Ha randiztok, vigyázz vele, mert a szakítás után dalt ír belőle - Taylor Swift-portré
A dalszerző-zenész énekesnő, ha úgy vesszük, sikereihez képest még mindig rendkívül fiatal. 1989-ben született Readingben, Pennsylvaniában, korai gyermekéveit egy karácsonyfafarmon töltött. Már egészen kiskorában, totyogósként megnyilvánult a zenei tehetsége, és kiderült, hogy odavan a countryért. 12 évesen tanult meg gitározni, rögtön dalokat írt, majd miután felfedezték, a család Nashville-be költözött, hogy a kis Taylor itt kamatoztathassa countryzenészi ambícióit. Swift a mai napig itt él, éjjelenként itt komponálja intuíciószerűen rátörő dalait. Ezt a stábot például beengedte a házába:
16 évesen már hírnevet szerzett magának egyre sikeresebb countryzenészként. Korai dalaiban aktuális szerelmeit énekelte meg, és ez a késztetése sokáig így maradt: Hollywoodban közismert poénná vált, hogy
ha Taylor Swifttel randizol, jól vigyázz, mert ha szakítasz vele, megírja, ami történt.
Egyébként persze, hogy saját élmények a dalszövegek, minden dalát maga - maximum társszerzővel - írja, a videói pedig mindig a saját víziói.
Így járt ezzel szegény Jake Gyllenhaal is, akinek Swift - aki rendszerint maga írja a dalait - csaknem egy egész albumot szentelt, a dalszövegeiből pedig az derül ki, hogy a színész zenei ízlését tekintve elég sznob - szívesebben hallgatott valami indie albumot, mint Swift dalait -, és csiki-csukit játszott az énekesnővel. Na de Swift sem hagyta magát: We Are Never Ever Getting Back Together (magyarul: "Soha, de soha nem jövünk össze többet" című dalával vidáman, már-már ironikusan énekelve tessékelte ki Gyllenhaalt az életéből.
Közben a közönség egyre jobban megszerette az őszinte, első pillantásra naivnak tűnő, de zenéjében is inkább a játékosság, mint a modorosság irányába kacsintgató énekesnőt. Olyan korai számai, mint a "Love Story", a "You Belong With Me" már nemcsak a country-rajongóknak tetszettek, hanem a széles közönségnek is. A 2008-as Fearless albuma már többszörös platinalemez lett, sőt, Grammy-díjas is.
Ma már több Grammyje van, mint a Rolling Stonesnak, és jelenleg ő a legjobban fizetett híresség a bolygón.
A világhírrel együtt jár a fokozott paparazzo-jelenlét is, Swiftet innentől kezdve mindenhová követték a lesifotósok, amit többé-kevésbé próbált méltósággal viselni. Párkapcsolatait, aktuális barátaival való kimozdulásait dokumentálták. Közben ő maga is folyamatosan reflektált az eseményekre, melyek egy huszonéves lány életében a legfontosabbak: a szerelmeire, szakításaira, ábrándjaira. Talán nincs is hozzá hasonlóan olyan popsztár, aki minden egyes kapcsolatát dalba öntötte, ráadásul ennyire felismerhető módon.
Az internet folyamatosan találgatta: vajon az adott számot épp Harry Stylesnak (az előbbi videót épp az előbbinek) vagy John Mayernek írta? Swift nem átallott apró utalásokat, vagy ennél pofátlanabb jeleket hagyni a dalszövegekben, amire rajongók természetesen eufóriával reagáltak. További bulvárérdeklődésre adott lehetőséget a Katie Perryvel való cicaharca, amely az évek során olyan komoly social media-háborúvá eszkalálódott, amit utólag már mindkét fél bán. A Look What You Made Me Do (Nézd, mit kellett miattad megtennem) című dalának klipjében például van egy Katie Perryre kísértetiesen hasonlító karakter, aki csúnya autóbalesetet szenved.
Swiftet láthatóan jó ideig az foglalkoztatta, hogy a benne dúló indulatoknak, ellenséges érzéseket hogyan öltse dalba. A szorongással és depresszióval, valamint fizkai problémákkal is küzdő Selena Gomez egy időre szándékosan eltávolodott az ekkoriban meglehetősen nagy kavarógépnek tűnő Swifttől, és jelezte, hogy le akarja építeni a toxikus kapcsolatokat az életében.