éves volt.


Ganxsta Zolee a Facebookon tudatta, hogy kedden elhunyt édesanyja, Kassai Ilona, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő.

Az 59 éves rapper szerda este osztotta meg a hírt, egy közös fotóval és szívszorító sorokkal búcsúzott, vette észre a Blikk.

„Tegnap este drága Édesanyám, Kassai Ilona az angyalok közé került, a Mennyek országába. Egy igazi művész volt, és a legjobb anya. Köszönöm mindenkinek, aki most egy picit megemlékezik róla a szívében”

- olvasható a zenész posztjában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Egy előadás, amit soha nem felejtesz el – és amiről nem készíthetsz képet
Nem tudom, hányszor lehet ellőni azt a mondatot, hogy ilyet még nem látott a világ! De talán ez most nem túlzás. A Walk My World új szintre emeli az immerzív színházat.


Aki valaha hallott már a Recirquel társulatról, vagy látott tőlük bármilyen előadást, az tudhatja, hogy látványban és érzelemben nincs hiány náluk. És nagyjából azt is sejtheti, hogy most mire számíthat... vagy talán mégsem. Mert ez a produkciójuk minden eddiginél nagyobb, és nemcsak méreteiben, hanem abban is, amilyen mértékben hat a nézőre.

Úgy érkeztem a sajtótájékoztatóra, mint mindenki más: kíváncsian, de fogalmam sem volt, hogy pontosan mi fog történni. Abban biztosak lehettünk, hogy fotózni és videózni lehet — ami már önmagában is különleges lehetőség volt, hiszen a Walk My World előadásán ez majd tilos lesz.

Ebben a világban, ahol mindent meg akarunk osztani, ahol a pillanatok értéke sokszor a megörökítésükön múlik, furcsán hangzik, hogy itt pont az ellenkezője történik: életed legextrább előadását éled majd át, de el kell tenned a telefonodat.

Bevallom, elsőre ez nekem is furcsán hangzott. A bizonytalanság csak akkor kezdett oldódni bennem, amikor meghallgattuk a készítőket, és lassan elkezdett összeállni, hogy miről is van szó.

A tájékoztató után megkaptuk az első instrukciókat: maszkokat vettünk át, amit végig viselnünk kellett. Már ettől megváltozott a hangulat.

Ezt követően csoportokra osztottak minket, hiszen az előadásból mi is csak egy-egy apró jelenetet nézhettünk meg. Én fotós kollégámmal Hector otthonába pillanthattam be.

Ahogy a hosszú folyosókon sétáltunk, már maga az út is felépítette bennünk ezt a külön világot. Nem tudtuk megmondani, milyen korban járunk — egyszerre volt időtlen és nagyon konkrét. De a falak, a fények, a hangok határozottan baljós hangulatot árasztottak. Abszolút érthető, hogy ez miért csak felnőtteknek szóló program.

Az első jelenetben egy férfi táncát nézhettük végig. Képtelenség volt nem érezni, mennyire más ez így, pár lépésnyire az előadótól.

Őszintén: kicsit zavarban voltam. Más egy színpadon látni ezt, mint így, testközelből.

De pont ez a zavar az, ami miatt nagyon működik az egész. Mert kizökkent. Mert megkérdőjelezi azt is, hogy mit jelent nézőnek lenni egy előadáson.

Aztán továbbmentünk a fő térbe, ahol a finálé zajlik majd. Itt már több szereplő volt és óriási nyüzsgés.

Itt sokkal könnyebb volt kívülről nézni az egészet, de közben azt is biztossá vált, hogy a legnagyobb hatást azok a pillanatok váltják majd ki az emberekből, amik intim terekben zajlanak.

És az ilyen jelenetekből az összeset nem láthatja majd mindenki, hiszen egyszerre zajlik több produkció, több különböző ponton.

És ez az, ami miatt tényleg nem tudom megmondani, hogy ki mit fog érezni — csak azt, hogy valamit biztosan.

A Walk My World élménye: immerzív mitológiai utazás Budapesten

A Recirquel új produkciójában a néző szó szerint a történet részévé válik: a 2,5 órás előadást egy 6000 m²-es, filmes díszleteket idéző térben szabadon járhatja be.

A közönség saját útját járva döntheti el, melyik mitikus karaktert, istent, hőst vagy különös lényt követ majd, és mely jeleneteknél időzik el hosszabban.

A látogatók közelről követhetik az előadóművészek mozdulatait, bejárhatják titkos szobákat, megérinthetik a berendezési tárgyakat, és még egy elrejtett bájitalt is kipróbálhatnak. Az élményt erősíti, hogy a nézők maszkot viselnek, így láthatatlan megfigyelők lehetnek.

De a Recirquel produkciója nem csupán egy élménytér, hanem egy gazdag, mitológiai alapokon nyugvó történet is egyben.

A Walk My World Vergilius eposzának, Aeneas és Dido szerelmi tragédiájának modern feldolgozása.

Ez az ókori mítosz kel életre 220 különálló jelenetben, lenyűgöző újcirkusz és tánc produkciók közepette, teremtve meg ezt a minden érzékszervre ható, lüktető, érzéki világot.

Az alkotói munka mélységét mutatja, hogy az előadáson több mint 20 különféle cirkuszi zsáner látható, köztük olyan ritkaságok, mint a tízméteres magasságban repítő orosz hinta, a cyr vagy a rhönrad. A táncművészet is rendkívül gazdag repertoárral bír: a kortárs tánc és a balett mellett a kontakt improvizáció is hangsúlyos szerepet kap.

A filmszerű látvány élményét emelik a technikai részletek. A 150 fős stábot olyan nemzetközi kiválóságok is segítették, mint a világhírű brazil Grupo Corpo vagy az amerikai táncművész, Bill Shannon, ezzel is aláhúzva az előadás világszínvonalát.

A 6000 m²-es térben több mint 10 000 kellék szolgálja a hitelességet, melyek többsége az 1920-as évektől a '70-es évekig használt retro tárgyak és antikvitások egyedi válogatása.

A látványtechnikai csúcspontok között említendő egy ötméteres, az artistákkal együttműködő robot, valamint a földről felemelkedő ágyak és asztalok. Az előadóterek falait kortárs képzőművészek egyedi grafikái és falrajzai teszik még varázslatosabbá.

Az előadás számokban

Premier: 2025. november 5.

Heti előadások száma: 5

Játékidő: kb. 2,5 óra

Előadóterület: 6000 m²

Próbafolyamat: 6+ hónap

Előkészület: 5 év

Kreatív stáb: 150 fő

Előadók: 32 artista és táncművész, 4 kontinensről

Szereplők száma: 25 mitológiai szereplő

Szobák száma: kb. 40 különálló helyiség

Kellékek: több mint 10 000 egyedi tárgy

Jelenetek: 220 különálló részlet

Zenei sávok: 64 csatornán megszólaló hangzás

Műfaji gazdagság: több mint 20 különböző cirkuszi műfaj

Vági Bence rendező-koreográfus szerint a Walk My World unikális attrakciója lesz Budapestnek, hiszen ehhez hasonló léptékű immerzív élményt eddig csak a világ legnagyobb művészeti központjaiban (New York, Sanghaj, London) láthattak a nézők.

Ez az előadás épp azért fontos a mai közönség számára, mert a hagyományos, állatos cirkuszt felváltó új megközelítést XXI. századi köntösben viszi színre:

emberi akrobatákat és táncművészeket állít középpontba olyan monumentális térben, ahol minden mozdulatnak értelme és története van.

A modern közönség, aki megszokta a digitális ingereket, itt valóban valami olyan élménnyel találkozik majd, ami minimum az előadás idejére teljesen kiszakítja a valóságból.

A Recirquel Társulatot 2012-ben alapította Vági Bence rendező-koreográfus, mára a kortárs előadóművészet vezető társulatai között tartják számon a világon. A Recirquel a legkeresettebb magyar kulturális produkció külföldön: évente több száz előadást mutat be a legnevesebb színházakban és művészeti fesztiválokon világszerte – New Yorktól Edinburgh-ön át Dél-Koreáig. A társulat egyedi, az újcirkuszt, a modern és klasszikus táncot ötvöző formanyelvét, a cirque danse-t, a többi között olyan nemzetközi sikerű produkciók fémjelzik, mint a My Land (2018), a Solus Amor (2020), az IMA (2022) és a Paradisum (2024). 


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Visszatér a terrorbohóc – Az új It: Welcome to Derry HBO-sorozat keményen darálja a szereplőit!
Újra látjuk Derryt, és vele együtt a gyermekkor legrettegettebb rémálmát, a félelemből táplálkozó démoni lényt. Az It: Welcome to Derry első része minden várakozást felülmúl! A 60-as évek ártatlansága sosem volt ennyire félelmetes. Andy Muschietti új sorozata egyszerre nosztalgikus és hátborzongató!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. október 29.



Már az első képsoroknál világossá válik, hogy az It: Welcome to Derry nem kíván óvatoskodni.

Andy Muschietti, aki a korábbi Az-filmekkel már bizonyította, hogy mesterien ért a rettegés megkomponálásához, most visszatér a gyökerekhez.

Szó szerint és átvitt értelemben is. A rendező keze nyoma minden pillanatban érezhető, a sorozat hangulata már az első részben magával ragadja a nézőt. Itt nem kímélnek senkit és semmit.

A hatvanas évek miliője rendkívül hitelesen kel életre. A díszletek, a jelmezek, a zenék és a színek együttesen teremtik meg azt a nosztalgikus, mégis fenyegető légkört, ami az eredeti filmek egyik legnagyobb erőssége. Az alkotók ügyesen egyensúlyoznak a múlt bája és a borzalom közt, ez az ellentét adja a sorozat igazi ízét. A gyerekkori ártatlanság és Derry mélyén megbúvó gonosz kontrasztja itt is tökéletesen működik.

A nyitójelenet nemcsak hatásos, de egyenesen mellberúgó. A brutalitás kicsit talán öncélú, mégis elég erőteljes ahhoz, hogy a néző ne felejtse el, ez bizony nem egy családi matiné.

A 18-as karika bőven indokolt, ám a készítők ügyesen elkerülik a túlzások csapdáját, épp annyit mutatnak, amennyit kell. Ez a visszafogottabb merészség teszi igazán feszessé a hangulatot. Maradjunk annyiban, hogy az első jelenet szülésjelenete velem marad egy ideig.

A történet középpontjában ismét gyerekek állnak, akik egy titokzatos eltűnés nyomába erednek. Matty (Miles Ekhardt) sorsa már a nyitányban eldől, de „barátai”: Lilly (Clara Stack) és Teddy (Mikkai Karim Fidler) még nem tudják, mi történt vele.

A bűntudat és a kíváncsiság hajtja őket, miközben lassan szembesülnek Derry sötét titkaival.

Pontosabban egy nagy titkával. A gyerekszínészek frissességet hoznak a képernyőre: természetesek, szerethetőek és hihetőek. Bár egyikük sem ismert név, mindannyian tökéletesen hozzák a karaktereiket. Már most érezni, hogy erős kis csapat kovácsolódik belőlük, akárcsak az eredeti film hőseiből. De azért várjuk ki az első rész végét.

A felnőtt szereplők közül James Remar és Jovan Adepo visznek színt a mellékszálakba. Alapvetően érdekes a koreai veterán története, aki a hidegháborús Amerika árnyékában próbál boldogulni. Mint afroamerikai tiszt, ki kell harcolnia társai tiszteletét, olykor kevesebb sikerrel. Ez, a rasszizmussal szembeni görbe tükör, meglátjuk majd mire megy. A sorozat itt-ott játszik történelemmel, néha kissé idealizálja a múltat, de mindez megbocsátható, mert a cél nem a dokumentarizmus, hanem a hangulat megteremtése. Ez viszont egyértelműen működik, méghozzá hibátlanul.

A történet nem kiemelkedő, akik olvasták/látták az eredetit, azért érezhetően ismétlik önmagukat, de az első rész alapján még ezt nem nevezném egyértelmű negatívumnak.

Bill Skarsgård hiánya talán meglepetésként érheti az egyszeri nézőt, de éppen ez ad izgalmat az első résznek. A terrorbohóc árnyéka ott lebeg minden jelenet fölött, még akkor is, ha ő maga nem bukkan fel. Ez a sejtelmesség fokozza a feszültséget: tudjuk, hogy el fog jönni az a pillanat, amikor újra szembenézünk vele, és ez a várakozás az egyik legerősebb húzóereje az első résznek. Alig várom a folytatást!

Technikailag a sorozat eddig kifogástalan. A vizuális világ egyszerre realisztikus, brutális, véres és álomszerű, a fényképezés gondosan kidolgozott.

A kamera néha játékosan követi a gyerekeket, máskor ridegen pásztázza a kisváros utcáit, mintha maga Derry is élne, lélegezne. Az effektek nem hivalkodóak, inkább finoman támogatják a történetmesélést, egészen addig, ameddig be nem tör a képernyőre a kétfejű repülő démonbébi és minden finomkodást kidobnak az utcára. A hangdizájn tökéletesen épít a csend erejére és a kaotikus pusztításra.

Az első epizód végén katartikus pillanat zárja a történetet. Egy olyan befejezés, ami után az ember ösztönösen a következő rész gombja után nyúlna, ha tehetné. A Warner azonban heti adagokban tálalja a rémálmot, így marad a várakozás feszültsége.

Ez talán nem is baj: az It: Welcome to Derry eddig inkább lassan bontakozó, atmoszférikus horror, amit érdemes ízlelgetni, nem egyszerre ledarálni. Pedig nagyon kívánja a szervezetem a következő részt!

A sorozat legnagyobb erénye, hogy nem csupán rettegést kínál, hanem érzelmet is. A barátság, az örökölt traumák, a bűntudat és az összetartozás témái újra és újra előkerülnek, a horror elemek mögött valódi emberi dráma húzódik. A gyerekszerelem és a veszteség árnyéka, a felnövés fájdalma mind ott rezeg a háttérben, ettől lesz a sztori több puszta ijesztgetésnél.

Összességében az It: Welcome to Derry első része méltó folytatása Muschietti világának. Nagyon reméltem, hogy A Flash - A villám csak egy véletlen botlás volt és a szakember nem felejtett el rendezni.

Atmoszférikus, izgalmas és vizuálisan lenyűgöző.

Aki szerette a 2017-es filmeket, az most is otthon fogja érezni magát ebben a baljós kisvárosban. Az alkotók tisztelettel nyúlnak a forráshoz, mégis képesek új színt vinni a történetbe, eddig azért az kiemelhető, hogy még csak egy rész elérhető a sorozatból. Ha a folytatás is tartja ezt a színvonalat, akkor Derry városa újra a modern horror egyik legizgalmasabb helyszínévé válhat, és mi örömmel térünk vissza oda, bármennyire is rettegünk tőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk