Fatal Error zenekar: duplalemezzel ünnepli fennállásának tizedik jubileumát és egy új klippel is kijöttek
Megérkezett a Művirágok karneválja első felvonása. Rimóczi Zsola, a zenekar frontembere elárulta: 'Az eddigi legszínesebb lemezünk mind zeneileg, mind pedig hangulatában. Soha nem foglalkoztunk még ennyit egy album megírásával'.
Az Fatal Error zenekar duplalemezzel ünnepli fennállásának tizedik jubileumát. A Művirágok karneválja első felét mutatjuk most be nektek. Az első korongról a közelmúltban már kijött négy dal mellett hét új szám lát napvilágot. A lemez második felvonása őszre várható.
Rimóczi Zsola, a zenekar frontembere így nyilatkozott:
“Az alapötlet onnan jött, hogy ha már ilyen sok időnk volt a járvány alatt új dalokat írni és a felvételekkel foglalkozni, ne hagyjuk veszni őket. Aztán átgondoltuk, hogy az idei jubileumi évünket illik méltó módon megünnepelni, ezért úgy döntöttünk, hogy a sima, nagyjából tízdalos lemez helyett csinálunk egy duplalemezt. Hogy a mennyiség kicsit fogyaszthatóbb legyen, ezért végül két részben jelentetjük meg a dalokat.”
Aki hallott már több dalt is a zenekartól, tudhatja, hogy stílusilag és témák terén is elég széles palettáról válogatnak. Ez alól a Művirágok karneválja I. sem kivétel.
“Az eddigi legszínesebb lemezünk mind zeneileg, mind pedig hangulatában. Soha nem foglalkoztunk még ennyit egy album megírásával. Jó, ha az ember eltölthet egy kis időt a dalaival, mielőtt útnak engedi őket, és most végre volt egy kis időnk leülni szöszölni, nem éreztük, hogy lenne rajtunk olyan külső nyomás, aminek meg kellene felelnünk. Minden dalnak megvan a maga kis világa és hangulata. Reméljük, mindenki megtalálja a neki megfelelőt.”
A lemez felvételeit a zenekar saját próbatermében rögzítette, majd a hanganyagot a szegedi Miracle Sound Studioban Vári Gábor keverte és utómunkázta.
“Az utóbbi egy-két évben kialakult egy olyan munkafolyamat, hogy a dalok hangsávjait mi magunk rögzítjük a próbateremben, vagy valami nyugis helyre elvonulva. Ez manapság nem szokatlan, és nagyon praktikus több szempontból is. Egyrészt nem ketyeg az ember feje fölött a stúdióban az óra, másrészt többször meg tud hallgatni egy-egy dalt friss füllel, nem kell mindent azonnal véglegesíteni. A felvételek után viszont kell egy olyan szakértő külső fül, aki tudja, hogy az anyagot hogy kell “egybegyúrni”. Mi ezt maximálisan megtaláltuk Vári Gabi barátunkban, akivel immár a második nagylemezt csináltuk.”
A nagyjából koncertmentes 2020-as év és 2021-es év eleje után a Fatal Error is megjelenik majd a nyári fesztiválokon, valamint egy különleges lemezbemutató koncerttel is készülnek.
“Hamarosan lerántjuk a leplet arról, hogy hol találkozhat velünk a nagyérdemű idén nyáron, egy már biztos: Ha az égiek is úgy akarják, augusztus 19-én tartunk egy nagyobb szabású bulit Budapesten, a Monyo Landben, ahol az új lemez első felét be is mutatjuk. Az ősz még olyan messze van, hogy nem érdemes róla sokat beszélni, de azért azt eláruljuk, hogy a lemez második fele mellett készülünk pár meglepetéssel.
A Művirágok karneválja I. a mai naptól az összes digitális platformon elérhető.
A volt kollégái szerveztek titkos búcsúbulit az Operettszínház kirúgott főzeneigazgatójának
Maklári László negyven év után távozott a színháztól, miután decemberben az összes előadását elvették. A kollégái úgy érezték, egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni.
A volt kollégái szerveztek meglepetés búcsúbulit az Operettszínház korábbi főzeneigazgatójának, Maklári Lászlónak - írja a Blikk. A karmester februárban negyven év után döntött úgy, hogy távozik a társulattól, miután decemberben elvették az összes előadását.
„Amikor kiderült, hogy Maklári László a nyugdíjba vonulása után nem kapott több lehetőséget a színháztól, megvált tőle a vezetőség, több korábbi és jelenlegi kollégája érezte azt, hogy egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni, főleg, mert nem a legméltóbb volt a befejezés...
Úgy tudom, keresték a színházat, lehetne-e az épületben tartani egy összejövetelt Maklárinak, hiszen mégis csak ide kötődik a szakmai élete, de az Operett vezetősége elutasította a felvetést”
- mondta a lapnak az egyik, korábban a színháznál dolgozó háttérember.
Azt is hozzátette: sokan a mostani társulatból is visszajelezték a részvételüket, pedig tudják, hogy ezzel nem szereznek maguknak jó pontokat a jelenlegi vezetésnél.
A Blikk úgy tudja, hogy az eseményt így végül egy külső helyszínen tartották kedden délután, ahova Maklári László mint sem sejtve érkezett meg.
Maklári korábban azt mondta: tavaly nyáron meghalt a felesége, ami nagyon megviselte.
„Akkor a főzeneigazgató felhívott, majd azt mondta, szóljak, ha bármiben tudnak segíteni. Hát, úgy tűnik, ez volt az ő segítségük. Nekem a munka segített, túllendített a gyászon, de szerencsére vannak még lehetőségeim. Ugyanakkor azt gondolom, több mint négy évtizednyi munka után talán nem ezt érdemeltem volna…”
Bencsik András lesújtó véleménye a Petőfi-filmről: „miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni”
A Demokrata főszerkesztője a film hevében egy ponton azok kapta magát, hogy a császári titkosszolgának drukkol a márciusi ifjak ellenében. Szerinte ez a film minden vonatkozásában rossz lett.
A hvg.hu vette észre a nyomtatott Demokratában Bencsik András Most vagy soha!-kritikáját, amely rögtön ezzel a felütéssel indít:
„Ami nem történt, és ami így nem is történhetett volna, avagy miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni, vagy ha mégis, miért kell azt ártatlan embereknek megnézniük.”
A Demokrata főszerkesztője egyáltalán nem volt oda a Rákay Philip nevével fémjelzett Most vagy soha! című filmtől.
„Rossz dolog egy hazafiasnak szánt műalkotásról rosszat írni, de még annál is rosszabb egy ilyen műalkotást végignézni. Márpedig a Most vagy soha! című film minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé”
– írta kritikájában Bencsik.
A főszerkesztő azt is hozzátette, hogy a film hevében egy ponton azok kapta magát, hogy a gonosz Farkaschnak, a császári titkosszolgának drukkol a márciusi ifjak ellenében.
71,2 százalékkal zuhant a második hétvégére Rákay PhilipPetőfi-filmjének nézettsége. Az nyitó hétvégén a Most vagy soha! című történelmi kalandfilmre 75 ezren váltottak jegyet a moziban, amivel a Covid utáni időszak legsikeresebb magyar filmje lett.
Az érdeklődés azonban drasztikusan visszaesett, a második hétvégén ugyanis már csak 22 ezren nézték meg a produkciót.
A film.hu bejegyzésében a Kincsemmel hasonlította össze a nézettségi adatokat, mivel mindkét film rekord költségvetésből készült, és mindkettő a 19. századi magyar történelmet felelevenítő történelmi kalandfilm. Emellett a Kincsem premierjét is március 15-re időzítették.
Herendi Gábor filmje 72 ezer nézővel nyitott, így némileg elmaradt a Most vagy soha! számaitól. A második hétvégén viszont nagyon más irányt vett a két produkció:
a Kincsem nézőszáma 29 százalékkal esett vissza a nyitóhétvégéhez képest, a Most vagy soha! viszont meredeken zuhant, 71 százalékkal kevesebb jegyet adtak el rá a második hétvégén.
Szintén példaként említik a Semmelweis-filmet, amelynek második hétvégéjén mindössze 2 százalékkal csökkent az eladott jegyek száma a nyitóhétvégéhez képest.
„Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” – Álmaikkal zsarolják a Next Top Model Hungary versenyzőit
A fotelperverzeket valamennyire kiszolgálja, összességében viszont inkább unalmat sugároz a Next Top Model Hungary, amiben a legszembetűnőbb a lányok kiszolgáltatottsága.
Ördög Nóra műsorvezetésével megérkezett Magyarországra a Next Top Model formátum, aminek eredeti változata 24 évadon át futott az USA-ban. A műsor alapötlete Tyra Banks amerikai modelltől származik, és ha máshonnan nem, az Agymenőkből ismerős lehet. A 2. évad 7. epizódjában Howard és Raj a csúcstechnológia segítségével próbálja megtalálni, hol van a villa, amiben a topmodellek laknak. (Aztán szerelőnek álcázva magukat be is csöngetnek, ami lássuk be, elég bizarr.)
Jómagam ezt leszámítva most néztem bele először a műsorba, ami a „Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” címet is kaphatná.
Mi is lehetne csábítóbb, mint azt nézni, hogy omlanak össze nálunk szebb emberek?
A modellkedéssel kapcsolatos moralizálásból inkább kimaradnék. Unom már, hogy mindenki meg akarja mondani, felnőtt embereknek, mit kéne vagy nem kéne tenni az életével. Ha valakinek megfelel, hogy bio-próbababaként keresi a pénzét, mert jól megfizetik, és szeret a figyelem középpontjában lenni, ám tegye. Ha valaki szívesen nézi ezt, ám tegye. (Én például inkább nézem az Agymenőket.)
A modelleké szerintem az egyik legkeményebb szakma a világon. Nyilván fizikailag is megerőltető tud lenni, de lelkileg még inkább. Az már ebből a műsorból is hamar kiderült: a modellektől az az elvárás, hogy szemrebbenés nélkül tegyék, amit a megrendelő mond. Azt csinálnak a testével, amit akarnak. Mondhatsz nemet, de az gyakorlatilag a karriered végét jelenti.
Persze ez önmagában még kevés lenne egy hetekig futó tévéműsor kitöltésére, ezért megspékelik azzal, hogy összeköltöztetik a lányokat, és mindenféle mesterséges szituációkkal feszültséget gerjesztenek közöttük.
Így a végeredmény voltaképp egy specifikus Big Brother, csak pasik nélkül.
Ami akár érdekes is lehetne, de valahogy mégsem az. Talán pont azért, mert tudom, hogy a konfliktusok nagy része mesterségesen gerjesztett, mondvacsinált marhaság. Például szándékosan alultervezték a fürdőszobák számát. Márpedig, ahol egy csomó fiatal lánynak kell időre elkészülnie, ott garantálható, hogy balhé lesz a fürdőszobahasználatból.
Más szempontból is a fürdőszoba a műsor egyik leggyengébb eleme. Az ugyanis be van kamerázva. A Big Brotherben vagy a Való világban az ugye egy fix örömforrás volt a fotelperverzek számára, hogy nézhették a meztelenül zuhanyzó versenyzőket. Hogy a topmodellek nem ennyire bevállalósak, vagy a csatorna nem mer végigmenni az úton, mert szeretne főműsoridőben maradni, azt nem tudom.
Mindenesetre itt fürdőruhában fürdenek a csajok, ami csak még inkább kihangsúlyozna, milyen beteges dolog bekamerázni bárkinek a fürdőszobáját.
Lehet, öregszem, de egyáltalán nem az örömet éreztem, amiért bikinis fiatal csajokat nézhetek, amint hármasával idétlenkednek a kádban, hanem szekunder szégyen fogott el. És elsősorban nem a lányok miatt, hisz ők mégiscsak kiszolgáltatott helyzetben vannak. Az álmaikkal zsarolják őket.
Jómagam a második résznél csatlakoztam be a műsorba – és itt is csatlakozok ki –, amiben két feladat is várt a versenyzőkre. Az első, hogy némi átalakítás után lefotózzák őket. A második pedig, hogy egy gyorstalpaló tánctanulás után leforgatják velük a műsor főcímét.
Az átalakítás sem ment persze dráma nélkül. Az afrikai származású Naledi Ncube sírva fakadt, amiért le akarták vágni a haját. Gyerekkorában ugyanis sokat piszkálták a rövid haja miatt, fiúnak csúfolták. Kiss Márk azzal indokolta a döntésüket, hogy az afrikai származású lánynak nagyon szép arca van, amit ki kell hangsúlyozni.
Vanessza pedig hallani se akart arról, hogy kihidrogénezzék.
Polgárdi Lénát is rosszul érintette, hogy rövidebbre vágják derékig érő, hosszú haját.
A tánc is többeken kifogott. Ennek a feladatnak plusz tétje is volt: négyfős csoportokban kellett előadni a betanult koreográfiát. A legjobbnak ítélt csoport védettséget kapott, viszont a játékszabály szerint a legyengébb négyesből valaki biztosan kiesik.
A műsor végén a zsűri értékelte az átalakulásokat és a fotókat – Vanesszát nagyon leszidták, amiért nem vállalta be a hidrogénezést, mint mondták, a modellszakmában ilyen nincs. Majd az egész heti teljesítmény alapján kiválasztották a hét legjobbját és a két kiesőt.
Essék még szó a zsűriről. A műsor pozitívuma, hogy tényleg szakértők döntenek: Tomán Szabina és Axente Vanessa modellek, valamint Tombor Zoltán divatfotós és Merő Péter divattervező esetében el lehet hinni, hogy tudják, miről beszélnek.
Az adás végén még kiderült, hogy a versenyben maradt lányok hamarosan utaznak a Kanári-szigetekre – persze dolgozni, és nem nyaralni.
Azt lehet sejteni, hogy nem bundabemutatóra készülnek, és az első epizód elején belengetett aktfotózást sem láttuk eddig, szóval akit érdekel az ilyesmi, nézze jövő héten is.
Ami engem illet, bevallom, eddig ez volt a legérdektelenebb valóságshow, helyenként kifejezetten unatkoztam. De nyilván nem is tekintenek célközönségnek.