KULT
A Rovatból

Honnan van Magyarországon ennyi hamis önértékelésű balfasz? – megnéztük a Sztárban sztár leszek első adását

A TV2 népszerű tehetségkutatójában volt híres ember gyereke, nehézsorsú félárva tehetség és vígszínházi színésznő is.

Link másolása

A Sztárban sztár leszek a csavar csavarja. Az amatőr énekversenyek helyett kitaláltak valami olyan éneklős formátumot, amiben hírességeket lehet versenyeztetni (ez ugye a Sztárban sztár), majd ezt visszaamatőrösítették (a trolloknak üzenem: ha eddig nem is volt ilyen szó, most már van).

Az új évad első adását nézve igazából két dolgon csodálkoztam. Az egyik: Honnan van Magyarországon ennyi hamisönértékelésű balfasz, hogy évről évre megöltik ezt a műsort és az X-Faktort is, minimális átfedéssel?

És miért gondolja annyi, énekelni egészen nyilvánvalóan nem tudó ember, hogy jó ötlet jelentkezni egy énekműsorba?

A mestereknek nevezett zsűritagok ugyanazok maradtak, most is Köllő Babett, Tóth Gabi, Majka és Pápai Joci osztja az észt.

Tillát is megtartották műsorvezetőnek, aki el is mondta gyorsan a válogató szabályait: aki kap legalább egy igent, az tovább jut. Ha valaki 4 igent kap, és a mesterek nem tudnak megegyezni egymás közt, akkor a versenyző választhat mestert.

Az első versenyző Szabó István „Stefi” volt, akit saját bevallása szerint mindenki szeret Kőszegen.

Ami könnyen lehet, hogy igaz, Kőszeg bolondos egy város.

Stefi Scootert választotta, és a nagy arcból és duzzadó önbizalomból már sejthettük, hogy rossz lesz. Mégis tovább jutott, mert Majka némileg könnyelműen megígérte neki, hogy ha elszavalja a dal szövegét, akkor továbbjuttatja. Elszavalta. (Tóth Gabi szerint Majkánál ez már a kapuzárási pánik jele.)

Nem nyálazok végig egyesével minden produkciót, inkább csak kimazsolázom az érdekesebbeket. Az adás zömét az ilyen műsorokban már megszokott futóbolondok tették ki. Volt, aki egyenesen meglepődött, amiért a rossz ének miatt kiesett, mert ő úgy képzelte, itt a színészkedésen van a hangsúly.

Ki kell emelnem Beát, aki úgy tűnt, üdítő színfolt lesz a műsorban. Lufikkal felékesítve lépett színpadra, hogy elénekelje Zoltán Erika Luftballon című örökbecstelen dalát. Bea nagyon kreatív, vicces csaj, de énekelni sajnos ő sem tud.

Szerencsére mielőtt mélydepresszióba merülhettem volna, jött a 14 éves Lili, aki Siával próbálkozott, meglehetősen sikeresen. Nem volt hibátlan, de hát fiatalka, még tanítható, alakítható.

Mégsem Lili volt a legnagyobb csoda, hanem az, hogy Tóth Gabi hátralépett, és viszonylag könnyen átengedte a versenyzőt Babettnek.

Majka kicsit csalódott is volt, szívesen veszekedett volna egy  kicsit.

A 17 éves Varga Koppány ismerősnek tűnt Pápai Jocinak, de végül Tóth Gabi fejtette meg honnan: Koppány volt a kisfiú Joci Én apám című videoklippjében. Bagossy Brotherst hozott (Most olyan ő).

Dobó Enikő a nézőknek is ismerős lehet a Vígszínház előadásaiból. Például Sally Bowlest játssza Szilágyi Csengével váltva a Kabaréban, amihez azért kell hang. Így sejteni lehetett, hogy ő jó lesz.

A Sztárban sztár leszekből sem maradhatnak ki a tehetségkutatós klisék. Ilyenek a menetrend szerint érkező Megható Élettörténet.

Ebben a műsorban az első ilyen Zoli, aki a volt nejének, kisfia anyukájának énekelt, hátha így visszahódítja. Persze mindenki bepuszilta. A srác tűrhetően énekelt, és megfelelő dramaturgiai ponton bejött a kisfia is „Hajrá apa” táblával a kezében, sírdogálva.

Szerencsére volt annyi tartás a mentorokban, hogy nem juttatták tovább Zolit a dráma faktor kedvéért.

Ugyancsak visszatérő motívum a tehetségkutatókban a „profi” művész, aki valahol külföldön már nagy sikereket ért el (szerinte). Ilyen Paprika Piroska, aki Németországban magyarnótákkal haknizott (ha jól értem).

Itt először is jól leoltotta a mestereket, majd elénekelte Britney Spearstől az Oopsot förtelmesen, pedig nem hittem, hogy azon a számon lehet még rontani.

A női zsűritagnak udvarló versenyző is visszatérő toposz a zenei tehetségkutatókban. Szombat este az X-Faktorban Herceg Erikát ostromolták a hódolók, itt Köllő Babettet. A műsorkészítők tapintatból benyomhattak volna néhány statisztát, hogy Gabi nem érezze magát mellőzve.

Persze az is lehet, azért udvarolt mindenki Babettnek, mert Gabi férjétől jobban félnek. (Vagy Gabitól, az ő esetében ezt sem lehet teljesen kizárni).

Az adás egyik legnagyobb meglepetését Kiss Emília Gréta okozta. Ránézésre szerintem senki nem mondaná meg, hogy Szekeres Adrien lánya. Mint kiderült, óvodás kora óta táncol, énekelni azonban nem olyan régen kezdett.

Szerencsére eszébe sem jutott, hogy anyut alakítsa. Prince bőrébe bújt, és a Kisst adta elő remekül. Jó, lássuk be, Prince azon kevés férfi előadók közé tartozik, akinek kellően magas és vékony hangja volt ahhoz, hogy nők is hozni tudják, de ezzel együtt is remek produkció volt.

Emília négy igent kapott, és Babettet választotta.

Ehhez a produkcióhoz kapcsolódott az est legjobb mondata, amikor Gabi arról merengett, milyen jó érzés lehet egy szülőnek látni, hogy a gyereke örökölt valamit a tehetségéből. Mire Majka megjegyezte:

„Mondjuk az enyém remélem, inkább a Barcelonába focizik, mint hogy ide jöjjön majomkodni.”

Amivel persze kicsit beárazta a műsort, de ezt majd a producerekkel leszkanderozza.

A legabszudrabb versenyző Csubi volt, az űrutazó, aki lényegében egy kék szőrmók, és inkább a Szezám utcát idézi, mint a Star Warst. És ezzel el is vágta magát nálam, azért a blaszfémiának is van határa.

A mestereknek viszont tetszett a morogva előadott Back Street Boys dal, ezért 4 igennel tovább juttatták. A szörny Majkát választotta.

A Bruno Marsot éneklő Kökény Dániel története is megható: apukáját nem ismerte – annyi tud róla, hogy egyiptomi –, anyukája 1 éves korában lemondott róla, ezért nagymamája neveli. Ráadásul kilakoltatás fenyegeti őket.

Tehetséges srác, szépen énekelt, és a mesterek egyetértettek abban, hogy Joci csapatában a helye.

Amikor az ember legkevésbé számított volna rá, hirtelen véget ért az adás, de Tóth Coelho Gabi még levonta a konklúziót:

„Ha csak egy embernek is megváltoztajták az életét, már megéri, hogy vannak ezek a műsorok.”

Köszönjük, Gabi.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Áll a bál a Nemzeti Színházban: Udvaros Dorottya után mások is távoznak a teátrumból
Az Index szerint a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza, és felmondott Barta Ágnes, Mészáros Martin, Szép Domán és Szabó Sebestyén László is.

Link másolása

Pénteken lapunk is megírta, hogy Udvaros Dorottya szerződését 22 év után nem újította meg a Nemzeti Színház, így távozik onnan. Azonban az Index információi szerint azonban nem ő az egyetlen, aki otthagyja a teátrumot.

Pénteken reagált a Nemzeti Színház is, miszerint a művésznőnek határozatlan idejű szerződése van. Később Udvaros Dorottya azonban azt mondta: pénteken volt szerződtetési tárgyalása a vezérigazgatóval, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződését.

A helyzetet még érdekesebbé teszi, hogy a színésznő nemrégiben kapta meg a Nemzet Színésze címet, amiről a lap úgy tájékoztat, éppen Vidnyánszky Attila hathatós támogatásával történt meg.

Az Index információi szerint

a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza. Továbbá felmondott Barta Ágnes és férje, Mészáros Martin, illetve Szép Domán és Szabó Sebestyén László, illetve Farkas Dénes már korábban elhagyta a színházat.

A lap felkereste a színészeket, akik közül Barta Ágnes megerősítette a hírt, miszerint az évad végétől nem lesz már a társulat tagja. A távozók helyére nem tervez új embereket alkalmazni a színház.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET: