KULT
A Rovatból

Jön még olyan, mint a Tudhattad volna, sőt – Beszélgetés az HBO Max International vezetőjével

Johannes Larcher elárulta, milyen ínyencségek és kedvencek elérhetők az új streaming platformon.

Link másolása

Alkalmunk adódott beszélgetni az HBO Max International vezetőjével, aki a platform új kontentjeiről és hozzánk is eljutott HBO-evolúció jelenéről és jövőjéről is beszélt.

– Egy szolgáltatás neve sokat elárul, sőt, akár predesztinálhatja is a sikert – mit gondol erről? Az HBO Max ebből a szempontból egy remek névválasztás.

– Teljesen egyetértek. Jól leírja az ambíciónkat és terveinket az HBO Max-szal. A szolgáltatásunk jóval túlmutat magán az HBO-n: szeretnénk egy háztartás minden tagját kiszolgálni, a gyerekektől az idősebbekig. Vidékieket, városiakat. Jómódúakat és kevésbé jómódúakat. A WarnerMedia és más stúdiók fantasztikus minőségű és mennyiségű tartalmaival indulunk, melyből mindenki kedvére válogathat. A Max név ezt is szimbolizálja – nagyon jó tartalom, mindenkinek. Valóban optimista és pozitív felhangú brand.

– Mi történik akkor, amikor az olvasóink, azaz az Ön nézői az HBO Max-szal találkoznak március 8-ától? Mit fognak látni a felületen, mi lesz más, mint eddig, az HBO GO-n például?

– Ha már van az illetőnek létező HBO GO előfizetése, akkor automatikusan HBO MAX előfizetővé válik, ráadásul a havidíj is kevesebb lesz. Nem kell újra előfizetni, csak bejelentkezik a felhasználó a felületre, ahol több és jobb tartalommal fog találkozni. Ha új előfizető, március végéig érdemes igényelni a szolgáltatást, mert addig kiemelkedően jó ajánlatunk van számára. A technológia is fejlettebb lesz, akárcsak a MAX felülete.

– Ha már a jobb és több tartalomról beszélünk: mi az, amire a legbüszkébb?

– Amikor az HBO MAX kiváló kínálatáról beszélünk, tudni kell, hogy noha HBO Max a nevünk, valójában a WarnerMedia legjavát kapják a felhasználók. Az HBO Originals mostani „nagy dobása” a Winning Time, azaz a Győzelmi sorozat: A Lakers dinasztia felemelkedése. Lesznek friss premierek, amelyek hetekkel a mozis bemutató után elérhető lesznek a platformon, mint a Dűne vagy a Mátrix: Forradalmak. 45 nappal a mozibemutató után kerülnek a MAX-ra a legfrissebb Warner Brothers-filmek is. Az új felületre ráadásul „Made for Max”, azaz kizárólag a HBO Max-ra készült filmek is érkeznek, de lesznek olyan WB-filmek is, melyek közvetlenül az HBO Max felületére jönnek, mint például Steven Soderbergh Kimi című alkotása.

– Itt lesz az egész DC-univerzum: Batman, Flash, Aquaman, Wonder Woman… Családi, gyerektartalom, Trónok harca – a legjobb tartalmaink egy tető alatt. Emellett további tartalmakat is megtekinthetővé teszünk a partnereinktől is. Hatalmas evolúció lesz.

– És egyre többet foglalkozunk majd Kelet-Közép-Európai saját tartalmak gyártásával. Az egyik show, aminek nagyon drukkolok, épp magyar: A besúgó című sorozat lesz, a nyolcvanas évek Magyarországáról. Én már láttam, és nagyon jó széria.

– Több európai eredeti tartalmat is fog gyártani az HBO?

– Mindenképp. Most úgy néz ki, hogy Európában évente 12 fikciós szériát szeretnénk gyártani. Emellett nem-fikciós tartalomba is hasonló mennyiségben invesztálunk majd, legyen az reality, életmóddal kapcsolatos, vagy dokumentumszéria.

– Mik a saját kedvencei? Szokott zsinórban ledarálni egy sorozatot?

– Naná. Ha jó a széria, mindenképp. Most nemrég például végignéztem egy lengyel sorozatot, amit hamarosan el is indítunk, a címe Enyhülés (The Thaw). Ez egy nagyon sötét noir, egy klasszikus krimisorozat. Úgy jártam, ahogy egy jó tartalomnál: meg akartam nézni a pilotot, hogy képben legyek, majd végignéztem az egészet… Szeretek darálni, általában találok egy show-t, és azt nézem végig. Ugyanakkor noha a Netflix szereti egyben kitenni az évadokat vagy egész szériákat, mi nem ebben hiszünk.

– Kivételesen jók az HBO true crime sorozatai. A GO-n láttam először a Robert Dustről szóló című miniszériát, a Neverland elhagyását és még sorolhatnám. Ezzel nem vagyok egyedül. Ugye marad ez a lehengerlő lendület?

– Igen. Lesz true crime, és még sok egyéb más műfaj is, amivel a korábbi streamingplatform nézői nem találkozhattak. A Dolores című spanyol dokumentumfilm is nagy sikerű és remek példa erre. Vagy említhetném a román, Oscar-jelölt Kollektívát is – több hasonló show kerül fel az új platformra.

– Mennyiségben mekkora a növekedés a tartalom terén?

– Nem számoltuk ki órára pontosan, de amit március 8-ától láthat majd a néző platformon, az szignifikánsan nagyobb mennyiségű mozi, rengeteg órányi, epizódnyi sorozat.

– Nem mintha csak a mennyiségen lenne a hangsúly.

– Így van. A konkurenciával ellentétben nálunk a mennyiséghez képest mindig prioritást élvezett a magas minőség. Olyan közeget teremtünk, melyben a felhasználók maguk fedezhetik fel a tartalmakat. Persze nálunk is dolgozik a mesterséges intelligencia, de az emberi válogatás erejében is hiszünk. Hisszük, hogy az emberi választás is képes létrehozni a megfelelő tartalomkínálatot az adott területen.

– Ha már a minőségnél tartunk: két show is a kedvencem volt az elmúlt két év HBO Go-s kínálatából: az egyik a Tudhattad volna, a másik az Easttowni rejtélyek, mindkettő szuper sorozat. Számíthatunk zsánerben-hangulatban hasonlóra?

– Ezek nekem is a kedvenceim voltak, két fantasztikus minisorozat. Ha ezek tetszettek, akkor meg kell említenem a Staircase-t Toni Collette-tel-sal és Colin Firthbe-tel a főszerepben. Csodás show.

– Jó cím, libabőrös lettem.

– Igen, és egy valós, Franciaországban megtörtént bűntényen alapul. Ezt nagyon ajánlom, az év második felére tervezzük.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: