KULT
A Rovatból

A Megasztár egyelőre csak külsőségeiben különbözik az X-Faktortól - a zsűri közötti kémia is várat magára

A Megasztár eddig csak részben tudott a legendás első szériák nyomába lépni, és nem látszik, miben lesz más, több, mint az X-Faktor.


Engem is meglepett, mennyi nosztalgikus érzés tolult fel bennem, amikor leültem megnézni a Megasztár 7. évadának nyitó adását. Az első évad óta felnőtt egy generáció, akik már nem is érthetik, hogy annak idején, 2003-ban mekkora eseménynek számított a Megasztár elindulása.

Mindössze 6 évvel korábban, 1997-ben indult a két országos kereskedelmi csatorna, a TV2, majd két nappal rá az RTL Klub. Mai értelemben vett tehetségkutatók nem igen voltak.

Az ingerszegény szocialista média Ki Mit Tudja után olyan volt a Megasztár, mint krumplicukor után a Mozart kugeln.

Hogy mennyire kezdetleges volt minden: az első élő show-ban még hirtelen halál volt, tehát némi várakoztatás után egyszerűen benyögték, ki esik ki (Aczél Gergő). Aztán a második adástól rájöttek (gondolom, közben belenéztek a Pop Idolba), hogy sokkal izgalmasabb, és jóval több műsoridőt csinálhatnak vele, ha Tilla (a TV2 kősziklája) egyesével olvassa fel a továbbjutók nevét.

Akkor tehát még hírnek számított egy ilyen műsor, már csak a zsűri miatt is. Talán azóta sem sikerült ilyen tökéletes összeállítást találni. Volt zenei producer (Pierrot), népszerű, fiatal de megkérdőjelezhetetlen zenei tudású popsztár (Pély Barna), még a zsűri legmegosztóbb tagja, az extrém öltözködéséről, spiritista nézeteiről és polgárpukkasztó megnyilvánulásairól híres Soma is jazzkonzit végzett.

Bakáts Tibor „Settenkedő” személyével tudtak a legkevésbé mit kezdeni az emberek. Az értelmiségi elefántcsonttoronyból megbocsáthatatlan bűnnek tekintették, hogy az ÉS publicistája szerepel egy ennyire kommersz műsorban, az átlag bulvármédia fogyasztónak pedig ismeretlen volt Bakáts.

Bakátsnak rá is ment az élete, úgy lett a cancel culture egyik első hazai áldozata, hogy egyetlen bűne – akkor még – az volt, hogy szeretett volna egy kis pénzt keresni a kereskedelmi tévében.

Az Megasztár legnagyobb húzása azonban mégis Presser Gábor szerepeltetése volt. Ő egyszerre volt popsztár, a 20. század második felének megkerülhetetlen dalszerzője, és klasszikus értelemben vett zeneszerző. Az ő személye önmagában is óriási hitelt adott a vállalkozásnak.

Persze tudom, sokan cikizték és cikizik ma is ezeket a tehetségkutatókat. De álljon itt néhány név, akik az első évadban tűntek fel: Tóth Vera, Oláh Ibolya, Gáspár Laci, Dér Heni, Mujahid Zoltán, Galambos Dorina vagy a már említett Aczél Gergő.

Minden tehetséges énekest nem sorolhatunk most fel, akiket a Megasztárnak köszönhetünk, de az egykori győzteseket azért soroljuk fel: Tóth Vera, Molnár Ferenc „Caramel”, Rúzsa Magdi, Király Viktor, Tolvai Reni és Radics Gigi. Az X-Faktor mentorcsapata évekig a Megasztárosokból élt: Tóth Gabi, Gáspár Laci, Puskás Peti és Radics Gigi is a TV2-től igazolt át.

Egészen Csobot Adélig kellett várni, hogy X-Faktor versenyző üljön az RTL-es zsűriben, és Tóth Andi az első X győztes, akiben bízik annyira a csatorna, hogy a mentorszékbe ültette.

A 12 év kihagyás után jelentkező 7. évad előtt két kérdésem volt. Az egyik: képes-e a korábbiakhoz méltó zsűrit kiállítani a TV2? Hiszen a későbbi évadokban is olyanok ültek a zsűriszékben, mint Fenyő Miklós, Eszenyi Enikő, Mester Tamás vagy Bereczki Zoltán.

Első ránézésre a zsűri elfogadható. Caramel és Rúzsa Magdi képviselik a brandet, és lehet őket szeretni vagy nem szeretni, de az biztos, hogy impozáns pályafutást tudhatnak maguk mögött és a kisujjukban van a szakma.

Papp Szabi eladhatóság szempontjából talán nem akkora nagyágyú, mint a két Megasztár-győztes, de ő is régóta jelen van a hazai könnyűzenében, és a Sztárban sztárnak köszönhetően a közönség már ismeri és kedveli, mint zsűritagot. Marsalkó Dávidról tudom a legkevesebbet, a Halott pénz finoman szólva nem az én zenei világom, de tudom, hogy népszerű zenekarról van szó, és nyilván fontos a fiatalokat is leültetni valahogy a képernyő elé.

Ugyanezt a célt szolgálja Marics Peti, akit tavaly ugyancsak láthattunk zsűrizni a Sztárban sztár utolsó évadában, és nem is volt rossz. Nyilván ő rendelkezik a legkevesebb tapasztalattal a zsűriből, de tehetsége vitathatatlan, ötből egynek mindenképp belefér.

A helyzet pikantériája, hogy a Valmar másik fele, Valkusz Milán a konkurenciánál zsűrizik. Az ilyen műsorokban bevett szokás, hogy a zsűritagok is fellépnek, promózzák a következő koncertjüket, lemezüket.

Kérdés, hogy a Valmar jelen körülmények között melyik csatornán jelenhet meg teljes létszámban.

A másik nagy kérdés: miben képes mást adni a Megasztár, mint az X-Faktor? Az első adás erre nem tudott megnyugtató választ adni. Ha volt előnye a Sztárban sztárnak és spin offjának, a Sztárban sztár leszeknek, hogy markánsan mást tudott nyújtani: ötvözte a zenei tehetségkutatókat a röhögéssel.

A Megasztár viszont egyelőre csak külsőségeiben különbözik az X-Faktortól. Tévéstúdió helyett a Bálnában zajlanak a selejtezők, ami más hangulatot ad az egésznek, és négy helyett öttagú a zsűri, így nagyobb az esély, hogy valaki megkapja a továbbjutáshoz szükséges három igent. Ennyi.

Hozhatna még különbséget a zsűri közötti kémia, de az első selejtezőn ez még csak nyomokban született meg. Míg az X-faktorban a ¾ részben kicserélődött mentorcsapat szinte azonnal egymásra talált,

Rúzsa Magdiék kicsit nyársat nyeltek. Próbálnak nagyon szakmaiak lenni, ami amúgy helyes, de még nem érzik, mikor és mennyire lehet fellazulni ahhoz, hogy a tévénézők jól szórakozzanak.

Műsorvezető-fronton változás történt a korábbiakhoz képest: Görög Zita, Szekeres Nóra és Liptai Claudia után most Ördög Nóra lett Tilla partnere.

A műsor fő attrakcióját - akárcsak régen - a hibás önképű Florence Foster Jenkinsek jelentették. Például az az anyuka, akit kamasz fia próbált lebeszélni az éneklésről. Vivien neki és a többi kritizálónak akarta bebizonyítani, hogy igenis van hangja. Nem sikerült, de ez nem szegte a kedvét. Leszögezte, hogy aki szerint neki nincs hangja, annak botfüle van.

Egészen érdekes mutatványt nyújtott Zita, aki füléhez tapasztott telefonon hallgatta a zenét, így próbált énekelni. Talán senkit nem lep meg, ha elmondom, hogy nem sikerült neki.

Üdítő színfolt volt Gábor és exe Dia, akik „véletlenül” pont egymás után lettek beosztva a műsorba. Egyikük sem jutott tovább, de értékes műsoridőt lehetett kitölteni velük és a végén együtt távoztak. Ördög Nóra reményét fejezte ki, hogy hátha megint összejönnek.

Muhar Zita különleges háttértáncossal érkezett: a kisfiával.

Zita énekelni nem igazán tud, de a kissrác belopta magát a zsűri és a nézők szívébe. Ennek ellenére természetesen nem jutottak tovább.

Azt hiszem minden tehetségkutató réme a versenyző, aki nem akarja elhinni, hogy kiesett. Ezúttal Varga Zitára jutott ez a szerep, aki az első kudarc után megpróbált acapella énekelni – szemmel láthatóan nem tudta eldönteni, hogy mit kezdjen a kezében lévő mikrofonnal –, és amikor elküldték, még többször megállt és hitetlenkedve nézett vissza.

Azért voltak szerencsére értékelhető produkciók is. Szilágyi József először megijesztett, amikor közölte, hogy csak 3-4 hónapja tanul komolyabban énekelni. Szerencsére hamar kiderült, hogy őstehetségről van szó, aki így is reménykeltő „alapanyag”.

Horváth Dzsennifer – Caramel szavaival élve – igazi csiszolatlan gyémánt. Illi Ráhel tökéletesen énekelte a Rise Upot, a zsűri egyenesen győztes jelöltnek nevezte.

A nagyváradi színész, Buzási Patrik merészen George Michael Faith-jével érkezett. Annak idején ebben a klipben ismertem és kedveltem meg George Michaelt, ezért különösen kritikus vagyok, ha ezt énekli valaki. De Patrik nem okozott csalódást. Tény, hogy a hangszínje is nagyon illik ehhez a slágerhez, a kérdés az, hogy képes lesz-e egészen más jellegű dalokban is helytállni.

A legjobban nyilván mindenki ifj. Schóbert Norbi érkezését várta. Kicsit fura volt, hogy most nincs ott vele az egész dinasztia, hiszen idősebb Norbi és Réka nem szívesen hagy ki semmilyen képernyőlehetőséget.

Réka még arra is talált módot, hogy a Nagy Őben feltűnhessen: az egyik barátnőjét személyesen adta át Jákob Zolinak.

A megfejtés nyilván abban keresendő, hogy Schóbert Lara az ősellenség RTL Klubon bokszol, a Schóbert szülők pedig ott csápolnak minden meccsen, ha kell, ha nem.

Norbi produkciója megosztotta a zsűrit. Caramel és Dávid igennel szavazott. Papp Szabit nem győzte meg. Magdiból kijött az anya, úgy érezte, jelenleg túl sok lenne Norbinak a Megasztárral járó terhelés, ezért egy „érted, nem ellened” jellegű nemet mondott. Marics Peti némi tépelődés után viszont úgy gondolta, legyenek merészek, és legalább még egy kört adjanak a fiatal srácnak, ezért megadta a továbbjutáshoz szükséges harmadik igent. Én leginkább Szabival értek egyet. Nem mondom, hogy köze sincs Norbinak az énekléshez, de nagyon sok volt a hamiskás hang.

Ugyancsak megosztotta a zsűrit Barton Marci, aki úgy öltözött, mintha egy 60-as évekbeli hollywoodi musicalből lépett volna ki, és ennek megfelelően Elvist énekelt. Nem volt tökéletes, de végül nagy nehezen összejött neki a 3 igen. Gyakorlatilag Marics Peti vitte tovább a hátán, szájába adta, mit mondjon, és addig zaklatta Magdit, amíg be nem adta a derekát.

A végére hagyták a legjobbat. Tóth Abigél Evelin egy bántalmazó kapcsolattal a háta mögött érkezett, hogy kiénekelje a fájdalmát. Mint elmondta, a nehéz pillanatokban a zene adott neki erőt, és szeretne másoknak is segíteni az énekléssel.

Rúzsa Magdi ezzel summázta a produkciót:

„Szerintem megvan a nyertesünk.”

Összességében a Megasztár nem tudott sem önmagához, sem a konkurenciához képest markánsan újat hozni. Remélhetőleg a későbbiekben magára talál a műsor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk