KULT
A Rovatból

Kakaszobrot avattak az RTL új sorozatának első részében

Elindult A mi kis falunk, Csuja Imrével, Revicky Gáborral, Szabó Győzővel és Bata Évával. A falusi valóságot ábrázoló sorozat ígéretes, de van még hova fejlődnie.

Link másolása

„Nekünk itt semmi szükségünk a kultúrára”

Habár a magyar filmgyártásban nagyon komoly hagyományai vannak a vígjátékoknak, igazán vicces, jól eltalált humorú komédiákból valamiért mégis keveset tudunk felmutatni. Így hát amikor feltűnik a láthatáron egy Üvegtigrisre hajazó, új magyar vígjátéksorozat, senkit sem lehet hibáztatni azért, ha legalábbis szkeptikusan ül le a tévéképernyő elé.

Az RTL Klub új sorozatát, A mi kis falunkat mégis nagyon vártuk: egyfelől a reklámkampányból látszott, hogy az RTL nagyon bízik a sorozat sikerében, másfelől pedig egy olyan csapat állt a produkció mögött, akiknek nagyon régóta vártuk már a tévés bemutatkozását.yxcv

A ContentLab & Factory nevű produkciós cég két évvel ezelőtt azzal vívta ki a hazai televíziós szakma tiszteletét, hogy amerikai mintára saját forgatókönyvfejlesztői csapatokat hoztak létre. Ez annyit takar, hogy az írók közösen fejlesztik a történetet az úgynevezett showrunner felügyelete alatt, aki – akárcsak a tengerentúlon – a forgatókönyvírástól az utómunkáig felelős a produkcióért. A mi kis falunk az első sorozat, amely ebben a rendszerben készült, és aminek a pilotját sikerült is eladniuk egy tévécsatornának. Nagyon kíváncsiak voltunk hát az eredményre!

A mi kis falunk egy szlovák sorozat remake-je, amelyet az alkotók a „nagy magyar valóságba” ültettek.

Az eredményt legjobban úgy tudnánk jellemezni, mintha az Üvegtigris kissé visszafogottabb, falusi verziója lenne,

a csütörtök este debütáló első epizódból pedig nagyon jól látszik, hogy a készítők mindent megtettek azért, hogy egy szórakoztató és piacképes sorozatot hozzanak ki ebből a receptből.

Videó: A mi kis falunk előzetese:

Nem bízták a véletlenre a dolgot, így még a legapróbb szerepben is csupa ismerős arcot láthatnak viszont a nézők: a karikatúrára vett korrupt polgármester szerepében Csuja Imre szerepel, a Bata Éva által játszott kocsmárosné után epekedő, az események középpontjában álló unokaöcs szerepében Bánki Gergely bohóckodik, az ő édesanyját pedig a nála sokkal eszesebb Udvaros Dorottya alakítja.

És akkor még nem esett szó az olyan mellékszereplőkről, mint Reviczky Gábor, Szabó Győző, Lengyel Tamás, Lovas Rozi vagy éppen Schmied Zoltán.

Ők népesítik be az Isten háta mögötti kis falut, Pajkaszeget. A sorozat a magyar falusi élet, tágabban pedig a magyar valóság elé állít görbe tükröt: Pajkaszegen teljes a kilátástalanság,

az ingyen piával és kajával kilóra megvehető falusiak mindig ugyanazt a korrupt polgármestert szavazzák meg,

aki újra és újra lenyúlja a templom megépítésére szánt támogatást, és gyakorlatilag a teljes lakosság kiábrándult, idült alkoholistákból áll.

Tulajdonképpen egyetlen jelenetben tökéletesen leírható, mit várhatunk ettől a helytől, ahol a falusiak nem a kultúrát szomjazzák, hanem a kocsmárosné sörét: az első epizód egy szoboravatással kezdődik, ahol az uniós támogatásból felépített, „hagyományos kakaós brióst” ábrázoló szobor éppen úgy fest, mint egy nagy adag kutyagumi. Talán mondanunk sem kell, hogy – szlovák eredeti ide vagy oda – Pajkaszeget már az első epizód után autentikusan magyarnak éreztük.xcvb

Persze a következő részekkel bőven van még hova fejlődnie a sorozatnak, még ha kudarcnak közel sem neveznénk A mi kis falunk bemutatkozó részét. Sok a jól eltalált pillanat, de a szereplők közül a legtöbben annyira elnagyoltak, hogy ez visszavesz a sorozat hitelességéből. Igaz, az mindenképpen dicséretes, hogy mindegyiküknek világos céljaik vannak (a pap minden vágya, hogy elhagyhassa a községet, a polgármester csak a választást szeretné megnyerni, Laci csak a kocsmárosné után epekedik, stb.), néha olyan eltúlzott szituációkba keverednek, hogy azzal már éppen a kívánt hatás ellenkezőjét érték el az alkotók, és nevetés helyett inkább kínosan érezzük magunkat.

Az sem segít, hogy az Üvegtigrishez hasonló, ordenáré humorú vígjátékokat idéző sorozatot gúzsba köti, hogy főműsoridőben vetítik, így egyik tahó szereplő sem engedhet el egy igazán cizellált magyar káromkodást. Pedig legyünk őszinték, a nyelvezet nem kis mértékben járult hozzá Kapitány Iván és Rudolf Péter kultfilmjének sikeréhez. Még szerencse, hogy a közegábrázolásra olyan nagy hangsúlyt fektettek az alkotók, hogy Pajkaszeg már egyetlen epizód után is ismerősnek tűnik – ez ugyanis már félsiker egy sitcom esetében.

Összességében azt mondhatjuk, A mi kis falunkból működőképes és sikeres sorozat lehet, még akkor is, ha egyelőre nem minden poén ül egyformán. Van még mit csiszolni a képleten, de mi nagyon drukkolunk a sorozat készítőinek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET: